Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Ville bare lige høre ang. dit vægttab, hvilken fremgangsmåde du bruger?

Har du læst noget af f.eks. alwyn cosgrove og hans fremragende "afterburn", eller Ross Enamait og hans HIIT principper. Jeg har set folk få rigtigt gode resultater af de principper. :smile:

Kort fortalt går principperne ud på, at aerobibiske udfoldelser er sub-optimalt i forbindelse med vægttab, og det er mere fordelagtigt at arbejde med interval-træning og circuits. :smile:

Prøv at google ham og læs om hans principper

Jeg laver så meget hård cardio(cykling og lidt på løbebånd) som jeg kan/har tid til og lige nu virker det, men når jeg har smidt de sidst 20 kg, skal jeg igang med noget mere seriøs træning ellers hvis jeg går i stå.

Tak for dine forslag :bigsmile: det ser intressandt ud.

He he jeg googlet på ross enamait afterburn og din post var nummer 9 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver så meget hård cardio(cykling og lidt på løbebånd) som jeg kan/har tid til og lige nu virker det, men når jeg har smidt de sidst 20 kg, skal jeg igang med noget mere seriøs træning ellers hvis jeg går i stå.

Tak for dine forslag :bigsmile: det ser intressandt ud.

He he jeg googlet på ross enamait afterburn og din post var nummer 9 :laugh:

Det var så lidt. Jeg syntes personligt det er sjovere metoder, end at sidde på en cykel i mere end en time om dagen (selvom jeg gør det i forb. med transport). Men det er HÅRDT, så man kan hurtgigt blive meget træt af det. :devil:

Du kunne evt. lave en kombination - hvor du indskyder nogle dage med intervals/curcuits.

PS, som runeN siger er det Cosgrove der står bag Afterburn. Det er også ham der har designet programmerne til New rules of lifting etc.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 11-01-2009

Min uge har forløbet som planlagt med træningen, men ikke maden.

Mandag 1 time styrketræning og 2 timers cykling, 1. puls avg 149, max 164, 2. puls avg 137, max 153.

Tirsdag 15 min styrketræning, 30 min løbebånd og 3 timers cykling, 1. puls avg 135, max 165, 2. puls avg 138, max 155, 3. puls avg 139, max 155, løbebånd puls avg 119, max 150.

Onsdag 15 min styrketræning og 3½ time cykling, 1. puls avg 141, max 161, 2. puls avg 128, max 145, 3 1 time 21 min med Århus 1900 Triathlon, jeg har betalt 150.- så jeg kan være med 10 gange :bigsmile: puls avg 137, max 156.

Torsdag 15 min styrketræning, 30 løbebånd og 3 timers cykling, 1. puls avg 126, max 153, 2. puls avg 119 :crazy: max 137, 3. det var en cykling basic Mie kigget mærkligt på mig da jeg kom ind til timen og sage jeg ikke ville få noget ud af timen :laugh: jeg gider nu heller ikke basic timer for eftertiden puls avg 135, max 145, løbebånd puls avg 115, max 126.

Fredag 3½ times cykling 1. puls avg 134, max 151, 1½. puls avg 116, max 129, 2. puls avg 131, max 154, 3. puls avg 150, max 170.

Lørdag 15 min styrketræning og 2 timers cykling 1. puls avg 133, max 152, 2. puls avg 114, max 129 uha jeg var ved at gå død, glemte at spise morgenmad :devil:

Søndag 3 timres cykling 1. puls avg 138, max 159, 2. puls avg 139, max 153, 3. glemte mit pulsbælte :mad:

Samlet 2 timers styrketræning, 1 time på løbebånd og 20 timers cykling :superman: der gør jeg ikke igen i næste uge mine ben er lidt tunge lige nu :bigsmile: og det er sku for lidt styrketræning.

Jeg overvejer om jeg skulle lære at løbe, men efter hænger min mave/maveskind ret løst og det er ikke så rart at løbe med, nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Søndag 11-01-2009

Min uge har forløbet som planlagt med træningen, men ikke maden.

Mandag 1 time styrketræning og 2 timers cykling, 1. puls avg 149, max 164, 2. puls avg 137, max 153.

Tirsdag 15 min styrketræning, 30 min løbebånd og 3 timers cykling, 1. puls avg 135, max 165, 2. puls avg 138, max 155, 3. puls avg 139, max 155, løbebånd puls avg 119, max 150.

Onsdag 15 min styrketræning og 3½ time cykling, 1. puls avg 141, max 161, 2. puls avg 128, max 145, 3 1 time 21 min med Århus 1900 Triathlon, jeg har betalt 150.- så jeg kan være med 10 gange :bigsmile: puls avg 137, max 156.

