Kickstart af kostomlægning - vægttab


phallasathene
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har for ca 5 år siden tabt ca 20 kilo og nu skal jeg på den igen. denne gang 12-15 kilo. Jeg har haft problemer i form af galdesten og det smadrede fuldstændigt mine madvaner med disse galdestensanfald som kom når som helst og hvor som helst... Efter at jeg havde spist en pære til morgenmad, efter aftensmad - endelig blev jeg opereret og har det næsten ok. Jeg har nok taget på af flere årsager; jeg plejede at danse meget (tango) og jeg har ikke lige fået erstattet det med noget andet motion, og så sidder jeg og skal skrive speciale - dvs på min flade - tæt på mit køleskab.

Desuden er jeg blevet lidt af en middags ørn. Det vil at maden pludseligt igen blev en del af mit sociale liv. Jeg holder middage for mine venner og elsker det, men der er noget sneget sig flere og flere overflodsting ind i mit køkken; mere og mere fløde, vine og oste ind i mit køkken - det smager jo fantastisk - problemet er bare hvis det bliver for tit...og ikke mindst at jeg sidder med de lækre rester dagen efter.

Så det sidste stykke tid har jeg godt vidst at "den var gal" og jeg har skåret lidt her og der - forsøgt at holde igen - men jeg blev ved med at tage på så nu har jeg skruet slankebissen på, for jeg orker ikke at fortsætte i den gale retning.

Jeg fandt en suppe kur på nettet som vidst er udviklet til patienter der skal tabe sig hurtig. Da den så fornuftig overkommelig og ikke mindst billig ud sprang jeg på. Jeg er nu på tredie dag. Jeg har stillet mit fjernsyn i kælderen, og min cykel er røget på ferie - det giver mere at gå siger min erfaring da jeg bor i København er afstandene alt for korte til at at det virkeligt "giver noget" selvom alt tæller! Så jeg har taget i første omgang fjernet alt der umiddelbart ikke støtter mig i min slankeproces. Så målet med at være her er selvfølgelig at støtte min skrumpeproces skrive med andre som også vil tabe sig...og måske trække på nogle af de mere erfarnes og på kortere sigt måske at "anmelde" den slankesuppe kur som jeg er på nu - er den anvendelig til at kickstarte en længere diet og kostomlægning.

Den oprindelige fil med Suppekuren er nu uploaded så den skulle ligge her.

---

ca 12 dage senere.

Det ser ud til at virke - jeg tabt omkring 6 kilo på ca 7 dage...folk omkring mig som ikke ved at jeg har lagt mit liv om - kigger tit undersøgende på mig - og spørger om jeg ikke har tabt mig. Dejligt! Det var nok den kikstart som jeg havde brug for. :smile: til at overbevise migselv om at det ikke "var håbløst.".

Jeg er 178 vejede tæt på 86 (gys)

nu er jeg "nede" på omkring 80

Mit mål er at ned på min ideal vægt på omkring 68 (? - nogle kommentarer?) og så holde den der.

Er der nogen der har nogen idé om hvor hurtigt man "må" / kan tabe det...uden at i øvrigt skader ens krop?

Jeg har fjernet fedt, sukker, alkohol, pasta, almindeligt brød, og prøver så vidt muligt at undgå for mange mælke og kornprodukter.

Jeg lever mest af grønsagssuppe (knoldselleri, hvidkål, løg, flåede tomater, peberfrugt, hønseboullion, chilli) grøntsager, frugt, juice, hjemmelavet humus (kikærter, hvidløg, salt, vand, tahina/sesamsmør og citronsaft), og hjemmebagt brød med højt indhold af rugmel og kerner (rugmel, sesamfrø/solsikke/valnød hvedemel gær salt vand). Når jeg føler trang spiser jeg kød eller fisk. Jeg tager min daglige vitaminpille. Virker det som en fornuftig kostplan?

Også på længere sigt?

Jeg mener umiddelbart virker det som om at det virker - også selv om jeg har "snydt lidt" så der er sneget sig et par glas usundt saftevand/vin og øl ind og noget mælk i kaffen nu og da og en aften fandt jeg noget marcipan (!) i mit køleskab.

