Ekstremt vægttab? (lang!)


Nana
 Share

Recommended Posts

Hej Nanna

Jeg fandt den der underlige suppediæt på nettet (den ligger på tråden kickstart til kostomlægning) den hjalp i hvert fald mig meget - især med at få renset ud så jeg kom af med trætheden...Den er billig koster max 60 kr for suppe til en hel uge. + det frugt grønt kød og juice man lægger oveni. Suppen fungerer fint - hvis man ikke orker og følge diæten - som en god grundkost.

Jeg er desuden begyndt at bage selv og bager et heftigt fuldkornsbrød som næsten udelukkende består af rug det koster måske 3-4 kr og holder alt efter hvor mange sultne gæster jeg har et par dage.

Jeg tænkte hvad med svømning? Nå man først er kommet i vandet - er man godt understøttet - man bevæger sig hele tiden og så kan man jo købe en billet af gangen så man ikke nødvendigvis skal slippe et stort månedsbeløb. Du kan jo prøve et par gange og så evt købe et klippekort..

kh og god vind!

Phallasathene

må på det stærkeste fraråde suppekure. Når man skal tabe sig hander det om at finde sin sult igen, holde blodsukkeret stabilt og få nok protein. Det gør suppe meget dårligt....

Link to comment
Share on other sites

Kære incognito

Har du overhovedet set på den ? oh well - jeg skal nok lade være med at blande jeg kan mærke at jeg berører et meget ømt punkt her - og det er ABSOLUT ikke min hensigt at skade andre. Det virker som om at der har været nogle sager kørene her på sitet omkring "suppekure" under et. Er det den ? Det hjalp mig og jeg var glad for den. Jeg går står og er glad.

Jeg tror netop at det var det som den grøntsagssuppe gjorde for mig - stabiliserede mit blodsukker - jeg mistede trangen til søde sager - blev sulten på en ordentlig måde, og ro i kroppen...så undskyld mig...

Til Nanna

Flot at du er kommet i gang med træning!

jeg synes stadig at du skal overveje svømning....

kh

Link to comment
Share on other sites

må på det stærkeste fraråde suppekure. Når man skal tabe sig hander det om at finde sin sult igen, holde blodsukkeret stabilt og få nok protein. Det gør suppe meget dårligt....

Kunne heller aldrig finde på at kaste mig over sådan en suppekur. Ved godt at det er et kontroversielt emne herinde, og jeg er altså på nej-siden. Hellere omlægge min kost med det samme til noget sundt der uden problemer kan vedligeholdes og varieres hele livet. Derudover ville det også være temmelig kedeligt at spise den samme suppe hver dag selv og så lave lækker aftensmad til kæresten... :wink: Desuden afskyr jeg hvidkål. Ja, jeg er besværlig og kræsen.

Jeg svømmede meget som teenager, i flere år og på ganske højt niveau, men det kan jeg ikke med den vægt jeg har nu, eftersom jeg er pæreformet... jeg prøvede for et par måneder siden, men... Min røv og lår flyder simpelthen ovenpå, hvilket gør det rimelig besværligt at svømme... så det prøver jeg ikke igen, det var ret pinligt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hej Nanna

Det handler jo om at finde det der virker for een - og jeg er da glad for at du allerede har taget stilling til det fænomen - som åbenbart hedder "suppekure" under eet her - for ellers ville jeg da for alvor blive halshugget - hvis jeg havde lokket nogen i suppekursfordærv... :blush:

Jeg må starte en tråd hvor jeg prøver at finde ud af hvad det handler om - for jeg begynder da at blive nysgerrig.

Jeg er ked at høre at det ikke virkede for dig med svømningen. Jeg kan godt høre at det simpelthen er for besværligt endnu. Jeg har også svømmet før - og det lidt mærkeligt pludseligt at stå mange år efter med en helt anden krop og gøre de samme øvelser...

Fortsat god rejse !

Phallasathene

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget smider du da om ugen?

Vægten er gået op og ned igen så det er lidt svært at sige (den gik op da jeg startede træning) men jeg har så vidt jeg kan vurdere tabt et par kg og har været i gang i næsten 2 måneder! Jeg havde regnet med at have tabt 8 på nuværende tidspunkt, så det er et ret skuffende resultat.

