Jeg er sulten


fnull
 Share

Recommended Posts

Jeg er en 18-årig pige på 160 cm med en vægt på ca. 52 kg - derfor forholdsvis pæn slank at se på. Jeg vil alligevel gerne smide et lille kilo fedt, så de mavemuskler jeg har kæmpet så hårdt for bliver markeret :tongue:. Mit problem er bare, at mit stofskifte er fuldstændig udueligt, og jeg skal derfor helt ned på et dagligt energiindtag omkring 1300-1400 kcal (de dage hvor jeg ikke træner) for at tabe det halve kg om ugen. Og det er bare ikke nok til at holde mig mæt! Hvad gør man ved det? Jeg spiser som regel to portioner havregrød lavet på en ordentlig portion vand, og det fylder godt ud i maven, men der er ikke meget andet mad end grød der mætter på samme måde. Anyone? :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en 18-årig pige på 160 cm med en vægt på ca. 52 kg - derfor forholdsvis pæn slank at se på. Jeg vil alligevel gerne smide et lille kilo fedt, så de mavemuskler jeg har kæmpet så hårdt for bliver markeret :tongue:. Mit problem er bare, at mit stofskifte er fuldstændig udueligt, og jeg skal derfor helt ned på et dagligt energiindtag omkring 1300-1400 kcal (de dage hvor jeg ikke træner) for at tabe det halve kg om ugen. Og det er bare ikke nok til at holde mig mæt! Hvad gør man ved det? Jeg spiser som regel to portioner havregrød lavet på en ordentlig portion vand, og det fylder godt ud i maven, men der er ikke meget andet mad end grød der mætter på samme måde. Anyone? :mad:

Hvis du kun skal tabe 1kg, er det så ikke dumt at tilstræbe 500gram vægttab pr uge ?

Hvad med at køre et energiindtag tættere på dit ligevægtsindtag og evt forsøg dig med noget let løb/powerwalking de dage hvor du ikke "træner" -fremfor den uholdbare løsning at sulte sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg spiser 1450 kcal om dagen da jeg skal tabe ca. 15 kg. og jeg kan godt genkende problemet med sult. Jeg har ikke fundet noget der mætter helt så meget som havregryn/havregrød, men gulerødder og kød kommer tæt på. Alle fiberrige grønsager mætter. De allermest fiberrige grøntsager er: Porre, pastinak, rosenkål, selleri, persillerod og ærter der har et fiberindhold på over 4%. Herefter kommer broccoli og grønne bønner der ligger på 3-4%.

2-3%: Aubergine, blomkål, fennikel, gulerod, hvidkål, hvidløg, løg, majs, rødkål, rødbeder og rødløg.

Og som sagt er kød heller ikke et dårligt bud....en kyllingfilet på panden og en god gang grøntsager af de fiberrige til, så er du mæt et stykke tid.

Velbekomme :)

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, men hvis man som TO har oprettet et utal af tråde om lige at ville tabe et kilo, om at få det sidste fedt væk fra maven, om ikke at tabe sig, selv om man spiser 1200-1400 kcal om dagen, om konstant at være sulten osv., når man er 18 og vejer 52 kg, så er det måske ikke lige i maden, motionen og kalorierne, man skal finde svaret.

Med andre ord - du kan vælge at fortsætte med at forsøge at tabe "lige det sidste kilo" fra nu af og til du bliver 50 år, eller du kan prøve at vænne dig til, hvordan du ser ud med din nuværende vægt og prøve at finde dig til rette i den.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, men hvis man som TO har oprettet et utal af tråde om lige at ville tabe et kilo, om at få det sidste fedt væk fra maven, om ikke at tabe sig, selv om man spiser 1200-1400 kcal om dagen, om konstant at være sulten osv., når man er 18 og vejer 52 kg, så er det måske ikke lige i maden, motionen og kalorierne, man skal finde svaret.

Med andre ord - du kan vælge at fortsætte med at forsøge at tabe "lige det sidste kilo" fra nu af og til du bliver 50 år, eller du kan prøve at vænne dig til, hvordan du ser ud med din nuværende vægt og prøve at finde dig til rette i den.

Jeg har det ganske udmærket med mig selv og trives glimrende, tak. Derfor kan jeg godt tilstræbe en flad mave op til badesæsonen - man behøver ikke have et forstyrret kropssyn blot fordi man synes om markerede mavemuskler :cool:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, men hvis man som TO har oprettet et utal af tråde om lige at ville tabe et kilo, om at få det sidste fedt væk fra maven, om ikke at tabe sig, selv om man spiser 1200-1400 kcal om dagen, om konstant at være sulten osv., når man er 18 og vejer 52 kg, så er det måske ikke lige i maden, motionen og kalorierne, man skal finde svaret.

Med andre ord - du kan vælge at fortsætte med at forsøge at tabe "lige det sidste kilo" fra nu af og til du bliver 50 år, eller du kan prøve at vænne dig til, hvordan du ser ud med din nuværende vægt og prøve at finde dig til rette i den.

Hvis man accepterer det ene kilo nu så kommer det andet kilo om et halvt år sikkert også til at sidde rundt om maven.

Self. er der ingen grund til, at være manisk omkring et vægttab - hvilket jeg bestemt ikke antyder det er hos trådstarter - så at bruge nogle daglige ressourcer på at nå det mål man har (nu) ser jeg intet i vejen for.

Link to comment
Share on other sites

Når det handler om de sidste par kg. så er det ikke nødvendigvis kcal restriktion, nærmere optimalt kcal indtag, optimal sammensætning af din kost, og intens træning.

De sidste gram fedt opnås ikke via fjollede kure men korrekt sund regelmæssig motion og kost. Man skal oftest være ret præcis her.

Link to comment
Share on other sites

Når det handler om de sidste par kg. så er det ikke nødvendigvis kcal restriktion, nærmere optimalt kcal indtag, optimal sammensætning af din kost, og intens træning.

De sidste gram fedt opnås ikke via fjollede kure men korrekt sund regelmæssig motion og kost. Man skal oftest være ret præcis her.

Wise words :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Åh, jeg kender det godt - lider under den samme problematik! Jeg er også en klejn kvinde med nogenlunde samme mål som dig. Jeg har klaret det ved at cutte med 250-300 kcal om dagen (så mit daglige indtag har været på ca. 1500 kcal). Det er akkurat nok til at smide lidt fedt. Det går godt nok langsomt, men 300 daglige kcal mindre kan let tilpasses hverdagen, således man ikke noterer at man cutter :) Så prøv med lidt mindre energiunderskud og hav tålmodighed!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share