Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

Mandag 20-09-2010

Det er blevet til 24 timers spinning på 8 dage.

Det var lidt hårdt lørdag og søndag.

Jeg var i byen og jeg var hjemme mellem 2 og 3 lørdag og var til 3 timers spinning kl 8.45.

Jeg var i byen og jeg var hjemme mellem 5 søndag og var til 2 timers spinning kl 9.45, sjovt nok vågnet jeg kl 9 15 minutter før uret ringet.

Jeg holder spinningsfri i morgen og tager noget styrketræning og helt fri onsdag.

Vægt 109,4 kg, kun et vægttab på 0,4 kg, men 2½ kg på 14 dage, så skal jeg bare tabe 4,4 kg på de næsten 14 dage så er det fint.

Mine øjne er pænt smadret pga sved til spinning, lidt træls er der nogle der har en ide til at undgå sved i øjende?

Er der nogle som vil med til 12 timers spinning 6-11 kl 8 til 20?

Det er super fedt at være næsten på fuld styrke igen, jeg er stadig snottet og har lidt ondt i foden/hælen, hvor ville jeg gerne ud og løbe igen, jeg bliver misundelig hver gang jeg ser nogle løbe :unhappy:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med kosten?

Ud fra den mængde spinning du har lavet den sidste uge og dit beskedne vægttab, vil jeg tro, at du enten ikke laver særlig meget til spinning, men bare er der eller også spiser du alt, alt for meget mad. Jeg tror mest på det sidste :smile:

Jeg ved godt at andre har foreslået en diætist tidligere, men jeg kan alligevel ikke lade være med at bringe det op igen. Når du har skrevet om, hvad du har spist før, har det lydt som om du ikke laver så meget mad selv og du ikke er glad for grønsager, så vidt jeg husker. Er det ikke korrekt? Jeg vil tro en diætist vil kunne hjælpe dig med nogle nemme retter som er både sunde og hurtige at lave uden det skal være selleri og grønkål det hele :smile:

Jeg træner selv efter arbejde og kender til, at man ikke har lyst til at lave alt for kompliceret mad når man er hjemme ved otte-ni-tiden om aftenen. Jeg gør derfor ofte det, at jeg laver store portioner mad i weekenden, som jeg fryser ned og så bare skal varme i hverdagene. Jeg kan godt prøve at smide et par forslag, hvis du vil høre det? jeg bruger dog rigtig mange grønsager, da de er hurtigere at varme end lave ris og pasta.

Som en positiv side-effekt vil jeg også tro, at du vil blive meget mindre syg, hvis du begynder at spise sundere. Hælsporen kan det dog nok ikke gøre noget ved, så der får du bare et ønske om god bedring.

:4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med kosten?

Ud fra den mængde spinning du har lavet den sidste uge og dit beskedne vægttab, vil jeg tro, at du enten ikke laver særlig meget til spinning, men bare er der eller også spiser du alt, alt for meget mad. Jeg tror mest på det sidste :smile:

Godt ramt:blush:

Ja kosten er helt ude i hampen, masser af slik, chips, junk food, den gode kantine på arbejder hjælper heller ikke.

Efter jeg måtte indse jeg ikke kommer til Berlin Maraton, har jeg næsten også været på druk hver weekend.

Jeg har jo nok tænkt at allt mine trænings mål for 2010 er gået galt, pga astma, skade og sygdom, så kan det også være ligemeget, så kan jeg ligeså godt have det sjovt.

Jeg ved godt at andre har foreslået en diætist tidligere, men jeg kan alligevel ikke lade være med at bringe det op igen. Når du har skrevet om, hvad du har spist før, har det lydt som om du ikke laver så meget mad selv og du ikke er glad for grønsager, så vidt jeg husker. Er det ikke korrekt? Jeg vil tro en diætist vil kunne hjælpe dig med nogle nemme retter som er både sunde og hurtige at lave uden det skal være selleri og grønkål det hele :smile:

Jeg træner selv efter arbejde og kender til, at man ikke har lyst til at lave alt for kompliceret mad når man er hjemme ved otte-ni-tiden om aftenen. Jeg gør derfor ofte det, at jeg laver store portioner mad i weekenden, som jeg fryser ned og så bare skal varme i hverdagene. Jeg kan godt prøve at smide et par forslag, hvis du vil høre det? jeg bruger dog rigtig mange grønsager, da de er hurtigere at varme end lave ris og pasta.

Problemet er jeg godt ved hvad jeg skal lave, jeg syntes bare kød og sove smager bedst, men måske en diætist kunne få mig i gang.

