Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Hej Kathrine :bigsmile:

Det er vel nok godt du får log igen :w00t: . Det bliver spændende at følge med :4thumbup: , og det er i april du skal i konkurrence ikke :yo:

Hej Signe

Jeg håber da, det bliver lidt spændende. :bigsmile: Og ja, det er første weekend i april, jeg skal til DM A. :firebounce:

Du laver McKenzie, er det rigtig forstået at det er strækøvelser? :unsure:

God weekend :cooldance:

Altså jeg laver kun én øvelse (der er sikkert flere, jeg ved det ikke :blush:). Og ja, det er en strækøvelse. Den, hvor man ligger på gulvet på maven, hæver overkroppen op og støtter på hænderne. Så liggende bagoverbøjninger. Den føles rigtig god for min lænd (og nogle gange gider jeg bare ikke laver hyperextensions eller reverse hypers, men vil stadig gerne have noget blod gennem lænden :innocent:).

Også god weekend til dig. :superman:

JUBIIIII HOOSIER IS BACK!!!!

Det har jeg sörme ventet länge på!!!!

Rigtig meget held og lykke med träning og stävner i 2008, og hvad det ellers må indebäre :wub:

Gläder mig til at fölge din träning igen :bigsmile:

Knus fra Finland

Ja, du har jo punket mig nogle gange efterhånden. :blush: Så jeg håber da, at der bliver noget interessant at skrive. :bigsmile:

Også et stort kram til dig

Link to comment
Share on other sites

Sveske!!!! :w00t:

Cool, at du skal logge igen, glæder mig til at følge mere med i din træning - det er lidt nemmere at holde styr på dine løft, når man ser dem på skrift (har det jo med at glemme HVER gang, hvad du fik løftet til stævner :blush: :blush: :blush:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg svømmer i gennemsnit en gang om ugen ovre i Sundby Badet. Da jeg var yngre, gik jeg til svømning af flere omgange. Sammenlagt bliver det vel til små 5 år med undervisning samt nogle år med motionssvømning. Aldrig konkurrence (edit: bortset fra i 4. klasse, da alle 4. klasseselever i hele Sønderborg Kommune var til svømmestævne, og jeg blev "Sønderborg-mester" i 25 m bryst :laugh:). At svømeme bryst er ligesom at køre på cykel, men crawlteknikken tager det godt nok lidt tid at få genopfrisket, synes jeg. Tidligere kunne jeg godt svømme langt i crawl, men nu synes jeg, jeg har svært ved ikke at give den for meget gas. Så derfor svømmer jeg som regel mest crawl i mine intervaller. :innocent:

Jeg går inde hos Anne, men samme klinik, ja. Oprindeligt for ondt i lænden, som viste sig at stamme fra et skævt og låst bækken. Det er det, jeg nu går til kontrol for. Jeg har dog også tit nogle små låsninger i det øverste af ryggen. Der skal meget til, før de begynder at genere mig, men hvis de sidder ubehandlet for længe, får jeg myoser ved højre skulderblad. Nogle gange knækker hun også min nakke lidt. En enkelt gange har min venstre albue også været låst. Og så døjer jeg også fortsat en lille bitte smule med overbelastede underarme. :laugh: Jeg har det faktisk rigtig godt nu. Anne har fået god styr på det hele. Men selvfølgelig kan jeg let få låsninger igen, hvis ikke jeg spænder ordentligt igennem, når jeg løfter tungt. Og underarmene får jo nok ikke heeeelt den ro, de burde, da man jo stort set bruger dem i alt, man træner. :wacko: Men jeg har fx skåret meget ned på min curltræning, og træner nu kun db hammercurls, som jeg kan lave, uden at klemme om håndvægten. Så med is, udstrækning og Anne, har min krop det faktisk rigtig godt nu. :bigsmile:(En lidt rodet omgang, men håber, det gav mening.)

Det gav fint mening :smile:

Var sådan set bare interesseret i at høre om du havde svømmet før og hvor tit du gør det idag. Og som tidligere Sønderborg-mester må man da sige, at du har svømmet før :tongue: 25m er også sådan en dejligt overkommelig distance.

