Supersole til modvirkning af overpronation


BUBS
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg går og døjer lidt med løberknæ, sidst jeg mærkede til det, var under i orienteringsløb d. 20/5.

Da jeg var i mili, mærkede jeg aldrig noget til det, trods en del fysiske udfoldelser, bla. i form af jævnlige macher med oppakning på 20km+

Da jeg så fik et civilt job, som krævede at jeg skulle gå og stå hele dagen i sikkerhedssko, begyndte problemerne at komme.

Føsrt begyndte jeg at mærke smerterne ved løb, men senere også på jobbet.

Da jeg så for nylig var ude at rejse i 2 mdr, kunne jeg uden problemer følge et marathonprogram og løbe 60-70km i ugen. Da jeg kom hjem, løb jeg marathon, også uden problemer.

Nu hvor jeg har arbejdet halvanden måneds tid, er jeg begyndt at mærke til knæet igen.

Tror problemet ligger i, at jeg står op, eller går uafbrudt på mit job, så jeg håber det hjælper at få lavet en sål, som modvirker overpronation, til at ligge i mine arbejdssko. Det er trods alt disse sko jeg har på 9 timer om dagen.

Jeg har fået tid hos en fys, som foretager vil en løbestilstest og efterfølgende lave en indlægssål ved navn Supersole.

Er der nogen, som har erfaringer med Supersole?

Det er måske på sin plads at sige, at jeg overpronere kraftigt, er platfodet som en and og har nedfaldet forfod :crazy:

Har prøvet samtlige sko på løbebånd i Løberen, der modvirker overpronation, men ingen kan holde mig. Det tætteste jeg kom på, var Asics Evolution II.

Mvh

Bubs

Edited by BUBS
Link to comment
Share on other sites

Har ikke prøvet lige præcis Supersole, men har selv gode erfaringer med specialsåler til knæproblemer. Jeg overpronerer også en del og har nu været igennem to par Formthotics, der bestemt er langt bedre for mine knæ end de slam-såler, der som regel leveres med sko.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tak for jeres svar. Jeg får lavet Supersoles indlægssåler i næste uge, men hvis de ikke kan bruges, kan jeg se at mulighederne er mange.

Bestemt - Formthotics er også relativt billige.. mener jeg gav omkring 250-300 kr. sidste gang.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld hvis jeg lige kaprer tråden (bare en smule), men hvor køber i de produkter? På apoteket/matas eller hvad? Er helt blank på det her område :blush:

Mine er købt ved Sahva Care i Århus.. men du kan finde både Superfeet og Formthotics i mange outdoors-forretninger.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld hvis jeg lige kaprer tråden (bare en smule), men hvor køber i de produkter? På apoteket/matas eller hvad? Er helt blank på det her område :blush:

Tak

Jeg får lavet mine Supersole ved en fysioterapeut, som er uddannet i at lave sålerne. Til den første konsultation, undersøger fyssen patientens fødder, knæ, hofter mm, samt foretager en løbestilstest. Sålerne bestilles hjem og til næste konsultation former fyssen sålerne, ved hjælp af en så kaldt molding form, som patienten står på.

Sålerne kan formes flere gange og der ydes fuld returret.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share