Det er også svært at lave sund mad til ugen, nør man vågner kl 16 om søndagen og bare skal have noget junk, jeg skal have lavet helt om på mit syn på mad.

Som en positiv side-effekt vil jeg også tro, at du vil blive meget mindre syg, hvis du begynder at spise sundere. Hælsporen kan det dog nok ikke gøre noget ved, så der får du bare et ønske om god bedring.

:4mewantfood:

Det tror jeg du har ret i, men at jeg er startet med Astma spay og jeg har droppet AirCon på kontoret tror jeg også hjælper.

Det vil nok hjælpe en hel del på hælsporen hvis jeg vejet 20-25 kg mindre, jeg skal også snart have lavet de formstøbte såler, selv om det ikke er sikkeret at de hjælper, men mon ikke de 1.200 kr er giver godt ud.

Min plan er at løbe 5 eller 10 km også se hvordan foden har det dagen efter og hvis det er galt køber jeg sålen, måske skal jeg også have købt nogle nye løbesko, det er jo først begyndt at gå galt efter jeg har fået de sko jeg har nu,

Tak:smile:

Edit det er sært jeg ikke kan brugt smilieys.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Selvom man vågner kl 16 kan man vel spise andet end junk?

Eller det er måske en af de dersens bivirkninger ved at have været på druk?- jeg har så tit hørt det men da jeg aldrig har været rigtigt fuld, ved jeg af gode grunde ikke hvordan man har det dagen derpå.

Sund mad behøver ikke at være besværligt - man det er ikke så spændende så, men man kan jo ikke få det hele på en gang.

(skrevet af en som heller ikke kan finde ud af at få vægten til at falde)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Selvom man vågner kl 16 kan man vel spise andet end junk?

Eller det er måske en af de dersens bivirkninger ved at have været på druk?- jeg har så tit hørt det men da jeg aldrig har været rigtigt fuld, ved jeg af gode grunde ikke hvordan man har det dagen derpå.

Sund mad behøver ikke at være besværligt - man det er ikke så spændende så, men man kan jo ikke få det hele på en gang.

(skrevet af en som heller ikke kan finde ud af at få vægten til at falde)

Når man har tømmermænd æder man alt det man har i køleskabet.

Så skal man bare sørge for ikke at have lort i køleskabet. Og selvfølgelig have noget ellers køber man bare 2 liter cola og en bunke kagelort.

Her snakker jeg selvfølgelig for alle mennesker i verden. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Selvom man vågner kl 16 kan man vel spise andet end junk?

Eller det er måske en af de dersens bivirkninger ved at have været på druk?- jeg har så tit hørt det men da jeg aldrig har været rigtigt fuld, ved jeg af gode grunde ikke hvordan man har det dagen derpå.

Sund mad behøver ikke at være besværligt - man det er ikke så spændende så, men man kan jo ikke få det hele på en gang.

(skrevet af en som heller ikke kan finde ud af at få vægten til at falde)

Det kan man godt men kroppen skriger efter salt og andet "godt", der passer en kebab med fritter rigtig godt.

Det er nok det at det ikke er helt så spændende at jeg skal vende mig til.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 26-09-2010.

Denne uges træning.

Mandag 4 timers spinning.

Tirsdag styrke træning, Dødlyft 5*5 60 til 140 kg, Squat 5*5 60 til 130 kg og Millitary 5*5 40 til 55 kg.

Onsdag trænings fri.

Torsdag 3 timers spinning.

Fredag 3 timers spinning.

Lørdag 3 timers spinning og styrketræning bryst og biceps.

Søndag 2 timers spinning.

Husk MOL julefrokost http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=55126

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 02-10-2010.

Denne uges træning.

Mandag 4 timers spinning.

Tirsdag 3 timers spinning.

Onsdag 3 timers spinning.

Torsdag 3 timers spinning.

Fredag 3½ timers spinning og benchpress, Mie instruktøren hade lige lyst til at køre en halv time mere, der kunne jeg da ikke sige nej til :)

Lørdag 3 timers spinning.

Søndag trænings fri, er planen, jeg har trænet 31,5 timers spinning og 3½ times styrke på 10 dage.

Husk MOL julefrokost http://www.motion-on...showtopic=55126

Jeg har købt denne vægt med fedt % måling, den siger 107,2 kg og en fedt % på 25.2.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Lørdag 09-10-2010.

Denne uges træning.

Mandag 4 timers spinning.

Tirsdag 3 timers spinning.

Onsdag 3 timers spinning.

Torsdag 3 timers spinning.

Fredag 3 timers spinning.

Lørdag 3 timers spinning.