Jeg sørger også for at "holde hvil" 2 dage ind imellem hvor jeg bare slapper af og spiser noget god mad (altså UDEN fløde og fede oste!) med een af mine venner...

Jeg tænker at når nu denne "kur" tilsyneladende virker for mig er der så noget i vejen for at fortsætte?

Mit mål er at røre mig mindst en time om dagen - jeg går mest endnu men vil gerne begynde at løbe - er begyndt at svømme - og havde tænkt at lære noget yoga. og så er jeg begyndt at danse lidt igen. Overvejer også at finde et hold med eet eller andet tosset jeg kan gå til så jeg kan løbe lidt efter en bold - for at få pulsen så det hele ikke bliver så ensformigt - andre gode forslag?

Og gode forslag og kommentarer og selvfølgeligt velkommen. Ellers var jeg jo ikke her.

Og just for the record tror jeg ikke på at suppen "fedtforbrændende" som den hævder, men at det der er godt ved "kuren" er at man for fyldt maven med noget sundt.

All the Best...

Phallasathene

Hvidkaalskuren.doc

Edited by phallasathene
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hi, tror nok at jeg ka' forestille mig hva' alle de kloge vil sige til dit kickstart...

Men jeg ved altså os' hvor vigtigt det er med lidt motivation... & den kommer, for mig (& måske for dig), ved at det går tjept i starten.

Hvis jeg var dig, så ville jeg som næste skridt udelukke alle carbs. Dvs. frugt, tomater, rødepeberfrugter, sukker ærter, majs etc.

Så får du et nyt skud i vægttabet.

Fortsæt sådan til du rammer de 70 kg. & start langsomt med at integrere carbs i din kost igen. Vælg fx. at starte dagen på skummetmælk & havregryn. Eller frugt...

Kør de sidste to kilo af med hård træning & ''almen'' kost.

Hold dig dog under de 1800 kcal. dagligt i perioden til de 68 kg.

Good luck!!!

Link to comment
Share on other sites

hej Frida

tak for dit svar - er der fine eller mindre fine måder at tabe sig på ? :blink: Jeg tænker

at det vigtigste vel er at man spiser sundt, har det godt - og taber sig - så længe at det ikke

går ud over helbredet. Jeg har langt mere energi nu end jeg havde på den ...øh diet jeg var

på før ( jo længere tid jeg har hvor jeg kun indtager sunde ting des mere energi får jeg )

Jeg spiser ikke majs og ærter - kun groft grønt, og en frugt i ny og næ - jeg forsøger at variere

så jeg den ene dag bare spiser et par æbler og en gulerod og den næste en appelsin og noget broccoli.

Jeg får da bestemt lyst el trang til andet en gang imellem men da jeg faktisk har det fint - er det ikke overvældende

- men jeg blev da lidt fristet en dag hvor jeg stod og bagte et godt brød fordi at jeg skulle have gæster.

De eneste "problemer" jeg har haft indtil nu er at jeg kommer til at bøvse af suppen, og at jeg

måtte lægge noget tøj tilbage på hylden igen (jeg var egentlig på vej med det til kælderen)

for nu kan jeg passe det igen. :laugh:

Og så er jeg da lidt øm i kroppen - men det er jo nok mest fordi at jeg er begyndt at bevæge mig - igen!

kh

Phallas Athene

Link to comment
Share on other sites

Blot til orientering så øger et hurtigt vægttab markant risikoen for galdestensanfald.

Åh jo - det var information som jeg kunne have brugt for mange år siden. Da min vægt kom ud af kontrol

første gang. Jeg har - som alle andre ligget og svinget 5 kilo op og ned i min vægt, men har de fleste ikke det?

Min vægt kom ud af kontrol i forbindelse med at begge af mine forældre lå ved døden. Det var et temmeligt

hektisk år - hvor jeg efter pludseligt (sådan føltes det) var blevet overvægtig - og måtte til at tabe

mig. Jeg blev indlagt med betændelse i galdeblæren, blev kureret (sådan nogenlunde) da jeg i første omgang modsatte

mig at min galdeblære blev fjernet. Jeg tabte de 20 25- kilo ved slid og diet - alt var fint indtil at

gladeandfaldende begyndte - ingen kunne rigtigt finde ud af hvad det var - Til sidst lykkedes det at få

operationen - og det var en hel ny og roligt følelse at kunne spise uden koliksmerter - hvilket sikkert også

har ført til at jeg har taget på - Jeg har nok simpelthen nydt at kunne spise uden smerter...fjollet kan jeg godt

se ... men det er nok først nu at jeg føler at min mave "har fundet sig selv" efter galdeoperationen...