Link to comment
Share on other sites

Vægten er gået op og ned igen så det er lidt svært at sige (den gik op da jeg startede træning) men jeg har så vidt jeg kan vurdere tabt et par kg og har været i gang i næsten 2 måneder! Jeg havde regnet med at have tabt 8 på nuværende tidspunkt, så det er et ret skuffende resultat.

Hvis du efter 8 uger kun har smidt to kg, tror jeg ikke du skal regne med at du har ligget på 1400-1500 kcal om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du efter 8 uger kun har smidt to kg, tror jeg ikke du skal regne med at du har ligget på 1400-1500 kcal om dagen.

Men det har jeg, er lige så grundig som denne tråds ophavsmand....MEN jeg har drukket mig fuld to gange og efterfølgende spist junk, men kun 2 gange på de ca. 8 uger. OG jeg har en hormonforstyrrelse der nok gør at jeg ikke forbrænder helt det skemaerne siger jeg gør OG jeg har en dårlig vane med at spise lige før jeg går i seng OG jeg drikker ikke nok vand....det er i hvert fald de årsager jeg selv er kommet frem til er skylden i det langsomme vægttab, for vejningen og kalorietællingen er der ikke noget galt med.

Link to comment
Share on other sites

Men det har jeg, er lige så grundig som denne tråds ophavsmand....MEN jeg har drukket mig fuld to gange og efterfølgende spist junk, men kun 2 gange på de ca. 8 uger. OG jeg har en hormonforstyrrelse der nok gør at jeg ikke forbrænder helt det skemaerne siger jeg gør OG jeg har en dårlig vane med at spise lige før jeg går i seng OG jeg drikker ikke nok vand....det er i hvert fald de årsager jeg selv er kommet frem til er skylden i det langsomme vægttab, for vejningen og kalorietællingen er der ikke noget galt med.

Om du så drak nok så lidt vand ville du tabe dig på 14-1500 kcal!

Endvidere er det det samlede indtag på sigt der er gældende, hvormed undskylningen med at spise inden sengetid bortfalder!

Undskyldningen med lavt stofskifte pga en sygdom er også en klassiker, hvis du havde det ville lægen nok have gjort opmærksom på denne bivirkning da du blev diagnostiseret..

Det er nok junken der er synderen..

Link to comment
Share on other sites

Om du så drak nok så lidt vand ville du tabe dig på 14-1500 kcal!

Endvidere er det det samlede indtag på sigt der er gældende, hvormed undskylningen med at spise inden sengetid bortfalder!

Undskyldningen med lavt stofskifte pga en sygdom er også en klassiker, hvis du havde det ville lægen nok have gjort opmærksom på denne bivirkning da du blev diagnostiseret..

Det er nok junken der er synderen..

Undskyld men siger du jeg lyver eller hvad? Hvorfor i alverden skulle jeg gøre det? Og ja, min læge stak mig en brocure og i den står der netop at vægttab er svært med denne sygdom!

Link to comment
Share on other sites

Undskyld men siger du jeg lyver eller hvad? Hvorfor i alverden skulle jeg gøre det? Og ja, min læge stak mig en brocure og i den står der netop at vægttab er svært med denne sygdom!

Jamen så er det jo derfor! Det var bare fordi du skrev at sygdomen nok gjorde at du ikke tabte dig så meget, hvilket lød som om det var din egen konklusion.

Link to comment
Share on other sites

Jamen så er det jo derfor! Det var bare fordi du skrev at sygdomen nok gjorde at du ikke tabte dig så meget, hvilket lød som om det var din egen konklusion.

Grunden til jeg skrev "nok" er fordi jeg ikke kender mekanismerne i sygdommen særlig godt og ikke ved præcis hvorfor det er svært at tabe sig, men eftersom jeg har styr på den ene ende af energi-regnskabet, så må det i hvert fald være noget med at den anden del er mindre end den "burde" være.....hvis du forstår...ved blot ikke helt hvorfor...nogle er delvist insulinresistente, men det var jeg ikke sidst jeg blev tjekket, men der er også andre forstyrrelser i sygdommen som jeg ikke har læst særlig meget om. Hvor om alting er, så er dette jo ikke en tråd om mig og jeg ville blot rådgive vedkommende til at sætte energiindtaget ned, da jeg synes 2200 kcal lyder af meget for en inaktiv kvinde...hvis man taster hendes oplysninger ind i madlog (højde, vægt, køn, aktivitetsnivaeu) siger den faktisk at hun kun må spise 1000 kcal hvis hun vil tabe 1 kg om ugen...men det er så også lige lavt nok synes jeg, så et sted midt imellem ville måske være sagen..?!

