Mr.Fitness forespørgsel.


DenBrede.dk
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har nogle spørgsmål ang. Mr. Fitness, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med at få besvaret.....

På konkurrencedagen, hva er de bedste atleters fedtprocent der?

Hva ser dommerne efter, er der noget specielt, hva kan de lide?

derunder hvad dommerne foretrækker i kropsbygning og line-up?

Håber på seriøse svar, evt. dokumentation hvis dette da er muligt....

Tak.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke klar over deltagernes fedtprocent men så i et program om mr. fitness, hvor de interviewede en af dommerne sagde han at de lagde meget vægt på at den frie rutine var godt indøvet samt at ens fordele blev fremhævet i stedet for blot at lave en standard rutine.

I forbindelse med kropsbygning er symmetrien meget vigtig men det virker også til at der er meget fokus på brystkassens fyldighed uden dog at have dokumentation for det

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej..

De Mr Fitness som ligger i toppen og som har en chance for at vinde ligger på 4% Men det er selvfølgelig meget afgørende hvor mange år man har trænet for at man kan få det helt hårde look.. Jeg ved hvad jeg taler om jeg har gennem 15 år arbejdet med atleter som stiller op til nationale og internationale konkurrencer. Jeg måler med tang. Den originale fra USA og jeg lægger kostplaner som skal følges i min 6 måneder. Så får man vinder kroppen eller noget der ligner... smiler

Træningen op til et mesterskab skal også planlægges samt øvelser på forhindringsbane og træning af smidighed og rutine.

Det er sjovt og noget jeg helt sikkert kan anbefale dig at gå igang med.

Får at nå den rigtige fedt procent skal en kostplan følges og der skal laves aerobisk træning. Vi bruger dog også mental træning.

Håber du kunne bruge svaret.

Hej :wave:

Link to comment
Share on other sites

Alternativt er der lige blevet indført en konkurrence der hedder Bodyfitness, der er en blanding af fitness og BB. Man bliver bedømt på hvordan ens krop er skruet sammen og så er der runder med chins og dips. Dvs intet danseri osv.

Kewl! Bliver det indført til næste Mr. Fitness eller hva?

Det er ligesom de ol' skool bb konkurrencer, man kunne ikke vinde bare på sin krop, man skulle også udvise "Feats of strength", f.eks. Cleans.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved hvad jeg taler om jeg har gennem 15 år arbejdet med atleter som stiller op til nationale og internationale konkurrencer. Jeg måler med tang. Den originale fra USA og jeg lægger kostplaner som skal følges i min 6 måneder.

Hvordan differentierer den originale fra US sig fra andre gode tænger? (nysgerrig)

Hvor aerobisk træning laves der generelt i de afsluttende 6 måneder inden en fitness konkurrence, og er det primært for at sætte forbrændingen i vejret eller øge den aerobe kapacitet?

Crawdaddy: Det lyder som et godt koncept, kunne helt sikkert være underholdende at se i stedet for en flok dansemyg der sprinter rundt på scenen (no offense)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dem som stiller op til Mr. Fitness er nu ikke nogle små gutter?!

Det er lidt små-sjovt at høre folk herinde fra snakke om ikke at være særlig store osv. osv.

Synes snart vi skal lave den billed-sektion så folk kan poste hvor enorme de hver især er :bigsmile:

Dette billed er dagen før konkurrence til DM i BB 2002.

post-11-1038847300.jpg

Link to comment
Share on other sites

og her ser vi så en fyr fra dette års Mr. Fitness.

Så stor en foreskel er der ikke når vi snakker størrelse.

Og se lige på den form de begge har ... synes ærlig talt ikke at der skal hakkes for meget ned på dem som stiller op til Mr. Fitness, selvom man da godt kan disse dét med at de vimser rundt på scenen og danser rundt og at en BB står i 80'er underbukser. Men så siger vi heller ikke ét ondt ord om deres form :jehon:

post-11-1038847383.jpg

Edited by Deluxe
Link to comment
Share on other sites

Luci: Det er slet ikke rettet mod nogen særligt, det jeg skriver - men nærmere bare folk som har en lidt arrogant holdning overfor de små vægtklasser indenfor disse grupper.

Jeg hører selv til en lav vægtklasse og jeg er på vej videre ned af den rang, og jo længere ned på den vægt man kommer jo mere kommer den virkelige muskulatur til syne.

Ja, vi er mange som er små hvis man sammenligner os med kæmperne, men så er vi jo også ret mange som er temmelig slappe og svage, sammenlignet med de store styrkeløftere ik?

Jeg tror ikke helt at man kan finde stats på dem som deltager i de små vægtklasser... det får vi nok ikke helt afgjort.

:)

Link to comment
Share on other sites

Men jeg forstår dig skam godt Lucif. og derfor er der jo ikke rigtig mere at sige til det. Jeg holdte bare på, at man ikke helt skal undervurdere deres størrelse eller form.

Kan du f.eks. se på de her tøser at de er under 164cm ? :)

De er rent faktisk alle under 164cm. Jeg blev forbavset. Så ja, måske skulle man få stats på bordet. Der er bare mange som selv ville blive lidt "skuffet" hvis de cuttede ned til sammen BF%

post-11-1038851746.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du kan sige hvad du vil, men de gutter er IKKE store. Det er muligt at de er god form. Det er også muligt at de i kraft af deres lave fedtprocent ser meget muskuløse ud, men STORE er de IKKE. Det må være en forskel i definitionen på begrebet stor, som ligger til grund for at vi ikke bliver enige her. Jeg mener ikke en mand på under 100 kg kan være STOR, med mindre han er et godt stykke under 170 cm :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share