Hver dag er hver dag!


salt
 Share

Recommended Posts

Bodybuilding:

Droppede at træne i går og rykkede træningen til i dag. Et presidential move, hvis jeg selv skal sige det.

Squat:

8 @ 60 kg, 1 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg, 2 @ 120 kg, 1 @ 140 kg, 1 @ 150 kg, 1 @ 160 kg, 1 @ 170 kg

3 x 5 @ 175 kg PR er PR.

Bænkpres:

15 @ 20 kg, 8 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg

3 @ 110 kg, 2 x 3 @ 120 kg, 2 x 5 @ 120 kg

Leg curls:

3 x 8 @ 49,5 

supersættet med:

Hack squat:

3 x 8 @ 40 kg

Inc. fly presses:

8 @ 21 kg, 8 @ 26 kg, 8 @ 31 kg

GHR:

3 x 6

Og læg til at slutte af på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bodybuilding:

Det er da et par dage side jeg sidst har logget en træning. Pt. forsøger jeg mig med noget sumo i dødløft og jeg kan afsløre at jeg er pivringe til det. Dog kørte det nogenlunde sidst jeg forsøgte mig med det. Faktisk føltes 160 kg ganske overkommeligt, men der er stadig noget vej. Mine skuldre trænger snart til noget kærlighed og der er bestilt tid hos kropsmekanikeren i næste uge.

Og så bør i altså lige høre dette stykke musik.

Squat:

8 @ 60 kg, 1 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg, 2 @ 120 kg, 1 @ 140 kg, 1 @ 155 kg

1 @ 170 kg, 1 @ 180 kg

4 x 3 @ 140 kg

Safety goodmorning:

3 x 6 @ 50 kg

Bænkpres:

15 @ 20 kg, 8 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg

1 @ 110 kg, 1 @ 120 kg, 1 @ 130 kg, 2 @ 140 kg, 18 @ 90 kg

Leg curls supersættet med hack squat.

cable crossovers WUUUUUUUUUT?

Og læg.

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, BLACKICE skrev:

Crazy squat styrke du har fået opbygget. Very nice

VERY NAAAIZE

borat_855_18535194_0_0_12672_300_400x400

2 timer siden, Thorhauge skrev:

Hvilke tanker ligger bag din overgang til sumo DL? Er du ikke bodybuildings-mand?

Jo, bestemt. Men jeg vil også gerne rykke flest kg muligt. Og min egen vurdering af mine proportioner, finder jeg at sumo er favorabelt, for at løfte flere kg. Med korte (lår)ben, lang torso og korte arme ser jeg mig selv som en sumo-løfter og ikke en konventionel dødløfter.

Link to comment
Share on other sites

11 minutter siden, Thorhauge skrev:

Jeg kan ikke huske om jeg har læst det nogen steder i loggen. Er der nogen planer for at stille op i fremtiden? I det ene eller det andet?

Nej, det her er ren ego-træning/log. #bikinifitness #NC17 #fitliving #fitfam

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

Jeg var ude og sondere et par beværtninger med drengene i går. Jeg fik een enkelt drink, gik tideligt hjem og i dag har jeg haft det som om jeg drak 6-8 øl og var ude til kl. 2. Inden træning stod den på lidt shopping af denne vinters herremode.

Squat:

15 @ 20 kg, 10 @ 60 kg, 1 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 4 @ 100 kg, 3 @ 120 kg, 1 @ 140 kg

5 x 3 @ 140 kg - 4 sekunders excentrisk

Bænkpres:

20 @ 20 kg, 10 @ 40 kg, 8 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg, 1 @ 110 kg

2 x 6 @ 120 kg, 8 @ 120 kg

Safetybar goodmornings:

3 x 8 @ 50 kg

Supersættet med:

Safetybar squat:

3 x 8 @ 80 kg - skive under hælen, 4 sekunders excentrisk og 3 sekunders koncentrisk på sidste sæt.

cable flyers low to high

leg curls

og calf raises.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bodybuilding:

Der var drama i går. TosseKlaus fik et større meltdown fordi J-hooks'ne i powerracket nu sidder i den anden side. I dag forsatte han med at brokke sig til instruktørerne. Hans argumenter gik på noget der kun gav mening i hans egen hjerne.

