Loonies træningsdagbog


loonie
 Share

Recommended Posts

Mindre update!

Jeg har ikke styr på sidste periodes træning, men i dag gæstede jeg OBBC til en kort session.

Opvarming sjipning ca. 5 minutter.

Derefter

OH Squat 40 kg.

Chins + 10 kg.

Push Press 60 kg.

Cleans 40 kg.

Kørte det som cirkel med 10 reps. pr øvelse i første runde, 9 i næste osv. osv. Udmærket! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DeltaBravoMike - tak tak :smile: mr. Saejko...

I dag/aften var menuen et interval-løbetur.

Opvarming ca. 10 minutter

Intervaller - 30 sekunder hurtig løb, 15 sekunder stille løb - 20 sæt.

Afjog ~ 10 minutter.

Udmærket.

Junker - som svar på et gammelt spørgsmål, så løb jeg i Saucony Fastwitch 3 - de er ret lette, og velegnede til korte ture, og intervaller, men ikke nogen mængdetræningssko, der bruger jeg fortsat Asics Gel Kayano! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Loonie, hellere svare sent end aldrig. Læste bare en test med løbesko, hvor Saucony fik gode point. Har aldrig selv prøvet det mærke, da jeg fortrinvis har løbet i Asics. Har dog også et par Adidas Supernova i øjeblikket, de duer heller ikke til langdistancer, synes jeg.

Jeg må ud og prøve lidt forskellige sko.

Solid træning som altid Loonie. Glæder mig til at se, hvad det skal føre til ang. job osv..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hey mr. Junker! Tja, det giver ro i sjælen at sparke til éens eget skrog engang imellem...

Og hovsa - en opdatering... Skriver bare hvad jeg lavede i dag.

Lige efter job i dag (i øvrigt morgenvagter - det spiller bare ikke... :sleepy::newtongue: )

Joinede et par kollegaer til kvik omgang Kettlebells halløj!

En omgang m. 24 kg. Kørt så hurtigt som muligt.

Snatch

25/25

Clean & push pres

25/25

Windmills

25/25

Figure 8 to hold

50

Frontsquats

50

Swings

25/25

Plus andre småting.

Her til aften, efter at temperaturen var faldet lidt. (Alt over 20 grader er for meget...)

Løb.

Opvarming ca. 12 min. Derefter intervaller

30 sek. fuld skrue efterfulgt af 15 sek. roligt løb

20 omgang. Damn trak tænder!

Efterfølgende lunt tilbage til hulen.

post-2142-1212525679_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sporadisk opdatering...

Fx i går, interval løb - det var bare allllllt for varmt. Alt over 20 grader er for varmt, det skal jeg lige huske at notere mig, at en NordBo ikke skal løbe når det er så varmt...

I dag

I motionsrummet:

En solid serie på 50 reps i 8 forskellige øvelser + lidt kettlebells halløj.

Til aften mili hinderbane i støvler - feee´ træning, afsluttet med en lille løbetur.

Udmærket!

Link to comment
Share on other sites

I går - 09-06-08.

Lidt kettlebell halløj om dagen.

Om aftenen en fin lille runde.

Box jumps

50

Sit ned, tag fat i et reb og hiv dig op til stående.

50

Cleans 40 kg.

50

Push press 40 kg.

50

Box jumps

50

KB 24 snatch

25/25

Jump chins

50

KB 24 snatch

30/30

Afsluttet med noget core training. Udmærket!

Link to comment
Share on other sites

God interval løbetur i blandet terræn, med bakker, asfalt, grus og skov i midtjylland. Lækkert område, og hårdt at løbe i!

Opvarming ~12 minutter

Intervaller - 20 x 30 sek. fuld fart, + 15 sek. roligt løb.

Intervaller - 5 x 90 sek. fuld fart, + 30 sek. roligt løb.

5 minutter roligt løb.

Udmærket!

Link to comment
Share on other sites

jo jo, frk. Kuldskær, det er altid godt med lidt miljøskift til éens løbeture! :smile:

Torsdag - 12-06-08.

Stille og rolig omgang i Obbc, lidt blandet landhandel med oh squats, chins og diverse.

I dag fredag en runde:

Chins

50

Frontsquat 40 kg

50

Cleans 40 kg

50

Push Press 40 kg

50

Snatch m. 26 kg håndvægt

25/25

Armstrækkere

50

Feets to hands

50

Sjipning double unders

50

Det var det! Kørte ok, bare lidt langsomt, det hele tog ca. 29 minutter, lidt tung i gumpen.

Edited by loonie
Link to comment
Share on other sites

I dag LØB....

Var et smut til vestkysten, og havde medbragt løbegrej!

Det blev til

opvarming ca. 10 minutter

Intervaller: 5 x 3 min fuld fart + 1,5 min let løb

Intervaller: 3 x 1 min fuld fart + 0,5 min let løb

Lidt let løb til slut.

Jeg løb på stranden og i klitterne, og det var godt nok besværligt at løbe i.

