Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Mollerups træning på en uge:

4x spin mandag

styrk + 2x spin tirsdag

3x spin onsdag

3x spin torsdag+ 2x30 min løb

1 x spin fredag

styrk + 2x spin lørdag

2x spin søndag

det er 15 timer spinning på 1 uge samt løb og styrketræning - og alligevel har du taget 1,6 kg på i samme periode ?

Enten passer din træningsmængde ikke, eller også passer kosten ikke !?

Helt ærligt, du træner mere end de mange mennesker, jeg kender, som træner op til at gennemføre en ironman!

:blink::blink:

Fatter ikke du gider spilde din tid på den måde...

Link to comment
Share on other sites

Mollerups træning på en uge:

4x spin mandag

styrk + 2x spin tirsdag

3x spin onsdag

3x spin torsdag+ 2x30 min løb

1 x spin fredag

styrk + 2x spin lørdag

2x spin søndag

det er 15 timer spinning på 1 uge samt løb og styrketræning - og alligevel har du taget 1,6 kg på i samme periode ?

Enten passer din træningsmængde ikke, eller også passer kosten ikke !?

Helt ærligt, du træner mere end de mange mennesker, jeg kender, som træner op til at gennemføre en ironman!

blink.gifblink.gif

Fatter ikke du gider spilde din tid på den måde...

Hejsmile.gif

Ja 1,6 kg ser fuldstendig vildt ud jeg var også noget overrasketunhappy.gif

Jeg regner nu også med at tage en ironman 2011 eller 2012, det kræver bare at vægten kommer ned på 80-90 kg.

Jeg syntes ikke det er at spilde tiden, jeg kan godt lidt at træne.

Træningen passer og kosten passer, der mangler bare kosten for weekenden og jeg skal til at passe på med mængden af især aftensmaden.

Mad i weekenden.

Fredag

Kl 06.00 en protienshake og en spiseske kreatin.

Kl 10.00 1 rugbrød med ost og 1 appelsin.

Kl 11.30 Salat og laks.

Kl 14.00 1 rugbrød med ost.

Kl 16.00 1 kebabrulle.

Kl 18.00 1 sandwich med Kylling, 2 stykker bacon og taziki.

Kl 18.00-24.00 1 stor Pomelo mindst 1 kg og lidt andet frugt.

Lørdag.

Kl 08.00 en protienshake og en spiseske kreatin.

Kl 11.00 en halv protienbar.

Kl 14.00 250 g bøf 1½ spejlæg, 2 rugbrød og ketchup.

Kl 18.00 2 store tallerkener pasta kødsovs.

Kl 18.00-24.00 1 Pomelo og en del nødder.

Søndag.

Kl 08.00 en protienshake og en spiseske kreatin.

Kl 12.00-15.00 Kebab tallerkener og en kebabrulle.

Kl 19.00 125 g ris og Chilli Con Carne.

Kl 19.00-24.00 ca. 200 g nødder og en Pomelo.

Ud over det har jeg drukket en masse sodavand i weekenden, jeg håber en stor del af de 1,6 kg er væske.

Som det er nu har jeg ok styr på kosten i hverdagene, men det går galt i weekenden, der har jeg alt for meget tidlaugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 19-01-2010

Træning mandag 4 timers spinning.

Mad mandag.

Kl 06.00 en protienshake og en spiseske kreatin.

Kl 10.00 1 rugbrød med ost og 1 appelsin.

Kl 11.30 Salat , tun og et æg.

Kl 14.00 1 rugbrød med ost.

kl 17.00 protienbar 230 kcal.

Kl 20.30 Pasta med kødsovs.

Kl 21.30 1 Pomelo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ked af at skrive det, Mollerup men mandagsmaden passer sq ikke super meget bedre end weekenden.

Hvad med at fordele maden udover dagen?

Du spiser ikke meget til at starte med men så går madturboen ind ved aftentide. Du vil givetvis være mindre sulten hvis du får noget rigtig morgenmad i stedet for pulver - og hvor er kulhydraterne og fibrerne henne fra morgenstunden? En tallerken havregryn/grød holder sulten væk i en rum tid.

Og hvis jeg var dig ville jeg smide sodavanden ad Helvede til - jeg formoder at det er sukkersodavand når du håber at de 1,6kg er væske, for lightsodavand er vanddrivende.

Og kebab er nok heller ikke lige det der holder en lav fedtprocent.

