Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Hvad sker der lige med musikken. Har i ansat en gårdsanger til at give stemning i klubben :laugh:
Nope - det er Ulrik der brillierer :superman::innocent:

Det var det nemlig. :cool: Han øver sig til X Factor. :4disguise:

Ps. Flot og massiv ryg. Ser godt ud :cool:

Jo tak skal du have. :superman: Blev selv positivt overrasket, så det var jo lækkert. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 28. januar 2008 - DM program dag 1:

Bænkpres:

2x8@20kg først alm. så smalt greb

5@40kg

3@50kg

1@55kg

Trøje:

3@70kg til 10/10/5 cm board

3x3@75kg til brystet

3@90kg til 10 cm board - pivlet

3@100kg til 10 cm board - første nem, de sidste to lidt tunge/dårligere bane

Så skulle jeg egentlig have squattet, men powerracket var optaget, så måtte køre nogle sideøvelser først.

Siddende db skulderpres uden rygstøtte:

[email protected]

ss:

Seated facepulls m. stop:

12@35kg

12@37kg

2x12@35kg

ss:

Overhead rope triceps extensions:

12@25kg

3x12@27kg

UH chins:

4x6@bw

Så blev der endelig ledigt ved powerracket. :smile:

Box squat med elastik med grønne striber nedefra: (med løs halv dragt, str. 36)

6@30kg uden elastiker

6@30kg

6@40kg

3x6@45kg film af sidste sæt

På de sidste to reps har jeg vægten lidt for meget på tæerne under nedgangen. Jeg tror, det er derfor, jeg vipper lidt på boxen på de to. Jeg kunne også godt have albuerne lidt mere inde under mig. Jeg tror, jeg kommer til at knække lidt i håndledene, og at det er derfor, albuerne ikke helt er, hvor de skal være.

Seated incline db curls:

4x6@10kg med langsom excentrisk fase

ss:

Legpress:

3x12@170kg

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

+rotator

Link to comment
Share on other sites

Puha - du løfter godt nok tungt. b015.gif Og skiiiiikke langt ned, du kommer i squat - jaja, ved godt at man skal, men som newbie "BB'er" er det måske ikke lige det man får gjort helt :blush:

Det ser altså godt ud, selvom du måske ikke selv er helt tilfreds, og fedt med videoerne så man får en bedre idé om, hvad der er den korrekte teknik - det får man ikke altid, af at kigge på de andre i fitnesscenteret :wink:

Så bliv endelig ved med at poste billeder :4thumbup: Du ser sku også smækker ud :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Puha - du løfter godt nok tungt. b015.gif Og skiiiiikke langt ned, du kommer i squat - jaja, ved godt at man skal, men som newbie "BB'er" er det måske ikke lige det man får gjort helt :blush:

Det ser altså godt ud, selvom du måske ikke selv er helt tilfreds, og fedt med videoerne så man får en bedre idé om, hvad der er den korrekte teknik - det får man ikke altid, af at kigge på de andre i fitnesscenteret :wink:

Så bliv endelig ved med at poste billeder :4thumbup: Du ser sku også smækker ud :wink::tongue:

Jeg er vist kun lige nede i godkendt dybde. :wink: Men når man ikke er styrkeløfter, er der heller ikke nødvendigvis et must at skulle helt derned. Men bare derned af. Bare arbejd dig stille og rolig lidt længere ned fra gang til gang, således at du stadig kan holde en god teknik. :smile: Du lader i hvert fald til at være pænt stærk i forhold til, at du næsten lige er begyndt at styrketræne, og du går også godt til den, så du skal nok få gode resultater. :devil:

Det er godt at høre, at folk gider se på film/billeder. Og jeg opdagede jo også i dette tilfælde med squatten, at jeg også selv blev opmærksom på nogle ting ved at se det på film, så det bliver nok til flere fremover. :smile:

Har du ikke stangen vildt højt oppe?

Er det på grund af elastikkerne, eller plejer du at have den så højt?

Jo, jeg glemte at skrive, at jeg på min lette dag (dvs. i dag) plejer at køre med stangen i nakken (lidt vl-agtigt). Mest for variationens skyld. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen grund til at elastikken skal give slip i bunden?

