Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Juleaftensdag

Bench press.

60 - 95 kg som normalt det ser ikke ud som jeg kommer ret meget højere op.

Biceps som normalt.

Julecykling cykling 2 super time med fyldt hold, puls 161(87%)PR min tidliger max var 84% 3% mere er fedt, max 171.

Tillykke med din pr. Wee. det er dejligt når der kommer fremgang, det kommer kun af hårdt arbejde :nissetunge::nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 27-12-2008

Cykling 3 med Jacob fin time puls avg 156(84%) min anden bedste :bigsmile: max 170(91,5%)

Cykling 1 med Lene ok time puls avg 148(80%) max 174(93,5%)

De 2 timer og 7 min inc. pause puls 148(80%) max 174(93,5%) pulsen har også ligget ret højt i pausen.

Fedt at kommer over at cykle igen :bigsmile:

Jeg skal til 30 års fødselsdag i aften så det bliver igen masser af mad og drikke :devil:

Jeg har lige købt Team Fortress 2 10€ det er ok billigt.

Link to comment
Share on other sites

Hi Mollerup

Så i en anden tråd at du spurgte til tilmelding til la Marmotte.

Tilmeldingen åbner i Januar og bliver ofte lukket igen efter en måneds tid eller hurtigere. Hvis du vil følge med i hvornår der åbnes så prøv jævnligt at kigge i foraet inde på Feltet.dk ( sjovt nok findes det ofte i materiel foraet ). Her bliver det normalt ivrigt diskuteret og informeret om det. Hvis du aldrig har kørt i bjerge før så er det iøvrigt lidt af en udfordring at sætte sig selv!!

Der kan iøvrigt ofte findes rejse bureauer der står for hele balladen med tilmelding, hotel bookning osv. Så vil du også komme afsted med andre der måske kan bidrage lidt med råd og vejledning.

Men under alle omstændigheder så held og lykke med målsætningen for 2009

Link to comment
Share on other sites

Hi Mollerup

Så i en anden tråd at du spurgte til tilmelding til la Marmotte.

Tilmeldingen åbner i Januar og bliver ofte lukket igen efter en måneds tid eller hurtigere. Hvis du vil følge med i hvornår der åbnes så prøv jævnligt at kigge i foraet inde på Feltet.dk ( sjovt nok findes det ofte i materiel foraet ). Her bliver det normalt ivrigt diskuteret og informeret om det. Hvis du aldrig har kørt i bjerge før så er det iøvrigt lidt af en udfordring at sætte sig selv!!

Der kan iøvrigt ofte findes rejse bureauer der står for hele balladen med tilmelding, hotel bookning osv. Så vil du også komme afsted med andre der måske kan bidrage lidt med råd og vejledning.

Men under alle omstændigheder så held og lykke med målsætningen for 2009

Hej, tak for info, puha det er godt nok tidligt at skulle tage stilling, jeg skulle gerne være sikker på at jeg ikke går helt død, så jeg hade håbet på at tilmeldningen først var efter marts der skal jeg ned syd på og prøve nogle mindre bjerge, nå men det er jo bare at tage en beslutning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Et lokal rejseselskab aranger sådanne rejser til La Marmotte med erfarne guider tjek disse sider.

Ruby-Rejser

Gå ind under Motion og cykelløb.

Guider:

Lyngbye og Myhre's Bike Team

Læs om løbet, se hvor langt og hvor mange højdemeter der, dette er ikke for at afskrække dig, for med den rigtige gearing, træning kan det lade sig gøre, sørg for at have ca. 3 - 4000 km i benene før du tager afsted.

Har læst på feltet.dk at man hvis skal have licens eller en lægeerklæring for at kunne deltage, ved ikke om det er rigtigt.

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Her er et godt link til yderligere læsestof ....

La Marmotte Bør læses med IE da FF fucker siden op. Især tur beretningerne er god læsning.

Jeg vil nok et eller andet sted osse mane til besindighed omkring løbet. Det kan lade sig gøre men det er et MEGET ambitiøst mål at sætte sig allerede til sommer.

Licens er ikke påkrævet men det bringes op hvert år at det er nævnt på tilmeldings siden.

Link to comment
Share on other sites

Et lokal rejseselskab aranger sådanne rejser til La Marmotte med erfarne guider tjek disse sider.

