mængde af protein


CHONG
 Share

Recommended Posts

hej, jeg er næsten lige gået igang med at tage protein pulver, og så tænkte jeg på hvor meget jeg egentlig skulle tage?

normalt havde jeg tænkt mig at tage en kop om dagen, men for at være sikker, og få det bedst mulige resultat ville jeg lige spørge.

jeg er 16 år, 170 høj, vejer 70 kg og træner 3-4 gange om ugen imellem 1-2 timer.

hvor meget ville i anbefale mig at indtage af protein pulver?

mvh mig :)

Link to comment
Share on other sites

En scoop efter træning burde være "rigeligt". Forstået på den måde at proteinpulver er et kosttilskud og ikke et mirakelmiddel. Det er kosten der kommer i første række. Proteinpulveret er bare et supplement til det du normalt spiser.

Link to comment
Share on other sites

På min bøtte er det anbefalet med 30 gram blandet op i 3 dl mælk. Dette indtages hver gang umiddelbart efter træning.

Dog bruger jeg det ikke selv længere, jeg tror at proteinpulveret var kilden til store bumser på ryggen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Da du har skrevet dit indlæg i max. muskel vækst går jeg ud fra at det er dit træningsmål. :bigsmile: Proteinpulver er beregnet som supplement til almindelig kost og er meget praktisk som post trænings næring, hvor kroppen hungrer efter carbs og prot. De fleste studier viser at man har en gavlig effekt mht. hypertrofi ved at indtag op til 1,6-2,2 gram protein pr. kg kropsvægt pr. dag. DVS får du cirkus 150 gram protein om dagen, så er du godt dækket ind (da du vejer 70 kg). Men jeg syntes du skal begrænse dit indtag af proteinpulver til det du spiser som shake post workout, da protein ikke indeholder alle de andre mikronutrienter som du finder i f.eks. kød (vitaminer, jern, kreatin mm). Så summa summarum - tæl sammen (vej og kig på varedeklerationerne) hvor meget protein du får gennem kosten dagligt og suppler så med proteinpulver til du når ca. 150 gram pr. dag (husk proteinindholdet i proteinpulver overstiger sjældent 80-90%)

Håber du kunne bruge det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share