Afsluttede intervallerne med en hurtig dukkert i bølgerne. Det var frisk vestlig vind, og havet er stadig ret koldt! Men najz tur!

Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt kettlebell halløj i haven, lidt blandet snatches med bl.a. 32´ere.

Så prøvede jeg at lave en SSST. Det gik udmærket.

Jeg nåede 253 gentagelser med 24 kg kettlebell10 minutter :smile: Jeg kørte efter dragondoor´s regler.

Det var nogenlunde det!

Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt kettlebell halløj i haven, lidt blandet snatches med bl.a. 32´ere.

Så prøvede jeg at lave en SSST. Det gik udmærket.

Jeg nåede 253 gentagelser med 24 kg kettlebell10 minutter :smile: Jeg kørte efter dragondoor´s regler.

Det var nogenlunde det!

Respekt!!!!!!!!! :devil::devil:

Edit: Kan se, at jeg "bare" skal holde kadencen fra TSC 5 min test - så slår jeg dig med 7 reps! :wink: Det må jeg prøve en dag, jeg føler trang til at pine mig selv.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt kettlebell halløj i haven, lidt blandet snatches med bl.a. 32´ere.

Så prøvede jeg at lave en SSST. Det gik udmærket.

Jeg nåede 253 gentagelser med 24 kg kettlebell10 minutter :smile: Jeg kørte efter dragondoor´s regler.

Det var nogenlunde det!

6000 kg på 10 minutter er rimelig heftigt.... når du skriver det var det, er det så fordi der ikke var mere i dig, eller fordi kettlebellen gav op?

Sindsyg stærkt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey d´ herrer DBM og Waits!

Det holdt også hårdt, jeg stoppede efter de 10 minutter, så var både kettlebellen og jeg færdige. DBM - jeg skal helst holde lidt forspring, så læs nederst i dette indlæg. :cool:

Der har været lidt stille med logopdateringer. Jeg har haft travlt med alt muligt, fx holde ferie og spise is.

Der er også blevet til al mulig træning, en del løb, hvor jeg har kørt interval program og alt muligt blandet.

Jeg har også brugt noget tid sammen med hende her. Hun er bare den største nuser .

post-2142-1216935417_thumb.jpg

Og så var jeg et smut til min bror i USA og lærte at springe i faldskærm. Det er nok noget af det fedeste jeg har lavet :4thumbup: . Jeg tog noget der hedder AFF kursus, hvor man foretager frit fald fra 4500 meters højde i første spring. Jeg nåede at springe 25 gange, og fik en såkaldt A-licens, som betyder at jeg kan hoppe over det hele i USA. Nu skal jeg bare have det lavet om til dansk licens. :smile:

IMG_0623.jpg

IMG_0829.jpg

Her er lidt flere billeder.

I dag smadrede jeg så min egen pr i SSST - 284 reps. Jeg kørte dragon door stilen, samme måde som sidste gang. Denne gang prøvede jeg også at gå efter godt antal, modsat sidst, hvor jeg bare prøvede hvad det kunne blive til. Alle reps helt op og helt ned at vende. Og damn, det var hårdt!

Link to comment
Share on other sites

Hej Loonie, fed beretning om din tur til USA. Faldskærmsspring styrer. Har selv prøvet fritfald en enkelt gang i Australien, desværre med en instruktør på ryggen. 25 spring er sgu da en del. Tillykke med licensen..

Ang dine snatches, må jeg jo bare tage hatten af. Er selv begyndt at lege/øve med kettlebells på jobbet. Det virker MEGET MEGET fjernt for mig at lave så mange snatches. Respekt.. :bowdown:

Junker

PS: Forstår nu hvorfor dit navn blev nævnt ude på mit job, da folk talte om hård kettlebelltræning..

Link to comment
Share on other sites

Hehe - Jo, mr. Junker. At hoppe ud fra et fly, det er noget af det sjoveste man kan lave! Du skal prøve snatch testen på et tidspunkt, den trækker tænder. I øvrigt hyggeligt at blive nævnt!

Den forløbne tid har budt på lidt blandet løb, og styrketræning.

I går var det bare så megavarmt, at jeg blev ved med trække ud at komme af sted. Men fik endelig måsen med mig, og løb 4,2 km. på 18 minutter. Ok varmen taget i betragtning, men jeg skal til at arbejde mere med farten, igen igen igen = intervaller...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Glimrende alsidig træning i dag.

Cykling - ca. 9 km

En omgang styrkehalløj i obbc, cleans, db bænk, db rows, chins og lidt andet blandet.

Løb 6,4 km. ca. halv time - var egentlig en slags restitutionstur. Men gav den gaz nogle steder alligevel :smile:

Link to comment
Share on other sites

De sidste dage har budt på varierende motion!

Fx i går:

Serie med

Sjipning double unders

50

Sit ned, tag fat i et tov, og kip op til stående position

50

Thruster 40 kg

50

Renegade rows 16 kg kb.

25/25

Snatch 24 kg kb.

25/25

Chins

50

Dips

50

Sjipning double unders

50

Med naturlige små ophold pr. sæt, men jeg forsøgte at køre så meget igennem som muligt uden stop.