Link to comment
Share on other sites

jeg ville blot rådgive vedkommende til at sætte energiindtaget ned, da jeg synes 2200 kcal lyder af meget for en inaktiv kvinde...hvis man taster hendes oplysninger ind i madlog (højde, vægt, køn, aktivitetsnivaeu) siger den faktisk at hun kun må spise 1000 kcal hvis hun vil tabe 1 kg om ugen...men det er så også lige lavt nok synes jeg, så et sted midt imellem ville måske være sagen..?!

Måske, men MotionOnline siger at jeg skal spise 2700, http://www.slankeassistent.dk siger 2200, og nu siger din beregner så 1000, hvilket jeg nægter at tro på. Hvis jeg kun indtog 1000 kcal om dagen, ville jeg dårlig kunne komme ud af sengen. Du foreslår så godt nok et kompromis, men jeg har det fint på 2200, og tabte 1,7 kg den første uge, så tror sagtens jeg kan komme videre den vej :smile:

Udregningerne er jo heller ikke helt præcise med nogen af tabellerne, men du kan jo selv regne ud at der er noget galt hvis jeg kun skal spise det samme af dig, når jeg vejer dobbelt så meget. SÅ stor forskel gør din motion ikke, og man bruger temmelig meget energi på bare at bevæge sig den mindste smule når man slæber rundt på 140 kg. Desuden er jeg overraskende muskuløs på grund af mit handikap.

Kan ikke huske om jeg fik det skrevet tidligere, men da jeg regnede ud hvad jeg plejede at spise, dengang jeg lå fast på 140 kg, så var det altså 3500-4000 kcal som derfor må være mit ligevægtsindtag. Så alt mindre end det = vægttab.

Har siddet og tænkt tilbage, og tror godt at noget så stygt som flødekartofler kan have "ødelagt" uge 2, og vægten i uge 3 kan muligvis undskyldes med ægløsning, som får mig til at binde vand i kroppen. Og i uge 4 ved jeg jo godt hvad gik galt :P Så tror bare jeg fortsætter som hidtil og ser hvad der sker. Under alle omstændigheder tabte jeg jo 1,7 kg den første uge, så det MÅ kunne lade sig gøre på 2200 kcal.

Det skal også lige siges at jeg vejede mig igen i dag, og jeg vejede 400 g mindre end i går, så måske har vægten stået skævt. De kan være så følsomme, det skidt.

Link to comment
Share on other sites

Har siddet og tænkt tilbage, og tror godt at noget så stygt som flødekartofler kan have "ødelagt" uge 2, og vægten i uge 3 kan muligvis undskyldes med ægløsning, som får mig til at binde vand i kroppen.

Arne herindefra tabte sig også i etaper selvom hans indtag var stabilt! Han var også en stor dreng og det var som om han smed væsken i etaper har han beskrevet. En portion flødekartofler burde sku ikke ku ødelægge en hel uge, jeg tror det er væske :smile:

Link to comment
Share on other sites

Arne herindefra tabte sig også i etaper selvom hans indtag var stabilt! Han var også en stor dreng og det var som om han smed væsken i etaper har han beskrevet. En portion flødekartofler burde sku ikke ku ødelægge en hel uge, jeg tror det er væske :smile:

Det er også muligt. Så længe jeg har noget at give skylden, så jeg ikke taber motivationen, er jeg skam glad :wink: Er spændt på at se om mit træningstøj ankommer med posten i dag!