Og endelig er frugt godt, men et kg er nok lige i overkanten (skriver jeg som ikke køber vindruer for så æder jeg også bare hele bakken på et kg :blush: ).

Har du prøvet at veje maden? DET HELE!!! Det er en god øjenåbner når man derefter taster det ind i en kalorieberegner, der er flere gratis på nettet f. eks. madital.dk som jeg selv bruger i de perioder jeg tæller sammen.

Hvis du gerne vil mættes mere, så kværn en pakke kylling eller en dåse tun i stedet for proteinpulveret. Og som rosinen i pølseenden så optages kreatin vist bedst sammen med kulhydrater så det er næsten synd at tage den om morgenen hvis du fortsat vil holde kulhydrat fri dér.

Al min "brok" in mente så er jeg stadigvæk skide imponeret over din træningsmængde og ville ønske jeg kunne byde min krop det samme, men de mængder vil den slet ikke være med til.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er ked af at skrive det, Mollerup men mandagsmaden passer sq ikke super meget bedre end weekenden.

Hvad med at fordele maden udover dagen?

Du spiser ikke meget til at starte med men så går madturboen ind ved aftentide. Du vil givetvis være mindre sulten hvis du får noget rigtig morgenmad i stedet for pulver - og hvor er kulhydraterne og fibrerne henne fra morgenstunden? En tallerken havregryn/grød holder sulten væk i en rum tid.

Hej, mandags maden er da lidt bedre, ang morgenmaden, så bliver jeg helt mæt at protienpulver, jeg får 50 g rugbrød med 25 g ost kl 9.30 - 10, havergryn vil give fiber og nogle kulhydrater, men ikke ret meget protien og jeg er er meget dårlig til at spise om morgenenblush.gif

Og hvis jeg var dig ville jeg smide sodavanden ad Helvede til - jeg formoder at det er sukkersodavand når du håber at de 1,6kg er væske, for lightsodavand er vanddrivende.

Og kebab er nok heller ikke lige det der holder en lav fedtprocent.

Og endelig er frugt godt, men et kg er nok lige i overkanten (skriver jeg som ikke køber vindruer for så æder jeg også bare hele bakken på et kg blush.gif ).

Nej, det er light sodavand, kebab har givet en ret høj fedt % og jeg burde holde mig fra det og jeg forsøger, men det smager alt for godt.

Ja et kg er meget, men det vejer en pomelosmile.gif jeg kikket lige efter det giver 510 kcal for 1 kg, det svarer jo næsten til en spinnings timeunhappy.gif

Har du prøvet at veje maden? DET HELE!!! Det er en god øjenåbner når man derefter taster det ind i en kalorieberegner, der er flere gratis på nettet f. eks. madital.dk som jeg selv bruger i de perioder jeg tæller sammen.

Hvis du gerne vil mættes mere, så kværn en pakke kylling eller en dåse tun i stedet for proteinpulveret. Og som rosinen i pølseenden så optages kreatin vist bedst sammen med kulhydrater så det er næsten synd at tage den om morgenen hvis du fortsat vil holde kulhydrat fri dér.

Al min "brok" in mente så er jeg stadigvæk skide imponeret over din træningsmængde og ville ønske jeg kunne byde min krop det samme, men de mængder vil den slet ikke være med til.

Jeg har tænkt på at veje det jeg spiser men, at tage en vægt med op til buffen foran alle elever og ansatte, det tror jeg ikke at jeg kommer til at gøre, jeg tror jeg vil prøve at veje maden om aftenen.

Ang. kreatin så viste jeg slet ikke at det virker bedst med kulhydrater, så jeg vil "spise" det til aftensmaden i stedet.

Tak, det er fedt at min krop at min krop kan holde til det, nu skal vægten bare ned på 80-90 kg.

Nu vil jeg have min ostemadsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

Mandag 01-02-2010

Vægt lørdag 102,5 kg(vejet efter træning)

Ugen har været lidt la la.

Tirsdag måtte jeg på wc midt i 2 spinnings time og gik hjem anden time, da jeg kom hjem hade jeg 38,8 i feber og opkast, onsdag kl 12 var feberen væk og jeg var næsten ok igen bortset fra dårlig mave.

Jeg har trænet lidt mindre cardio i denne uge kun 10 timer, det er lidt træne når man hele tiden skal på wcunhappy.gif

Det har tilgengæld været en god styrketrænings uge.

For første gang i 6 år kom jeg på 100 kg i bænkpress, 105 kg med lidt hjælp og 65 kg i Millitery press.

post-10700-1265014427,51_thumb.jpg

post-10700-1265014438,89_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 02-02-2010

Træning mandag 4 timers spinning.