Men tak for kommentaren - det er helt rigtigt at man kan få problemer med galden efter store vægttab - og det er

bestemt ikke noget at stræbe efter, skulle jeg hilse og sige...

Kh

phallas athene

Link to comment
Share on other sites

Hej phallasathene!

Først og fremmest tillykke med dit flotte vægttab og med at du har formået at blive mere fysisk aktiv! :4thumbup:

Mht. fine og ikke-så-fine måder at tabe sig på, så er det nok bare et spørgsmål om at det vist næsten hedder jo langsommere jo bedre, så man ikke shocker sin krop. Og når det så er sagt må jeg erklære mig helt enig med dig og Frida - det er nødvendigt for motivationen at tabe sig lidt hurtigt i starten!

Jeg ville bare lige svare dig for at gøre dig opmærksom på at der er andre måder at omlægge kosten end at skære kulhydrater bort. Alt andet lige er det jo altså sundt at spise grønsager og frugt :smile:

Jeg har selv haft gode erfaringer med at tælle kalorier, og ellers spise helt normal mad. (F.eks. morgenmad: græsk yoghurt med banan og mandler). Det er fordi jeg selv er et 'madøre' som du vist også er - og jeg synes det er for trist at skære en eller anden fødevaregruppe helt ud af sin mad :blush:

Det kræver naturligvis en indsats i form af kalorietælling det første stykke tid, men jeg satser på at jeg vil vænne mig til hvor meget jeg kan spise af bestemte fødevarer og derfor ikke behøver at tælle 'resten af mit liv'. Til gengæld behøver man ikke spise grønsagssupper hver dag - det bliver man hurtigt træt af.

Husk i øvrigt en vitaminpille mens du er på kur.

Håber det kunne bruges, hilsen Holme

Link to comment
Share on other sites

Hej Holme

Sikke en sød misskat! Og tusind tak. Ja jo jeg er stolt som en pave - men det er jo ikke nær nok..!

suppen passer mig faktisk strålende - jeg får det så glimrende af at spise den - at jeg netop

bare har lyst til at fortsætte med - jeg varierer den med forskellige krydderier...den smager godt

- tro mig mine åleslanke venner vil også have opskriften.

Men jo på et eller andet tidspunkt får jeg nok lyst til noget andet. Og så vil jeg kigge på pointællings systemet...

Men det her er så dejligt nemt - jeg behøver ikke at købe ind særligt ofte fordi der ingen letfordærvelige

madvarer indgår i kosten = jeg bliver ikke fristet af alt muligt

madskrammel som jeg så absolut ikke har godt af alligevel - så i princippet mere tid til speciale og motion.

Desuden synes jeg næsten det er nemmere at holde den stramt - i stedet for lige at lade sig friste af et eller andet....

det skal jo nok komme :tongue:

he he madøre...

Jo ja - men det er så rigeligt kompenceret ved hvor FANTASTISK maden smager når man er sulten.

Kærlig hilsen

Phallasathene

Link to comment
Share on other sites

Hej "Skuffen" (!)

hm - Jeg vidste ikke at kuren ligefrem var berømmet....

Og ja du må meget gerne komme med dine kommentarer - altså det er jo (også) derfor jeg er her.

ud over at mødes med andre som kæmper med de samme ting.

Avs...Nej lige brænder det på tungen...ydrks for meget chilli i suppen denne gang :crazy:

Så du mener ikke at jeg får protein nok via humus, kød/fisk, og ca en dl mælk om dagen (cafe latte)?

Jeg sørger for at få et eller protein hver - næsten hver dag....måske bare ikke i de mængder som man plejer at få.

Men kikærter skulle indeholde meget protein - det samme kød - og selvfølgelig mælkeprodukter jeg føler dog at de

stopper maven.

