Fedt fattigt pålæg


MortenSJ007
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg er utrolig glad for rugbrød og spiser det hver dag til frokost. Jeg spiser gerne solsikkerugbrød klappet sammen med noget kyllingebryst og agurk og en lige sådan bare med ost. Jeg er dog lidt i tvivl om osten er så sund som jeg umiddelbart tror. Jeg er ikke helt med på det med kcal og KJ .. På pakken står der 1310 KJ og 320 kcal hvilket i mine øre lyder ret meget. Findes der ellers andet fedtfattigt pålæg som alternativ?

Det skal lige sige at jeg gerne vil ned i vægt, men jeg kan satme ikke hitte ud hvor meget kcal og KJ men generelt skal indtage når man vil tabe sig og hvordan man ligger det sammen. På pakkerne står der jo pr. 100 gr.

Mvh Morten

Edited by MortenSJ007
Link to comment
Share on other sites

Du har nok fundet det fedeste rugbrød man kan finde, det smager skide godt men der er ca. 3 gange så meget fedt i som i det magere rubrød, samt lidt mere sukker :unhappy:

Ost er ret fedt pålæg, det hedder +30 er det 17% fedt i, men du kan få noget der ret mageret +16.

Du kan købe noget fra http://www.dengroenneslagter.dk/ ca. 3% fedt.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Du har nok fundet det fedeste rugbrød man kan finde, det smager skide godt men der er ca. 3 gange så meget fedt i som i det magere rubrød, samt lidt mere sukker :unhappy:

Så vidt jeg husker passerer kernerne i rugbrød relativt ufordøjet gennem kroppen - så det er ikke ret meget af fedtet, der optages.. derudover indeholder kernerne sundt fedt. Til gengæld er kostfiberindholdet som regel noget lavere i kernerugbrød, så det sammenlagt med sukkerindholdet gør nok, at det mere "magre" rugbrød er at foretrække.

Til forskel fra solsikkekernerne, så er fedtet i osten ikke udpræget sundt at indtage i større mængder, så det er en god idé at vælge den mest fedtfattige type - eller evt. bare skære lidt ned på mængderne. Hvad angår forarbejdet kødpålæg, så ville jeg nok også begrænse indtaget af det, da der er en del nyere forskning, der viser at det ikke er sundt at indtage på lang sigt, bl.a. på grund af det høje indhold af nitrat.

Mht. forslag til pålæg, så kan jeg varmt anbefale tun i tomat, der både er fedtfattigt og indeholder en god del protein.. alm tun er også glimrende og har større proteinindhold, men det kan være noget tørt at tygge sig igennem :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er ikke noget problem at fortsætte med rugbrød. Der findes mange alternativer, som ikke er så kalorieholdige.

Desuden kan ud købe en 6% ost, som smager ret godt. Altså ikke kun er smagløs gummi.

Fås i Bilka og Føtex.

Af andet pålæg kan nævnes alt fra Den grønne Slagter eller noget fra Minimum eller Skiveskåret :4mewantfood:

Betina

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share