Mr.Fitness forespørgsel.


DenBrede.dk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Alternativt er der lige blevet indført en konkurrence der hedder Bodyfitness, der er en blanding af fitness og BB. Man bliver bedømt på hvordan ens krop er skruet sammen og så er der runder med chins og dips. Dvs intet danseri osv.

Halløjsa! Findes der også sådan en konkurrence for kvinder? Og kan det betale sig at stille op, hvis man ikke er en dværg på 1.64 m??

(Endelig noget, hvor min rædselsfulde motorik og komplette mangel på rytmisk sans ikke har nogen betydning - dips kan jeg lige overskue)

:hehe:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Luci> da jeg engang i starten af 90´erne var med en kammerat i Odense for at se et træningsseminar med Dorian Yates, så blev mit syn på hvad STORT er ændret totalt. Manden var MEGA massiv. Jeg mener virkelig MASSIV. Så hver gang jeg ser en lille Mr. Fitness deltager, og hører folk kommentere at "han da er rimelig stor", så griner jeg lidt for mig selv :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas J: Vi er jo enige :D Min pointe var bare at dem som stiller op til mr. fitness ikke er nogle jeg ville mene var små.

Jeg poster lige et par billeder, af BB'ere som JEG synes tilhører de "små". Jeg er ikke en af dem som råber højest på det her punkt, fordi min BF% er støt faldende og det er vægten osv. og nu ser man altså hvad man har.

post-11-1038853242.jpg

Link to comment
Share on other sites

Get a grip ;)

Hvis definitionen på stor, er at være på størrelse med Dorian Yates anno 1993, så er der ikke mange der kan være med på den.

Som Deluxe siger, så er der vist mange der undervurderer hvor meget fedt der reelt sidder på kroppen og skal smiddes før en konkurrence i BB. Jeg ved ikke om der er ret mange herinde, som ville se helt vildt seje ud, med så lav fedtprocent. De former for "cutting" som bliver postet her, kan slet ikke sammenlignes med en diæt på 3-6 måneder og der ryger altså noget masse undervejs. Ikke nødvendigvis fordi diæt og træning er forkert, men fordi man ikke kan smide de "svære" kilo, uden at miste masse.

Som eksempel kan vi tage Deluxe's første billede. Frederik, som han hedder stillede op i -80kg i 2002. Han vejede 89 da han startede på diæt, og sluttede på 76kg. Han er ca 180cm høj.

Med mindre folk gemte sig derhjemme til sidste MOL-træf, så er der sandsynligvis ikke nogen her på MOL, der ville se større ud i konkurrenceform.

Link to comment
Share on other sites

Lucif. : Jeg er enig, de her ville jeg heller ikke betegne som værende noget særligt. Slet ikke omtale dem som store, men som nogle af de "små". Selvfølgelig skal man se på hvor længe de har trænet osv. men jeg synes nu bare at det er begyndt at gå mere op for mig, hvor meget træning det egentlig kræver for at være "stor" osv. osv.

Jeg har aldrig troet at det var let, men ved de her cutte perioder er jeg da ikke blevet positivt overrasket over min form!

Jeg har før postet mine stats herinde og havde da også en ide om at man var monster stor, men når først man smider flæsket og lidt af væsken så synes jeg at man får et lidt andet billed af hvor man troede man så ud.

Thomas J ændrede jo også sin opfattelse af STOR på et tidspunkt, som han skrev. Jeg mener da også bestemt, at det billed han postede var af en STOR gut!

Jeg vil selvføgelig ikke generalisere, og kan da ikke sige om et bare er mig som mangler muskler eller hvad det er, men det er bare en smule cheap når folk sidder og selv har "et par" procent for meget og snakker om stor og små :D

Lidt en form for jantelov.

men ok, emnet behøver ikke være større end det er. Man kan jo sagtens sige at en Porsche er en klam bil kontra en Ferrari, selvom man sikkert hverken har råd til den ene eller den anden.

Over and out! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Frederik, som han hedder stillede op i -80kg i 2002. Han vejede 89 da han startede på diæt, og sluttede på 76kg. Han er ca 180cm høj.