Torsdag 15 min styrketræning, 30 løbebånd og 3 timers cykling, 1. puls avg 126, max 153, 2. puls avg 119 :crazy: max 137, 3. det var en cykling basic Mie kigget mærkligt på mig da jeg kom ind til timen og sage jeg ikke ville få noget ud af timen :laugh: jeg gider nu heller ikke basic timer for eftertiden puls avg 135, max 145, løbebånd puls avg 115, max 126.

Fredag 3½ times cykling 1. puls avg 134, max 151, 1½. puls avg 116, max 129, 2. puls avg 131, max 154, 3. puls avg 150, max 170.

Lørdag 15 min styrketræning og 2 timers cykling 1. puls avg 133, max 152, 2. puls avg 114, max 129 uha jeg var ved at gå død, glemte at spise morgenmad :devil:

Søndag 3 timres cykling 1. puls avg 138, max 159, 2. puls avg 139, max 153, 3. glemte mit pulsbælte :mad:

Samlet 2 timers styrketræning, 1 time på løbebånd og 20 timers cykling :superman: der gør jeg ikke igen i næste uge mine ben er lidt tunge lige nu :bigsmile: og det er sku for lidt styrketræning.

Jeg overvejer om jeg skulle lære at løbe, men efter hænger min mave/maveskind ret løst og det er ikke så rart at løbe med, nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Sikke mange spinnings timer du har kørt igennem, utroligt du ikke får skader?!

Det ser super ud =)

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange spinnings timer du har kørt igennem, utroligt du ikke får skader?!

Det ser super ud =)

Det var også bare for at prøve, jeg er nok også ved at kommer overtræning :unhappy: jeg kan slet ikke få min puls op, jeg har også fået at vide jeg er skør flere gang om ugen :devil: men de har måske lidt ret.

Tak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var også bare for at prøve, jeg er nok også ved at kommer overtræning :unhappy: jeg kan slet ikke få min puls op, jeg har også fået at vide jeg er skør flere gang om ugen :devil: men de har måske lidt ret.

Tak :bigsmile:

Kender det godt! :tongue: Jeg har selv prøvet en uge at ta alle de spinning timer jeg kunne overkomme. Det er nu altså fedt nok at prøve! Men bare pas på :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kender det godt! :tongue: Jeg har selv prøvet en uge at ta alle de spinning timer jeg kunne overkomme. Det er nu altså fedt nok at prøve! Men bare pas på :cool:

He he, jeg har fået en lille skade i låret, men ikke pga. spinning men fordi jeg løb i 10 min med 9 km/t og gik i 10 min med 5-7 km/t i tirsdags, jeg hade overarbejde i går så jeg hade pause i dag gjore jeg mig klar og sad på cyklen i 5 min, derefter blev jeg enig med mig selv og at jeg ville have det bedre på sofaen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Uge 3 2009

Mandag Cykling 2, puls avg 135, max 156 og Cykling 3, puls avg 132, max 149.

Tirsdag Cykling 2, puls avg 137, max 155, Cykling 3, puls avg 136, max 158, Cykling 2 puls avg 131, max 145, mellem de 2 sidste timer tog jeg mig en tur på løbebåndet 10 min 9 km/t og 10 min 5-7 km7t.

Onsdag arbejdet over derefter tog jeg ud og spise med Anne Mette :wub: så ingen træning.

Torsdag sad på cyklen i 5 min og måtte opgive da jeg hade ondt i mit lår efter min løbrtur :devil:

Fredag kunne stadig mærke låret men super time med Niels :superman: Cykling 2, men den virket mere som en 3+ puls avg 158 fedt at få pulsen derop igen :smile: max 177.

Lørdag Cykling 2 puls avg 155 max 170, Cykling 3 puls avg 142, max 182 det højste jeg har haft min puls oppe på :4thumbup:

Søndag Cykling Basic puls 143, max 162, cykling 2 puls avg 142, max 161.

Det er kun blevet til lidt styrketræning biceps.

Jeg har besluttet at jeg vil til at løbe noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 20-01-2009.

Cykling 1 med Brian, det er den hårdeste Cykling 1 jeg har været med til hvis der have været nogle nye med så tror jeg ikke de var kommet igen :laugh: puls 158(85%) max 176(94,5%)

Cykling 3 med Frank, super fed time, lidt surt at har kun har en time om ugen, puls 159(85,5%) Max 184 (100%) :w00t: :4thumbup: :superman: hold da kæft jeg var smadret efter timen men super at prøve at komme op så højt op i puls.

