Kan man vokse kun et sted


Tarzan
 Share

Recommended Posts

Lidt underligt spørgsmål ( måske ) men hvis man fx kun træner en muskel gruppe - lad os sige biceps eller triceps ( eller for den sags skyld, skulder eller bryst) vil man så kunne få den ene muskel gruppe til at vokse markant? Med markant menes væsentlig større end resten af kroppen?

Eller er der en sammenhæng mellem alle muskler på kroppen?

Link to comment
Share on other sites

som udgangspunkt kan man hverken punkt slanke eller punkt gaine

hvordan vil du så forklare at for meget brysttræning i forhold til rygtræning vil trække dine skuldre fremad?

som der bliver sagt vil en flerledsøvelse som fx bænkpres også involvere triceps og skuldre, men fx ved en korrekt udført bicepsøvelse vil jeg mene at man sagtens vil kunne få denne til at vokse. kort sagt er det vel kun de involverede muskelgrupper der vil vokse!

(ved ikke om man kan finde nogle eksempler på folk der har gjort det... markant større er også et vidt begreb)

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt vokser man de steder man træner.

det er ikke nødvendigvis korrekt, er du i kalorie overskud som det kræver for at vokse, så kan du træne enkelte steder og måske være med til at styre hvor du vokser, men du kan ikk sige jeg vil kun vokse på armene, så jeg træner kun dem..

At skuldrene falder frem ad vil jeg mene skyldes noget helt andet end at musklerne bliver større foran end bag

Link to comment
Share on other sites

det er ikke nødvendigvis korrekt, er du i kalorie overskud som det kræver for at vokse, så kan du træne enkelte steder og måske være med til at styre hvor du vokser, men du kan ikk sige jeg vil kun vokse på armene, så jeg træner kun dem..

At skuldrene falder frem ad vil jeg mene skyldes noget helt andet end at musklerne bliver større foran end bag

Hvis du udelukkende træner arme og ikke bevæger noget som helst andet af din krop, vil dine muskler ikke ligefrem blive mega store andre steder end din arm.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for jeres - jeg har som sådan heller ingen planer om at pumpe arme alene, men jeg undrede mig blot - da jeg har set mange træne bryst som nærmest det eneste de laver uden at får særlig stor brystkasse, mens andre der træner hele kroppen får større muskler hele vejen rundt.

Måske skyldes det at kroppen producere mere testosteron når man træner større muskelgrupper og det bruges på at få hele kroppen til at vokse :)

Link to comment
Share on other sites

Så skal jeg til at overnatte i jernhulen fremover! pisse upraktisk, men hvis det er der kiloerne skal komme fra... :tongue:

Det er derfor det er så vigtigt at vælge det rigtige træningssted, jeg valgte fitnessdk udelukkende fordi der er gratis kaffe og JP :tongue:

Link to comment
Share on other sites

det er ikke nødvendigvis korrekt, er du i kalorie overskud som det kræver for at vokse, så kan du træne enkelte steder og måske være med til at styre hvor du vokser, men du kan ikk sige jeg vil kun vokse på armene, så jeg træner kun dem..

At skuldrene falder frem ad vil jeg mene skyldes noget helt andet end at musklerne bliver større foran end bag

Det kan du sgu da? Hvad er det for noget vrøvl? Hvis du kun træner biceps, så vokser kun dine biceps.

Link to comment
Share on other sites

Det kan du sgu da? Hvad er det for noget vrøvl? Hvis du kun træner biceps, så vokser kun dine biceps.

god argumentation..

jamen så vil jeg påstå det du skriver de noget vrøvl...

For det passer sgu ikk, du kan spise mere end du forbrænder, så du gainer vægt ja, men du vælger kun at træne dine biceps, så dvs kg efter kg vil sidde lige på armene og intet andet sted... Dont think so

Link to comment
Share on other sites

god argumentation..

jamen så vil jeg påstå det du skriver de noget vrøvl...

