Mavemuskler der ligner deller


sunek
 Share

Recommended Posts

Hej

Siden slutningen af sidste år har jeg arbejdet på at blive fit til sommer - specielt markerede mavemuskler har været et vigtigt mål. Og det har jeg opnået ikke mindst på grund af gode råd og vejledning fra MOL :4thumbup:

Men træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen. Jeg træner sidebøjninger som del af mit program (m. en 20 kg. håndvægt) og det har bevirket at mine mavemuskler på siden (der hvor mange mænd på min alder har deller) er vokset ret kraftigt.

Det ser sådan set fint ud når jeg går med bar overkrop - men det gør jeg kun en lille del af min tid :smile:. Når jeg går med tætsiddende t-shrit ligner det mest en delle og det er jeg træt af (ja jeg er pisse forfængelig :blush: ).

Så jeg har brug for en øvelse der kan træne mine mavemuskler på siden uden at de vokser for meget - sidebøjninger uden vægt føles fjollet så det må gerne være noget andet - noget der føles hårdt. Nogen forslag?

Tak for hjælpen.

sunek

Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner du sidemusklerne?? Stående med en håndvægt og så bøjer fra side til side?

Selv bruger jeg stativet til at træne lænden med og så liggende på siden. Det fungere fint for mig... Flere gentagelser og mindre vægt er mit råd.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan træner du sidemusklerne?? Stående med en håndvægt og så bøjer fra side til side?

Lige præcis.

@AndersL

Inden jeg trænede mavemusklerne på siden føltes min side sådan lidt blød når jeg spændte mine øvrige mavemuskler. Det føles bare forkert at have panserplader foran og viskelæder på siderne. Men det lyder rimeligt at træne flere reps med lidt eller ingen vægt - men det skal nok være en anden øvelse.

sunek

Link to comment
Share on other sites

Lige præcis.

@AndersL

Inden jeg trænede mavemusklerne på siden føltes min side sådan lidt blød når jeg spændte mine øvrige mavemuskler. Det føles bare forkert at have panserplader foran og viskelæder på siderne. Men det lyder rimeligt at træne flere reps med lidt eller ingen vægt - men det skal nok være en anden øvelse.

sunek

Du kan eventuelt også lave normale skå mavebøjninger for at aktivere dem, men uden eller kun lille vækst.

Link to comment
Share on other sites

de mave muskler du snakker om er det ikke dem som hedder Crista iliaca ? eller Obliquus externus abdominis? øver mig lidt til idræts eksam :tongue:

men ved at de kende tegner det aletiske "look" (se på de fleste gamle græske/romerske statuer).. syntes nu bare du skulle være glad for dem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

de mave muskler du snakker om er det ikke dem som hedder Crista iliaca ? eller Obliquus externus abdominis? øver mig lidt til idræts eksam :tongue:

men ved at de kende tegner det aletiske "look" (se på de fleste gamle græske/romerske statuer).. syntes nu bare du skulle være glad for dem :bigsmile:

Crista iliaca er ikke en muskel, men hoftekammen. Måske du skulle kigge lidt i et anatomisk atlas.....

Link to comment
Share on other sites

de mave muskler du snakker om er det ikke dem som hedder Crista iliaca ? eller Obliquus externus abdominis? øver mig lidt til idræts eksam :tongue:

men ved at de kende tegner det aletiske "look" (se på de fleste gamle græske/romerske statuer).. syntes nu bare du skulle være glad for dem :bigsmile:

Uden at være et anatonomisk geni vil jeg umiddelbart mene at det er den transverse bugmuskel (Transversus abdominis) som giver udfordringer.

http://www.motion-online.dk/styrketraening...erse_bugmuskel/

sunek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share