Fiskeolie


kevlin27
 Share

Recommended Posts

Hey derude

Vil ud og investere i noget fiskeolie for at forebygge diverse betændelsesskader. Sidder og kigger lidt på forskellige hjemmesider og kom til at tænke på; er der noget der er bedre end andet til det formål jeg vil bruge tabletterne til?

Håber nogen ved mere om det end mig selv..

På forhånd tak for hjælpen

mvh kevlin

Edited by kevlin27
Link to comment
Share on other sites

Hey derude

Vil ud og investere i noget fiskeolie for at forebygge diverse betændelsesskader. Sidder og kigger lidt på forskellige hjemmesider og kom til at tænke på; er der noget der er bedre end andet til det formål jeg vil bruge tabletterne til? Sidder og kigger på 2 konkrete mærker - nemlig futura fiskeolie og fitness pharma fiskeolie 3 (disse to er på tilbud :bigsmile: )

Håber nogen ved mere om det end mig selv..

På forhånd tak for hjælpen

mvh kevlin

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn.

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey derude

Vil ud og investere i noget fiskeolie for at forebygge diverse betændelsesskader. Sidder og kigger lidt på forskellige hjemmesider og kom til at tænke på; er der noget der er bedre end andet til det formål jeg vil bruge tabletterne til? Sidder og kigger på 2 konkrete mærker - nemlig futura fiskeolie og fitness pharma fiskeolie 3 (disse to er på tilbud :bigsmile: )

Håber nogen ved mere om det end mig selv..

På forhånd tak for hjælpen

mvh kevlin

Er det ikke bedre at træne fornuftigt?????

Lyder som doping i det små????

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Forstår heller ikke, hvordan man kommer frem til at kalde (fiske)olie for doping :nonono:

Jeg tror jeg ved det. :shades:

Fiskeolie er et kosttilskud ligesom proteinpulver og købes de samme steder, proteinpulver er næsten det samme som kreatin, og kreatin er både noget mystisk stads, præstationsfremmende og forbudt i Frankrig.

And presto. :firebounce: Fiskeolie er doping. :blink:

On a more serious note...

Selvfølgelig skal man lytte til sin krop og ikke bare tro at alle problemer kan fikses med kosttilskud (gid de kunne :wink:)

PS:

Det er ikke tilladt at benytte mere end et tegn efter hver sætning, f.eks. et "!" eller "?". Punktummet er eneste undtagelse, da "..." har en særlig betydning.

Mvh Mod :tongue::hehe:

Link to comment
Share on other sites

Siden hvornår er fiskeolie blevet doping? :blink:

Jeg kan have misforstået, hvad trådstarter skal bruge det til, og som er: Han træner meget og er bange for at overanstrenge sine led og sener og derved få inflammationsskader, og han mener, at fiskeolie stopper eller hindrer denne skade?

Hvis man vil bruge fiskeolie for at kunne fortsætte en sådan uhensigtsmæssig træning, er man i princippet gået ind på samme spor som en dopingmisbruger, men altså i "light"udgaven.

Der ER selvfølgelig forskel, men princippet er det samme som doping: At anvende kemi til at overskride naturens grænser!

Så derfor er det vel bedre at lægge træningen lidt om?

(Bemærk venligst, kære læser: kun maksimalt et "!" og "?" per helsætning i det foregående - i orden???).

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Der ER selvfølgelig forskel, men princippet er det samme som doping: At anvende kemi til at overskride naturens grænser!

Newsflash:

Hele verden er KEMI.

Det er selvfølgelig et skråplan at injicere fiskeolie direkte i musklerne, men derfor har det stadig intet med doping at gøre - det er bare umådelig dumt ligesom så meget andet.

Hvis man ved at skrue på sin kost, makronæringsfordeling/type osv kan opnå bedre restitution, mulighed for at træne mere/hårdere osv, så skal man da bare gå i krig.

(Bemærk venligst, kære læser: kun maksimalt et "!" og "?" per helsætning i det foregående - i orden???).

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :laugh:

Fornemt. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Newsflash:

Hele verden er KEMI.

Enig!

Det er selvfølgelig et skråplan at injicere fiskeolie direkte i musklerne, men derfor har det stadig intet med doping at gøre - det er bare umådelig dumt

Det kommer jo an på definitionene af "doping". EPO er også et naturligt stof. Niveauet kan øges ved blodtapning, højdetræning, ilttelt eller injektion i blodet. Resultatet er det samme: en naturlig reaktion, der sætter flere røde blodlegemer ud i blodet.

Hvis man ved at skrue på sin kost, makronæringsfordeling/type osv kan opnå bedre restitution, mulighed for at træne mere/hårdere osv, så skal man da bare gå i krig.

