Rulleskøjter Side-By-Side


Pølsepigen
 Share

Recommended Posts

Jeg har besluttet mig for at jeg vil ha' nogle rulleskøjter..

Det er bestemt ikk nemt.

Jeg vil gerne ha' et par side-by-side men de er jo svære at finde.

Har haft ringet rundt til forskellige forretninger men samme besked er gået igen

som er " De fåes ikke mere desværre"

Kan det virkelig passe??

Hvis nogen ved hvor jeg kan købe en god, billig begynderskøjte må i meget gerne sige til.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tippet mht skatepro men er ikk meget for at købe dem over nettet.

Vil nu helst gerne prøve dem inden jeg køber dem. :blush:

Har kigget på dem der hedder turbo 33 men har samtidig os læst at de først er "gode" når man har skiftet hjul og kuglelejer.

Ved ikk om det er nødvendigt i mit tilfælde men når man ikk har forstand på dem er man nød til at lytte til alle råd og meninger der duker op hen ad vejen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Takker for tippet mht skatepro men er ikk meget for at købe dem over nettet.

Vil nu helst gerne prøve dem inden jeg køber dem. :blush:

Har kigget på dem der hedder turbo 33 men har samtidig os læst at de først er "gode" når man har skiftet hjul og kuglelejer.

Ved ikk om det er nødvendigt i mit tilfælde men når man ikk har forstand på dem er man nød til at lytte til alle råd og meninger der duker op hen ad vejen :blush:

Jeg har selv købt igennem skatepro. Det var faktisk således, at de købte et par "aggressive" skøjter hjem til mig fra en tysk hjemmeside. (www.grindhouse.eu) (ellers er det .de) Så du kan 100% stole på sitet.

Men ja, ved ikke hvorledes det står til med deres hjul og lejer. Men det vil være tosset at købe et par og uden at prøve de nye skøjter - så bestille hjul og andet med. . . Derfor, prøv dem først. :)

Men mht. størrelse af skøjter har du ret. Du kan evt søge på google, på en (is)skøjtebutik i lyngby. Kan ikke pt huske hvad den hedder. Der forhandler de bauer etc.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikk fordi jeg ikk stoler på sitet men mere det med at hvis de ikk passer eller jeg sys de sidder forkert er det møgbesværligt at skulle sende dem retur osv. Så er det bare nemmere at gå hen i en forretning.

Har prøvet at google og det var sådan jeg fandt frem til dette forum.

Der var nemli en artikel om rulleskøjter men den var fra 2004 så ret ubrugelig :blush:

Indtil videre har jeg endnu ikk fundet en forretning der forhandler dem. De griner nærmest bare og tilbyder in-liners.

En ekspidient i Stadium hentydede at jeg havde boet i en hule dybt under jorden siden 80'erne siden jeg ku finde på at spørge :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fair and square :smile: Jeg troede bare der var en eller anden dybere teknisk årsag med at de var overlegne til et eller andet.

Jeg kan dog ikke forestille mig der kan være så forfærdelig lang tilvænningsperiode til et par inliners hvis man har erfaring med side-by-side. Men nu skal jeg nok ikke komme igang, da du har prøvet begge dele og jeg ikke har :innocent: Desuden må personlige præferencer nok under være det vigtigste argument under alle omstændigheder.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikk fordi jeg ikk stoler på sitet men mere det med at hvis de ikk passer eller jeg sys de sidder forkert er det møgbesværligt at skulle sende dem retur osv. Så er det bare nemmere at gå hen i en forretning.

Har prøvet at google og det var sådan jeg fandt frem til dette forum.

Der var nemli en artikel om rulleskøjter men den var fra 2004 så ret ubrugelig :blush:

Indtil videre har jeg endnu ikk fundet en forretning der forhandler dem. De griner nærmest bare og tilbyder in-liners.

En ekspidient i Stadium hentydede at jeg havde boet i en hule dybt under jorden siden 80'erne siden jeg ku finde på at spørge :4thumbup:

http://hockeyshop.dk/group.asp?group=443⊂=142

Det var nu ikke så svært ;)

Men tog dog selv en smule fejl.. Det var lyngbyhovedgade... Jeg aner self. ikke om det er muligt for dig at tage derhen - da vi ikk har fået oplyst hvor i landet du bor - men de har i hvert fald skøjterne. Edit::: Og så ser man ud fra din profil at du er fra glostrup! :)

Og det med ekspedienter fra stadium.. Tja, det undrer mig sgu ikke men de er bare uoplyste og tror, at fordi de kun får inliners hjem - at det så er det eneste rigtige. . .

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Hvor er det fantastisk :4thumbup:

Havde ellers troet at jeg sku drage til jylland for der har de dem i forretninger.

Skal så bare høre en sidste ting.

Vil du anbefale mig at skifte kuglelejer med det samme?

Har læst lidt om det og "abec3" sku være det værste på markedet.

Har os læst at man sku ha nogle større hjul på før de var ordentlige at køre på.

Idet du selv har haft et par tænker jeg du måske ved lidt om hva en begynder som mig har behov for??

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det fantastisk :4thumbup:

Havde ellers troet at jeg sku drage til jylland for der har de dem i forretninger.

Skal så bare høre en sidste ting.

Vil du anbefale mig at skifte kuglelejer med det samme?

Har læst lidt om det og "abec3" sku være det værste på markedet.

Har os læst at man sku ha nogle større hjul på før de var ordentlige at køre på.

Idet du selv har haft et par tænker jeg du måske ved lidt om hva en begynder som mig har behov for??

Abec er inddelt efter hvor hurtigt du "kan" køre.. Mine egne har 5, og det er aggressive.. (dog flere år siden jeg har dyrket det :/ )

Nå, men der sidder abec 5 i, og der kan du få fin fart på, tro mig ;) Men nej, hvis du tager hen og prøver dem i butikken kan du med det samme mærke hvorledes lejerne er. Tag skøjten op og giv hjulene en snurretur. Hvis de stopper hurtigt, ikke kører "rent" eller andet så overvej det.. men som udgangspunkt ville jeg ikke skifte noget. Dét at skifte dem tager ikke meget mere end 20 min og alle rulleskøjtebutikker har lejer, så det er ikke sådan at du skal købe dem mens du er langt hjemmefra :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share