Ældre mennesker


JaneA
 Share

Recommended Posts

I eftermiddags oppe i træningscenteret kom emnet på bane og vi kunne ikke blive enige. Så nu vil jeg meget gerne høre hvad i mener om sagen herinde.

En sagde at, ældre har meget svært ved at tabe sig. Jeg sagde at ældre godt kan tabe sig, men dog ikke på samme måde som de yngre, men alligevel med nogle midler der minder lidt om det. Den første sagde noget i stil med at, det vidste jeg alligevel ikke noget om (er kun instruktør og har lige tabt over 30 kg) Fortalte også at jeg har gennem tiden haft flere ældre overvægtige, som har både tabt sig og er kommet i væsentlig bedre form, uden at de selv har set det som værende et problem.

Ja, hvad vil jeg egentlig? Jeg tror jeg vil spørge jer om, hvis der kommer en ældre overvægtig ind i jeres træningscenter og gerne vil tabe sig. Hvad gør i ved det? Giver i som den anden op på forhånd da det er for svært? Hvis ikke, hvad gør i så?

Jeg leder vel også efter den fede formulering jeg ikke kunne komme med deroppe i eftermiddags.

Håber at i kan hjælpe mig lidt på den rette vej

Edited by JaneA
Link to comment
Share on other sites

Ældre mennesker, Debatoplæg, har de sværer ved at tabe sig jo ældre de er?

Ja, fordi det er svære at lære en gammel hund nye tricks... De er ofte låst fast i deres livsstil og nægter eller magter ikke at tage imod vejledning eller gode råd.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Som udgangspunkt skal alle vel have det samme tilbud. Ældre mennesker kan selvfølgelig ikke presses så meget som yngre, men kan sagtens sættes til de samme øvelser.

Ældre mennesker har mindre muskelmasse end yngre, og kan som følge deraf have sværere ved at opnå vægttab, og så er det min erfaring at de har en dårligere forståelse for ernæring. Når vi taler +80 årige, kan det selvfølgelig også hænge sammen med at deres lærdom stammer fra en tid, hvor man faktisk anbefalede at man spiste meget fedt + organer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share