Squat:

12 @ 20 kg, 8 @ 60 kg, 1 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg, 2 @ 120 kg, 1 @ 140 kg, 1 @ 150 kg

4 x 2 @ 160 kg

2 x 5 @ 130 kg

Bænkpres:

20 @ 20 kg, 10 @ 40 kg, 8 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg, 1 @ 110 kg, 1 @ 120 kg

3 x 6 @ 125 kg

Herfra til klods.

1 @ 125 kg, 1 @ 140 kg, 1 @ 150 kg, 1 @ 160 kg

Glemte at sige jeg skulle køre reps på de 160 kg, så jeg måtte nøjes med 1 rep.

Safety bar goodmornings:

6 @ 50 kg

3 x 6 @ 60 kg

Safetybar squat:

6 @ 90 kg

2 x 6 @ 100 kg

Heels raised.

Og lidt seated calf raises til en forandring.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg lavede noget squat for nogle uger siden. Et enkelt sæt blev filmet og jeg har smidt det op på youtube i fantastisk Instagram-kvalitet. I mellemtiden havde jeg 9 dage uden træning og med katabolsk sygdom i kroppen. Den sidste uges træning har jeg været på halv blus grundet kvadratus, men træningen er trods alt på vej frem igen. Sættet der ses i videoen føltes som en RPE 9, men det ser jo let ud. Sådan er livet med et teknisk flot high bar squat. Det ser skide godt og nemt ud, lige indtil det bliver 100 gram for tungt og så failer man.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tilbageblik på træningsåret 2016:

2016 har på mange måder været både et godt og et dårligt træningsår. Der er blevet sat ALL TIME PR's og der har været tilbagegang. Jeg synes at 90% af året har træningsmæssigt været rigtigt fint. Der har været træninger i VB Gym, Fitnessdk, LIVK, Fitnessworld og Atlas. Nogle steder følte man sig mere velkommen end andre. Dog vil jeg sige at den bedste beslutning var at droppe Fitnessworld og vende tilbage til Atlas. Det vil selvfølgelig aldrig blive The Gym, for satan jeg savner det sted.

Af gode ting jeg sådan lige kan huske: 165 kg i bænkpres med en smule overskud. Worksets på 175 kg i squat. Low incline db presses med 57 kg og en generel øget styrke i alle løft. Der har også været gode hypertrofigains og kropsvægten er all time høj. Alt dette gik skide godt lige indtil vi ramte midten af november. Der blev jeg ramt 9 dage i streg uden træning, hvilket er fuldstændigt uhørt. Sygdommen blev fuldt op af rygproblemer (der blev trænet) og rygproblemerne fik lidt ekstra sygdom at gå på.

Jeg synes endnu ikke at træningen rigtigt kører på skinner, men det bliver der arbejdet på og der vil blive taget nye værktøjer i brug i starten af det nye år.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bodybuildingslogning 2017:

Årets først logbogsindlæg. Jeg var et smut i VB gym i dag. Anledningen bestod i at jeg skulle en tur forbi Jess, så jeg snart kan squatte tunge ting igen. Jeg løb også ind i Beermann, der havde sin først squattræning efter at have været under kniven. Og så et stemningsbillede, tyvstjålet fra VB Gyms instagram konto. Find Holger (mig).

15803039_196240184181591_689154035233167

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

Der har været lidt flottemandstræninger siden sidste logning. Jeg kan se fremgang fra træning til træning. Bodybuildingen i Vesterbronx gym efterlod sig nogle slemme doms i pecs. Jeg undres stadig over, hvordan et sådan BB etablissement kun har håndvægte op til 50 kg, ikke at jeg på den givne dag havde brug for mere, men jeg er jo langt fra den stærkeste der har trænet i det gym.  

