Hvorfor vokser brystet ik?


a.r
 Share

Recommended Posts

jeg har et kæmpe problem med at få mit bryst kasse til at vokse, jeg er uddannet fitness instruktør så alt d med den korrekte træning og antal gentagelser har jeg styr på ... alt på mit krop vokser undtaget mit brystkasse og jeg kan bænke omkring 100kilo men alligevel så sker der intet med brystet og jeg laver så mange forskellige øvelser men intet sker.. alle jeg spørger siger jeg skal gøre de ting jeg i forvejen gøre men stadig intet håb....mine venner træner det samme som mig og deres vokser men mit er faldet i søvn hvis man kan sige d sådan :o) er der mon nogle her inde der forhåbentligt kan fortælle mig noget som jeg forhåbentligt ik ved i forvejen...?

Link to comment
Share on other sites

jeg har et kæmpe problem med at få mit bryst kasse til at vokse, jeg er uddannet fitness instruktør så alt d med den korrekte træning og antal gentagelser har jeg styr på ... alt på mit krop vokser undtaget mit brystkasse og jeg kan bænke omkring 100kilo men alligevel så sker der intet med brystet og jeg laver så mange forskellige øvelser men intet sker.. alle jeg spørger siger jeg skal gøre de ting jeg i forvejen gøre men stadig intet håb....mine venner træner det samme som mig og deres vokser men mit er faldet i søvn hvis man kan sige d sådan :o) er der mon nogle her inde der forhåbentligt kan fortælle mig noget som jeg forhåbentligt ik ved i forvejen...?

Nice :p hvis bare alle fitness instruktøre var sådan!

Link to comment
Share on other sites

Tror der er en bred holdning til hvad "korrekt træning" er. Men prøv at poste eksempler fra din træning som der så kan kommenteres på.

Et andet sted er evt. kosten, men hvis resten af kroppen give resultat skulle det ikke umiddelbart være her fejlen ligge....

Link to comment
Share on other sites

Hvis man går bare en side tilbage findes der to emner om præcis det samme.

Meget kan tyde på at folk har urealistiske forventninger til udviklingen af en relativt lille muskel som brystet

1: Du skal have dit protein behov dækket

2: Du skal være i kalorie overskud

3: Du skal have en passende workload på musklen. 3 x 10-12 rep i bænkpres 3 gange ugentligt er måske ok. Afhængigt af dit stade. Men måske du burde skifte til Dumbells. Mange kører med vanvittig dårlig teknik i Benchpres. Det er svært i dumbell pres. Man kommer naturligt lidt dybere, og får IMO bedre bryst aktivering.

4: Det vil være fornuftigt at variere lidt. Så du ikke nøvendigvis kører den samme øvelse for bryst tre gange om ugen. Måske incline dumbell pres kunne være aktuelt. Eller Decline.

5: Supplerende triceps øvelser kan hjælpe dig med at blive stærkere i bryst øvelserne. Typisk vil massen følge med hvis du får styrken op.

Link to comment
Share on other sites

quote : Tror der er en bred holdning til hvad "korrekt træning" er. Men prøv at poste eksempler fra din træning som der så kan kommenteres på.

Et andet sted er evt. kosten, men hvis resten af kroppen give resultat skulle det ikke umiddelbart være her fejlen ligge...."

som du selv siger når resten af kroppen giver resultater så burde kosten ikke fejle noget :o)

angående mit træningsprogram så har jeg prøvet og variere med alle mulige forskellige øvelser fra tid til tid , på et tidspunkt kørte jeg håndvægte på flad og skrå bænk + flyes og jeg tog også nogle øvelser med kabel for den øvre og nedre del.. jeg kørte 3 sæt af hver (12-10-8 gentagelser) det hjalp ikke... det program jeg køre nu er med bænkpres for øvre og midt, plus med håndvægte kun for den øvre del og flyes (mangler endnu mere på den øverste del af brystet) men nu tager jeg 5sæt for at se om der mulighvis sker noget og gentagelser er så 12-10-8-6-4

for tiden træner jeg bryst 2 gange om ugen intensivt... mange siger hvis man træner en muskel for meget kan det være grunden til at den ik vokser , har prøvet at prøvet at træne op til 3-4 gange om ugen men der skete heller ik noget... men tænkte på at så længe jeg alligevel arbejder i et fitness center så kan jeg vel bare lige engang i mellem tag mig et sæt eller 2 imens jeg er på arbejde bare for at holde den i gang for at se om der sker noget... men så tænker jeg hva med restituationen, man skal jo have en dags pause imellem hver muskel gruppe man træner, hva med de dage hvor jeg ik skal rest. ville d være en god ide at tage et sæt eller 2 eller skal jeg bare gemme "kræfterne" til min intensive træning..?

håber i kan forstå d jeg har skrevet ellers må i lige spørge :o)

Link to comment
Share on other sites

Så skal du lære dit bryst at spænde under dine bryst øvelser..