Desuden sørger jeg for at røre mig - jeg går tur et par gange om dagen (før cyklede jeg bare småture) og gerne

noget større fysisk aktivitet - som svømning - el dans en hel aften...så jeg sidder altså ikke og bare sygner hen..

Jeg synes at jeg har det fint - jeg kan godt komme til at fryse lidt om aften men så går jeg en tur eller tager et

varmt bad...

Hvad skulle jeg da spise /gøre "hvis du skulle være glad..."

Kh

phallas athene

Edited by phallasathene
Link to comment
Share on other sites

Fuuuuåååk.... NU gad jeg fx. gerne ha' en kiwi, et grønt æble, vandmelon & alt muligt...

Knokler med opgave & li' kommet hjem fra den vildeste spinner 2... Oi, jeg ska' stramme mig an i aften....

Nå, men ville bar' li' sige at jeg har læst dine post & jo sagtens ka' forstå din måde... Men jeg river altså li' én uge mer' uden carbs, jeg gør...

Go' aften & alt så noget...

Over & ud....

Link to comment
Share on other sites

Hej "Skuffen" (!)

hm - Jeg vidste ikke at kuren ligefrem var berømmet....

Og ja du må meget gerne komme med dine kommentarer - altså det er jo (også) derfor jeg er her.

ud over at mødes med andre som kæmper med de samme ting.

Avs...Nej lige brænder det på tungen...ydrks for meget chilli i suppen denne gang :crazy:

Så du mener ikke at jeg får protein nok via humus, kød/fisk, og ca en dl mælk om dagen (cafe latte)?

Jeg sørger for at få et eller protein hver - næsten hver dag....måske bare ikke i de mængder som man plejer at få.

Men kikærter skulle indeholde meget protein - det samme kød - og selvfølgelig mælkeprodukter jeg føler dog at de

stopper maven.

Desuden sørger jeg for at røre mig - jeg går tur et par gange om dagen (før cyklede jeg bare småture) og gerne

noget større fysisk aktivitet - som svømning - el dans en hel aften...så jeg sidder altså ikke og bare sygner hen..

Jeg synes at jeg har det fint - jeg kan godt komme til at fryse lidt om aften men så går jeg en tur eller tager et

varmt bad...

Hvad skulle jeg da spise /gøre "hvis du skulle være glad..."

Kh

phallas athene

"Hvis du skulle være glad" - for det første handler vægttabet jo om dig og din velvære. Som udgangspunkt vil de fleste herindefra nok anbefale dig en sund, varieret kost ala 40-40-20, hvilket betyder, at du får en kostfordeling på 40%protein, 40%kulhydrat og 20%fedt.

I denne kost skulle være en del mager kød/fisk og mælkeprodukter - evt et tilskud i form af proteinpulver, men med en varieret kost og moderat træningsmængde er dette ikke en nødvendighed. Desuden skulle du have noget planteolie - hørfrø, sesam, en blanding eller Udo's fx.

Derudover skulle der grøntsager og noget frugt til.

Sidst en smule fuldkornspasta, vilde ris, rugbrød, havregryn/klid o. lign. som kulhydratkilde.

Så kan man snakke mængde. Alt efter hvor meget du laver osv, skal dit indtag sættes, så du ca. ligger en 500kacl i underskud om dagen.

Noget lign. dette ville nok være et ca. bud på et fornuftigt vægttab "efter bogen"

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Hej Tusinde tak - jeg bliver klogere og klogere...

Så 500 kcal mindre om dagen - end man forbrænder - det burde være til at finde ud af...

Som sagt så holder jeg ikke den strenge diet helt - og alligevel har jeg tabt mig.

Men jeg har også virkeligt kun at spise når jeg var sulten...

40 % protein synes jeg er rigtigt meget, kød og magre mælkeprodukter

Sesamolie - der er malet sesam i min humus - og jeg kommer som regel masser af sesam frø

i mine brød - så skal jeg vel ikke have ekstra olie?

I dag har jeg spist et økoæble, en skål suppe, knækbrød med humus , mere suppe, nybagt brød med rugkerner, sesamkerner rugmel og lidt hvede, med humus et økoæble mere og et glas rismælk.Så hvis jeg havde erstattet den ene skål suppe med fisk, og den ene omgang humus med råkost salat med feta, så ville det se mere fornuftigt ud?