Link to comment
Share on other sites

Måske, men MotionOnline siger at jeg skal spise 2700, http://www.slankeassistent.dk siger 2200, og nu siger din beregner så 1000, hvilket jeg nægter at tro på. Hvis jeg kun indtog 1000 kcal om dagen, ville jeg dårlig kunne komme ud af sengen. Du foreslår så godt nok et kompromis, men jeg har det fint på 2200, og tabte 1,7 kg den første uge, så tror sagtens jeg kan komme videre den vej :smile:

Udregningerne er jo heller ikke helt præcise med nogen af tabellerne, men du kan jo selv regne ud at der er noget galt hvis jeg kun skal spise det samme af dig, når jeg vejer dobbelt så meget. SÅ stor forskel gør din motion ikke, og man bruger temmelig meget energi på bare at bevæge sig den mindste smule når man slæber rundt på 140 kg. Desuden er jeg overraskende muskuløs på grund af mit handikap.

Kan ikke huske om jeg fik det skrevet tidligere, men da jeg regnede ud hvad jeg plejede at spise, dengang jeg lå fast på 140 kg, så var det altså 3500-4000 kcal som derfor må være mit ligevægtsindtag. Så alt mindre end det = vægttab.

Har siddet og tænkt tilbage, og tror godt at noget så stygt som flødekartofler kan have "ødelagt" uge 2, og vægten i uge 3 kan muligvis undskyldes med ægløsning, som får mig til at binde vand i kroppen. Og i uge 4 ved jeg jo godt hvad gik galt :P Så tror bare jeg fortsætter som hidtil og ser hvad der sker. Under alle omstændigheder tabte jeg jo 1,7 kg den første uge, så det MÅ kunne lade sig gøre på 2200 kcal.

Det skal også lige siges at jeg vejede mig igen i dag, og jeg vejede 400 g mindre end i går, så måske har vægten stået skævt. De kan være så følsomme, det skidt.

Nu prøvede jeg lige at se bort fra alle regnemaskinerne på nettet og tyede til den formel der benyttes af læger. Ifølge den er dit ligevægtsindtag 2700 kcal og mit er 2000 kcal.(formlen bygger kun på køn og vægt, ikke aktivitetsniveau) Du har derfor ret i at jeg jo ikke forbrænder 700 kcal på motion om dagen og du kan derfor spise mere end mig. Mit forslag var jo også 1800, hvor jeg selv spiser 14-1500. MEN at regne med at dit ligevægtindtag er 3500-4000 kcal om dagen er altså urimeligt højt sat. Anyways....2200 er ifølge lægeformlen helt perfekt, da man jo skal stile efter 500 kcal i underskud om dagen. Husk at justere efterhånden som du taber dig. Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Nu prøvede jeg lige at se bort fra alle regnemaskinerne på nettet og tyede til den formel der benyttes af læger. Ifølge den er dit ligevægtsindtag 2700 kcal og mit er 2000 kcal.(formlen bygger kun på køn og vægt, ikke aktivitetsniveau) Du har derfor ret i at jeg jo ikke forbrænder 700 kcal på motion om dagen og du kan derfor spise mere end mig. Mit forslag var jo også 1800, hvor jeg selv spiser 14-1500. MEN at regne med at dit ligevægtindtag er 3500-4000 kcal om dagen er altså urimeligt højt sat. Anyways....2200 er ifølge lægeformlen helt perfekt, da man jo skal stile efter 500 kcal i underskud om dagen. Husk at justere efterhånden som du taber dig. Held og lykke.

Det er muligt at 3500 er højt sat, men det var altså der jeg spiste i flere måneder, og min vægt blev præcis på 140 (Faktisk startede jeg på 145 i efteråret, tabte 5 kg i starten, og har så været på 140 siden november) :P Ved ikke helt hvorfor, måske har andre faktorer spillet ind. Syntes også det lød vanvittigt højt, men igen skal der jo regnes med min noget massive muskelmasse, som ingen af beregningerne tager højde for. (Jeg kunne løfte min farfar på 93 kg da jeg var 14 og er ikke blevet svagere med alderen. Har altid været abnormt stærk.)

Mit nye motionstøj kom med posten her til formiddag, og er perfekt, yay! :4thumbup: Havde helt glemt at regne med at vi får omkring 2500 kr af min veninde når hun flytter (hun har boet her i 6 uger) til dækning af hendes ophold, og de penge har ikke været regnet med i budgettet, så de bliver nok brugt på en cykel og et par måneders Fitnessworld. Nu må vi se om jeg kan finde en ordentlig cykel :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share