Søndag trænings fri

Husk MOL julefrokost

Fedt % måling sidste lørdag 107,2 kg og en fedt % på 25.2, i dag står den på 105 kg og 24,7 %.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Mandag 08-11-2010

Jeg var til 12 timers spinning i Struer, kørte 4 timer 2 timers pause og sluttet af med 4 timer.

Det var ok, jeg fik hilst på Maxpuls og banshee, hyggeligt sted, men den ene instruktør som uheldgvis hade halvdelen af timerne var meget meget dårlig, han ville hade der skulle laves strækker og mange andre mærklige ting på cyklen, os fra Århus lod være med at lave det, men det var træls, de andre instruktører var ok.

Da vi var færdige var der BBQ ben rigtige gode med fløde kartofler, øl og rødvin, jeg hade selv 4 1 L jule Tuborg med og jeg hade fået en af de andre til at køre bilen hjem, vi sad 3 på bagsædet og drak på turen hjem til Århus vi sluttet at på Kline Bier Stubbe, det var sku en fed afslutning:smile:

Jeg er begyndt og træne styrke 3 gange om ugen igen, det er nu fedt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mandag 03-01-2011.

Vægt 113,3 kg 27,3 Fedt%, den 04-01-2010 var vægten på 109,6 kg, så jeg har taget 3,7 kg på i 2010.

Året 2010.

Jeg fik en PR på 110 kg i Bænkpress.

Der var ikke nogle af mine mål for 2010 der lykkes pga af jeg har fået Astma og fodskade som jeg stadig har :unhappy: og jeg har været småsyg og forkølet 75% af 2010.

Mål 2011

Lillebælt den 7 maj under 2 timer og en vægt på min det samme som da jeg deltog i 2009 96 kg.

Århus Rundt 29 maj 133 km under 4 timer vægt under 94 kg.

Challenge Aarhus ½ IronMan, vægt under 90 kg.

Berlin Maraton, vægt under 85 kg.

Nytår 2012 vægt under 80 kg.

Trænings plan 2011.

Svømning 2 gang om ugen.

Styrketræning 3 gang ugen.

Spinning 4 gang om ugen.

Løb 2 gang om ugen.

Træningfri dag en gang hver anden uge.

Godt nytår til alle :smile:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Søndag 30-01-2011

Så er billetten til Challenge Aarhus købt:smile:

Jeg er begyndt at svømme, regner med at jeg vil svømme 2 gange om ugen.

Min hæl er stadig skadet, tager til fys i denne uge og regner at få lavet en sål som jeg håber at vil hjælpe på hølen.

Jeg er startet på diæt. vægten var på 101 kg efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 31-01-2011

50 min spinning.

45 min svømning 600 meter, pause efter hver 100 meter.

Jeg håber på godt vejr på lørdag så regner jeg med at køre ½ Ironman cykelruten, skal bare lige have sat cyklen i stand.

Edit 151 dage tilbage.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Mandag 31-01-2011

50 min spinning.

45 min svømning 600 meter, pause efter hver 100 meter.

Jeg håber på godt vejr på lørdag så regner jeg med at køre ½ Ironman cykelruten, skal bare lige have sat cyklen i stand.

Edit 151 dage tilbage.

Det lyder hardcore, at du lige pudser cyklen, giver lidt olie og spænder hjelmen og så tager en tur på 90 km :w00t: men det er vist meget din stil: Alt eller intet :laugh:

Har du fået svømmeundervisning? evt. i klub? Det lyder som om, der kan være meget at hente ved at have en god teknik.

Det bliver spændende at følge træningen frem mod målet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder hardcore, at du lige pudser cyklen, giver lidt olie og spænder hjelmen og så tager en tur på 90 km :w00t: men det er vist meget din stil: Alt eller intet :laugh:

Har du fået svømmeundervisning? evt. i klub? Det lyder som om, der kan være meget at hente ved at have en god teknik.

Det bliver spændende at følge træningen frem mod målet :smile:

Ja det måske lidt min stil, kan også være det er derfor at jeg ofte får at vide jeg er skør:laugh: men det er jo slet ikke så galt har jo holdt formen ved lige med masser af spinning.

Jeg gik til svømning da jeg gik i folkeskolen, mon ikke det er nok:w00t:

Jeg overvejer meget at melde mig ind i Århus 1900Tri, jeg tror ikke jeg har noget der ligner teknik.

Jeg skal nok lave nogle flere opdateringer i logggen med IronMan træningen.