Ruby-Rejser

Gå ind under Motion og cykelløb.

Guider:

Lyngbye og Myhre's Bike Team

Læs om løbet, se hvor langt og hvor mange højdemeter der, dette er ikke for at afskrække dig, for med den rigtige gearing, træning kan det lade sig gøre, sørg for at have ca. 3 - 4000 km i benene før du tager afsted.

Har læst på feltet.dk at man hvis skal have licens eller en lægeerklæring for at kunne deltage, ved ikke om det er rigtigt.

God fornøjelse

Tak for link, det lyder ret hårdt men det er jo også meningen, det vil bare være så surt at gå død halvvejs, der er 5000 højde meter og 177 km, jeg har max kørt 1500 højdemeter og 167 km, det kunne være at jeg skulle vente til næste år, den er svær...

Godt nytår :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Her er et godt link til yderligere læsestof ....

La Marmotte Bør læses med IE da FF fucker siden op. Især tur beretningerne er god læsning.

Jeg vil nok et eller andet sted osse mane til besindighed omkring løbet. Det kan lade sig gøre men det er et MEGET ambitiøst mål at sætte sig allerede til sommer.

Licens er ikke påkrævet men det bringes op hvert år at det er nævnt på tilmeldings siden.

Rigtig gode historier, det lyder ret hårdt :bigsmile: jeg er også småt besluttet at vente til næste år, men det kribler for at prøve noget hårdt, det er nok bare fordi jeg savner at cykle.

Godt nytår :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 30-12-2008.

Cykling i Nørrebrogade, jeg hade meldt mig til i SC men Rikke lokket mig til at tage i Nørrebrogade i stedet for også aflyser hun :devil: jeg forsøgt at give hende lidt dårlig samvittighed, men det virket ikke :wink: så jeg cyklet alene, Det skulle være en cykling 3 og en cykling 3 aktivo, men Frank syntes at vi skulle køre 1 15 min i stedet da der ikke var nogle tilmeldte anden time som ikke var på første, det gik vi med til, men det kom et par stykker som skulle køre anden time, så vi tog 1 time og 45 min i træk uden pause super fedt.

Puls samlet avg 152(82%) max 172(92,5%)

Puls for de første 1 time 16 min avg 157(85%) min anden bedste :bigsmile: max 172(92,5%)

Puls for de sidste 29 min avg 138, max 156, der var jeg ved at være død :bigsmile:

Øv hvor jeg kommer til at savne Nørrebrogade RIP

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 30-12-2008

Styrketræning

Normal Benchpress, jeg kan bare ikke komme over 95 kg :devil:

Normal Biceps.

Cykling 1 med Mie fin time, puls avg 149(80,5%) kom lige over 80% hehe, max 168(90,5%) kom også lige over 90% :nissegrin:

Cykling 3 med Palle og Mie rykket ned til cyklen ved siden af mig, damm hun er sej :xmas: jeg forsøgt at få hende til at rykke mig frem på venteliste til i morgen, men det kunne hun ikke, øv så kommer jeg nok ikke til cykling i morgen :devil: tager derned så må jeg jeg tage en tur på Crosstrainer i stedet, jeg er nummer 5 på ventelisten, det kan være jeg bare skal tage en cykel og håbe på at det er plads.

Der er kommet flere cyklings timer så der er 3 time tirsdag og torsdag, der er bare 25 min mellem time 2 og 3 :devil: men så må jeg jo bare tage en tur på løbebåndet i pausen, jeg er tilmeldt til 18 timer uge 2 :blink: det kan være det bliver lidt hårdt :bigsmile: he he jeg opdaget lige at jeg har meldt mig til SeniorCycling på fredag, mon ikke jeg skal gøre som Mie siger og tage hendes timer i Viby i stedet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nok et eller andet sted osse mane til besindighed omkring løbet. Det kan lade sig gøre men det er et MEGET ambitiøst mål at sætte sig allerede til sommer.

Hvad mener du med at det er et ambitiøst mål allerede til sommer, jeg tror da godt det kan nås hvis man allerede begynder så smat med at cykle i weekenderne her fra januar og så når det blever mere lyst kan man jo også cykle på hverdage, det gør jeg og jeg skal formodenlig til Korsika i pinsen og cykle i 6 seks dage, der skla jo bare masser af km i benene, eller har du andre gode råd.

