Form og fitness


Roland
 Share

Recommended Posts

"For dem som stiler højt indenfor styrkeudvikling (styrkeløftere, stærkmandsdeltagere, kuglestødere, atletikfolk generelt osv.) eller højt indenfor muskelmasseudvikling (primært bodybuilding), så er F&F i 90 % af tilfældene ikke stedet man har mulighed for dette"

Måske, men nu er den målgruppe som du nævner der, jo kun en brøkdel af den samlede målgruppe.. Det er jo de færreste i centrene som har ønske om at øge så meget i styrke/masse for at ku konkurrere i konkurrencer..

"(og så selvfølgelig tåberne som ikke ved bedre), "

Igen kommer den generalisering, hvorfor...?? Man sku tro du har et mindreværdskompleks du mangler at bearbejde siden du absolut ska nedgøre F&F igen..

". Pointen er at muligheden bør være der, for dem som er interesseret i at OPTIMERE deres træning"

Nu siger du optimere, hvad er det at optimere sin træning...??

Er det ik når man selv føler at man får det optimale ud af sin træning.. Al træning kan optimeres, selv din... :o men så længe man selv syntes at få det optimale ud af sin træning, så er det vel optimering i sin rette form...??

"Ja, der vil jeg jo så mene at træner man ikke squat og dødløft, så er der da et eller andet man har misforstået "

Dvs. at du egentlig ikke kun mener at F&F begår en fejl, men ALLE centre hele verdenen over begår en fejl ved ik at lade folk kunne squatte eller dødløfte...???

Som jeg sagde tidligere, er det muligt at få det optimale ud af sin træning uden brugen af disse øvelser...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg ville faktisk ønske at der var en masse gode alternativer til F&F i nærheden af hvor jeg bor - primært fordi F&F er så dyrt. Jeg betalte i sin tid 3000 kr. for et årsmedlemsskab, som så giver mig adgang til alle centre i det tvivlsomme foretagende.

Mit problem med at skifte til noget andet (og billigere!) er at jeg på grund arbejde ofte træner på ydertidspunkter (6.30 og 21.30), og jeg har ikke haft held til at finde andre steder i nærheden af hvor jeg bor der kan tilfredsstille det krav.

Jeg skal så tilføje, at der nok går lidt tid endnu før jeg vokser ud af deres faciliteter, men når det sker vil jeg da gerne finde et andet sted at løfte vægte. Men styrkeløfter bliver jeg nok aldrig :tongue:

Facilitetsmæssigt synes jeg at Scala, Falconer og Nørrebro er de værste af de centre jeg har set - primært fordi der ikke er squatrack nogen af stederne. Og det mindst slemme må være Vesterbro, som har OK håndvægte, squatstativ og ...lo and behold... en ELEIKO-STANG! Der må være en eller anden der har glemt den i centret... Det værste ved Vesterbro er et de har 3 smithstativer :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke meget, i kan hitte på.

Jeg spurgte ikke, hvad "man" bruger håndvægte til, jeg spurgte, hvad styrkesvin bruger dem til.

Er dumbbell shrugs en nødvendig styrkeøvelse?

Ellers har jeg ikke set lyset endnu.

Jeg vil selv til at træne dumbbell rows igen efter successen med det på MOL-træf, men jeg betragter øvelsen som en bb-variant af barbell rows. (Det er bare også nemmere at få en dumbbell forbi min mave)

Link to comment
Share on other sites

>> Ethan Hunt

Hvad er grunden til at du træner nede i Krudt & Kanel, når nu vi har så godt et center som FHC ??

Og hvis du begynder at råbe op om, at det er fordi der er for mange doping hoveder derude, så kan du godt trække det i dig igen. Dopingkravene er blevet skærpet VÆSENTLIGT, og af den grund forsvandt der selvfølgelig nogle stykker deroppe fra. Hvor tror du de er taget hen? Det er jo ikke uden grund, at F&F går under navnet Krudt & Kanel..... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ik om det var til mig eller den var ment til Ethan Hunt..? Men nu svarer jeg alligevel..

Jeg træner primært i F&F pga. miljøet og fordi jeg ikke bryder mig om den kolde atmosfære der er i FHC og pga deres fortid..

Nu siger du indirekte at alle krudthovederne er forsvundet ned til F&F, det vil jeg ik gi dig ret i, der er mange der er forsvundet netop fra det center, og det blir bedre nu hvor der blir indført doping kontrol i hele F&F centrene over landet...

Link to comment
Share on other sites

Xjyden> Db Rows er nu også en ganske relevant hjælpeøvelse for styrkeløftere, og der kan man NEMT komme over 30kg. Db presses er også en god hjælpeøvelse til bænkpres, og der er det nu heller ikke alt for svært at komme over 30kg.

Shrugs ville jeg nok mene at det var bedre at lave med en vægtstang, men det er jo også godt at variere det en gang i mellem.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Dumbell shoulder pres? Hvordan kører du den uden store vægte?

og som de andre har nævt, shrugs, og rows, og pt har jeg trænet med 25kg i dumbell curls så 30kg og over er ikke usandsynligt. Der ud over er incline dumbell pres, og dumbell pres også to ret væsentlige øvelser i et styrkeløft/BB miljø.