Du mister fordelen af at træne med dem, hvis der ikke er spænding på hele vejen. :wink:

Sådan er jeg bare altid blevet vist at køre den, så har ikke rigtig tænkt over at køre den på en anden måde. :unsure: Men forklar gerne, hvordan du mener, jeg skulle sætte dem op i stedet, og hvorfor det skulle være bedre! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sådan er jeg bare altid blevet vist at køre den, så har ikke rigtig tænkt over at køre den på en anden måde. :unsure: Men forklar gerne, hvordan du mener, jeg skulle sætte dem op i stedet, og hvorfor det skulle være bedre! :bigsmile:

En af ideerne med elastikker er jo at den tvinger en til at holde igen og derfor spænde ordentlig op i hele kroppen. Det misser du ved ikke at have spænding på i hele den nedadgående bevægelse.

Samtidig får du mulighed for at opbygge momentum(omend det er lidt, så har det betydning) i det første stykke af den koncentriske del af løftet idet du ikke har spænding på i bunden. Det er jo her elastikker, specielt i et boxsquat, bider fra sig. Det gør de bare ikke på den måde du har det stillet op på.

Ryk den øverste pin et hul eller to op og så burde der være spænding på hele vejen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

En af ideerne med elastikker er jo at den tvinger en til at holde igen og derfor spænde ordentlig op i hele kroppen. Det misser du ved ikke at have spænding på i hele den nedadgående bevægelse.

Samtidig får du mulighed for at opbygge momentum(omend det er lidt, så har det betydning) i det første stykke af den koncentriske del af løftet idet du ikke har spænding på i bunden. Det er jo her elastikker, specielt i et boxsquat, bider fra sig. Det gør de bare ikke på den måde du har det stillet op på.

Ryk den øverste pin et hul eller to op og så burde der være spænding på hele vejen. :smile:

Okay. :bigsmile: Jamen det vil jeg da helt klart prøve næste gang! Det er jo netop for at lære at spænde ordentligt op i hele kroppen, at jeg kører squat med elastiker nedefra. Jeg har endda allerede rykket den øverste pin et par huller op, i forhold til hvad de andre plejer at gøre, for at få mere spænding på. Mange tak! :biggrin:

Enig med T og sådan kørte Anders og jeg også med dem da vi brugte dem nedefra... Tsk tsk Kathrine

Det er jo 117 år siden - det kan jeg da ikke huske længere. :laugh: Jeg har jo bare kigget på, hvor Kim og Morten m.fl. plejer at sætte dem. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 29. januar 2008 - Løb: :bunny:

Skulle op at lukke klubben her til aften, så besluttede mig for at løbe derop og hjem. Dvs. 2x 2.85 km. Ca. 17 min stille og roligt derop. Hjemad indlagde jeg seks korte intervaller (det siger Ulrik, jeg skal :tongue:). Tiden sagde ca. 14 min, hvilket er PR på den rute. Og det må da iø være omkring de 5 min/km (hurtigt for mig)! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo 117 år siden - det kan jeg da ikke huske længere. :laugh: Jeg har jo bare kigget på, hvor Kim og Morten m.fl. plejer at sætte dem. :innocent:

Umulige unge... det du skal gøre er at sætte det ene sæt pins så langt nede som muligt i racket... dernæst tager du et sæt pins og placerer efter behov ca. omkring hoftehøjde... så sætter du elastikkerne på de pins der er omkring hoftehøjde, kører dem under de pins for neden og tilsidst op på stangen... på den måde burde der være rigelig tension i bunden

Er det for lidt tension i bunden så placerer du bare de pins ved hoftehøjde lidt højere og er der for meget så placerer du dem længere ned end hoftehøjde, capisce (pins'ne for neden bliver hele tiden hvor de er, det er det andet sæt pins du regulerer tension med)... så burde det også være skåret ud i pap sveske

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Umulige unge... det du skal gøre er at sætte det ene sæt pins så langt nede som muligt i racket... dernæst tager du et sæt pins og placerer efter behov ca. omkring hoftehøjde... så sætter du elastikkerne på de pins der er omkring hoftehøjde, kører dem under de pins for neden og tilsidst op på stangen... på den måde burde der være rigelig tension i bunden