Jeg har det lidt på samme måde som dig mht. teknikken i bryst og crawl. Men det er nok hovedsageligt fordi bryst var mit speciale. Til gengæld dør min teknik utroligt hurtigt ligemeget hvilken disciplin jeg svømmer fordi jeg er i så dårlig form :laugh: Det er jo altid lettere at holde en flot teknik når man svømmer hurtigt end når man svømmer langsomt.

Men har et håb om, at komme til at svømme en gang om ugen og senere på året 2 gange om ugen... Så må jeg se om ikke min svømmeform bliver lidt bedre!

Det er da super, at du stort set er kommet af med problemerne med ryggen. Jeg har jo selv haft en del problemer netop med ryggen, men det tyder jo åbenbart på, at der er lys forude. Og det går da også bedre og bedre synes jeg. Annette holder mig i en stram snor og snakker med store bogstaver over for mig :devil:

Denne log mangler Biceps. Masser af Biceps!

Det er et generelt problem man ser flere steder... Synes at kunne huske følgende udtalelse:

Flere curls => større piber => større livskvalitet => større træningslyst => flere curls.
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 19. januar 2008 - Deload:

DE bænkpres med miniband under bænken:

8@20kg

5@30kg

5x3@35kg

OH chins:

3x3@bw

OH squat:

5x6@20kg

ss:

Overhead rope triceps extensions:

3x10@20kg

Seated incline db hammer curls:

[email protected]

ss:

Seated laterals m. hold i toppen:

3x10@5kg

+rotator

+nougattærte og proteinbar :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Niske, Anna, Tulle>>

Godt at høre, at man har været savnet. :bigsmile:

Hmmm så har i da været sent oppe og træne? Da jeg smuttede ved 12 tiden var det da hun Rommel der var deroppe.

Tja... jeg var der lidt over halv et, og der var Claus og hans piger der allerede. Kim og Mickel kom vel ved to-tiden, da de hørte, at der var kage. :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Bliver spændende at se hvad den smolov har kastet af sig :showoff:

Ja, det gør det godt nok! :w00t: Jeg føler i hvert fald, at jeg aldrig før har været så stærk raw. Er meget positivt overrasket over at kunne gennemføre programmet. Det er dog ikke sikkert, at jeg maxer raw. Det bliver kun, hvis jeg føler, jeg har dagen. :smile: Og regner i hvert fald med at have en tung omgang i trøje inden (fx ugen før) et eventuelt maxforsøg, da jeg tror, at det af rent mentale grunde vil give det bedste afkast. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 20. januar 2008:

En stille og rolig løbetur (i selskab med Bogs det meste af vejen). Ca. 50 min for mit vedkommende. I dag havde jeg slet ikke lyst til at stoppe. Det er længe siden, jeg har haft det sådan med løb.:smile:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 21. januar 2008 - Max i bænk + 10 min challenge i UH chins = deload?

Bænkpres:

2x8@20kg

5@40kg

3@50kg de var sørme nemme :blink: så besluttede at maxe

1@60kg nem

"1"@70kg Claus havde kort en finger på efter den første 1/3 af løftet, da den var røget lidt ud af banen, meget nem i toppen

[email protected] PR dog uden stop, men denne pressede jeg selv - tuuuung!

10 min chin-up (UH) challenge:

57@bw

Efter de første 2 min havde jeg 19-20 reps, derefter faldt tempoet "en smule" :laugh:

Front squat:

12@20kg

6@35kg

8x3@40kg med stop i bunden

Goodmornings:

3x12@40kg

+rotator

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa :hehe:

Dejligt at se du logger den igen :yo:

Jeg vil helt sikkert følge med :wootdance:

Kram Nita

Det er godt at høre! :w00t: Forhåbentlig bliver der nogle rigtig gode træningspas at logge, når jeg påbegynder DM-træningen om en uge. :devil:

Lee' pres på patten!!!11! BUM!