Jeg synes det er lidt heftigt at skulle spise "fuldfede" madvarer på en diæt...

kh Phallasathene

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med suppekuren er at den virker til at komme i gang med, for folk der virkeligt har brug for at tabe sig og lider af sukkertrang, træthed ondt i maven og alle de der underlige symptomer man får når man er overvægtig og spiser den forkerte kost.

Jeg tror ikke en døddel på at suppen er "fedtforbrændende" som der hævdes - men det er en forholdsvis overkommelig og ikke al for usund måde at starte et større vægttab.

Suppen giver rent faktisk velbehag i maven og smager godt. Jeg kommer lidt krydderi - chilli, paprika i og så laver jeg slet ikke så store potioner længere - man kan slet ikke nå og spise sig igennem alt det. Laver ca en fjerdedel af den angivne mængde og tilsætter krydderi efter ønske ...Jeg bruger max det kvarte hvidkålhoved - to små løg og så fremdeles - det passer til et par dage...

Det gode ved kuren er at der står helt klart hvad man ikke skal spise og drikke...så man får sat gang i en rensningsproces af kroppen. På Tredjedagen begyndte min krop at afgifte sig (jeg svedte tran) og jeg fik knaldende hovedpine...Men da jeg vidste hvorfor tog jeg en panodil , fik det strålende - masser af energi - samtidig med at jeg svedte - men så kan man jo gå i bad.

Jeg havde det fantastisk allerede på fjerdedagen...Jeg blev lidt træt af suppen slut på ugen, netop fordi at jeg havde lavet for stor en portion - og så smager den jo helt ens - hver gang. Men ellers synes jeg at det har virket.

Hvidkaalskuren.doc

Edited by phallasathene
Link to comment
Share on other sites

Hej "Skuffen" (!)

hm - Jeg vidste ikke at kuren ligefrem var berømmet....

Og ja du må meget gerne komme med dine kommentarer - altså det er jo (også) derfor jeg er her.

ud over at mødes med andre som kæmper med de samme ting.

Avs...Nej lige brænder det på tungen...ydrks for meget chilli i suppen denne gang :crazy:

Så du mener ikke at jeg får protein nok via humus, kød/fisk, og ca en dl mælk om dagen (cafe latte)?

Jeg sørger for at få et eller protein hver - næsten hver dag....måske bare ikke i de mængder som man plejer at få.

Men kikærter skulle indeholde meget protein - det samme kød - og selvfølgelig mælkeprodukter jeg føler dog at de

stopper maven.

Desuden sørger jeg for at røre mig - jeg går tur et par gange om dagen (før cyklede jeg bare småture) og gerne

noget større fysisk aktivitet - som svømning - el dans en hel aften...så jeg sidder altså ikke og bare sygner hen..

Jeg synes at jeg har det fint - jeg kan godt komme til at fryse lidt om aften men så går jeg en tur eller tager et

varmt bad...

Hvad skulle jeg da spise /gøre "hvis du skulle være glad..."

Kh

phallas athene

Du skal absolut ingenting gøre for mig. Du skal udelukkende sørge for, at du selv er glad. Jeg kom bare med en kommentar til dit første indlæg, hvori du ikke beskriver verdens mest proteinrige kost. Og jo, der er protein i humus osv. Jeg synes bare ikke de mængder du beskriver i dit første indlæg, som noget der overhovedet nærmer sig 30-40% protein. Jeg forstår på dig, at det er en decideret diæt du kører - og det er jo også helt fint, hvis det fungerer for dig. Mit indlæg var kun møntet på, at hjælpe dig til at bibeholde dine muskler i så stort et omfang, som muligt. Det bliver du nok også mest glad for i længden.

Og så kan vi vist godt stoppe denne diskusion her?

Link to comment
Share on other sites

Kære Skuffen

Misforstå mig ikke - jeg er skam meget taknemmelig over at du har brugt din dyrebare (og det er ikke ironisk!) på at kommentere min diæt. Jeg har selv været for upræcis i at angive mængder jeg "har snydt med" i løbet af den uge hvor jeg næsten overholdt kuren. Det har helt tydeligt været protein og fedt jeg har savnet...så jeg fantaseret om nødder og den slags...

