Skandalen på Spa


Arne
 Share

Recommended Posts

i går så jeg et klassisk race. 2 super dygtige køre i tæt kamp... Begyndte at tro på F1 igen... lige til 3 timer efter løbet hvor der blev ændret på resultatet...

Lauda - selv gammel Ferrari mand i den grad har sagt det præcist:

"This is the worst judgment in the history of F1. The most perverted judgment I have ever seen. It’s absolutely unacceptable when three functionaries (the stewards) influence the championship like this.”

Hvis ikke noget fundamentalt sker - så vil jeg sige: F1 R.I.P

Link to comment
Share on other sites

Når man husker hvordan Schumacher altid fik lov til at lave absurde hasarderede svinestreger da han kørte i Ferrari er der vist ingen tvivl!

Jeg følger ikke rigtigt med i Formel1 længere, så jeg har ingen favoritter.

Det gør det lidt lettere at forholde sig objektivt. For mig er der ingen tvivl, Ferrari har alle fordelene

Link to comment
Share on other sites

ptpoul > Hvilke svinestreger slap Schumacher af sted med i sin tid hos Ferrari? Jerez '97 gik han ikke ustraffet fra, og derudover lavede han ikke rigtig nogen svinere. Men jeg hører gerne eksempler. :smile:

Gårsdagens kendelse på Spa-Francorchamps var intet mindre end en katastrofe. For selvom jeg er uenig i ptpouls Schumacher-udlægning, så er der ingen tvivl om, at FIA desværre har et lidt for godt øje til Ferrari. De ser ud til at nyde lidt bedre respit hos ordensmagten end deres konkurrenter og det ser ikke godt ud. Skrivebordsafgørelser i enhver sportsgren er irriterende for både deltagere og tilskuere. At Lewis bliver straffet er helt hen i vejret. Jovist zig-zaggede han lidt på og udenfor banen, men det gjorde Kimi jo også, og i nævnte situation lod han Kimi komme forbi igen ved næste sving. Men de skøjtede jo begge rundt på tørvejrsdæk mens regnen piskede nedover den ene halvdel af banen, og alle kørerne havde problemer med at holde bilen indenfor den tilladte asfalt. Derfor undrer det mig, at man slår så hårdt ned på Lewis. For Kimis exit var jo et solouheld. Han kørte ganske simpelt lige til grænsen og så liiiige lidt over i går. Han sagde selv lakonisk til pressen bagefter, at han ikke kunne bruge en andenplads til noget som helst, for han skulle have en sejr for at holde sig inde i mesterskabskampen. Så selvom det ikke er matematisk umuligt for Kimi at forsvare sin titel, så ser det dunkelt ud nu. En sejr på Monza og en DNF til Lewis samtidig, så ser det hele dog pludselig mere åbent ud igen, så med tankerne på hvordan Kimi vandt titlen sidste år, vil jeg nødig afskrive nogen som helst i top tre endnu.

Men det er intet mindre end en skandale. FIA(t) har endnu engang udvist utrolig dårlig situationsfornemmelse. Lauda har fuldstændig ret i, at det er en sort dag for Formel 1. Og der har i forvejen været nogle ret uheldige kendelser, som ganske rigtigt er faldet ud til Ferraris fordel lidt for mange gange. Dette er endnu et søm i kisten, og hver gang skræmmer man potentielle nye fans, sponsorer osv. væk. Nu var sporten lige ved at have glemt Max Mosleys nazisex, og så knepper FIA sig selv i røven igen?! Fjolser.

