AFROS LIKE MALCOLM AND JESUS #DRAMA #FASHION #HOTSTUFF


#PP
 Share

Recommended Posts

AFRO FRIDAY | FREDAG 28. NOVEMBER

Altså, det er jo ikke fordi der ikke er blevet trænet, i al den log-stilstandsperiode. Men I ved ting sker ... Lige pt. er jeg på besøg hjemme i Hillerød, og skal arbejde på to studieprojekter i weekenden. Det bliver godt nok lækkert at få dem afleveret 10. december! Jeg skal i gang med at skrive mit speciale (officiel start 1. december), og har fundet emne og hele tre vejledere. Det bliver rigtig spændende, men jeg føler også et stort pres, over at skulle arbejde med tre så dygtige personer, plus jeg skriver for min egen virksomhed.

Min træningsrutine er fem træninger om ugen, tre lower og to upper. Fokus pt. er at blive lidt mere lean, i sær på lower body (afro). Ellers, bare være fornuftig og flot. Nu hvor jeg ikke længere har obligatoriske mødetider på studiet (weeeeeee :4jumpy: ), bliver der helt sikkert plads til fortsat at have fem træninger om ugen under specialeskrivning. Det betyder rigtig meget for mig, men skal stadig planlægge meget!

De sidste par måneder, faktisk siden juli måned, har jeg lavet min egen frokost til arbejde. Det er jo virkelig noget som kan blive et stort samtaleemne, fordi folk ikke kan se nogen som helst rationalitet i det, når vi har en "udmærket kantine". OMG, where to start! Det er tilsyneladende også svært at forstå, at jeg næsten hver dag, er tilfreds med at spise det samme .... Det er der mange der har spurgt mig om på det seneste, og det har jeg faktisk ikke rigtig tænkt over. For når jeg spiser, er jeg sulten, og synes altid det smager godt - tja, jeg har jo selv lavet det! Men jeg er nok en person, som ikke behøver super meget variation i min kost, bare jeg ved at jeg får de rigtige macros, så hellere holde det simpelt. Jeg er måske også blevet (endnu) mere selektiv med min kost, men det har jeg det fint med. Når folk så stiller 1000 spørgsmål, giver det mig også muligheden for at selv-rationalisere lidt, men jeg har endnu ikke tænkt på at lave det om. Efterhånden ved de fleste i bygningen også, at jeg er "hende der træner meget" og har sin egen frokost med. OK.

Lige til slut bliver jeg lige nød til at nævne, at jeg er blevet forelsket :wub: Det har jeg faktisk været længe ... Her kommer et lille hint om, hvem jeg er blevet forelsket i, måske I kan gætte det.

post-18762-0-52697400-1417212709_thumb.j

MUSKLER

DB Incl. Bench Press

6x10x18

DB Chest Supported Rows

6x10x18

6x10x18

DB Seated Shoulder Press

6x8x14

Triceps Rope Split

8x10x10

Lat Pull Down

8x10x40

DB Side Raise

6x10x8

CARDIO

40 min. Power Walk m/ vægtvest (8 kg) 5,5/8,5%

Link to comment
Share on other sites

Og velkommen tilbage i logland

Thanks Doc, er meget glad for at være tilbage, og har savnet alle. Har kun smugkigget i ny og næ, men med udsigten til jule-skin lige om hjørnet, var det et passende tidspunkt at lave come back. Utroligt som MOL har en særlig plads i livet :smile:

De ser mig lidt mørk ud, Frk. P. Nu er De vel ikke neger?