For at put the record straight...her de så temmeligt unøjagtige angivelser af hvad jeg har "snydt med" i løbet af den uge hvor fulgte suppekuren. Ca 200 gr humus en eller anden nat hvor sad og arbejdede...tre øl(!) og noget marcipan....og et æble/druer på grønsagsdagen og gulerødder på frugt ( er der regler er jeg nødt til at bryde dem - bare lidt...) Jeg har - hvilket i den grad understreger vigtigheden af din advarsel - overhovedet ikke spist så meget kød som det er anvist.

Nu spiser jeg lidt mere efter lyst - men bruger suppen som en "krykke" så spiser jeg den "når jeg bare må have et eller andet"..

Jeg tager det meget alvorligt det som folk har skrevet om protein og muskeltab - og tænker at jeg vil forsøge at sørge for at få protein hver dag så jeg ikke kommer til at tabe muskler...det ville jo være som du siger - meget dumt. :4thumbup:

Stort knus og tak for hjælpen!

Phallas athene

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger

Såkaldte "kickstartere" er naturligvis kun og bare et vrøvlebegreb fra kuponhæfte- og damebladsuniverset og dit hurtige og aldeles ligegyldige vægttab er naturligvis kun midlertidigt og består primært af H20, 1 kg fedtvæv koster dig nemlig STADIGVÆK mindst et energiunderskud på ca. 7000 Kcal - UANSET valg af pjattet kurleg!

Suppetosserier er naturligvis også totalt tidsspilde og counterproductive.

Indrøm i stedet hvordan din krop fungerer i virkeligheden, erkend årsagssammenhængen og drop det pjankede kurlegeri for evigt!

Det approach giver måske ikke den højeste kedsomhedsfordrivende effekt, til gengæld er det effektivt!

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig - men jeg gider ikke nedværdige mig til at svare eller "indrømme" noget som helst overfor nogen eller noget der henvender sig med den form retorik.

Du er vidst bare ude på skrammer - og som man siger; giv dig ikke i kast med at slås med svin - du bliver bare beskidt og svinet elsker det...

(hvis der er nogen der lider af kedsomhed må det da være digselv...)

Kh

Phallas Athene

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig - men jeg gider ikke nedværdige mig til at svare eller "indrømme" noget som helst overfor nogen eller noget der henvender sig med den form retorik.

Du er vidst bare ude på skrammer - og som man siger; giv dig ikke i kast med at slås med svin - du bliver bare beskidt og svinet elsker det...

(hvis der er nogen der lider af kedsomhed må det da være digselv...)

Kh

Phallas Athene

Selvom du ikke kan lide retorikken gør det ikke budskabet mindre sandt….

Jeg vil anbefale at læse hans artikel omkring kost:

http://getbig.dk/vis_artikel.php?id=70&amp...ere_fedtprocent!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale at læse hans artikel omkring kost:

Friend of yours?...

phallas

Phallas Athene - nu har du ikke været medlem så længe her på MOL, men jeg ved naturligvis ikke hvor længe du har læst her :smile:

NONVERSATILE er højst sandsynligt brugeren Jørgen Storm, som har skrevet artiklen der bliver linket til. Der står faktisk meget fornuftigt deri, så den kan du roligt læse.

Jørgen Storm opretter nu og da en ny bruger her på MOL og har den meget genkendelige retorik, du har set et par indlæg højere oppe. Desværre drukner hans budskaber meget i den måde han skriver på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale at læse hans artikel omkring kost:

Friend of yours?...

phallas

En gammel bekendt på diverse motionsforumer. Han har meget god viden men udtrykker sig i meget hårdt. Jeg finder hans direkte måde at sige tingene på underholdende, men det er der ikke alle der gør. Derfor er han bla. Banned på dette forum.

Det handler dog reelt ikke om budbringeren men om budskabet. :smile:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Igen igen - sorry jeg er lidt gnaven til morgen (jeg har ikke sovet nok og andre ting som ikke kommer dette forum ved) og det blev ikke bedre af at indlægget om min retorik, er så forudsigeligt at jeg er pinligt berørt. Bøj dig! indrøm det! Skam dig! Du er dum!