Squat:

3 x 5 @ 140 kg

Bænkpres:

2 x 5 @ 130 kg + 6 @ 130 kg

Safetybar goodmornings:

6 @ 40 kg, 6 @ 50 kg, 6 @ 60 kg

Inc. db presses:

8 @ 30 kg, 2 x 6 @ 40 kg

Leg curls supersættet med hack squat

Og læg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bodybuilding:

Jeg gad godt filme lidt flere af mine løft, det bliver dog ikke før at der udkommer en mobiltelefon jeg gider købe. Så kunne jeg måske også filme noget andet end squat. Måske bænkpres - ja hvem ved, måske endda dødløft. Men udover det, så har jeg haft et par rigtigt gode træninger de seneste par dage. På min rygdag var jeg oppe og kigge på en meget nem 3er på 170 kg i dødløft og ellers går livet sin gang i Atlas. På det seneste har jeg bemærket at Klaus ikke træner så længe og så hårdt som han har har gjort. Det viser sig at han er begyndt at løbe 14 km inden hver træning. Hans alder taget i betragtning er det meget imponerende. Og endnu mere med hans åbenlyse skavanker, der ikke rører ham det mindste. Hans ene ben er ca. 25% større end det andet, har sjove farver og ser generelt ikke særligt rart ud.

Lidt at de mest interessante løft, fra ugen der gik:

Squat:

3 x 3 @ 145 kg + 2x 6 @ 120 kg

Bænkpres:

3 x 5 @ 135 kg 

Squat:

5 x 6 @ 130 kg 

Bænkpres:

4 x 6 @ 110 kg 

Jeg er også begyndt at lave pullups igen. Hvilket er hårdt når man vejer 103 kg. Ellers så overvejer jeg at cutte engang i april, det kan dog nå ændre sig alt efter hvordan de næste par måneders træning forløber.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bodybuilding:

God træning i dag. Der blev hygget og delt bænk.

Squat:

3 x 3 @ 155 kg + 2 x 5 @ 120 kg

Bænkpres:

Op til en single på 120 kg

5 @ 130 kg + 5 @ 135 kg + 5 @ 140 kg

Herefter leg curls supersættet med hack squat.

Inc bb presses, glute ham raises og calf raises.

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

God træning i dag. Progressionen kører forsat i squatten. Bænken vist lovende takter. Forhåbentligt kan der snart komme nogle store PR's i hus. Træningen blev sluttet af med seated calf raises, hvilket noget tid siden jeg har lavet den øvelse. De sidste par timer har stået på manglende kontrol af underbenene.

Squat:

3 x 3 @ 160 kg + 2 x 5 @ 120 kg

Bænkpres:

1 @ 110 kg, 1 @ 120 kg, 1 @ 130 kg, 6 @ 140 kg, 2 x 3 @ 110 kg

Jeg vurderer at der til 8ish på en god dag.

Leg curls supersættet med hack squat

Inc. bb presses

RDL

Seated calf raises.

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

Den ellers plantagte træning i dag, aflyste jeg i morges. Da jeg kom hjem, var den på igen. Så ud på cyklen i det gode vejr. I regn og slud tager bodybuilderen ud. Nogle gange sker der ikke det store i Atlas, andre gange gør der. Klaus havde forleden mast sin finger mellem stang og pins, uden at ligge mærke til det. Så der var blod i det halve af centeret. Da en af instruktørerne opdagede det, blev Klaus smidt hjem.

Squat:

Op til en single på 152,5 kg

3 x 3 @ 165 kg + 2 x 5 @ 125 kg  

Bænkpres:

4 x 8 @ 115 kg

Og så de resterende øvelser: hacksquat, leg curls, inc. bb presses, GHR og seated calf raises.

Video af Squatten.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bodybuilding:

Jeg ville gerne have haft en squat PR i slutningen af Februar, men at genfinde formen fra sidste år, tager åbenbart lidt længere tid en først beregnet. Jeg napper bare den PR i løbet af marts. Jeg tror at jeg lave noget mere bulgarian split squats til mine glutes. Det tror jeg giver det ekstra der mangler i squatten. I dag blev det til en spontan daily max'ish tester for lige at føle hvordan niveaut er pt. Mest for sjov, da jeg trænede i går, men også bare for at vurdere potentialet. Bænken var den der overraskede mig mest. Puha det føltes godt, selvom det slet ikke burde. Jeg tævede nemlig mig triceps og mine delts rimeligt godt i går.