Mit håb er dog, at Lewis alligevel formår at holde hovedet koldt. Glemmer skuffelsen fra Spa og fokuserer på Monza. Hvis han kan ignorere magthaverne og bare køre røven agterud på Ferrari de sidste fem runder (Monza, Singapore, Japan, Kina og Brasilien) så vil han have vundet titlen selvom FIA gjorde hvad de kunne for at stikke et kæp i hjulet på ham. En bedre lussing kan han næppe servere til dem, og samtidig bevise for de mange fans af sporten, at den bedste mand stadig kan vinde, selvom der bliver gjort ganske meget for at forhindre ham i det. Nu har McLaren godt nok appelleret afgørelsen, men jeg vil æde min gamle hat på, at det får de intet ud af. Tværtimod. Jo længere man holder historien i live, jo værre bliver det for alle implicerede. Det er en kedelig sag, og rigtig mange fans glemmer den aldrig! Jeg gør i hvert fald ikke. FIA har rigtig skidt i nælderne denne gang.

Edited by KongKent
Link to comment
Share on other sites

KATASTROFEKENDELSE hvis du spørger mig, jeg er rystet!!

Og det er nok 80% af alle andre F1 fans også, selv nogle Ferrari fans

Utroligt vi skal ha de her skrivebordsafgørelser som har så stor betydning for VM resultatet, det er sgu ikke sport, nej sport er det vi så igår 2 herrer som satte HELE feltet til vægs og byttede placeringer flere gange med 3 omgange tilbage af løbet, der blev givet og der blev taget og det var virkelig fedt at se, jeg håber sgu McLaren får lov til at anke sagen og at de så vinder den, ret skal sgu være ret!

Mindre episode med Massa ved sidste løb, hvor det tidligere havde udløst en straf i form af tidsstraf hos GP2, udløste det så blot en bøde hos Ferrari :nonono:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul > Hvilke svinestreger slap Schumacher af sted med i sin tid hos Ferrari? Jerez '97 gik han ikke ustraffet fra, og derudover lavede han ikke rigtig nogen svinere. Men jeg hører gerne eksempler. :smile:

Gårsdagens kendelse på Spa-Francorchamps var intet mindre end en katastrofe. For selvom jeg er uenig i ptpouls Schumacher-udlægning, så er der ingen tvivl om, at FIA desværre har et lidt for godt øje til Ferrari. De ser ud til at nyde lidt bedre respit hos ordensmagten end deres konkurrenter og det ser ikke godt ud. Skrivebordsafgørelser i enhver sportsgren er irriterende for både deltagere og tilskuere. At Lewis bliver straffet er helt hen i vejret. Jovist zig-zaggede han lidt på og udenfor banen, men det gjorde Kimi jo også, og i nævnte situation lod han Kimi komme forbi igen ved næste sving. Men de skøjtede jo begge rundt på tørvejrsdæk mens regnen piskede nedover den ene halvdel af banen, og alle kørerne havde problemer med at holde bilen indenfor den tilladte asfalt. Derfor undrer det mig, at man slår så hårdt ned på Lewis. For Kimis exit var jo et solouheld. Han kørte ganske simpelt lige til grænsen og så liiiige lidt over i går. Han sagde selv lakonisk til pressen bagefter, at han ikke kunne bruge en andenplads til noget som helst, for han skulle have en sejr for at holde sig inde i mesterskabskampen. Så selvom det ikke er matematisk umuligt for Kimi at forsvare sin titel, så ser det dunkelt ud nu. En sejr på Monza og en DNF til Lewis samtidig, så ser det hele dog pludselig mere åbent ud igen, så med tankerne på hvordan Kimi vandt titlen sidste år, vil jeg nødig afskrive nogen som helst i top tre endnu.

Men det er intet mindre end en skandale. FIA(t) har endnu engang udvist utrolig dårlig situationsfornemmelse. Lauda har fuldstændig ret i, at det er en sort dag for Formel 1. Og der har i forvejen været nogle ret uheldige kendelser, som ganske rigtigt er faldet ud til Ferraris fordel lidt for mange gange. Dette er endnu et søm i kisten, og hver gang skræmmer man potentielle nye fans, sponsorer osv. væk. Nu var sporten lige ved at have glemt Max Mosleys nazisex, og så knepper FIA sig selv i røven igen?! Fjolser.