Jeg tager meget sol Hr. Jensen, så det er nok bare billedet der snyder :smile:

Lol... #drama

#OGDUVEDDET

#FLOTTA

Link to comment
Share on other sites

LORTETRÆNING I HILLERØD | LØRDAG 29. NOVEMBER

En ikke så lækker træning i dag, da jeg efter første øvelse fik lidt knas med lænden, sjovt nok ved samme station som da jeg fik min store skade i lænden for tre år siden. Måske jeg skal holde mig fra at træne i Hillerød? Ved ikke om jeg nogensinde lærer det, men fik mig da en lille reminder om at passe på mig selv! Det er længe siden der har været noget overhoved med lænden, hvilket har været dejligt. Men så fordi jeg lige øger lidt for hurtigt i kg, så kan kroppen ikke følge med. Det var heldigvis ikke så slemt, så jeg ikke kunne fortsætte træningen, dog fik jeg ikke fyret den så meget af, som jeg ellers havde planlagt. Var ellers super motiveret til at starte med, og havde spist ½ pakke riskiks med peanutbutter (den økologiske fra Netto som jeg fik til 10 kr.) (som ellers er en delikatesse i mit liv) som pre-workout, og alt tegnede godt. Synes virkelig jeg skal sætte mig op til de her bentræning, fordi de er så hårde. Det har givet mig meget større respekt, for folk der har flotte ben. Det er jo 10 gange nemmere at træne sig til at flot overkrop, IMO.

Fik dog lavet lidt alligevel, selvom jeg måtte droppe et par øvelser. Så jeg brugte 10 min. ekstra på cardio. Med lidt rehab fokus og øvelser, regner jeg ikke med det kommer til at genere mig, og har off i morgen. Så jeg satser på at jeg er top klar til en lækker bentræning på mandag! Flotte ben :wub: kom nu!

#TOOMUCH #AFRO4EVER

post-18762-0-08488600-1417282922_thumb.j

MUSKLER

Stivbenet DL

6x10x40

Lying Leg Curl

6x10x20

DB Bulgarian Split Squat

6x10x10

Okse-spark

8x10x40

CARDIO

30 min. Power Walk m/ vægtvest (8 kg) 5,3/8,5%

Link to comment
Share on other sites

Er det på Frejasvej? Hvis ja, kan man justere den liggende lårcurl, så benene ikke bliver overstrakt i bundstilling?

Jeg var på den her forleden men droppede den igen, da det ikke virkede sikkert at træne tungt i den.

Ja, det er Frejasvej. Sjovt du skriver det, for jeg det var lige den maskine jeg brugte, men fik ikke justeret den - hvilket jeg burde have gjort!

Nu er den de har på Frejasvej meget gammel, og jeg har vænnet mig til den udgave som "knækker" på midten, som er 10 gange bedre/mere behagelig.

Pudsigt du stadig træner i Hillerød i ny og næ. Måske vi mødes en dag :smile:

Må altså spørge: hvad er oksespark? Jeg har en idé om, at selv ikke afroer må sparke fysisk udfordrede (kattehadere), men er det så leg extensions eller noget tredie?

Og var det stivbenet dødløft, der var træls for ryggen?

Selvfølgelig, du må spørge om alt Doc! Du har gættet helt rigtigt, det er leg extensions der er "Okse-spark" :smile:

Ja, det var lige præcis den øvelse. Jeg plejer at lave den øvelse med kettlebells, som fungerer meget bedre for mig, end den traditionelle vægtstang. Det er som om, at den vinkel jeg får når jeg kører med vægtstang vs kettlebell, gør min lænd ekstra sårbar - eller også har jeg bare mindre god teknik/spænder ikke nok op. Har flere gange overvejet bælte, men de kloge siger, at det kun vil gøre min lænd svagere (og jeg løfter jo reelt ikke særlig mange kg).

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sjovt, at der er så stor forskel mellem kettlebells og vægtstang i lige den øvelse. Men det er jo også med til at gøre træning sjovt, at finde lige de variationer, der virker for én.

