Proteiner og kulhydrater sammen?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

nu har jeg tabt mig 29 kg. inde for et halvt år. [ikk særligt sundt]

men der har jeg altid sørget for at adskille de to forskellige tilskud.

jeg har altid sørget for at spise mad med mange protiner efter jeg har styrketrænet. fordi der optager musklerne nemmere proteiner.

og så spise masser kulhydratrig mad inden jeg skal ud på en løbe tur, da man siger kalorier er benzin til kroppen, men kulhydrater er superbenzin som man forbrændere nemmere derved ikk optager det på sidebenene. men helst de langsome kulhydrater for eller bliver ud hele tiden for sulten.

hvis man blander de to ting i samme måltid. vil du derved få enten proteiner eller kulhydrater, (kommer an på hvad du laver til hverdag) i overskud som vil blive forbrændt meget langsomt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har hørt noget om at man ikke må indtage proteiner og kulhydrater under samme måltid hvis man vil tabe sig,... men passer dette virkelig?

Altså tror sådan set aldrig jeg spiser noget der ikke indeholder både kulhydrater og proteiner...

Nej, det passer ikke. Der er intet belæg for at adskille de to ting. Ville aldrig spise et decideret måltid, der kun består af kulhydrat.

Jeg kunne forestille mig, at du har hørt det fra den selvudnævnte kostekspert Lene Hansson? Hun er i hvert fald fortaler for det. Men indtil videre har jeg intet set, der skulle bevise hendes påstand. Hendes argument skulle være det samme, som kmba nævner nederst i sit indlæg.

Samtidig ville jeg aldrig udelukkende spise protein efter træning. Her er kulhydrat ekstremt vigtigt. Denne artikel henviser til en undersøgelse, der underbygger dette.

Edited by Le Moi
Link to comment
Share on other sites

mente skam heller ikke at man kun skal have proteiner eftertræning tækte mere på noget med rugbrød med noget kød på, der der er mange proteiner i kød. og derved for han kulhydrater nok da brød er utroligt fyldtm ed kulhydrater:)

Link to comment
Share on other sites

mente skam heller ikke at man kun skal have proteiner eftertræning tækte mere på noget med rugbrød med noget kød på, der der er mange proteiner i kød. og derved for han kulhydrater nok da brød er utroligt fyldtm ed kulhydrater:)

Lige efter træning er nok det eneste tidspunkt, hvor det er fornuftigt at få nogle hurtigtoptagelige kulhydrater. Derfor vil jeg ikke anbefale rugbrød til lige efter træning. Der er det bedre med noget mælk og en banan, kakaomælk eller proteinpulver. Så kan du altid tage din rubrødsmad en times tid efter.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest, er det noget sludder at man skal adskille proteiner og kulhydrater. Begge dele er ekstremt vigtige både før og efter træning! Før træning flest kulhydrater, men også proteiner proteiner! Efter træning, lige omvendt...

Dernæst er det faktisk en super ide, at spise et stykke rugbrød med noget magert kødpålæg på vej hjem fra træning. Når du så kommer hjem, et stykke frugt og en proteinshake!

Link to comment
Share on other sites

NEJ, meget kort svaret.

Endvidere indeholder langt de fleste fødevarer lidt af både kulhydrat, protein og fedt. De tåbelige teorier kommer bl.a. fra "Fit for Life" og har INTET på sig.

Hvis disse teorier holdt så måtte man i praksis næsten ikke spise noget som helst (reglerne beskrives heller ikke så groft, men når dette er princippet så burde det jo gælde alle fødevarer - åbenbart KUN i nogle tilfælde teorien gælder.... lidt lige som når man taler med religiøse). Hvordan kan (er det TV2) tillade sådan noget ævl - der er jo en hel del seere, der køber det som sandhed.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share