Rigtig gode historier, det lyder ret hårdt jeg er også småt besluttet at vente til næste år, men det kribler for at prøve noget hårdt, det er nok bare fordi jeg savner at cykle.

Skaf dig en vintercykel eller en MTB og kør på den om vinteren den kan bruges både i skov og på landevej.

Godt nytår

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med at det er et ambitiøst mål allerede til sommer, jeg tror da godt det kan nås hvis man allerede begynder så smat med at cykle i weekenderne her fra januar og så når det blever mere lyst kan man jo også cykle på hverdage, det gør jeg og jeg skal formodenlig til Korsika i pinsen og cykle i 6 seks dage, der skla jo bare masser af km i benene, eller har du andre gode råd.

Skaf dig en vintercykel eller en MTB og kør på den om vinteren den kan bruges både i skov og på landevej.

Godt nytår

Jeg har tænkt på en MTB, men jeg er ikke sikker på at jeg vil komme så meget ud på den, jeg kan nu bedst lide at cykle når det er godt/varmt vejr.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med at det er et ambitiøst mål allerede til sommer, jeg tror da godt det kan nås hvis man allerede begynder så smat med at cykle i weekenderne her fra januar og så når det blever mere lyst kan man jo også cykle på hverdage, det gør jeg og jeg skal formodenlig til Korsika i pinsen og cykle i 6 seks dage, der skla jo bare masser af km i benene, eller har du andre gode råd.

Skaf dig en vintercykel eller en MTB og kør på den om vinteren den kan bruges både i skov og på landevej.

Godt nytår

Jeg har tænkt på en MTB, men jeg er ikke sikker på at jeg vil komme så meget ud på den, jeg kan nu bedst lide at cykle når det er godt/varmt vejr.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 31-12-2008

Jeg kom med til Nytårscykling det var 85 min med fuld knald på super time, jeg forsøgte at få dem med på at køre længere med det var de ikke med på, de skulle til body.

Jeg hade glemt mit pulsur så ingen data.

Godt nytår til alle, jeg skal til en privat fest efter vi har spist, men hvis det ikke er noget ved tager vi til Århus centrum, hvis nogle ved hvor der er en fed fest skal i bare sige til.

Link to comment
Share on other sites

01-01-2009

Træningsfri

2008 var et ret godt trænings år.

Jeg har trænet ca. 2 timer og dagen hele året :bigsmile:

Jeg har cyklet ca. 5.500 km på 5 måneder efter ikke have cyklet i over 10 år :cool:

Jeg har fundet spinning og det er fedt på 3 måneder har jeg kørt ca. 200 timers spinning :bigsmile:

Jeg har tabe mig over 20 kg og holdt vægttabet :bigsmile:

Jeg har kørt 167.5 km på cykel på en dag.

Jeg har kørt 3 motionscykelløb, hvor det sidste var på 100 km med et snit på 32,44 km/t :cool:

Tak til alle på MOL for støtte og samarbejde i 2008 :bigsmile:

Planen for de næste 2 måneder(fodbolden startet 01-03-2009 :bigsmile: ) er ingen alkohol, ikke for usund mad og 21 timers træning om ugen det búrde give et vægttab på 15 kg :cool:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med at det er et ambitiøst mål allerede til sommer, jeg tror da godt det kan nås hvis man allerede begynder så smat med at cykle i weekenderne her fra januar og så når det blever mere lyst kan man jo også cykle på hverdage, det gør jeg og jeg skal formodenlig til Korsika i pinsen og cykle i 6 seks dage, der skla jo bare masser af km i benene, eller har du andre gode råd.

