Homegym!


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Har mit eget homegym, hvor jeg har squat stativ, OL vægtsæt og bænk, en sandsæk og nogle håndvægte.

Hvilke ting syntes i der mangler i et homegym, hvor der primært skal trænes for funktionel styrke?

Mvh

En stang/bar, hvor du kan lave chinups? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har selv flg.

  • Stang til pull-up
  • Ringe
  • Sandsæk (til vægttræning)
  • Boksesæk (sandsæk)
  • Medicin bold (fantastisk redskab)
  • + lidt div. sjippetov, stativ til glute-ham-raise osv.

og venter på at få: Flex-band (store elastikker), red til klatring, kettlebells :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Mr. gejler hi-fi :tongue:

Pushup bars

Ribbe til at hænge over døren

Homemade medicin bold af en gammel basketbold

Sledgehammer

Ringe

KB

Wristroller

Savbukke

Et stort ondskabsfuldt dæk - hvis du har plads

Kun fantasien sætter grænser...

Link to comment
Share on other sites

Efter som du har basic pakken, kan jeg tilføje hvad jeg har i mit eget soveværelse (Også Cattens :blush:)

Kettlebells - 8,12,16 (Til Catten) 2x24 + 1x32 til mig.

Sledgehammer på 12 kg. (Kræver et dæk eller endnu bedre en sandkasse)

Speciallavet slæde, der kan holde til at trække godt og vel 100 kg.

7 m. hampereb.

Pullupbar (desværre ikke sat op i denne lejlighed)

2 vægtveste af ca. 10 kg.

Swissballs - 1 oppustet, 2 i kælderen, havde tidligere 2 oppustet.

Et sæt Eliterings

AB-Wheel

(Mangler stadig at få lavet den tunge sandsæk)

Det gear, der ikke bliver brugt:

2 medicinbolde af 4 kg.

2 skivehåndvægte m. 50 kg. skiver

Pushup bars

Ankelvægte af samlet vægt på 10 kg. :blush:

Definer hvad funktionel styrke er for dig og find ud af hvad du skal bruge :wink:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fået lavet en metal ribbe, skal bare lige blive enig med fatter, hvor den skal hænge :wink:

I stedet for en AB wheel bruger jeg bare en håndvægt.

Jeg tror jeg skal have anskaffet mig en medicinbold og måske en KB.

Men det er jo lidt en gåde, at finde ud af hvor meget de to skal veje hver især. Er der nogen der har nogen råd omkring dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fået lavet en metal ribbe, skal bare lige blive enig med fatter, hvor den skal hænge :wink:

I stedet for en AB wheel bruger jeg bare en håndvægt.

Jeg tror jeg skal have anskaffet mig en medicinbold og måske en KB.

Men det er jo lidt en gåde, at finde ud af hvor meget de to skal veje hver især. Er der nogen der har nogen råd omkring dette.

Det lyder fornuftigt med ribben.

Medmindre du har en væg og et gulv, hvor du kan HAMRE medicinbolden ind i, ville jeg personligt droppe medicinbolden. En medicinbold er et super redskab, men hvis du ikke kan bruge det fuldt ud, ville jeg personligt gå efter noget andet (Som du kan se, bruger jeg ikke mine længere).

Angående KB startede jeg selv med en 16'er, men det kommer an på din bund styrke og teknik.

Har du adgang til KB's et sted, er det en god ide' at lære teknikkerne, inden du køber din egen, ellers står den hurtigt og samler støv, fordi den bliver for let.

Hej Kauf. er du gal mand :laugh: sådan et soveværelse vil jeg også have

:laugh: :laugh:

Ja, det er slet ikke så tosset. Den gule Pinarello racer var der desværre ikke plads til, så den står ved siden af gulvhøjtalerne i stuen :laugh: :laugh: (Cathrine er en meget forstående kvinde :laugh::wink:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftigt med ribben.

Medmindre du har en væg og et gulv, hvor du kan HAMRE medicinbolden ind i, ville jeg personligt droppe medicinbolden. En medicinbold er et super redskab, men hvis du ikke kan bruge det fuldt ud, ville jeg personligt gå efter noget andet (Som du kan se, bruger jeg ikke mine længere).

Angående KB startede jeg selv med en 16'er, men det kommer an på din bund styrke og teknik.

Har du adgang til KB's et sted, er det en god ide' at lære teknikkerne, inden du køber din egen, ellers står den hurtigt og samler støv, fordi den bliver for let.

:laugh: :laugh:

Ja, det er slet ikke så tosset. Den gule Pinarello racer var der desværre ikke plads til, så den står ved siden af gulvhøjtalerne i stuen :laugh: :laugh: (Cathrine er en meget forstående kvinde :laugh::wink:

Jeg træner ude i et skur, og lige udenfor er der rig mulighed for at bruge medicinbolden,¨så det er bestemt i mine overvejelser.

Jeg har ikke noget sted, hvor jeg kan prøve en KB, desværre. Er der forskel på de forskellige typer af KB's man kan få, altså er der nogen grund til at købe de "ægte"?

Link to comment
Share on other sites

Ja, kg er kg, men tænkte mere på holdbarheden af kuglen?

Et lidt mere fyldestgørende svar kan være at ja der er forskel på kuglerne. Jeg købte på et tidspunkt en 24 kg, og dels var den hul indeni, hvor lidt metal raslede rundt, og dels var håndtaget ovalt, hvilket gav seriøse problemer i f.eks. snatch. Jeg vil ikke sige at man absolut skal købe den "originale" fra dragon door (faktisk synes jeg at den 24 fra kettlebell.dk er bedre end den 20 kg jeg har fra dragondoor), men du skal i hvert fald være opmærksom på at der er forskellig kvalitet og sende den tilbage hvis du ikke er tilfreds.

Link to comment
Share on other sites

Et lidt mere fyldestgørende svar kan være at ja der er forskel på kuglerne. Jeg købte på et tidspunkt en 24 kg, og dels var den hul indeni, hvor lidt metal raslede rundt, og dels var håndtaget ovalt, hvilket gav seriøse problemer i f.eks. snatch. Jeg vil ikke sige at man absolut skal købe den "originale" fra dragon door (faktisk synes jeg at den 24 fra kettlebell.dk er bedre end den 20 kg jeg har fra dragondoor), men du skal i hvert fald være opmærksom på at der er forskellig kvalitet og sende den tilbage hvis du ikke er tilfreds.

Tak, det var det svar jeg søgte!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share