Mad mandag.

Kl 06.00 en protienshake og en spiseske kreatin.

Kl 9.30 1 rugbrød med ost, 55 g rugbrød og 27,5 g 30 + ost.

Kl 11.30 Salat , kylling og oksesteg.

Kl 14.00 1 rugbrød med ost, 55 g rugbrød og 27,5 g 30 + ost.

kl 17.00 1 Aspire 40 protien bar 80g Energy: 1244kJ/300kcal.

Kl 20.30 2 hjemmelavet cheeseburger, 230 g bøf, 175 g burgerbolle, 110 g ost 30+ og 80 g stegte løg, samlet 595 g.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onsdag 17-03-2010

103,8 kg.

Min log har været lidt død siden 24 timers spinning, det samme har jeg.

Jeg kørte 9 timer på det først 13 timer + en timers styrketræning, efter den første time hvor jeg hade kørt igennem fik jeg næseblod, det får jeg ellers aldrig.

Jeg hade pause fra 01 til kl 04 hvos jeg skulle køre mine sidste 4 timer, da jeg startet kl 4 hade jeg dårlig mave, ved den lille pause mellem 4 og 5 kastet jeg op, kl 6.30 stoppet jeg der kunne jeg ikke mere og det var selvfølig en super lækker instruktør, Mie spurte mange gang om jeg var ok mellem 4 og 6.30 om jeg var ok og dum som jeg er svaret ja hver gang.

Da jeg kom op fra badet som jeg til kl 11 og de andre syntes ikke det var en god ide at jeg skulle køre hjem, jeg var meget bleg, jeg kunne ikke engang spise den burger jeg bestilte på Bruger King i Randers, kun milkshaken, så jeg droppet boks kl 15 laugh.gif jeg hade 39,8 i feber da jeg kom hjem.

Jeg holdte fra mandag også meldte jeg mig til 2 timer tirsdag efter første time var jeg meget svimmel, så jeg tog hjem.

Jeg meldte mig til 2 timer igen lørdag efter første time hostet jeg så meget at jeg kunne smage blod, så jeg tog hjem.

Jeg hade noget svært at trække vejret over de næste 14 dage, så tog jeg til læge, der fik jeg at vide at han ikke kunne så noget, men at jeg skulle snakke med min egen læge om en astma undersøgelse, nu vil jeg vente og se om det kommer igen.

Nu er jeg ved at være på toppen igen, jeg tog lige en tur på løbebåndet 5 minutter med 12 km/t 2 minutter med 6 km/t og 2 minutter med 15 km/t, 3 minutter med 6 km/t, 1½ minut med 15 km/t og 2 minutter med 6 km/t, det gav mile en ny maxpuls på 192superman.gif

Bagefter tog jeg 3 timers spinning hvor jeg gav den gas, jeg have pulsmåler på i sidste time og der lå jeg mellem 80 og 90 % det meste af timenbigsmile.gif

Jeg er startet på løbetræning, kan løbe 10 km uden problemer, men jeg er ikke sikker på at jeg kan nå at blive klar til København Maraton, jeg overvejer at tage Midtjysk Bjergløb i stedet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag 28-03-2010.

Mandag 3 timers spinning.

Tirsdag 1 times løb med 10 km/t og 2 timers spinning.

Onsdag 15 min løb med 12 km/t, 5 min gang, 2 min med 15 km/t, 5 min gang, 2 min med 15 km/t og 15 min med 10,6 km/t(Maraton tempo= lige under 4 timer) og styrketræning.

Torsdag 10,5 km løb på 1 time og 3 timers spinning.

Fredag det blev kun til styrketræning da jeg hade lidt ondt i min højer fod.

Lørdag 3½ times spinning.

Søndag sov til kl 13 så det blev kun til styrketræning.

Dag 1 program onsdag.

Dødløft 3 * 10 * 70 kg, jeg træner ikke tungt da jeg får DOMS som gør jeg ikke kan løbe.

BarBell Pull-Overs 3 * 10 * 38 kg

Benchpress 5 * 5 * 91 kg

Chin-up 5 * 5 * 7 plader hjælpe vægt.

DumBell flyers 3 * 8 * 18 kg.

Triceps dips 3 * 5 4 hjælpe vægt.

BarBell curls 5 * 5 * 40 kg.

Standing bent lateral rise 3 * 12 * 8 kg.

Dag 2 program fredag.