Jeg havde samme overvejelser som dig, hvad angår brug af bælte. Nok primært til Squats, men også skulderpres mv. Men min ryg er bare blevet meget gladere, efter jeg begyndte at bruge bæltet mere, selv ved lettere sæt. Så jeg har besluttet, at det at være smertefri trumfer alle mine hændervridende overvejelser, om min core nu blev slappere 😊

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sjovt, at der er så stor forskel mellem kettlebells og vægtstang i lige den øvelse. Men det er jo også med til at gøre træning sjovt, at finde lige de variationer, der virker for én.

Jeg havde samme overvejelser som dig, hvad angår brug af bælte. Nok primært til Squats, men også skulderpres mv. Men min ryg er bare blevet meget gladere, efter jeg begyndte at bruge bæltet mere, selv ved lettere sæt. Så jeg har besluttet, at det at være smertefri trumfer alle mine hændervridende overvejelser, om min core nu blev slappere

Jeg er blevet meget glad for KB's, og træner stort set ikke BB squat og BB DL mere. Efter hændelsen i dag, vil jeg fortsat prioritere KB's over BB's.

Tror dog jeg skal til at prioritere almindelig core træning også, det gør jeg heller ikke rigtig :unhappy:

Skuldre skal helt sikkert være flottere :wub: , og min skulderpres er virkelig tøset, mest pga. min venstre skulder som jeg har haft knas med i mange år. Havde dog ikke lige overvejet, at et bælte også kunne hjælpe dér. Hhhmmmmm .... ser lige tiden an :smile:

Link to comment
Share on other sites

LÆKKER-LÆKKER-TRÆNING | MANDAG 1. DECEMBER

Weeeeeeeee jeg fik en god træning i dag :4jumpy: Havde virkelig også sat mig op til, at jeg skulle have lidt revanche efter lørdagens lidt skuffende træning. Måtte dog flere gange huske mig selv på, at jeg skulle huske at passe på lænden. Nu var jeg tilbage ved mine elskede KB's, så følte mig også mere sikker og tilpas. Men var meget konservativ i mine SDL, og holdt fokus på opspænd.

Fik lavet stræk og coretræning, mens jeg ventede på en maskine, så det var fint.

På vej op til cardio, måtte jeg forklare en lille sweet chick hvorfor jeg havde vægtvesten på. Hendes øjne så meget dramatiske ud i blikket, da hun stod der og kiggede på mig.

Intet billede i dag, så for tyk ud. Havde ellers flotte tights på.

Træning i morgen.

MUSKLER

KB Bulgarian Split Squat

6x10x10

KB Walking Lunges

6x20x10

KB SDL

8x15x10

Okse-spark

8x10x40

Lying Leg Curl

8x10x27½

CARDIO

20 min. Power Walk m/ vægtvest (8kg) 5,4/9,0%

Link to comment
Share on other sites

CARBET OP PÅ DELIKATESSER | TIRSDAG 2. DECEMBER

Har haft en max presset dag mht. studiet, utroligt at der er nogle folk man ikke kan regne med! Ham jeg skriver projekt med smed lige en bombe, her 14 dage før vi skal aflevere! Jeg måtte tage min "voksen-kasket" på, og det løste sig heldigvis også. Hvor er jeg dog glad for, at det er sidste gange jeg skal skrive projekter sammen med nogen. Jesus Christ.

Det tog så også noget at min fokus til træning, hvilket jo bare er ekstra irriterende, selvom jeg prøvede at være til stede i min træning. Jeg overvejede et split sekund om jeg skulle droppe træning, men hvornår har man nogensinde fået det dårligere af at træne? Det virker jo modsat, der er kun mere elendighed hvis man ikke træner, så det var en no brainer. Derudover, var det overkrop, what's not to like?

Der var rimelig mange mennesker i centeret, og det er altid dejligt. Der var sågar én fyr som hjalp mig med at indstille min bænk, fordi han troede jeg ikke kunne finde ud af det. Jeg fik aldrig fortalt ham, at jeg havde helt styr på det, og nøjedes bare med at takke ham for hjælpen. Han virkede faktisk OK.

