Sign in to follow this  
sunek

3 dages træning 1 dags restitution

Recommended Posts

Hej

Jeg har overvejet at supplere mine 3 gange ugentlig styrketræning med lidt hjemmetræning de dage hvor jeg ikke styrketræner i center. Jeg havde overvejet et lille program bestående af

* Mavebøjninger

* Mavebøjninger til siden.

* Rygbøjninger

* Pull ups

* Armstrækninger

Jeg vil forsøge at ramme en rytme som hedder 3 dages træning og 1 dags hvile på samme måde som man gør i cross fit træning.

Motivationen er at øge min styrke og forhåbentlig også min muskelmasse og forbrænding (for jeg vil gerne af med noget fedt).

Opnår jeg hvad jeg ønsker ved at supplere med hjemmetræning. Kan det gøre nogen skade?

Mvh

sunek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvilket program træner du efter? Kører du full body? split?

En del af de amerikanske trænere på t-nation f.eks. anbefaler "feeding sessions" mellem workout dagene. Hvorvidt der er en effekt, skal jeg ikke kunne sige, men hovedargumentet for brugen deraf er, at det sætter gang i blodtilførslen til musklerne, hvilket selvfølgelig resulterer i, at der kommer flere næringsstoffer ud til musklerne, hvilket skulle give hurtigere restitution osv..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvilket program træner du efter? Kører du full body? split?

Jeg træner full body med hovedvægt på overkrop. Mht volumen af mine muskler samt min styrke i de øvelser jeg træner (fx bænkpres) er jeg tilfreds. Men antallet af pull ups og armstrækninger er ikke steget synderligt siden jeg startede. Nu kan jeg tage 6-7 pull ups i stedet for omkring 4 stykker tidligere - på trods af at jeg har smidt små 5 kg.

sunek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this