Squat 3 * 8 * 75 kg, jeg træner ikke tungt da jeg får DOMS som gør jeg ikke kan løbe.

BarBell Pull-Overs 3 * 10 * 38 kg

Skå Benchpress 5 * 5 * 80 kg

Pull-Ups 5 * 5 * 5 plader hjælpe vægt.

DB flyers 3 * 8 * 18 kg.

Close-Grip press 3 * 8 * 71 kg.

DB curls 5 * 5 * 45 kg.

Hyperextensions 3 * 15 * ?

Dag 3 program søndag.

High Pulls 3 * 8 * 40 kg.

BarBell Pull-Overs 3 * 10 * 40 kg

Benchpress 5 * 92,5 kg, 5 * 92,5 kg, 5 * 95 kg, 5 * 95 kg og 3 * 100 kg + 2 med hjælp, min plan er jeg skal være på 5 * 5 * 100 kg om 3 uger.

Chin-up 5 * 5 * 7 plader hjælpe vægt.

DB flyers 3 * 8 * 26 kg.

Yate Rows 3 * 6 * 100 kg.

Millitary Press 8 * 50 kg, 2 * 6 * 55 kg og 3 * 60 kg.

Hammer Curls 8 * 22 kg, 8 * 24 kg og 6 * 26 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mandag 03-05-2010

Jeg vejet 109,2 kg her til morgen.

Jeg har hosten en masse slim op siden jeg løb 6 km(min Garmin sagde godt nok at der kun var 5.5 km) stafet på 33.18 miniutter, den 18 april og ikke trænet ret meget siden, så jeg har ikke fået trænet mig op til løb, jeg droppet Odder Halv Maraton og jeg tror ikke at Jeg kommer til København Maraton.

Jeg syntes at jeg har været mere eller mindre syg hele åretunhappy.gif

Jeg har stadig ikke drukket alkohol i 2010 alså bortset fra nytårsaften.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 04-05-2010.

Jeg var til intromøde hos Århus 1900 mandag, jeg løb derud og løb 3 km med dem, løb hjem og tog min 10 km tur, samlet 17,75 km med et snit på 9 km/tunhappy.gif

Når jeg komme over 10 km/t begynder jeg at hoste ret meget, men ved 9 km/t går det fint, sært.

Nu har jeg bare ret ondt i min højere hælunhappy.gif

Jeg melte mig ind i Århus 1900 da jeg kom hjem.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 05-05-2010.

Jeg var til læge i dag hvor jeg fik taget blodprøver og en lungefunktions test.

Jeg lå på 3,4 L og 4,4 L før jeg fik astma medicin efter lå jeg på 4,1 og 5,1 L så det virker som jeg skal til at bruge astma medicin.

Jeg fik at vide at alt det hoste og slim jeg godt kunne være pga astma, men jeg syntes det er lidt sært jeg kan træne 3 år uden at mærke astma også kommer det lige pludselig.

Jeg skal have lavet en astma undersøgelse på løbebånd så må jeg se hvad der sket der.

Nu vil jeg prøve at tage noget astma medicin inden jeg skal ud og løbe i dag og se om det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mollerup

Hvad skyldes vægtøgningen ?

/Vivs

Hej, jeg har ikke fået trænet ret meget i de 2 måneder pga. af sygdom også har jeg spist usundt med slik og junkunhappy.gif

Jeg er nede på 104,7 kg igen, så en del har nok været væske, det er utrolig så mange sodavand jeg kan drikke når jeg ligger hjemme på sofaen nogle dage over 3 liter light sodavand.

Jeg hade håbet på at veje max det samme som sidste år, da jeg løb lillebælt 96 kg, men det må blive til Midtjysk bjergløb.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Tak, det samme jeg skal lige til en løbe test også.

Hade du også en masse slim og host før du startet på medicin?

Nej, slet ikke. Hvis jeg ikke dyrkede motion, ville jeg aldrig opdage den for det er kun når pulsen kommer over 85-100%, alt efter luftfugtighed, at jeg mærkede noget til den. Og ingen slim - luftvejene snørede sig bare sammen. Og så havde jeg pibende/hvæsende vejrtrækning med høj puls og det peb også når jeg tømte lungerne i hvile. Hvis der var helt stille (sovetid), kunne man nu høre det peb hver udånding.

Men du kan nok ikke helt regne med mine symptomer, for min astma er ret atypisk. Modsat det normale, så er det værst i fugtig luft.

