genoptagelse af træning


Mathias87
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har ikke fået trænet styrketræning i 1år ca. Da løbetræning har taget min tid.

Nu er jeg tilbage i trænings lokalerne, og der skal opbygges lidt masse igen.

Jeg er 20 år, vejer 65 kg og 177 høj.

Jeg har en fedt % på gennemsnitlig 10

Da jeg lige er hoppet tilbage til vægt træning, vil jeg høre om det er smart at starte på kreatin med det samme ?? eller burde jeg vente et par måneder, til musklerne er "klar"

Hvis nogen indflydelse : Målet er at opbygge muskelmasse, uden at tage fedt på. ved godt det er 2 ting der lidt modsiger sig selv - men man skal jo være klar til sommer Ô_ô

på forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt kreatin er et nyttigt middel, jeg vil bare høre om det kan "betale" sig at tage det fra første kampfløjt af ?

Kreatin kan være et nyttigt middel for den rutineret atlet der har styr på sin træning og kost mm.

Som nybegynder er det ikke relevant, fokuser mere på at få den rigtige teknik og en sund og god kost.

Link to comment
Share on other sites

Kreatin kan være et nyttigt middel for den rutineret atlet der har styr på sin træning og kost mm.

Som nybegynder er det ikke relevant, fokuser mere på at få den rigtige teknik og en sund og god kost.

er slet ikke nybegynder har dyrket styrketræning i 2-3 år, har bare haft en 1-1½årig pause.

så har styr på kost og teknik.

spørgsmålet er bare om det er spil af penge i starten ? da man hurtig gainer her i starten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kreatin kan være et nyttigt middel for den rutineret atlet der har styr på sin træning og kost mm.

Som nybegynder er det ikke relevant, fokuser mere på at få den rigtige teknik og en sund og god kost.

er slet ikke nybegynder har dyrket styrketræning i 2-3 år, har bare haft en 1-1½årig pause.

så har styr på kost og teknik.

spørgsmålet er bare om det er spil af penge i starten ? da man hurtig gainer her i starten.

Da du har trænet før og derfor besidder den tekniske kunnen (hvilket måske er naivt at tro når man se hvordan folk generelt træner) vil jeg vurdere det til at være en fordel med kreatin.

Vastus har ikke redegjort for nogen videnskabelig, der peger på at man bør vente med kreatinen indtil at man når sit tidligere niveau. Jeg kan desværre heller ikke fremlægge en artikel der siger det modsatte. Ved træningsstart oplever du dog formodentlig, at du har svært ved at kunne tage det samme antal gentagelser i 1. og 2. sæt. Dette skyldes at dit konditionerings niveau er lavt. Kreatinen kan med fordel hjælpe dig med recovery mellem sættene (mangler dansk ord). Dette gør at du kan træne med en større workload.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

altså jeg tror ikke der ville komme nogen vild effekt af krestin i starten, men man kan jo lige så godt starte med det samme, så man ikke behøver at loade kreatin. men det er nok ikk nogen speciel forskel det kommer til at udgøre

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share