Med mindre folk gemte sig derhjemme til sidste MOL-træf, så er der sandsynligvis ikke nogen her på MOL, der ville se større ud i konkurrenceform.

Så meget desto større grund til ikke at cutte ned til konkurrence form… B)

Link to comment
Share on other sites

Ups havde helt glemt det :blush: .

Armored Female> Ja der er også en afdeling for kvinder, og såvidt jeg husker er den delt op i to højdekategorier :wave:

Det er helt OK ;)

Jeg har lige fundet ud af, at højdekravet for kvinder skiller ved 164 cm. Så skal en almindelighøj nordisk pige stadig stille op med en flok pygmæer... For mænd er det lidt mere rimeligt, 180 cm.

Jeg kunne ikke finde noget info om dips eller chinups.

Link to comment
Share on other sites

Armoured female>

Der er ingen chins eller dips for kvinderne i bodyfitness, men hvis du har lyst kan du altid stille op i DM i bardip i pausen under finalerunden

Jeg stiller selv op i både bodyfitness og DM i bardip - jeg glæder mig helt vildt !!!! :lol:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Der er ingen chins eller dips for kvinderne i bodyfitness
Nå hva, jeg er alligevel elendig til begge dele pt. :)
Jeg stiller selv op i både bodyfitness og DM i bardip - jeg glæder mig helt vildt !!!!

Køligt! B)

Er det til DM i Roskildehallerne til foråret? I så fald må jeg da med (som tilskuer, altså :bblush: ).

Jeg har puslet lidt med tanken om at prøve noget sådant, idet styrkeløfttræningen er gået lidt fløjten gr. skade. Men jeg er temmelig offseason og lettere asymmetrisk, så det bliver ikke lige til foråret...

Link to comment
Share on other sites

Armoured female> Hmmm du har 19+ uger før konkurrence, på selv en moderat diæt kan du sagtens nå at smide 12-15 kg

I bodyfitness ønskes en atletisk krop ikke en bodybuildet, men hvis du føler det bliver for presset så vent heller til næste år!!!

Men hvis du alligevel ombestemmer dig så er du velkommen til at kontakte mig hvis du vil have lidt insider tips :tongue:

Link to comment
Share on other sites

12-15 kg... Det skærer næsten i hjertet at skulle aflevere så mange kg :blink: selv om det meste er fedt :)

Jeg har beregnet, at for at komme ned på en fedt% på 10 med min nuværende fedtfri masse, skal jeg af med 7 kg ren fedt. Men hvis looket ikke må være for muskuløst, så gør det ikke noget at der ryger lidt muskelmasse fra bla. lårene oveni (det ville også rette lidt op på symmetrien :) ).

Jeg er dog rimelig presset med uddannnelse mv. i øjeblikket (indtil næste sommer) og har i forvejen svært ved at få kosten til at hænge ordentligt sammen (væk hjemmefra +12 timer dagligt), så sådan et projekt bliver på hylden foreløbig, tror jeg.

Men hvis du alligevel ombestemmer dig så er du velkommen til at kontakte mig hvis du vil have lidt insider tips  :tongue:

Jo tak :)

Link to comment
Share on other sites

Der er en verden til forskel

- Først og fremmest muskulariteten - som hos kvindelige bodybuildere ikke har nogen øvre grænse

- Dernæst fedtprocenten - som ikke kommer under de 10% i bodyfitness, hvor du hos nogle kvindelige bodybuildere kan finde en helt ned på 5-6%

- I bodybuilding findes også en fri rutine - i bodyfitness findes tre runder som alle er udelukket posering delt op i ...

1) Bikini - standar. sort

2) Badedragt - valgfri

3) Bikini - valgfri

I øvrigt bedømmes du også i Bodyfitness for din makeup og hår samt det der karakteriseres som udstråling!!!

Link to comment
Share on other sites

Takker :)

I øvrigt bedømmes du også i Bodyfitness for din makeup og hår...

Det var næsten den største udfordring for mig :lol:

Arj, spørgsmålet er vist hvor jeg evt. hører hjemme. Denne feminine udstråling falder mig ikke særlig naturligt, og der skal vist meget kakaomælk og efterfølgende affedtning til, før jeg kan tituleres konkurrencebb'er...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share