Link to comment
Share on other sites

Nej, slet ikke. Hvis jeg ikke dyrkede motion, ville jeg aldrig opdage den for det er kun når pulsen kommer over 85-100%, alt efter luftfugtighed, at jeg mærkede noget til den. Og ingen slim - luftvejene snørede sig bare sammen. Og så havde jeg pibende/hvæsende vejrtrækning med høj puls og det peb også når jeg tømte lungerne i hvile. Hvis der var helt stille (sovetid), kunne man nu høre det peb hver udånding.

Men du kan nok ikke helt regne med mine symptomer, for min astma er ret atypisk. Modsat det normale, så er det værst i fugtig luft.

Det er surt, det er jo først når pulsen kommer over 85% det bliver rigtigt sjovt bigsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 11-05-2010

Jeg var til Lillebælt halv Maraton i lørdags min tid blev 2.13.58 http://connect.garmin.com/activity/32735139 det var godt nok hårdt, halv vejs begynde jeg hoste meget og jeg blev ved i ca. 1 minutunhappy.gif

Resten af weekenden blev jeg ved med at hoste og jeg har mega Doms i mine lægge, samt en stor vable på siden af foden, det er lige der hvor sålen slutter jeg får vabler det er lidt sært.

Men ikke er ret godt løb for mig.

Jeg drak ikke ret meget ved anden sidste depot og ikke noget ved sidste fordi jeg viste at der var masser af væske når jeg kom i mål.

Så opdager jeg at der er en kæmpe kø for at komme af med chipen før man kan komme hen og drikke, jeg tror det tog mellem 15 og 20 minutter at komme igennem.

Min veninde som var med til halv maraton første gang, fik det dårligt mens hun stod og ventet på at komme hen og få noget at drikke og det var det flere andre som ogaså gjore.

Hvad fanden har de tænkt på?

Til sidst på ruten var der en officiel der sagde vi skulle til højre, men jeg var så langt fremme at jeg forsatte i venster side af vejen, det var en god ide for der kom en ambulance med udrykkning i højre side af vejen, det have været flot at blive kørt ned af en ambulance under et løb.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 11-05-2010.

Jeg var ude med Århus 1900 for 3 gang.

Det gik utroligt dårligt, på vej derud blev jeg ret forpustet af at cykle op ad bakken på vej til træning og jeg hade taget 2 gang astma inhalator, det virket slet ikke i dag.

Vi lunted til mindeparken også løb vi efter under 2 km kunne jeg slet ikke løbe mere jeg hade været forpustet hele tide og min puls har helt vild og mit hjerte slog meget hårdt og hurtig.

post-10700-1273561466,59_thumb.jpg

Jeg skal til lægen igen i morgen også skal jeg have en henvisning til en cardiolog.

Jeg kan slet ikke komme ovenpå igen, jeg bliver bare ved at være syg.

Nu har jeg også ondt i foden.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mollerup

Jeg er selv astmatiker. Det seneste års tid har jeg selv taget fat i min læge og er blevet tilknyttet lungemedicinsk afdeling på Aalborg sygehus. Det har betydet at jeg er blevet laaaaangt bedre medicineret. Jeg tager forebyggende medicin morgen og aften, og det har løftet min træning væsentligt. Jeg er i samme periode blevet 15-20 kg lettere hvilket selvfølgelig også giver en rigtig god effekt på luftveje og pres på lunger.

Håber du får styr på dit, og tænk over at du selv kan hjælpe astmaen (hvis det er det du har) ved at komme ned i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mollerup

Jeg er selv astmatiker. Det seneste års tid har jeg selv taget fat i min læge og er blevet tilknyttet lungemedicinsk afdeling på Aalborg sygehus. Det har betydet at jeg er blevet laaaaangt bedre medicineret. Jeg tager forebyggende medicin morgen og aften, og det har løftet min træning væsentligt. Jeg er i samme periode blevet 15-20 kg lettere hvilket selvfølgelig også giver en rigtig god effekt på luftveje og pres på lunger.

Håber du får styr på dit, og tænk over at du selv kan hjælpe astmaen (hvis det er det du har) ved at komme ned i vægt.

Tak, Jeg skal tage Symbicort(brikanyl og binyrebarkhormoner) 2 pust morgen og aften, samt ved behov tager jeg Brikanyl, det skal jeg gøre i 3 uger også skal jeg til lægen igen.

Mit vægttab var gået i stå pga. jeg ikke har kunne træne ret meget på det sidste, men der skal gang i det igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share