Er det for lidt tension i bunden så placerer du bare de pins ved hoftehøjde lidt højere og er der for meget så placerer du dem længere ned end hoftehøjde, capisce (pins'ne for neden bliver hele tiden hvor de er, det er det andet sæt pins du regulerer tension med)... så burde det også være skåret ud i pap sveske

Ja, det forstod jeg jo så på T's forklaring. :tongue: Men det er jo så længe siden, jeg har set dig og Anders, at jeg knap kan huske, hvordan I ser ud. Hvordan i alverden skulle jeg så kunne huske jeres bandopsætning i squat. :crazy_pilot:

Jeg prøver at følge jeres råd og sætter de øverste pins et par huller højere op næste gang. :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 30. januar 2008 - DM program dag 2:

Smal dødløft:

2x5@60kg

5@70kg

5@80kg

3@90kg låsegreb herfra og fremefter

3@100kg

3x3@90kg

Det er godt nok længe siden, jeg har kørt alm. smal dødløft. Ynkeligt! :laugh: Men det bliver vel bedre, når teknikken lige kommer helt på plads igen. :wink:

DE bænkpres med elastik med blå stribe nedefra:

2x5@20kg

Skiftevis lille-, lange- og pegefinger på ringen:

[email protected]

3x3@25kg

3@25/25/27.5kg

3@25/25/30kg

Goodmornings:

12@20kg

12@40kg

2x12@50kg

Lying one-legged leg curls:

4x6@1pl uden pause mellem ben og sæt

Godt pump på baglårene! :4flex:

Hyperextended crunches:

12@bw

3x8@bw+7.5kg

ss:

Hyperextensions:

12@bw

3x12@bw+7.5kg

+rotator

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 31. januar 2008 - Løb: :4disguise:

Skulle igen i dag lukke klubben, så det blev endnu engang til 2x 2.85 km løb til/fra klubben. Grundet blæsevejret var tempoet vist ikke overvældende i dag (tog dog ikke tid). :laugh:

Derudover lidt McKenzie herhjemme. :innocent:

I morgen og lørdag står den på styrkeløft. Og søndag vil jeg med god samvittighed holde helt fri. Kroppen i hvert fald, hovedet kommer nok til at skulle bruges til at rette en opgave igennem. (Noget der burde have været gjort for længst. :rolleyes:)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 1. februar 2008 - DM program dag 3:

Havde ikke haft dragt på i squat siden Copenhagen Cup, og desuden lige syet stropperne lidt ind, så var noget spændt på, hvordan det mon ville gå i dag. :unsure:

Squat:

Halv dragt (str. 32):

8@20kg

5@45kg

5@65kg

2@75kg

1@85kg + bælte

3@100kg + egne bind og bælte - let! og vist også PR

Fuldt udstyr:

2/3/2@115kg med Kims bind - gik elendigt :crybaby:

+elastiker med sort stribe oppefra:

3@140kg med egne bind - de to sidste blev faktisk helt gode :bigsmile:

Styrken føltes helt perfekt, men da jeg fik dragten helt på, kunne jeg slet ikke få stangen til at ligge ordentligt på ryggen - den gled rundt, og stilen blev noget værre møg. :mad: HELDIGVIS fik jeg dog et par gode løft til allersidst...

Yates rows:

12@35kg

4x8@55kg

10@55kg

ss:

Leg press:

4x6@200kg

Seated db laterals m. hold i toppen:

3x14@5kg

ss:

OH chins:

8@bw tangering af PR med overhåndsgreb :bigsmile:

7@bw

6@bw

Skulle egentlig have været træk til bryst, men havde mere lyst til chins. :rolleyes:

Standing db hammercurls:

[email protected]

ss:

Mave på gulv:

3x20@mig

ss:

McKenzie:

3x15@mig

Nu vil jeg hoppe over i min seng og surmule over squatten! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Hey, du - du lavede en PR, så ikke noget surmuleri her :wink:

Nu aner jeg ingenting om at træne med udstyr, men som med det meste andet, kan jeg kun forestille mig, at man bliver bedre til det man træner. Så at du alligevel kan løfte mere uden, at have trænet det, kan altså næppe betragtes som dårligt! :bigsmile:

Øvelse gør mester -så sæt igang! :superman:

Og god weekend :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share