Squat:

Op til en single på 140 kg uden bælte.

1 @ 150 kg, 1@ 160 kg, 1 @ 170 kg, 1 @ 175 kg, 1 @ 180 kg, 1 @ 185 kg, 2 x 5 @ 120 kg

Ingen knee sleeves, kun bælte.

Bænkpres:

1 @ 110 kg, 1 @ 120 kg, 1 @ 130, 1 @ 140 kg, 3 @ 150 kg, 2 x 5 @ 120 kg

Jeg tror sgu at der er til en 5er @ 150 kg på en god dag.:devil:

Bulgarian Split squat:

6 @ 13,5 kg, 6 @ 16 kg, 6 @ 21 kg, 6 @ 26 kg, 6 @ 32 kg.

Jeg ville også have et sæt på 42 kg, men glutes fortalte mig hurtigt at det var rigeligt for dagen.

Herefter leg curls, Inc. bb presses, GHR og diverse calf raises.

 

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

Den sidst loggede træning sad så hårdt i kroppen at nattens søvn blev pivelendig. Jeg tror maks. at det blev til 6 timers søvn, så jeg var godt øm og stiv i hoftebøjere, glutes og quads. Jeg burde nok været blevet hjemme fra træning dagen efter, men næh nej, træning blev det til. På sidste rep i dødløften fik jeg et lille bitte riv i ryggen og lige siden har jeg kunne arbejde på mit SI-led - thanks Obama #fuckingzanka. Det er faktisk gået mere udover bænkpressen end nogle af de andre løft.

Lidt Atlas updates: Klaus' ben bliver ikke bedre med tiden. Jeg så ham forleden inden træning og han halter en del. Jeg tror at han trænger til en tur hos lægen, men jeg er bange for at de vil amputere benet helt op til halsen. En anden nyhed er at det ikke kun er motionisterne der bliver leflet for med cardiomaskiner og leg presses med vægtmagasiner. Der kommer også nyt udstyr til de semiseriøse. Det bliver til nye skiveholdere, 3 nye stænger (1 SL stang og 2 træningsstænger), et nyt squatrack og nye skiver. Skiveholderne er det eneste der ikke er Eleiko.

Squat:

3 x 5 @ 140 kg, 2 x 5 @ 120 kg

Bænkpres:

3 @ 110 kg, 3 x 3 @ 120 kg, 6 @ 120 kg

BGSQ:

3 x 5 @ 42 kg

Incline bb presses, RDL, leg curls og calf raises.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bodybuilding:

Jeg føler snart ikke at jeg laver andet end at skrive "så har jeg været syg igen". I første omgang nappede jeg en god omgang influenza og var helt ude af spillet i 4-5 dage. Så gik der lige 1,5 uges tid og så fik jeg ondt i halsen og kun ganske lidt dårligdom og ømhed i kroppen. Nu har jeg kunne træne i en lidt længere periode uden problemer og det giver bare en helt anden velvære i hverdagen.

Jeg sætter lidt gang i loggen igen og med flere videoer til husarerne. Der er blevet bestilt en ny mobiltelefon og det vil jeg benytte mig af til at høste SoMe likes og internetpoints i stride strømme. Likes likes likes.

Squat:

6 x 3 @ 140 kg + 5 @ 140 kg

Bænkpres:

20 @ 20 kg, 12 @ 40 kg, 8 @ 60 kg, 6 @ 80 kg, 3 @ 100 kg, 1 @ 115 kg, 1 @ 130 kg, 1 @ 140 kg, 1 @ 152,5 kg NEMT

2 x 6 @ 110 kg

BG Split squats:

6 @ 21 kg, 5 @ 23,5 kg 5 @ 26 kg 

Leg curls:

3 sæt 12-8 reps

Inc. bb presses:

3 sæt med 60 kg uden stop på bryst.

GHR og Læg til at slutte af på.