1. Lær at lave et opspænd. Ikke konkurrence styrkeløfter opspænd, men et moderat opspænd.

2. Imellem alle sæt, tryk hænderne imod hinanden og flex dine bryst muskler så hård som du kan uden at spænde i skuldrene.

NPCCollegiateNationalsMostMuscularOutdoorzoom_ezr.jpg

Lidt lige som ham der, bare hold brystet skubbet ud og skuldrene let tilbagetrukket for at holde spændingen på brystet.

Idéen her er at øve dig i bevidst at spænde i brystmusklerne og få kontakt til dem.

Det at du spænder statisk burde også aktivere brystmuskulaturen.

3. Når du lave pres øvelser, klem sammen om stangen.. Dvs. du griber hårdt om stangen eller håndtagene, og i stedet for at presse lige op. Presser du sammen ind imod midten og op på samme tid. Hold spændet på brystet hele tiden!

4. lav 1½rep teknik. Dvs: tag den til brystet, halvvejs op, helt ned, og op igen. Det er en rep.

5 Prøv følgende øvelser: decline cable press, decline barbell press.

Held og lykke med det, det tager sikkert en måneds tid før dine brystmuskler begynder at kunne spænde ordentligt igen. Dit nervesystem er gearet sådan at dine skuldre og triceps spænder først og brystet aktiveres mindre og senere, derfor du arbejde med at aktivere brystet i en periode, måske altid, for at få gang i din brystmuskel tilvækst. Ellers vil dine skuldre og triceps altid trække læsset.

Link to comment
Share on other sites

Så skal du lære dit bryst at spænde under dine bryst øvelser..

1. Lær at lave et opspænd. Ikke konkurrence styrkeløfter opspænd, men et moderat opspænd.

2. Imellem alle sæt, tryk hænderne imod hinanden og flex dine bryst muskler så hård som du kan uden at spænde i skuldrene.

NPCCollegiateNationalsMostMuscularOutdoorzoom_ezr.jpg

Lidt lige som ham der, bare hold brystet skubbet ud og skuldrene let tilbagetrukket for at holde spændingen på brystet.

Idéen her er at øve dig i bevidst at spænde i brystmusklerne og få kontakt til dem.

Det at du spænder statisk burde også aktivere brystmuskulaturen.

3. Når du lave pres øvelser, klem sammen om stangen.. Dvs. du griber hårdt om stangen eller håndtagene, og i stedet for at presse lige op. Presser du sammen ind imod midten og op på samme tid. Hold spændet på brystet hele tiden!

4. lav 1½rep teknik. Dvs: tag den til brystet, halvvejs op, helt ned, og op igen. Det er en rep.

5 Prøv følgende øvelser: decline cable press, decline barbell press.

Held og lykke med det, det tager sikkert en måneds tid før dine brystmuskler begynder at kunne spænde ordentligt igen. Dit nervesystem er gearet sådan at dine skuldre og triceps spænder først og brystet aktiveres mindre og senere, derfor du arbejde med at aktivere brystet i en periode, måske altid, for at få gang i din brystmuskel tilvækst. Ellers vil dine skuldre og triceps altid trække læsset.

vil det sige, at hvis man ikke mærker at det spænder i brystet når man laver øvelsen, virker det så ikke på brystet?

Link to comment
Share on other sites

Noget der slår mig er hvor længe har du egentlig trænet?

for tiden træner jeg bryst 2 gange om ugen intensivt... mange siger hvis man træner en muskel for meget kan det være grunden til at den ik vokser , har prøvet at prøvet at træne op til 3-4 gange om ugen men der skete heller ik noget...

Når du siger du har prøvet den slags, hvor lang tid giver du det så? Og hvordan er din kropsvægt nu i forhold til da du startede osv?

Link to comment
Share on other sites

Så skal du lære dit bryst at spænde under dine bryst øvelser..

1. Lær at lave et opspænd. Ikke konkurrence styrkeløfter opspænd, men et moderat opspænd.

2. Imellem alle sæt, tryk hænderne imod hinanden og flex dine bryst muskler så hård som du kan uden at spænde i skuldrene.

NPCCollegiateNationalsMostMuscularOutdoorzoom_ezr.jpg

Lidt lige som ham der, bare hold brystet skubbet ud og skuldrene let tilbagetrukket for at holde spændingen på brystet.

Idéen her er at øve dig i bevidst at spænde i brystmusklerne og få kontakt til dem.

Det at du spænder statisk burde også aktivere brystmuskulaturen.

3. Når du lave pres øvelser, klem sammen om stangen.. Dvs. du griber hårdt om stangen eller håndtagene, og i stedet for at presse lige op. Presser du sammen ind imod midten og op på samme tid. Hold spændet på brystet hele tiden!