Jeg skal træne med en fra centeret og vi regner med at tage en lille Tri hver lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver spændende med den ½Ironman! :4thumbup:

Jeg kom lige til at tænke på noget: Har du haft problemer med maven efter at have svømmet? Jeg har en styg kvalme i dag efter jeg svømmede i går, og har oplevet det samme for et par uger siden. Det samme har Naboen i øvrigt (på de samme dage), lige som jeg også har en kollega der har oplevet det en enkelt gang.... Ved selvfølgelig ikke om det kommer et andet sted fra, og at det er tilfældigt det lige rammer dagen efter jeg har svømmet, men skulle bare lige høre, om det også var noget der skete for dig?

Link to comment
Share on other sites

Det bliver spændende med den ½Ironman! :4thumbup:

Jeg kom lige til at tænke på noget: Har du haft problemer med maven efter at have svømmet? Jeg har en styg kvalme i dag efter jeg svømmede i går, og har oplevet det samme for et par uger siden. Det samme har Naboen i øvrigt (på de samme dage), lige som jeg også har en kollega der har oplevet det en enkelt gang.... Ved selvfølgelig ikke om det kommer et andet sted fra, og at det er tilfældigt det lige rammer dagen efter jeg har svømmet, men skulle bare lige høre, om det også var noget der skete for dig?

Ja skal du ikke med?

Nej, ingen problemer med maven og jeg fik en del vand ned LOL

Link to comment
Share on other sites

Ja skal du ikke med?

Nej, ingen problemer med maven og jeg fik en del vand ned LOL

Ej, tror det bliver for stor en mundfuld for mig på nuværende tidspunkt. :blush: Hvornår er det?

Tror godt jeg kunne finde på at tage et mini-tri i år - måske svinge mig op til en oplympisk distance (1500m+40km+10km), hvis det går rigtig vildt for sig, og det ellers passer med et tidspunkt....

Men godt at høre du ikke har haft problemer med maven - vil godt nok ikke være tilfreds, hvis det viser sig at være vandet. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Ej, tror det bliver for stor en mundfuld for mig på nuværende tidspunkt. :blush: Hvornår er det?

Tror godt jeg kunne finde på at tage et mini-tri i år - måske svinge mig op til en oplympisk distance (1500m+40km+10km), hvis det går rigtig vildt for sig, og det ellers passer med et tidspunkt....

Men godt at høre du ikke har haft problemer med maven - vil godt nok ikke være tilfreds, hvis det viser sig at være vandet. :sneaky2:

Der er lang tid til, det er først 3 Juli :smile:

http://www.challenge...lobsinformation

Der er faktisk et 4:18:4 triathlon den 1 Juli på Tangkrogen.

Ja det ville godt nok være surt at de skulle lukke svømmehallen lige når man er kommet i gang.

Kom frisk :bigsmile:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Der er lang tid til, det er først 3 Juli :smile:

http://www.challenge...lobsinformation

Der er faktisk et 4:18:4 triathlon den 1 Juli på Tangkrogen.

Ja det ville godt nok være surt at de skulle lukke svømmehallen lige når man er kommet i gang.

Kom frisk :bigsmile:

Jeg skal helt sikkert ikke lave en ½ Iron til sommer. No way! :laugh:

Men den der 4:18:4 kunne jeg godt være fristet af. Det vil være et overskueligt mål at træne frem mod - selv om jeg bliver lidt skræmt over at se at det er med svømning i åbent vand. Det har jeg ikke prøvet før. Og i øvrigt megafedt at se, at Sculptures by the Sea kommer tilbage til sommer. :4thumbup:

Må indrømme at jeg ikke havde tænkt på at de skulle lukke svømmehallen, i første omgang tænkte jeg at det måske var sarte mig, der ikke kunne tåååååle det. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal helt sikkert ikke lave en ½ Iron til sommer. No way! :laugh:

Men den der 4:18:4 kunne jeg godt være fristet af. Det vil være et overskueligt mål at træne frem mod - selv om jeg bliver lidt skræmt over at se at det er med svømning i åbent vand. Det har jeg ikke prøvet før. Og i øvrigt megafedt at se, at Sculptures by the Sea kommer tilbage til sommer. :4thumbup:

Må indrømme at jeg ikke havde tænkt på at de skulle lukke svømmehallen, i første omgang tænkte jeg at det måske var sarte mig, der ikke kunne tåååååle det. :wink:

He he, det er bare mig der er skør nok til at tage den i år, men du kunne jo tage den næste år, du træner jo alle 3 ting så hvorfor ikke samle dem:smile:

Ja svømme i åbent vand bliver lidt af en prøvenle

Ja super med Sculptures by the Sea løb meget der da det var der sidst.

Jeg tænkte på at der kunne være bakterier i vandet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share