Flyers kan man forresten også hurtigt komme op og æde store vægte i.

Link to comment
Share on other sites

Den kolde atmosfære i FHC på grund af fortiden?? Det må du lige uddybe sloek.

Jeg har snakket med MANGE der har trænet i FHC i gennem de sidste mange år, og de har alle sammen sagt, at FHC aldrig har været udsat for "dopingbølgen". Det har aldrig været et center som har været proppet af dopinghoveder.

Jeg synes ikke de har ret meget udstyr i F&F....der er jo ikke en reel vægtstang og skiver dernede.....

Edited by Nielsen
Link to comment
Share on other sites

Dvs. at du egentlig ikke kun mener at F&F begår en fejl, men ALLE centre hele verdenen over begår en fejl ved ik at lade folk kunne squatte eller dødløfte...???

For sørensen da! Du har ramt sømmet LIGE på hovedet!!! Det er nu rarest når folk selv kan se det! :lol:

Trænede selv i F&F på Bragesgade engang, der var mange krudtugler, men ingen af dem løftede tungt, thi det var der ikke rigtig mulighed for. Det eneste F&F jeg har været i hvor der blev løfte tungt var F&F i Søborg (Det gamle Ve og Vel.), 160kg bænkpres og mini posedowns var ikke ualmindeligt.

Link to comment
Share on other sites

Blackice> Selvfølgelig er tunge vægte et MUST. Helt enig. NÅR man kommer dertil - btw, er din 10RM ikke også omkring de 20 kg? Så 456 sæt...? ;)

Eneste grund til jeg lige bemærkede din udtalelse var, at jeg fandt din udtalelse en smule provokerende - "HVORDAN kører man db shoulder press uden store vægte?". P.t. kører jeg selv med 2 x 8-10 kg håndvægte i netop denne øvelse - selvfølgelig er situationen speciel da jeg er under genoptræning, men alligevel... Det KAN lade sig gøre. :)

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

HOLD DA KÆFT tråden er vokset siden sidst!

Nå anyway

Nielsen Indsendt: 11. Nov 2002, 11:28  

>> Ethan Hunt

Hvad er grunden til at du træner nede i Krudt & Kanel, når nu vi har så godt et center som FHC ??

Og hvis du begynder at råbe op om, at det er fordi der er for mange doping hoveder derude, så kan du godt trække det i dig igen. Dopingkravene er blevet skærpet VÆSENTLIGT, og af den grund forsvandt der selvfølgelig nogle stykker deroppe fra. Hvor tror du de er taget hen? Det er jo ikke uden grund, at F&F går under navnet Krudt & Kanel.....  

FHC?? Ehh hvad? Jeg bor i Esb... Jeg ved hverken lige umiddelbart hvad FHC er, eller hvilken by det skulle være i.

Jeg træner i F&F af forskellige grunde:

Mange muligheder (og så kan folk råbe ligeså tossede de vil, DET ER DER FANDME! Om det så er maskiner eller whatever. Måske mangler F&F ting man kan tælle på en hånd...)

God atmosfære (0 kanyler)

Pænt/rent

Tæt på :rolleyes:

og nårh jo... BETALT

+ får bøvl med forældrene hvis jeg begynder at ville skifte til et vægtløftnings center... Så ryger deres sponsorat

.. kan godt være jeg har glemt noget....

Men for lige at lave en konklusion: (tilegnet dem som gør det)

SÅ LAD DOG FOR HELVEDE VÆRE MED AT SÆTTE F&F FOLK I BÅS SOM ALLE VÆRENDE USERIØSE SATANER, BARE FORDI AT DERES CENTER HEDDER NOGET SPECIELT!!!!

desuden er alle centre ikke ens, og bare fordi at en af JER (se ovenstående parantes) har set med foragt på et center, er det ikke ensbetydende med at de andre centre er tro kloner... SÅ STOP GENERALISERINGEN OG STOP MED AT KALDE DET ET LORTE CENTER/KÆDE MED LORTE UDSTYR!!! :cussing:

Mvh Ethan

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

(0 kanyler)

Det passer ihvertfald ikke, der er bare ikke tunge nok vægte til at de kan udnytte det! :lol:

Det er jo ikke for sjov skyld at bl.a. Formning & Fiduser er gået i samarbejde med AntiDoping gutterne.

desuden er alle centre ikke ens, og bare fordi at en af JER (se ovenstående parantes) har set med foragt på et center, er det ikke ensbetydende med at de andre centre er tro kloner
Øh… JO Ethan! Det er lissom det der er meningen med at starte en "kæde", det er at de skal være så ens som muligt! :rolleyes:
Mange muligheder (og så kan folk råbe ligeså tossede de vil, DET ER DER FANDME! Om det så er maskiner eller whatever. Måske mangler F&F ting man kan tælle på en hånd...)