Det er også første gang jeg er kommet op over 80% i 2 timer i træk :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 20-01-2009.

Cykling 1 med Brian, det er den hårdeste Cykling 1 jeg har været med til hvis der have været nogle nye med så tror jeg ikke de var kommet igen :laugh: puls 158(85%) max 176(94,5%)

Cykling 3 med Frank, super fed time, lidt surt at har kun har en time om ugen, puls 159(85,5%) Max 184 (100%) :w00t: :4thumbup: :superman: hold da kæft jeg var smadret efter timen men super at prøve at komme op så højt op i puls.

Det er også første gang jeg er kommet op over 80% i 2 timer i træk :bigsmile:

:superman: Skal lige samle kæben op, for hold da fast hvor knalder du bare til den i mit gamle center. :w00t: (savner du stadig NBG) :wink: ?

Tror du overhovedet der er plads til at løbe mere med al den spinning? :w00t:

Ville bare lige smide en hilsen og et skulderklap. Flot arbejde i 2008---

Kh Julie :smile:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:superman: Skal lige samle kæben op, for hold da fast hvor knalder du bare til den i mit gamle center. :w00t: (savner du stadig NBG) :wink: ?

Tror du overhovedet der er plads til at løbe mere med al den spinning? :w00t:

Ville bare lige smide en hilsen og et skulderklap. Flot arbejde i 2008---

Kh Julie :smile:

Mange tak :bigsmile:

Det var også 2 super fede timer i går, Tina ville høre hvad der var så fedt ved Franks time i går, jeg kan ikke huske hvad vi lavet :w00t: så er man godt nok blevet banket igennem når man har glemt timen :bigsmile:

Ja, jeg savner NBG deres vægt udstyr og spinningslokale var meget bedre end SC.

De lavet om på Cykling timerne fra feb09 så de startet 16, 17, 18 og 19 i stedet for 16.30, 17.40 og 19, super at der bliver kortere pauser, men timerne må max vare 47 min. mega surt da det som regel er de timer der vare 55-60 min der er de fedeste :mad: , men der kommer til gengæld flere timere mandag, onsdag og lørdag, så hvis jeg skal prøve at tage alle timere igen kommer jeg op på 23 timer på 7 dage :laugh:

Jeg tror jeg vil prøve at lave plads til at løbe noget mere, Rikke kom med en lille udfordring i dag, hvis jeg tager med til ½ maraton tager hun med til 12 timers spinning og køre alle 12 timer, men det er nok ikke nogle god at det første løb jeg tager er et ½ maraton, på den anden side tager det jo kun 2½ time med 9 km/t :laugh:

Hvornår trænet du i SC?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 20-01-2009

Først lidt triceps træning.

Cykling 1, jeg var ikke kommet på timen der har været 20 på vente liste over en uge, men pga. af en fejl i systemet var der masser af plads, mine ben var ret tunge i dag, puls avg 135, max 153.

Cykling 3 puls avg 137, max 163.

:mad: det koster at køre sådanne timer som i går.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Mange tak :bigsmile:

Det var også 2 super fede timer i går, Tina ville høre hvad der var så fedt ved Franks time i går, jeg kan ikke huske hvad vi lavet :w00t: så er man godt nok blevet banket igennem når man har glemt timen :bigsmile:

Ja, jeg savner NBG deres vægt udstyr og spinningslokale var meget bedre end SC.

De lavet om på Cykling timerne fra feb09 så de startet 16, 17, 18 og 19 i stedet for 16.30, 17.40 og 19, super at der bliver kortere pauser, men timerne må max vare 47 min. mega surt da det som regel er de timer der vare 55-60 min der er de fedeste :mad: , men der kommer til gengæld flere timere mandag, onsdag og lørdag, så hvis jeg skal prøve at tage alle timere igen kommer jeg op på 23 timer på 7 dage :laugh:

Jeg tror jeg vil prøve at lave plads til at løbe noget mere, Rikke kom med en lille udfordring i dag, hvis jeg tager med til ½ maraton tager hun med til 12 timers spinning og køre alle 12 timer, men det er nok ikke nogle god at det første løb jeg tager er et ½ maraton, på den anden side tager det jo kun 2½ time med 9 km/t :laugh:

Hvornår trænet du i SC?