Mit håb er dog, at Lewis alligevel formår at holde hovedet koldt. Glemmer skuffelsen fra Spa og fokuserer på Monza. Hvis han kan ignorere magthaverne og bare køre røven agterud på Ferrari de sidste fem runder (Monza, Singapore, Japan, Kina og Brasilien) så vil han have vundet titlen selvom FIA gjorde hvad de kunne for at stikke et kæp i hjulet på ham. En bedre lussing kan han næppe servere til dem, og samtidig bevise for de mange fans af sporten, at den bedste mand stadig kan vinde, selvom der bliver gjort ganske meget for at forhindre ham i det. Nu har McLaren godt nok appelleret afgørelsen, men jeg vil æde min gamle hat på, at det får de intet ud af. Tværtimod. Jo længere man holder historien i live, jo værre bliver det for alle implicerede. Det er en kedelig sag, og rigtig mange fans glemmer den aldrig! Jeg gør i hvert fald ikke. FIA har rigtig skidt i nælderne denne gang.

Meget flot formuleret, og JA jeg håber fandeme Hamilton han gir dem MAX røv på deres hjemmebane så de kan lære det, han har været hurtigst i test for en uge siden, og jeg tror han er SULTEN nu

Link to comment
Share on other sites

ptpoul > Hvilke svinestreger slap Schumacher af sted med i sin tid hos Ferrari? Jerez '97 gik han ikke ustraffet fra, og derudover lavede han ikke rigtig nogen svinere. Men jeg hører gerne eksempler. :smile:

Hvad med da han påkørte Damon Hill med vilje i 94 og lige akkurat vandt VM med eet point og Damon hill måtte udgå? Schumacher har nu altid været kendt for at køre svinsk, det var ik som Hakkinen som især var kendt for hans gentleman kørsel

klippet kan du se her, det var da endnu en af hans svinestreger, Hill måtte IKKE vinde der, og Hill måtte senere udgå med defekt efter påkørslen fra Schumacher, schumacher selv udgik, men da han førte med 1 point var han hermed blevet verdensmester for første gang

http://www.youtube.com/watch?v=dfby7GaMXmo

Jeg har aldrig holdt med Schumacher men har været meget imponeret over hans måde at gribe tingene an på, man kan sige det kort og godt han er en VINDER!!! og har VINDER MENTALITET og så sker der desværre "uheld" på banen i kampens hede, kender det selv fra da jeg kørte Karting, man skubber man maser, man gør dit og man gør dat.

BTW her ser man schumi vs hill på spa banen og DET er sgu race og det var jo næsten sådan man så hamilton og kimi igår

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

LP > ptpoul skrev om Schumacher i sin tid hos Ferrari. I 1994 kørte han for Benetton-Ford. Men det er nu ligegyldigt. Den påkørsel er jo også velbeskrevet i Formel 1 historien. Men udover de to hændelser, så har jeg svært ved at se hvordan Schumacher skulle være specielt meget mere svinsk end alle mulige andre? Häkkinen gav heller ikke noget ved dørene, men du har helt ret i, at hans on-track performance var langt mere ren end Schumachers. Tyskeren er dog intet unikum i den henseende. Koryfæer som Senna, Prost, Lauda, Mansell m.fl. har skam også lavet deres dirty tricks. Adelaide '94 og Jerez '97 er Schumachers to fejltrin. En legende som Senna lavede langt, langt flere! Jeg erkender kritikken, men mener den er hul og poppet. Hvis man mener Schumacher er specielt svinsk i Formel 1 historien, så er det fordi man ikke kan den. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for link!! :4thumbup:

Det viser hvor vanvittige forholdene var for dem derude, og også episoden der midt i videoen hvor Lewis får overhalet Kimi i chikanen før start/mål-langsiden, lader ham komme forbi, men overhaler ham igen for enden af den langside i La Source hårnålen. Sjovt at de vælger at straffe ham, nu når de begge efterfølgende er ganske betydeligt udenfor banen, og bruger såvel afkørselsområde som græs til at holde bilen på ret kurs og ikke i en snurretur.

Oh well, som der står. Uanset hvem man er fan af, så er det sgu to fede omgange!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share