Det er fuldstændig ligegyldigt om der mulighed for at træne dit inderlår på 40 forskellige måder, hvis du ikke kan squatte har de ikke DE RIGTIGE MULIGHEDER!

Edited by anyone
Link to comment
Share on other sites

Anyone: ja så ens som muligt... Men de er altså ikke tro kopier af hinanden! Der er forskelle.

Og Hva squat angår... Der er Squat muligheder i F&F esbjerg... og ja, et "rigtigt" stativ... så det eneste der er tilbage at brokke sig over (for nogen) er at jeg nok ikke ville putte mere end 150 - 160 kg på dem... Men endnu engangRIGELIGT til mig.... I dont complain...

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

... siger ikke at F&F er et stort nok sted for de store drenge. Det er slet ikke det jeg siger! Jeg siger bare at det er stort nok for mig! Og bare fordi jeg ikke kan flække jernstænger med røvballerne, er det heller ikke ensbetydende med at jeg er en slap svagpisser eller noget i den stil, heller ikke fordi at jeg går i F&F.

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

... siger ikke at F&F er et stort nok sted for de store drenge. Det er slet ikke det jeg siger! Jeg siger bare at det er stort nok for mig! Og bare fordi jeg ikke kan flække jernstænger med røvballerne, er det heller ikke ensbetydende med at jeg er en slap svagpisser eller noget i den stil, heller ikke fordi at jeg går i F&F.

Det er spørgsmålet :lol:

Hvis du gennem længere tid har trænet i F&F, og du ikke har kunne udføre optimal træning, så vil du faktisk sammenlignet med din clon der startede i et rigtigt træningscenter være en svagpisser - men det er ikke mig der skal leve med den tanke :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Katja - en tidligere deltager fra Miss Fitness - usædvanlig trimmet og vel muskuløs - træner i F&F......hverken nybegynder eller svagpisser.

Fik en af de pænt tunge drenge til at pive i kabeltræk......for udseende og styrke er ikke kun et spørgsmål og kilogram - men også om teknik. Hans teknik, som mange store drenges, var forkert i hendes øjne. Den nye teknik hun viste ham i flere øvelser sendte ham vel langt ned i kilogram. Så F&F kan snildt bruges af alle - også de store drenge.

F&F på VEsterbrogade, i arkaden, har adskillige pænt trimmede, og adskillige pænt store muskuløse drenge....

Søborg er et fedt center - som har det hele.

At jeg hader F&F er nu mest fordi - det indeholder en masse mennesker der blot vil ses........

Link to comment
Share on other sites

QUOTE  

... siger ikke at F&F er et stort nok sted for de store drenge. Det er slet ikke det jeg siger! Jeg siger bare at det er stort nok for mig! Og bare fordi jeg ikke kan flække jernstænger med røvballerne, er det heller ikke ensbetydende med at jeg er en slap svagpisser eller noget i den stil, heller ikke fordi at jeg går i F&F.

Det er spørgsmålet  

Hvis du gennem længere tid har trænet i F&F, og du ikke har kunne udføre optimal træning, så vil du faktisk sammenlignet med din clon der startede i et rigtigt træningscenter være en svagpisser - men det er ikke mig der skal leve med den tanke  

Nu må du tage og styre dig :ugone2far:

"optimal træning" Og hvis du gider at være så venlig og fortælle mig hvad jeg mangler!!! kan du det lille cillius??

Mht. Tom, hvad ved du om hvor han trænede? desuden skal du se at han nok havde en dyr personlig træner, og det er jo nok de færreste der har råd til sådan en Hollywood-laban!...

Leve med den tanke... JEG ER IKKE AN SVAGPISSER!! For hede hule helvede!!!!.... Hvordan diffinerer du i øvrigt en svagpisser?? I forhold til vedkommendes avitar?? Så hvis Niels Knyeb (eller hvordan fanden det nu staves) kommer på som DIT avitar er du kun en lille ubetydelig gødningsbille, eller hva?...

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Ethan> Jeg fatter ikke hvordan en så fanatisk modstander af anabolske steroider, kan få det over samvittigheden at tage euforiserende stoffer ?? For det må da være forklaringen på dine vanvittige indlæg ?? Eller er der en anden forklaring :D

"optimal træning" Og hvis du gider at være så venlig og fortælle mig hvad jeg mangler!!! kan du det lille cillius??
Nej, men det kan jeg. Hvis du ikke squatter, så er din bentræning ikke hvad den kunne være. Hvis du ikke dødløfter, så er din rygtræning ikke hvad den kunne være.
Hvordan diffinerer du i øvrigt en svagpisser??

Det er vel op til den enkelte hvordan man definerer "svagpisser". I træningsøjemed definerer jeg det som en person der er bange for at lave de hårde og effektive øvelser, såsom squat og dødløft. Personer som er bange for tunge vægte er også svagpissere ifølge min definition.

Så hvis Niels Knyeb (eller hvordan fanden det nu staves)

Hvem er det ?? Tænker du på Niels Stærkjær eller på Per Kyneb ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share