Yeah!!2111!!!!!!!! Light weight baby!!!!!!!!!!!!"111""!!!!!!!!11 :4flex: (var det ca. rigtigt mht. BB-jargonen? :unsure:)

Link to comment
Share on other sites

WHIIIIIII PR I BÄNK!!!! :cheer::cheer: TILLYKKE SUPERWOMAN :bowdown:

Min rekord er kun 70 raw, så nu er jeg jo under press igen :blink:

Hvad er näste challenge????? Flest rep på 60??? Eller på 50 med benene i luften? Og gerne med video :4signme:

Men du har jo stadig bænket 15 kg mere end mig til stævne. Så hvis nogen, skal tage sig sammen, må det helt bestemt være mig! :cry3::devil:(Nu skal det jo lige understreges, at de 72.5 kg var en trænings-PR, som bestemt ikke ville være blevet godkendt til stævne pga. manglende stop, og den var vist også lidt skæv. :blush:) Begge dele lyder som en god challenge. Jeg har aldrig bænket med benene i luften (bænker nogle gange med fødderne på bænken, men det gør det vel bare endnu sværere, hvis de er i luften)... Hvad har du max taget i de to? :innocent: Jeg har i tidernes morgen taget 4 reps på 60 kg. Og det nærmeste, jeg kommer på de 50 kg med benene i luften er vel 5x5 i smal bænk med 47.5 kg med fødderne på bænken. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Men du har jo stadig bænket 15 kg mere end mig til stævne. Så hvis nogen, skal tage sig sammen, må det helt bestemt være mig! :cry3::devil:(Nu skal det jo lige understreges, at de 72.5 kg var en trænings-PR, som bestemt ikke ville være blevet godkendt til stævne pga. manglende stop, og den var vist også lidt skæv. :blush:) Begge dele lyder som en god challenge. Jeg har aldrig bænket med benene i luften (bænker nogle gange med fødderne på bænken, men det gør det vel bare endnu sværere, hvis de er i luften)... Hvad har du max taget i de to? :innocent: Jeg har i tidernes morgen taget 4 reps på 60 kg. Og det nærmeste, jeg kommer på de 50 kg med benene i luften er vel 5x5 i smal bænk med 47.5 kg med fødderne på bænken. :unsure:

Jeg tror jeg har taget 5 reps på 60, men er ikke sikker. Jeg kan finde 10 x 55 og 2 x 2 x 65 + 3 x 62,5 (samme träning) men ikke lige max på 60. Med benene oppe kan jeg finde 6 x 47,5 og 4 x 52,5. Det er dog ikke max for jeg har kun benene oppe når jeg varmer op, for at spare min länd.

Jeg vil helst max på 50, men lad os bare tage begge to :) Men IKKE samme dag :bigsmile:

EDIT: Har du fået godkendt 80 i bänk???

Edited by sweetypippi
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har taget 5 reps på 60, men er ikke sikker. Jeg kan finde 10 x 55 og 2 x 2 x 65 + 3 x 62,5 (samme träning) men ikke lige max på 60. Med benene oppe kan jeg finde 6 x 47,5 og 4 x 52,5. Det er dog ikke max for jeg har kun benene oppe når jeg varmer op, for at spare min länd.

Jeg vil helst max på 50, men lad os bare tage begge to :) Men IKKE samme dag :bigsmile:

EDIT: Har du fået godkendt 80 i bänk???

Okay, begge to er fint med mig. Men kan det ikke være lidt hårdt for skuldrene at bænke med fødderne i luften?

Jeg har godt nok aldrig fået godkendt 80 kg, men har løftet den til stævne i hvert fald fire gange, som jeg lige kan huske og min to gange fået en hvid på den. :innocent:(Men jeg må indrømme, at jeg skrev 15 kg, fordi jeg ikke havde fået med, at du havde fået 95 kg. :blush::blush::blush:)

Link to comment
Share on other sites

Okay, begge to er fint med mig. Men kan det ikke være lidt hårdt for skuldrene at bænke med fødderne i luften?

Jeg har godt nok aldrig fået godkendt 80 kg, men har løftet den til stævne i hvert fald fire gange, som jeg lige kan huske og min to gange fået en hvid på den. :innocent:(Men jeg må indrømme, at jeg skrev 15 kg, fordi jeg ikke havde fået med, at du havde fået 95 kg. :blush::blush::blush:)

2,5 kg fra eller til er vel også ligemeget :tongue: Jeg har fået 2 hvide lamper på 97,5, men ikke i samme löft :laugh:

Jeg synes da ikke det er spor hårdt for skuldrene at have benene på bänken. Tvärdigmod går det mere direkte i patten -BB-

Men som sagt körer jeg det kun i opv sät for at spare länden, så jeg har aldrig maxet med benene oppe. Men näste uge skal jeg nok pröve :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share