Sign in to follow this  
sunek

suneks træningslog

Recommended Posts

Jeg regner med at benytte loggen til at holde styr på min træning samt skrive mine mål og delmål ind. Har tidliger forsøgt mig med fysiske træningsbøger men jeg glemmer at holde dem opdateret - og forøvrigt også at læse i dem. Så nu forsøger jeg mig med en online udgave.

Cutter for tiden, jeg har enten cuttet eller været i ligevægt siden januar, så der er endnu ikke så meget vægt på stængerne - men det kommer til efteråret :smile:.

Mit normale styrketræningsprogram:

Trænes som tre cirkler stort set uden pause mellem øvelserne for at spare tid.

Alle øvelser trænes består af 3 sæt og et sæt består af 8-10 reps med mindre andet er anført.

Cirkel 1:

Bænkpres - 1 opvarmningssæt med stangen alene (11 kg), 1 opvarmingssæt med 56 kg, 3xsæt vægt: 71 kg.

Mave lige - 3x15-20. Trænes i maskine. Vægt 60 kg. (max).

Cirkel 2:

Barbell curl (biceps) - ca. 40 kg. jeg ved ikke hvad stangen vejer - men det er ca. 10 kg. http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

Flyers stående, kabel træk. 15 kg.

Dødløft: 1 opvarmningssæt med 56 kg og 3 sæt med 86 kg.

Cirkel 3:

Skulder: en vægt på 12 kg i hver hånd der løftes op til ørehøjde.

Sidebøjninger med håndvægt på 20 kg. (der er ikke tungere tilgængelige)

Vinge/øvre ryg - træk til brystet i sådan en maskine med et kabel, vægt 60 kg.

Triceps - push down 37,5 kg. http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

Edited by sunek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Træning i maj og juni

27. Maj (kl. ca 20.00): Deltog i Århus 1900's forårsstafet (5x5 km) og gennemførte med en tid på 22 min og 30 sek. min bedste løbetid i mange år. Løb med en puls på omkring 170 hele vejen igennem undtagen de sidste 500 m hvor jeg gav fuld gas - her nåede pulsen op på 193 (kanon for en gammel mand på 33). Havde dog mere energi da jeg kom i mål så jeg skal nok have en puls på 175 når jeg løber DHL stafetten.

28. Maj (kl. ca. 6.45-7.45) : Mit almindelige styrkeprogram. En dåse tun og en mellem banan efterfølgende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Jeg regner med at benytte loggen til at holde styr på min træning samt skrive mine mål og delmål ind. Har tidliger forsøgt mig med fysiske træningsbøger men jeg glemmer at holde dem opdateret - og forøvrigt også at læse i dem. Så nu forsøger jeg mig med en online udgave."

Det Går da vist ikke så godt :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this