Klart; men anvender man kemi for at kunne overskride naturens grænser er det efter min mening principielt "doping". Eksempler på doping"light": Hovedpinepiller, der holder dig på arbejde med en sygdom i kroppen, vitamintilskud for at kunne fortsætte uhensigtsmæssig livsstil, væsketransfusion til TdF-ryttere, smertestillende til fodboldspillere med småskader osv. Doping er efter min mening et meget bredere begreb, og derfor mere interessant, end blot det at hælde amfetamin og sprut i sig på vej op ad Mont Ventoux!

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :laugh:

Fornemt. :4thumbup:

Tak :blush: ! Vi skal jo heller ikke gro til i selvhøjtidelighed.

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

LarsBj:

Skal vi ikke lige lave det realitetstjek der består i at læse trådens overskrift og første indlæg? :smile:

Det burde ikke ligefrem ende i en doping debat som det første, vel?

Udover denne pseudo-definition af doping-light, så mener jeg der er en verden til forskel på vitamintilskud, fiskeolie o.lign. og så smertestillende. Er vi ude i den form for argumentation flyder alt jo sammen og så er nærmest alt der er opkoncentreret fra dyr eller planter pludselig doping i en eller anden udstrækning. Det holder ikke.

Link to comment
Share on other sites

LarsBj:

Skal vi ikke lige lave det realitetstjek der består i at læse trådens overskrift og første indlæg? :smile:

Det burde ikke ligefrem ende i en doping debat som det første, vel?

Udover denne pseudo-definition af doping-light, så mener jeg der er en verden til forskel på vitamintilskud, fiskeolie o.lign. og så smertestillende. Er vi ude i den form for argumentation flyder alt jo sammen og så er nærmest alt der er opkoncentreret fra dyr eller planter pludselig doping i en eller anden udstrækning. Det holder ikke.

Nej, lad os blot stoppe diskussionen her. Jeg synes bare, det er værd at tænke over, at grænsen mellem "tilskud" og "doping" er flydende, og at man skal tænke langt og dermed ikke øge sin træning mere, end det er sundt i længden, med mindre man altså er elitesportsudøver. Og jeg er da godt klar over, at de fleste vil stejle over en så radikal tolkning af ordet, men har man hørt AntiDopingDanmarks foredrag, vil det nok ikke være så uventet.

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Jamen du bliver jo ved?! Grænsen er da ikke mere flydende, end at en ting enten er eller ikke er på dopinglisten? :blink:

Jeg har heller aldrig påstået, at fiskeolie står på dopinglisterne! Og jeg tror faktisk heller ikke, den er der!

Min pointe i henhold til trådstarterens spørgsmål er, om det ikke er bedre at lytte til kroppen end at tage fiskeolie "for at forebygge diverse betændelsesskader"?

mvh

LarsBJ

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Naturligvis er fiskeolie ikke på dopinglisten. Fiskeolie har en masse positive effekter (antiinflammatorisk, forebygger hjertesygdomme etc) hvis man da ikke i forvejer spiser store mængder fisk og det er efter min mening et kosttilskud alle burde supplere med - uanset om de træner eller ej.

Hvis fiskeolie kan hjælpe til med at forebygge og afhjælpe ledproblemer uden bivirkninger, så har jeg svært ved at se problemet. Hvis det drejede sig om store mængder ibuprofen el. lign. over længere tid, så var det noget helt andet.. men fiskeolie?! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller aldrig påstået, at fiskeolie står på dopinglisterne! Og jeg tror faktisk heller ikke, den er der!

Min pointe i henhold til trådstarterens spørgsmål er, om det ikke er bedre at lytte til kroppen end at tage fiskeolie "for at forebygge diverse betændelsesskader"?

Jeg har helelr ikke sagt, at du har påstået at fiskeolie er på dopinglisten! Og nej, fiskeolie er ikke på listen... Som RuneN skriver er der jo på ingen måde noget galt i at spise det, da det netop kan virke antiinflammatorisk for ledene. Og hvis trådstarter slet ikke får nok (fast)fisk i hverdagen kan det jo netop være rigtigt smart at spise fiskeolie.

Du kunne jo have spurgt ham om han spiser fisk til daglig eller i passende mængder i løbet af ugen, i stedet for at råbe doping ud af ingenting...

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.

Lige for at præcisere - er ikke en eller anden naiv dopingjunkie :smile:

Jeg er interesseret i fiskeolie, fordi jeg netop ikke spiser fisk i det daglige - kan stortset ikke lide fisk! Jeg går altså ikke ud og køber det, fordi jeg så regner med at kunne træne 7 dage i ugen.. Det er som en direkte erstatning for "rigtig" fisk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share