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

I går blev der trænet ryg, arme og skuldre. I dag var det ben og bryst. Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at squatten kørte noget bedre end den gjorde. 140-145 kg føles simpelthen alt for tungt. Jeg har endnu ikke modtaget min nye telefon, så min jagt på internet fame og imaginære SoMe points må lade sig vente på.

Squat:

5 @ 140 kg

2 x 5 @ 145 kg

Bænkpres:

5 x 6 @ 110 kg

BG split squats:

3 x 5 @ 26 kg

Leg curls:

3 x 10 @ 50 kg

Inc. db presses:

8 @ 31 kg, 8 @ 36 kg, 8 @ 41 kg

GHR:

3 x 6 @ bw

Og læg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bodybuilding:

Så er det vist ved at være på tide med en træningsupdate. I dag blev der trænet, det er der også blevet andre dage. Og dagens træning fortæller nogenlunde om hvordan niveauet er pt. Det meste af træningen foregik sammen med Peter N fra bb.dk. Ikke som træningbuddies, men mere at vi trænede i samme område hele træningen. Der var lagkage oppe ved receptionen, da en af de faste medlemmer havde fødselsdag. Jeg tog ikke noget kage, da vi ikke kan have at jeg kommer op og runder 110 kg. Jeg er rigeligt tyk i forvejen.

Bulgarian split squats og safety bar goodmornings blev droppet, af ren dovenskab.

Skvat:

5 @ 155 kg, 2 x 5 @ 140 kg, 6 @ 100 kg

Bænkpres:

3 x 5 @ 130 kg 

Hack skvat:

3 x 10 @ 30 kg Platz style.

Leg curls:

3 x 8 @ 50 kg

Inc. bb presses:

10 @ 60 kg, 2 x 10 @ 70 kg

GHR: 

3 x 6

Lever calf raises supersættet med BW calf raises.

Edit: Jeg kan se at visse normale træningsord nu bliver til et link automatisk. Disse ord vil for fremtiden blive stavet anerledes.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding:

Hård træning i går. Der er godt med doms i glutes i dag. Vi hørte massere af af dejlig musik, da radioen stod på My Rock og jeg fik mig, for en sjælden gangs skyld, en proteinbar. Opvarmningen var også rigtigt godt i går. Squatten sad lige i skabet, rent teknisk, grundet den gode opvarmning. 

Jeg var også en tur på vægten med træningstøj og sko. 105,7 kg...

Skvat:

Op til en single på 150 kg

2 x 3 @ 160 kg, 2 x 5 @ 140 kg

Bænkpres:

Op til en single på 130 kg

5 @ 140 kg, 2 x 8 @ 100 kg, 16 @ 100 kg

BG Split Squat:

6 @ bw, 5 @ 21 kg, 2 x 5 @ 28,5 kg

Safety bar goodmornings:

3 x 5 @ 60 kg

Inc. bb presses:

3 x 8 @ 70 kg

Leg curls:

10 @ 50 kg, 2 x 6 @ 58,5 kg

Og calf raises.

Link to comment
Share on other sites

Bodybuilding: 

Eftermiddagstræning i det gode vejr. Ryg, balder og hoftebøjerne dikterede volumen i skvat, fremfor intensitet. Bænken kørte fornuftigt og musikken var over middel. Så alt i alt en god dag. Blev der kørt tungere i bænk, en i skvat i dag, ja, det gjorde der. Alt har en årsag. I dag var årsagen den at kroppen sagde nej, og når man ikke myrder sig selv med tunge squats i første øvelse, så er der lidt mere overskud til øvelse nr. 2.

Skvat: 

5 x 6 @ 125 kg 

Bænkpres: 

2 x 6 @ 130 kg, 8 @ 130 kg

Hack skvat:

3 x 12 @ 40 kg

Leg curls:

3 x 8 @ 50 kg

Inc. bb presses:

2 x 10 @ 60 kg, 12 @ 60 kg

GHR:

3 x 6

Læggene blev ikke snydt for den sædvanlige omgang.

Video bænkpressen.

 

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share