hovedpine


millak
 Share

Recommended Posts

nu har jeg flere gange oplevet at jeg efter cardiotræning får hovedpine.

når hovedpinen kommer er det når jeg har trænet hårdt og presset mig selv meget. jeg træner om morgenen men har spist morgenmad inden træningen (havregryn med mælk) synes jeg drikker rigeligt både lige efter træning og i løbet af dagen.

nogle foreslag til hvad jeg skla gøre ved det, for det er kedeligt at rende runde med hovedpinen.

Link to comment
Share on other sites

nu har jeg flere gange oplevet at jeg efter cardiotræning får hovedpine.

når hovedpinen kommer er det når jeg har trænet hårdt og presset mig selv meget. jeg træner om morgenen men har spist morgenmad inden træningen (havregryn med mælk) synes jeg drikker rigeligt både lige efter træning og i løbet af dagen.

nogle foreslag til hvad jeg skla gøre ved det, for det er kedeligt at rende runde med hovedpinen.

Hvordan er hovedpinen? Jag, stik, dunken?? Hvor henne på hovedet? Hele/halve hovedet?

Link to comment
Share on other sites

typisk trykken hen over pande, næse, øjenhulerne. men hvis den er rigtig slem hele toppen...

men det er en konstant smerte/trykken. den er lige som når jeg har lavt BS og er dehydreret, men synes jeg sørger for at holde BS normalt ved at jeg har spist morgenmad, så kroppen har noget at leve af, og væske får jeg, godt nok kun en 1/2 liter under træning, men føler ikke jeg kan drikke mere...

Link to comment
Share on other sites

Så lyder det ikke umiddelbart som migræne, det er ellers noget som kan komme ved/blive forværret af fysisk anstrengelse. Evt reagerer du på trykøgningen ved anstrængelse, eller at du får for lidt salt i din kost. Hjælper almindelige hovedpinepiller eller anden smertestillende på det?

Link to comment
Share on other sites

tror ikke jeg mangler salt, for det indgår som en normal del af min kost.

bruger ikke så ofte smertestillende, men når jeg tager pinex x2 så har det nogen virkning, så det tager ikke smerten helt.

men fx i dag, har jeg trænet hårdt i 1.5 time. inden træning spist morgenmad, så trænet, drukket under træning (hovedpinen så småt under træningen), så hjem og spise lidt og self mere væske.. men sagen er nu, efter både mad og 1.5 l vand siden jeg kom hjem er der stadig hovedpine. så BS burde være på sit normale igen...

reagere på trykforøgelse - burde det ikke være væk efter 5 timer?

Link to comment
Share on other sites

Hovedpine kan skyldes så mange ting, evt kan du eksperimentere lidt med vand, salt og mad. Og forskellige slags morgenmad. Siden du ikke fået noget vand i løbet af natten, kan det være en god idé at drikke 1,5 til 2 liter før din træning. Og dette i god tid før træningen. Selv om man har salt med naturligt i sin kost, kan man stadig væk få for lidt. Især hvis man drikker meget vand og motionerer meget.

Men ellers må du jo gå til egen læge, hvis det bliver ved. Sjov nok lyder det som din hovedpine er lokaliseret til dine bihuller - evt er det de der driller.

Link to comment
Share on other sites

har ellers ingen problemer med mine bihuler - er ikke tilstoppet eller noget...

og med morgenmaden skal det siges at jeg i en meget lang periode har trænet på tom mave eller på bare en banen, men det kan jeg ikke efter jeg er stoppet med at ryge -der skal der havregryn til... så vil helst ikke væk fra noget jeg endelig kan få mig sel til at spise om morgenen...

puha drikke 1.5 til 2 liter før træning.. den bliver svær for jeg træner normalt fra kl 6.30 til 8 (inden skolen - der træner jeg bedst) men har overvejet at snuppe en drikke yougurt under træning for at se om det kan hjælpe - men også en tur til doktoren hvis der ingen forbedring sker for den her kan få en til at miste lysten til at træne, og jeg er virkelig begyndt at nyde min træning igen...

Link to comment
Share on other sites

.. den bliver svær for jeg træner normalt fra kl 6.30 til 8 (inden skolen - der træner jeg bedst) ...

Hvad laver du og i hvilke omgivelser træner du? Har du overvejet om det har nogen betydning? I nogle centre har man f.eks. lagt gulvtæpper i lokalet hvor løbebånd og lignende er stillet op. Dette kan for enkelte betyde at de ikke kan benytte disse faciliteter i centeret på grund af luftvejsreaktioner.

Link to comment
Share on other sites

jeg dyrker kun cardio for tiden - ro/løb/step/crosstrainer.

hovedpinen kommer kun hvis jeg giver den rigtig meget gas - hvis jeg bare hygge træner så er der intet, så tror ikke der er noget i omgivelserne der kan fremprovokerer det, og der er god udluftning...

hmm irritende - men prøver med drikke cultura'en i en periode og vender tilbage med et svar - ellers er det bare en tur til doktoren...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har jeg også prøvet det der, men det er altid fordi jeg dagen i forvejen ikke har fået nok vand, hjælper ikke bare at drikke en masse på dagen, hverfal ikke for mig... jeg skal drikke 3-4l vand fordelt over hele dagen for ikke at døje med hovedpine! Men hvis jeg gør det er der aldrig noget!

Mvh Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share