4. lav 1½rep teknik. Dvs: tag den til brystet, halvvejs op, helt ned, og op igen. Det er en rep.

5 Prøv følgende øvelser: decline cable press, decline barbell press.

Held og lykke med det, det tager sikkert en måneds tid før dine brystmuskler begynder at kunne spænde ordentligt igen. Dit nervesystem er gearet sådan at dine skuldre og triceps spænder først og brystet aktiveres mindre og senere, derfor du arbejde med at aktivere brystet i en periode, måske altid, for at få gang i din brystmuskel tilvækst. Ellers vil dine skuldre og triceps altid trække læsset.

har lige været nede og træne og prøvet det du siger og jeg kunne sagtens mærke d i brystet specialt når jeg spændte men efter et par sæt kunne jeg ik mærke noget mere i brystet når jeg lavede øvelsen og når jeg begyndte at spænde var d kun skulderen jeg kunne mærke det i... er d normalt i starten eller what?

Link to comment
Share on other sites

Noget der slår mig er hvor længe har du egentlig trænet?

Når du siger du har prøvet den slags, hvor lang tid giver du det så? Og hvordan er din kropsvægt nu i forhold til da du startede osv?

har trænet i lidt over et år, har taget 4 kilo på i løbet af året, jeg giver d ca 2 måneder d program jeg træner

Link to comment
Share on other sites

har trænet i lidt over et år, har taget 4 kilo på i løbet af året, jeg giver d ca 2 måneder d program jeg træner

Så vil jeg komme med det postulat at du under alle omstændigheder kan gøre noget bedre end du gør.

4kg gain på et år, er ikke nok til at vurdere om dit bryst halter reelt i forhold til andre muskel grupper. 4Kg er ganske udemærket, men slet ikke i en størrelses orden hvor det er tid til at begynde at tale om skæv fordeling af kiloene.

Hvis du sørger for at være i kalorie overskud og træne fornuftige bryst øvelser, og variere rimeligt, så skal det nok komme med.

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg komme med det postulat at du under alle omstændigheder kan gøre noget bedre end du gør.

4kg gain på et år, er ikke nok til at vurdere om dit bryst halter reelt i forhold til andre muskel grupper. 4Kg er ganske udemærket, men slet ikke i en størrelses orden hvor det er tid til at begynde at tale om skæv fordeling af kiloene.

Hvis du sørger for at være i kalorie overskud og træne fornuftige bryst øvelser, og variere rimeligt, så skal det nok komme med.

har hørt d her før og har prøvet , hvor vigtigt en det at kunne mærke brystet gøre "ondt" når man laver øvelsen ? nogle gange mærker jeg d andre gange er der intet overhovdet... har lært at man ik nødvendighvis behøver at kunne mærke den for at den bliver trænet....?

Link to comment
Share on other sites

har hørt d her før og har prøvet , hvor vigtigt en det at kunne mærke brystet gøre "ondt" når man laver øvelsen ? nogle gange mærker jeg d andre gange er der intet overhovdet... har lært at man ik nødvendighvis behøver at kunne mærke den for at den bliver trænet....?

Tja det er der åbenbart ikke enighed om. Men efter min mening er det uden betydning. Jeg har aldrig ømhed i Pecs stort set. Og jeg har da trods alt oparbejdet en anstændig mængde pat masse.

Med 4kg gains fra din trænings start til nu, er det ikke tid til at spekulere i hvorfor dine pecs ikke er større, men tid til at spekulere i at få det helt rigtige trænings program skruet sammen (det lyder ikke som du har det) og så få noget mere at spise (og det rigtige)

Link to comment
Share on other sites

Tja det er der åbenbart ikke enighed om. Men efter min mening er det uden betydning. Jeg har aldrig ømhed i Pecs stort set. Og jeg har da trods alt oparbejdet en anstændig mængde pat masse.

Med 4kg gains fra din trænings start til nu, er det ikke tid til at spekulere i hvorfor dine pecs ikke er større, men tid til at spekulere i at få det helt rigtige trænings program skruet sammen (det lyder ikke som du har det) og så få noget mere at spise (og det rigtige)

jamen hvorfor vokser resten af kroppen så undtaget brystet hvis jeg ik spiste nok? jeg har en fornemmelse af at jeg lader andre muskel grupper tage over når jeg træner bryst , det burde bare ik være muligt.... eller what..? syntes ham længere oppe havde fat i noget godt angående d med at mine skuldre og triceps arbejdede mere end brystet... har du ellers nogle gode idéer til hva jeg ellers kan gøre så der er fuld fokus "KUN" på brystet..?

Link to comment
Share on other sites

a.r

undskylder mange gange at jeg lige låner tråden til et spørgsmål..

hvilke muskler træner man når man laver armbøjninger?

er det bare biceps?

Hvis du mener pushups:

Bryst, triceps, forside skulder arbejder dynamisk - det mest af maven plus det løse arbejder statisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share