Spørgsmål til Morten Z


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Hej, Morten... lige et par spørgsmål!

I en artikel i idrætsliv (nr 9/sep) hvor du udtaler dig om kreatin, bliver der nævnt noget om en redegørelse team DK har lavet om kreatin. Ved du om den redegørelse vil blive offentliggjort - og hvis ja - hvornår??

Kommer artiklen "derfor findes der ikke nogen fedtforbrændingszone" i printvenlig format??

På et tidspunkt skrev du en artikel/debatindlæg om hvorfor træning før morgenmaden IKKE var en god idé! Jeg kan ikke finde den nogen steder, selvom jeg har brugt søgefunktionen??! gider du poste en URL til den?

Med venlig hilsen, DBM

Link to comment
Share on other sites

Kreatin: jeg ved ikke om redegørelsen bliver offentlig eller om den overhovedet bliver til noget. som man kunne læse i Idrætsliv er det primært et politisk spørgsmål.

Lige præcis Team DK har et stort problem mht. at skulle tage stilling til kreatin. Indtager de en negativ holdning skader de deres egne atleter på præstationsevnen. Indtager de en positiv holdning vil det blive betragtet som politisk ukorrekt af alle dem der frygter at idrætten vil lede vores børn ind i en pille-kultur.

Team DK ønsker derfor dybest set ikke nogen redegørelse eller nogen debat om kreatin. Deres højeste ønske i denne sammenhæng er nok at IOC melder ud med et forbud eller en formaliseret blåstempling - så slipper de selv.

No-zone artiklen findes nu også printervenlig.

Jeg kan ikke erindre i hvilken tråd vi diskuterede førmorgenmadstræning. Kort fortalt, så taber man sig ikke mere fordi man træner før morgenmaden. Den relative fedtforbrænding er nok lidt højere, men til gengæld er der forøget risiko for seriøs proteinnedbrydning. Totalt set taber man sig ikke mere, da man jo ikke forbrænder flere kalorier ved en given træning (løbeøkonomi, cykeløkonomi etc. er den samme).

Det er god ide at have et træningspas om morgenen, hvis man gerne vil tabe sig, men man bør sørge for at indtage lidt energi inden man går igang.

Link to comment
Share on other sites

Morten Z, hvor lang tid går der før fx. en 2% druesukkeropløsning er tilgængelig for musklerne?

Man kunne frygte at morgenløbeturen er overstået, mens "Lidt energi inden man går i gang" stadig ligger i mavesækken.

Konsekvensen kunne være at man skulle tage sin energidrik, læse avis en halv time og først derefter motionere. Den holder ikke i praksis, så måske bør morgentræning i stedet frarådes(?).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share