Der var ingen spørgsmål i dag, kun blikke :shades:

Træning igen på torsdag.

#TOOMUCH #JUSTDIDIT

post-18762-0-64300500-1417558410_thumb.j

MUSKLER

DB Incl. Press

6x10x18

DB Chest Supported Rows

6x10x18

DB Seated Shoulder Press

6x6x16

Low Row

6x15x17½

DB Side Raise

6x10x8

Lat Pull Down

6x10x40

Seated Preacher Curls

6x10x +5

CARDIO

30 min. Power Walk m/ vægtvest (8kg) 5,5/9,0%

Link to comment
Share on other sites

SURPRISE-TRÆNING | ONSDAG 3. DECEMBER

Sweet Jesus jeg fyrede den af i dag, i stedet for i morgen! :4jumpy: Det passede lidt bedre ind i mine stressede studieplaner, at skrive lidt på opgaverne i morgen, i stedet for i dag. Så jeg måtte her til morgen bede til, at jeg endnu engang ville overleve min ben-træning. Det er så mega hårdt! HVER ENESTE GANG! :wub:

Fik sen frokost, så fik ikke spist noget inden træning, fordi jeg ikke var sulten. Så jeg frygtede, at jeg ville gå i carb-quad-chok - det skete dog ikke. Synes selv jeg fik er noget nær perfekt træning, hvor der var god fokus og energi hele vejen igennem. Lænden voldte ingen problemer, så jeg brugte 12 kg's med succes. Det vil jeg lige fortsætte med et stykke tid endnu, selvom jeg kørte med 20'ere for små tre uger siden :clown2: Jeg nåede det lige præcis på to timer, selvom jeg også skulle vaske afrikaner-hår.

Har overvejet at smide lidt ekstra kg i vægtvesten, fordi jeg kan mærke overskuddet er til det. Men vil hellere sætte incline lidt op, for vesten er så forbandet tung at slæbe frem og tilbage til hver træning.

Lige nu, Olsen Banden og madlavning til frokost i morgen, weeeee :4jumpy:

Træning igen på fredag, trust me.

#TOOMUCH #KILLEDEM

post-18762-0-71041500-1417645897_thumb.j

MUSKLER

KB BULGARIAN SPLIT SQUAT

6x10x10

KB WALKING LUNGES

6x20x12

KB SDL

8x15x12

LYING LEG CURL

8x10x27½

OKSE-SPARK

8x10x40

CARDIO

20 MIN. POWER WALK M/ VÆGTVEST (8kg) 5,5/10%

Link to comment
Share on other sites

SYGDOMSTRÆNING | ONSDAG 10. DECEMBER

Loggen har været ramt af sygdom, elendighed og universitetsprojekter. Mangler kun at aflevere Enterprise Architecture-projektet, så er der juleferie weeeeee :4jumpy: Trænede ellers overkrop i fredags som planlagt, og lørdag blev useriøst pga. personlige issues! Kunne slet ikke fokusere på min bentræning som planlagt, så det blev halvhjertet. Fik taget billeder og det hele til loggen, men har forsømt jer med updates, fordi ... :unhappy:

Lige pt. er jeg halvsyg, og lyder (endnu mere) som en mand når jeg taler, min stemme er helt væk! Bliver spændende med alle de telecons jeg har i morgen på arbejdet. Vi har siddet og arbejdet på en innovation/IT governance-aflevering hele natten til i dag, så jeg fik slet ikke sovet. Men hold op hvor har man det alligevel sjovt, når alle i gruppen begynder at køre på adrenalinen, og man kan sidde og grine over der mest vanvittige ting. Særligt da der skulle skrives på problemformulering og konklusion .... Var hjemme kl. 10.30 mega kvæstet, og lignede én der havde været på druk! Fik lidt mad indenbords, og satsede på at sove hele eftermiddagen - det kunne jeg så ikke. Jeg er simpelthen ikke god til at sove når det er lyst ... Så planlagde en stille og rolig rehab-træning her til aften, nu hvor sygdommen er på vej væk. Har holdt træningsfri søndag, mandag og tirsdag.