Jeg tror du misforstår mig. Havde det været dig med flere år på bagen og erfaring med at køre i bjerge så er der rigeligt med tid til forberedelserne. La Marmotte er et hårdt løb og regnes normalt for et af europas hårdeste endags motions løb. Mollerup har kun cyklet 1 sæson og selv om han har gjort rigtig gode fremskridt vil det stadig være et ekstremt hårdt løb at gennemføre for ham. Jeg tror osse godt det kan lade sig gøre men jeg mener stadig udfra det jeg har fulgt og set at det vil være et ambitiøst mål. En sæson mere så tror jeg tilgengæld godt han kan komme hæderligt igennem, især hvis han lykkes med vægttabs projektet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du misforstår mig. Havde det været dig med flere år på bagen og erfaring med at køre i bjerge så er der rigeligt med tid til forberedelserne. La Marmotte er et hårdt løb og regnes normalt for et af europas hårdeste endags motions løb. Mollerup har kun cyklet 1 sæson og selv om han har gjort rigtig gode fremskridt vil det stadig være et ekstremt hårdt løb at gennemføre for ham. Jeg tror osse godt det kan lade sig gøre men jeg mener stadig udfra det jeg har fulgt og set at det vil være et ambitiøst mål. En sæson mere så tror jeg tilgengæld godt han kan komme hæderligt igennem, især hvis han lykkes med vægttabs projektet.

Jeg må nok skuffe dig ang. min erfaring/tid på cyklen, den er nemlig kun 5 år, dette bliver min 6 sæson, men ellers vil jeg give dig ret for jeg har selv betænkligheder ang. dette løb selvom det står på min ønskeseddel, så en dag skal jeg prøve det, og havde det ikke været fordi jeg skal til Korsika tror jeg nok at i år ville være året hvor det skal prøves.

Jeg tror også at Mollerup skal prøve nogle bjerge hvor der ikke er 5000 hjdmtr. på en dag først før han går i gang med dette projekt, men så alligevel med noget god vilje og meget træning (for han lægger noget arbejde i sin træning) så tror jeg på det kan lade sig gøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok skuffe dig ang. min erfaring/tid på cyklen, den er nemlig kun 5 år, dette bliver min 6 sæson, men ellers vil jeg give dig ret for jeg har selv betænkligheder ang. dette løb selvom det står på min ønskeseddel, så en dag skal jeg prøve det, og havde det ikke været fordi jeg skal til Korsika tror jeg nok at i år ville være året hvor det skal prøves.

Jeg tror også at Mollerup skal prøve nogle bjerge hvor der ikke er 5000 hjdmtr. på en dag først før han går i gang med dette projekt, men så alligevel med noget god vilje og meget træning (for han lægger noget arbejde i sin træning) så tror jeg på det kan lade sig gøre.

På min første var det 1500 højdemeter så er det ved passende at der er 5000 højdemeter på nummer 4 :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

02-01-2009

Bench press det samme som normalt :devil: jeg vil alså snart over 100 kg.

Cykling 3 med Mie i Viby, jeg var der for første gang fine lokale og nogle gode store højtaler :nissegrin: mit pulsur drillet i starten men efter 5 min var det ok igen puls - de første 5 min avg 150 max 169.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Mandag 05-01-2009

Morgenvægt 107,3 kg WTF :devil: Jul og nytår har været dyrt på vægten, så nu er det tid til diæt og masser af træning :bigsmile:

Lørdag 2 timers cykling 3 og 1 + biceps.

Søndag 1 time cykling og Benchpress.

Plan for uge 2.

Mandag biceps og squat + 2 timers cykling.

Tirsdag 3 timers cykling evt. ½ times løb i pausen mellem time 2 og 3.

Onsdag 2 timers cykling og 1½ times cykling med Aarhus 1900 Triathlon.

Torsdag 3 timers cykling evt. ½ times løb i pausen mellem time 2 og 3.

Fredag 2 timers cykling om morgenen, evt styrketræning og en times cykling om eftermiddagen.

Lørdag 2 timers cykling og Benchpress, bryst og dødlyft.

Søndag 3 timers cykling og noget styrketræning.

18 timers cardio og 4 timers styrketræning, det lyder lidt vildt, jeg må se hvor lang tid jeg kan holde det.

Link to comment
Share on other sites

Ville bare lige høre ang. dit vægttab, hvilken fremgangsmåde du bruger?

Har du læst noget af f.eks. alwyn cosgrove og hans fremragende "afterburn", eller Ross Enamait og hans HIIT principper. Jeg har set folk få rigtigt gode resultater af de principper. :smile:

Kort fortalt går principperne ud på, at aerobibiske udfoldelser er sub-optimalt i forbindelse med vægttab, og det er mere fordelagtigt at arbejde med interval-træning og circuits. :smile:

Prøv at google ham og læs om hans principper

Edited by Eruption
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share