For det passer sgu ikk, du kan spise mere end du forbrænder, så du gainer vægt ja, men du vælger kun at træne dine biceps, så dvs kg efter kg vil sidde lige på armene og intet andet sted... Dont think so

Bare fordi du spiser over ligevægtsindtaget, betyder det jo ikke at de kalorier bliver til muskelmasse. Din krop har jo fedtdepoter at gemme overskydende kalorier til. Det er jo derfor de færreste overvægtige er bodybuildere.

pain: i curls er triceps stabilisator = lille smule vækst der

Link to comment
Share on other sites

god argumentation..

jamen så vil jeg påstå det du skriver de noget vrøvl...

For det passer sgu ikk, du kan spise mere end du forbrænder, så du gainer vægt ja, men du vælger kun at træne dine biceps, så dvs kg efter kg vil sidde lige på armene og intet andet sted... Dont think so

Du forstår ikke hvad du snakker om.

@ Pain; vi snakkede i 'teorien'. Kun hvad der trænes vokser.

Link to comment
Share on other sites

god argumentation..

jamen så vil jeg påstå det du skriver de noget vrøvl...

For det passer sgu ikk, du kan spise mere end du forbrænder, så du gainer vægt ja, men du vælger kun at træne dine biceps, så dvs kg efter kg vil sidde lige på armene og intet andet sted... Dont think so

Du flueknepper og misforstår.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

god argumentation..

jamen så vil jeg påstå det du skriver de noget vrøvl...

For det passer sgu ikk, du kan spise mere end du forbrænder, så du gainer vægt ja, men du vælger kun at træne dine biceps, så dvs kg efter kg vil sidde lige på armene og intet andet sted... Dont think so

Som de andre skriver, så mener jeg overordnet set, at det du her skriver er lidt noget vrøvl, der tenderer til flueknepperi. Hvis man skulle følge din logikken fra din argumentation, så vil det ikke give nogen mening at træne den pågældende muskel man ønsker vækst for - og det kan jo nemt modarbugmenteres.

Der er muligvis ikke mange undersøgelser, der viser at man KUN vil gaine muskelmæssigt på fx højre arm, hvis man isoleret trænede denne. Men teoretisk set, vil mit bud være, at kroppens hypertrofiprocesser vil fungere på den måde, at hvis du fx kun trænede højre arm, med et tilpas kalorieoverskud, så vil du gaine muskelvækst på armen ja - og hvad der måtte være af overskydende kcal vil selvfølgelig sætte sig som fedt på kroppens naturlige fedtdepoter.

I henhold til denne tråds oprindelse, så skal det selvfølgelig ikke forstås sådan, at man bare kan træne ubegrænset biceps med anabolisme, og så kan man opnå en kæmpe højre arm ift. resten af kroppen. Potientialet for at gaine i muskelvækst på biceps, vil givetvist være marginalt faldende. Forstået på den måde, at man med tiden vil have svære og svære ved at gaine en ekstra cm på armen. Er ikke sikker på teorien for dette - men det er ihvertfald mine tanker, at kroppen vil gøre nogle tilpasninger, så du ikke bare ubegrænset kan træne dig til en gun på 65 cm og samtidig have en anden på 30 :smile:

Edited by st4r
Link to comment
Share on other sites

I henhold til denne tråds oprindelse, så skal det selvfølgelig ikke forstås sådan, at man bare kan træne ubegrænset biceps med anabolisme, og så kan man opnå en kæmpe højre arm ift. resten af kroppen. Potientialet for at gaine i muskelvækst på biceps, vil givetvist være marginalt faldende. Forstået på den måde, at man med tiden vil have svære og svære ved at gaine en ekstra cm på armen. Er ikke sikker på teorien for dette - men det er ihvertfald mine tanker, at kroppen vil gøre nogle tilpasninger, så du ikke bare ubegrænset kan træne dig til en gun på 65 cm og samtidig have en anden på 30

Interessant - nogen burde tage og lave testen for at se om det holder. Nu er 65 og 30cm ogs' ret markante ændringer, men hvad med 30 og 35 ? :)

Edited by Tarzan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share