Newton Running


artmann
 Share

Recommended Posts

Opholder mig pt i USA og faldt over en artikel med henvisning til Newton Running

Citat fra siden:

"Newton Running shoes were designed by runners for runners to mimic the advantages of barefoot running.

Whether training or racing, Newton Active Membrane Technology™ provides greater shock absorption, greater energy return while promoting the natural and more efficient forefoot strike of barefoot running."

Skoene er designet til at man lander med forfoden først - som hvis man løb barfodet. Det skulle give en masse fordele.

Er der nogen af jer der kender til disse sko og har erfaringer med dem?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også gerne have en PM med et link til butikken.

Hep!

Jeg er meget interesseret i at få en PM med linket til butikken og dine erfaringer :)

Jeg har eksperimenteret med at løbe i fivefingers (Vibram-sål). Det er vanvittigt hårdt for læggen - så jeg vil anbefale dig at gå roligt tilværks! I hvert fald hvis det bare minder lidt om barefootrunning.

Bare fordi det hedder forfodsløb betyder det ikke at man udelukkende skal bruge den. Det er meningen man skal lande på forfoden og derefter sætte hele foden i underlaget, men uden at støtte på hælen. Hvis du kun bruger forfoden brænder du hurtigt læggen af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share