Træning igen i morgen - ben :4jumpy:

MUSKLER

DB Incl. Press
6x10x16

DB Chest Supported Rows
6x10x16

DB Seated Shoulder Press
6x6x14

Lat Pull Down
6x10x40

BB Shoulder Press

8x10x20

St. Row

8x10x27½

Seated Preacher Curls
6x10x +5

DB Lateral Raise
6x10x8

CARDIO

40 MIN. POWER WALK M/ VÆGTVEST (8kg) 5,0/6,5%

Link to comment
Share on other sites

Men HVILKEN Olsen Banden :wub:?

Det husker jeg desværre ikke, jeg har set dem alle flere gange dagligt nærmest. Men husker den var sjov :smile:

It is my sad duty to inform you of the following:

120 af de berømte københavnske rådhus-duer måtte i går aflives pga. ornitose (papegøjesyge).

Jeg kan ikke så godt lide duer, heller ikke rådhus-duer! Brevduer er måske lidt sjovere. Men tak for info, may they RIP.

Link to comment
Share on other sites

DRAMA HOTTIE 4 EVER | TORSDAG 11. DECEMBER



Endelig hjemme på sofaen, og endnu et afsnit af Olsen Banden på skærmen. Life is gooooooooood :clown2:


Fik lavet det jeg kom for, samtidig med at jeg så flot ud. Mere kan man vel ikke forlange? Der var god stemning i centeret, og masser af plads til mig. Folk er nok ved at gå amok i julehandel og flæskesteg/æbleskiver, så jeg vil nyde den tid inden januar-drama kicks off for real.



Jeg spiste ingen delikatesser før træning, da jeg igen ikke var sulten pga. sen frokost. Jeg præsterede endda at sidde med min elskede kylling/ris/broccoli og nyde hver en mundfuld, da der pludselig dukkede tre fyre op ved siden af mig, med et kæmpe smil. Du har indkaldt os til møde, som startede for tre minutter siden? Øhh, ja for søren! Så nåede ikke at spise færdig, og måtte gemme resten (bare rolig det blev spist). Det var lidt sjovt, for jeg er jo sådan én irriterende punktlig type på job, så jeg kommer altid til tiden. Men vi havde et rigtig godt møde alligevel, og min stemme er ikke helt så ucharmerende som i går.



Holdt OK fokus til træning i dag, og synes jeg gjorde det godt i mine nye tights. Kørte den kontrolleret i SDL, og huskede Hillerød! Never forget Hillerød! Så den vilde young boy med sindssyge pecs, altså helt ekstremt så meget de bulede ud. Derudover var Smellie til stede .... Han kommer hver eneste dag, og kan power walke i flere timer - intet andet. Tror ikke helt han er ved sine fulde fem, men han lugter altid vildt meget af sved, og hvis jeg kommer på først, vælger han båndet lige ved siden af mig. I dag kom han først, så jeg valgte en afstand på tre løbebånd. Sulten fik for alvor fat til sidst i træningen, så selvom jeg godt kunne have gået lidt længere, callede jeg off efter 20 min.



Træning igen i morgen :clown2:



#TOOOOOOOMUCH #DRAMAISBACK


post-18762-0-56358900-1418336164_thumb.j



post-18762-0-73887200-1418336174_thumb.j



MUSKLER



KB BULGARIAN SPLIT SQUAT


6x10x10



KB WALKING LUNGES


6x20x12



KB SDL


8x15x12



LYING LEG CURL


8x10x27½



OKSE-SPARK


8x10x40



CARDIO



20 MIN. POWER WALK M/ VÆGTVEST (8kg) 5,0/9%



Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share