Jeg var spinninginstruktør dernede start 2006 til slut 2007... :bigsmile: Brian er en af mine gode venner... Spinamok kalder vi ham (han har også figureret herinde) :tongue:

Ih jeg kunne godt lide lokalet i Scan. Meget bedre end NBG, men det kommer jo an på, om man er til hule eller lys..... :smile:

Det er nu et godt center, men jeg kan forstå, at der er kommet voldsomt mange mennesker.....og ventelister der er lidt katastrofale... :crazy:

Men herlige beretninger og gode træningsoplevelser du kommer med.....

Fortsat god træning... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 21-01-2008

Cykling.

1. Cykling 3, jeg kom lige op på 80% er stadig lige mærket efter i mandags, max 170.

2. Cykling 2, jeg slappet lidt af i den her time puls avg 131(71%) max 149(80,5%)

3 Århus 1900, vi stated med en cykling 3 time derefter 30 min cykling 2 dejligt hårdt :bigsmile:

Jeg har ret træt efter timen og jeg hade ikke noget mad klar, så klokken var over 21 før jeg fik noget at spise.

Jeg snakket med en pige, hun hade sin første time efter nytår og skal køre 24 timers spinning næste weekend og den 31-01 i Ålborg 2 * 24 timers spinning på 8 dage :crazy:

Øv jeg kan mærke jeg er ved at blive syg igen :devil:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Fredag 23-01-2009.

Er ved at blive syg så jeg blev hjemme fra arbejde, men jeg måtte lige til træning, det blev kun til benchpress 12 * 17 kg, 12 * 57 kg og 8 * 77 kg, så faldt jeg i snak og fik ikke lavet mere.

Cykling 2 med Niels som altid fin time og om 14 dage laver han maxtest med et nyt system fra Suunto, bliver sjovt at få testet den puls avg 153(83%) max 171(92%)

Edit link til The Suunto Fitness Solution det skal nok blive sjovt.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Mollerup for fa´en.... når man er for syg til at arbejde er man også for syg til at træne - husker jeg korrekt er det ikke længe siden du også skrev at du måske lå op af overtræning.

Men selvfølgelig: en sølle spinning 2 ER vel ingen træning i din verden :tongue:

God bedring!

Tak :bigsmile:

Det er jo så smart jeg ikke hoster når jeg køre spinning og der er så varmt at lidt feber ikke gør noget :laugh: jeg må nok inderømme at jeg er lidt afhængig af at træne :smile:

Ang overtræning så tror jeg at pausen på 2 dage i sidste uge hjalp meget.

Jeg var også derover i dag, men pulsen var nede på 70%(time 1) og 63%(time 2)

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Er ved at blive syg så jeg blev hjemme fra arbejde, men jeg måtte lige til træning,

Det er da ikke skide smart, Molle. :wink:

Hvordan ser din arbejdsgiver på dén prioritering?

PS: Jeg kan sagtens sætte mig ind i lysten til at gøre det, men fornuften burde trumfe igennem i sådan en situation.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke skide smart, Molle. :wink:

Hvordan ser din arbejdsgiver på dén prioritering?

PS: Jeg kan sagtens sætte mig ind i lysten til at gøre det, men fornuften burde trumfe igennem i sådan en situation.

Nej, det har du jo ret i, men ved at blive hjemme en dag regner jeg med at undgå flere sygedage i den anden ende(jeg smitter heller ikke de andre) og det kan min arbejdsgiver jo kun være glad for :bigsmile: jeg hade lyst til at tage på arbejde da jeg fandt ud af noget nyt hardware jeg hade bestilt var kommet :laugh: det er surt at ligge hjemme under dynen når det er kommet nyt legetøj :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Er ved at blive syg så jeg blev hjemme fra arbejde, men jeg måtte lige til træning.

Jeg tror Mollerup har taget fejl af hvad der er arbejde og hvad der fritidsbeskæftigelse, hans arbejde er nemlig at dyrke så meget motion som overhoved muligt. :tongue:

Jeg har aldeig før læst eller hørt om en der dyrker så meget som de gør, så som der er skrevet flere gange pas nu på med overtræning, din krop har brug for restitution.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Mollerup har taget fejl af hvad der er arbejde og hvad der fritidsbeskæftigelse, hans arbejde er nemlig at dyrke så meget motion som overhoved muligt. :tongue:

Jeg har aldeig før læst eller hørt om en der dyrker så meget som de gør, så som der er skrevet flere gange pas nu på med overtræning, din krop har brug for restitution.

Ja man skulle tro det :laugh:

Jeg har nu også ofte tænkt på at det kunne nu være fedt med et arbejde der hade noget med motion/træning at gøre, men så kommer jeg nok til at gå meget ned i løn :dry:

Jeg overvejer at tage fri i morgen, alså fra træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share