Så "indrøm" at retorikken i dit indlæg er tiltænkt til at piske en stemning op og hævde dig selv ved at forsøge at ydmyge mig.

hehe

Nuvel!

Jeg er da ikke superstolt af sproget i mine indlæg, og måske en dag får jeg tid spidse det til gør jeg det, men jeg tvivler, for det får jeg desværre nok ikke tid til. Jeg kan også bare slette det hele og smutte - det ville jo være det nemmeste. Men skal jeg redigere i fortiden - skal jeg lade som det aldrig er sket?

.

Jeg overvejede på et tidspunkt at lave tråd som handlede om hvorfor dieter er så heftigt et debat emne

for det skal jo hedde "cutting" for at være fint nok også skal man spise proteinpulver. Nå... da Der åbenbart virkelig er en trang til at bande og svovle over kvinder, slankekure og folk der tjener penge på samme.

Jeg har søgt det her forum - og har fået nogle råd, som jeg har tænkt mig at følge, så godt som jeg kan, og dem kan jeg bruge til noget sammen med alle mulige artikler som er og har været interessant læsning. Tak for det.

kh

Phallas Athene

Edited by phallasathene
Link to comment
Share on other sites

Phallas Athene - nu har du ikke været medlem så længe her på MOL, men jeg ved naturligvis ikke hvor længe du har læst her :smile:

NONVERSATILE er højst sandsynligt brugeren Jørgen Storm, som har skrevet artiklen der bliver linket til. Der står faktisk meget fornuftigt deri, så den kan du roligt læse.

Jørgen Storm opretter nu og da en ny bruger her på MOL og har den meget genkendelige retorik, du har set et par indlæg højere oppe. Desværre drukner hans budskaber meget i den måde han skriver på.

Hej Marianne .

Tak jeg havde ligesom lugtet lunten - men tak for at bekræftede min "mistanke" - nej folk behøver helt sikkert ikke at være idioter for at skrive som een - bare tag mig som eksempel...lol

kh

phallas athene

Link to comment
Share on other sites

for det skal jo hedde "cutting" for at være fint nok også skal man spise proteinpulver. Nå... da Der åbenbart virkelig er en trang til at bande og svovle over kvinder, slankekure og folk der tjener penge på samme.

Det som folk herinde har et problem med er diverse ”hokus pokus slankekure” der ikke forholder sig til hvad der reelt sker i kroppen.

Det er faktisk super enkelt: Spiser du mere end du forbrænder tager du på (fedt og muskler). Spiser du mindre end du forbrænder taber du dig (fedt og muskler).

Jeg har søgt det her forum - og har fået nogle råd, som jeg har tænkt mig at følge, så godt som jeg kan, og dem kan jeg bruge til noget sammen med alle mulige artikler som er og har været interessant læsning. Tak for det.

I din profil står der at du er 36, men du er tydeligvis ikke kommet ud af trodsalderen…

(Normal Motion Online retorik er ofte drillende, men det er sjældent ondt ment)

Jeg håber ikke dette betyder at du er færdig med at læse herinde, for du har absolut mere at lære.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

He he.. gode gamle Jørgen Storm a.k.a. JS. Var lige inde på et andet af hans indlæg, og et bestemt ord - lystreptil - afslørede at det må være ham. Kan ikke komme i tanker om andre der bruger det ord! Jørgen Storm er superskarp og har en guldgrube af viden om træning og kost så du kan roligt læse noget af det han har skrevet.

Om han er en flink fyr kan jeg ikke udtale mig om, idet jeg aldrig har mødt manden. Han er dog - som St Pauli skriver - notorisk berygtet for at have en meget besk og nedladende retorik overfor andre på diverse motionsfora. Noget som kan være voldsomt provokerende, så jeg forstår udmærket din reaktion, Phallas! Jeg skal dog ikke være bleg for at indrømme at jeg med stor fornøjelse har nydt hans indlæg; ikke mindst alle de gange han har SVINET prof. bodybuildere og AS-brugere til. Det har virkelig været grineren :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share