Havregryn


apprenti
 Share

Heads up  

133 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hør nu venner: grov-valsede gryn er det eneste der dur om morgenen... Især den der hedder "fem-korns-flager" fra Urtekram... (1 del gryn + 2 dele vand - så er der grød - lige tilsat lidt SØD og en omgang kanel...)

Tjek her:

Beskrivelse:

Femkornsflagerne fra Urtekram egner sig først og fremmest til at blive spist rå - ekspempelvis med soja- eller rismælk over og gerne blandet med frisk / tørret frugt i tern. Flage-blandingen er et rigtig fint alternativ til eksempelvis havregryn om morgenen, og byder på masser af fibre og mæthed.

Flagerne kan desuden anvendes til grød, i bagvær samt i tærtebunde.

Ingredienser:

Flager af havre, hvede, byg, rug og ris.

Alt i økologisk kvalitet.

Produktet indeholder rugflager. Rug har fra naturens side en blå-grøn farve, hvorfor der kan forekomme blågrønne flager i produktet.

Næringsindhold:

Energi: 1360 kJ/320 kcal.

Protein: 12 gram

Kulhydrat: 59 gram

Fedt: 4,3 gram

Kostfibre: 10 gram

post-17597-1204802991_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:wub:

hehe præcis det jeg tænkte. en kvinde efter mit hjerte :laugh: men ville ikke være den første til at fremhæve det da jeg jo nødig skulle fremstå som mandschauvinist :tongue:

så godt du tog initiativ og jeg kunne få forløsning :angel:

mine grovvalsede fra netto (er på su så ikke økologisk) viser:

prot 14

kul 56

fedt 6,5

kostfibre 9

jeg har smagt de finvalsede økologiske fra netto nogle gange, men jeg synes der lidt for ofte har været skaller i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share