Sovende underarm + tommelfinger


Sabic
 Share

Recommended Posts

Har trænet i cirka 9 måneder nu og så kom skaden.

Jeg mistænker skaden for overbelastning af bicep musklen. Dagen efter vågnede jeg op og fandt ud af min tommelfinger + underarm sov 100%.

2 dage efter gik jeg over i centeret for at træne, men det føltes utrolig mærkeligt, jeg prøvede at løfte noget vægt med venstre arm og det gik fint. Derefter prøvede jeg at løfte med højre arm og kunne knap nok løfte en gang.

Men husk at jeg har INGEN smerte overhovedet i bicep eller underarmen. Jeg kan bare ikke løfte noget som helst

Efter en uge fik jeg akkunpunktur behandling og jeg kan kun sige at det ikke har hjulpet så super meget, men der er har været lidt forbedring. Fra en skala fra 0 - 10 af følelsesløshed er den 1 i min tommelfinger.

Underarmen er også forholdsvis følelsesløs.

Jeg ville være dybt taknemmelig hvis der var nogle der kunne hjælpe eller give et råd til dette problem!

Sabic

Link to comment
Share on other sites

Der er intet gal med nakken / ryggen. Og der gør ikke ondt nogle som helst steder.

Tak for inputtet.

Det lyder umiddelbart som det er din radialisnerv som ikke fungerer som den skal. Det kan være at du har fået den i klem fordi du ligget uheldigt eller at irriteret væv omkring nerven et eller andet sted langs dens forløb påvirker den. Afhængig af hvor hårdt eller hvor længe den været afklemt, kan det variere hvor lang tid det tager før den er helt i orden igen. Men jeg synes du skal prøve at finde ud af grunden til dit problem, så du kan sikre at det ikke kommer tilbage.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Generede selv min ulnaris-nerve for godt et halvt år siden ved et usædvaneligt ondt "albuestød" hvor jeg fik en spids genstand lige derind hvor den løber. Resulterende blev hånden svarende til nervens innervationsområde meget let følelsesløs og der opstod snurren bare jeg støttede armen en smule når jeg sov, ligeledes begyndte det at snure hvis blot fingrene blev en smule kolde. Det tog omkring 4-5 måneder før det holdt op igen, så mon ikke det også forsvinder for dig, det tager bare nogen tid.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede nogenlunde det samme i februar. Dagen efter var det som om min tommefinger sov. Jeg var i Frankrig på daværende tidspunkt og lægen sagde at min nerve var revnet nogle steder eller på anden måde havde taget lidt skade. Sådan forstod jeg det hvertfald med min skolefransk - jeg fik aldrig besøgt min læge da jeg kom tilbage til DK. Der gik ca 3 måneder før det var normalt og jeg kunne løfte lidt igen. Men det var sgu underligt at få reduceret sin styrke i den ene arm med ca 50% fra den ene dag til den anden...

Men lad det hele. Den franske læge sagde jeg skulle spise 3 vitaminpiller om dagen så ville det være øvre i løbet af en måneds tid. Jeg spiste kun 1 om dagen så følg din læges anvisning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share