3 dages træning 1 dags restitution


sunek
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har overvejet at supplere mine 3 gange ugentlig styrketræning med lidt hjemmetræning de dage hvor jeg ikke styrketræner i center. Jeg havde overvejet et lille program bestående af

* Mavebøjninger

* Mavebøjninger til siden.

* Rygbøjninger

* Pull ups

* Armstrækninger

Jeg vil forsøge at ramme en rytme som hedder 3 dages træning og 1 dags hvile på samme måde som man gør i cross fit træning.

Motivationen er at øge min styrke og forhåbentlig også min muskelmasse og forbrænding (for jeg vil gerne af med noget fedt).

Opnår jeg hvad jeg ønsker ved at supplere med hjemmetræning. Kan det gøre nogen skade?

Mvh

sunek

Link to comment
Share on other sites

Hvilket program træner du efter? Kører du full body? split?

En del af de amerikanske trænere på t-nation f.eks. anbefaler "feeding sessions" mellem workout dagene. Hvorvidt der er en effekt, skal jeg ikke kunne sige, men hovedargumentet for brugen deraf er, at det sætter gang i blodtilførslen til musklerne, hvilket selvfølgelig resulterer i, at der kommer flere næringsstoffer ud til musklerne, hvilket skulle give hurtigere restitution osv..

Link to comment
Share on other sites

Hvilket program træner du efter? Kører du full body? split?

Jeg træner full body med hovedvægt på overkrop. Mht volumen af mine muskler samt min styrke i de øvelser jeg træner (fx bænkpres) er jeg tilfreds. Men antallet af pull ups og armstrækninger er ikke steget synderligt siden jeg startede. Nu kan jeg tage 6-7 pull ups i stedet for omkring 4 stykker tidligere - på trods af at jeg har smidt små 5 kg.

sunek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share