Derefter smuttede jeg i svømmehallen og svømmede 1000 meter med blandet crawl og bryst.

I dag 10 x 900 m. bakkeintervaller i Søndermarken.

Henholdsvis ned ad stejl bakke og op ad knap så stejl bakke og omvent. Nasty stuff...

Til aften lidt styrketræning i motionslokalet med bænk, db rows lidt chins og andre småting. Derefter et smut i svømmeren, og 1000 meter blandet crawl og bryst! Total hygge... :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag onsdag.

Tidlig eftermiddag:

Løb ca. 30 minutter, ret rolig resitutionstur. Dog med et par indlagte tempostigninger - og fald...

Eftermiddag:

En god stak kb24 swings, push press og squats.

Hen på aftenen

Runde med:

Cleans 40 kg

50

Push Press 40 kg

50

Bænk m. ca. kropsvægt 80 kg.

50

Chins varierende greb

50

Renegade rows med kb16

25/25

Kb24 snatch

25/25

Sit på gulvet, kip op i et tov til stående og ned igen

50

Sjipning double unders

50

Armstrækkere

50

Runden tog ca. 31 minutter. Jeg var nød til at sætte lidt pauser ind hist og her, særligt i bænken, den drillede godt nok en del!!!

Extra kb24 snatch

10/10 x 4

Sluttede med den ondeste omgang maveøvelser som min makker diskede op med.

ca. 10 minutter med alt muligt fra mave menuen. Situps, v-jacks, statik hold osv. osv. Hård arbejde!

Sent på aftenen

Svømning - rundt og rundt...

1000 meter crawl, med 2 korte pauser indlagt. Rimelig stille og roligt, jeg forsøger at være mere afslappet i mit crawl, det går så lidt ud over tempoet men kører ok.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Derefter smuttede jeg i svømmehallen og svømmede 1000 meter med blandet crawl og bryst.

I dag 10 x 900 m. bakkeintervaller i Søndermarken.

Henholdsvis ned ad stejl bakke og op ad knap så stejl bakke og omvent. Nasty stuff...

Til aften lidt styrketræning i motionslokalet med bænk, db rows lidt chins og andre småting. Derefter et smut i svømmeren, og 1000 meter blandet crawl og bryst! Total hygge... :smile:

Hej Loonie, skal love for du er flittig i øjeblikket. Specielt dine 10x900 meter med bakkeinterval og 50x80 kg i bænkpres finder jeg ganske "sygt". (På trods af dine naturlige pauser i bænkpres)

Har du overvejet en tilmelding til evolutionrace den 27. september? Tror umiddelbart du kunne sparke en solid omgang røv...

Læser flittigt med her i loggen, synes det er en fornuftig træning, du ligger for dagen. Jeg håber jeg selv kan abe lidt efter, når mit knæ er blevet lidt bedre..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mr. Junker! Op tur med besøg i log bogen, den var helt begyndt at føle sig ensom... :tongue: Jeg har også overvejet E-race, men ved ikke helt om det er noget. Jeg kan ellers godt li´ konceptet, jeg sætter den lige på eventuelt listen. God bedring med knæet, det er total træls med skader. Du må se at køre noget genoptræning og få det til at spille!

I dag nåede jeg lige en hurtig runde i motionslokalet.

Cleans 60 kg, kb24 kg push press en i hver hånd og chins + 10 kg.

Kørte det som en nedtælling: 10, 9, 7 osv. Udmærket runde :o)

Link to comment
Share on other sites

Hey skipper....

Fangede du at det var mig, der vinkede forleden??? Jeg havde lidt travlt, så MTB'en var på den store klinge, så måske du ikke så lynet?

Ser som altid pissegodt ud med din træning... du er godt med mht. løb, svømning osv. Det kan man jo altid få brug for :wink: Gi' Evo-race en chance!!

Link to comment
Share on other sites

Mr. DBM - jo jo, jeg nåede akkurat at se det forsinkede lyn... Laver du ikke snart en SSST, jeg skal da se hvilket monster jeg er oppe i mod :superman:

De sidste dage har budt på lidt blandet løb, og nogle gode serier.

Fx onsdag.

Opvarming med en stak air squats, armstrækkere, mavebøjere, rygbøjere osv.

Runde 1:

Kb32 swings

Box jump (~65 cm)

Chins

Kørte 10, 9, 8 osv. til 1 og op igen til 10.

Runde 2:

Kb32 sumoløft med high pulls

V-jacks (Den der maveøvelse hvor man ligge på ryggen, og løfter arme og ben og klapper hænderne på fødderne-eller deromkring)

Kørte 10, 9, 8 osv. til 1 og op igen til 10.

Slutrunde

Situps m. medicinbold

Jorden rundt (hvor man ligger på ryggen, strækker benene ud og svinger rundt)

Frontbridge

Udmærket!

De andre dage har haft lidt interval løb og andre småting! Samt 8 timers vagt, 8 timers pause, 8 timers vagt, 8 timers pause osv. osv. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share