Concept II


Cat
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med?

Hvordan indstilles belastningen på en concept II romaskine?

Er det den der drejeskive på siden - eller kan man skrue op for modstanden andensteds?

Jeg har undret mig lidt over det, for synes overhovedet ikke der er modstand i "håndtagene" efter et par ro-tag..

Og ja - det er helt ok at kalde mig langsom :tongue:

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Hej Cat

Ja, det er armen på siden, der regulerer modstanden og 10 burde være mest modstand.

Modstanden reguleres med luft modstand og der kan derfor være ret stor forskel på de forskellige C2-maskiner.

Luft-modstand link

For at få en ensartet roning fra gang til gang (eller en ønsket progression) kan man se på drag-factor. Jeg har ikke lige prøvet at måle drag-factor i Fdk, Nørrebro's C2'ere (er det ikke der du træner?) men f. eks. i Adelgade guider computeren til, hvordan man finder den. Jeg mener computeren er lidt anderledes på Nørrebro :smile:

Man kan læse lidt om anbefalede værdier for drag-factor her link

Håber det kan hjælpe dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med?

Hvordan indstilles belastningen på en concept II romaskine?

Er det den der drejeskive på siden - eller kan man skrue op for modstanden andensteds?

Jeg har undret mig lidt over det, for synes overhovedet ikke der er modstand i "håndtagene" efter et par ro-tag..

Og ja - det er helt ok at kalde mig langsom :tongue:

/Cat

Cat, du kan tage med os andre til træning i DSR d. 7/5, hvor vi får lidt vejledning af en træner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share