fitness-konkurrencer


The Best of The Best
 Share

Recommended Posts

Hej Jeg overvejer at stille op til noget atlethic fitness, nok i 2010 eller måske mr fitness(Nok længere ude i fremtiden)

Men hvad er ens krav og hvor stor skal man være?

Lige nu vejer jeg 100 kilo, er 186 cm høj.

I Bænkpres kan jeg tage 130 kilo 6 gange

Dødløft og Squat er jeg ikke så stærk i...

Squat: 120 kilo- 10 gentagelser

Dødløft: 140 kilo- 8 gentagelser

Chinups: 8 gentagelser +16 kilo i vægtbælte

Dips: 8 gentagelser +50 kilo i vægtbælte

Her er 2 billeder fra sidste år...vejer vel omkring de 92 kilo på dem.

post-19896-1224185092.jpg

post-19896-1224185190_thumb.jpg

post-19896-1224185264_thumb.jpg

Edited by The Best of The Best
Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu blev jeg lige nysgerrig.

Hvordan ved du, at der ikke er Mr. Fitness i år ?

Findes der oplysninger på en netside, som jeg ikke har fundet endnu ? !

Det var jo så egentlig også godt, at jeg ikke valgte at købe billet, selvom pigerne vel stadig deltager/opstiller

Betina

Fordi det har været afholdt?

- BODY BUILDING

- CLASSIC BODY BUILDING

- JUNIOR BODY BUILDING

- MASTER BODY BUILDING

- BODY FITNESS

- ATHLETIC FITNESS

Der var kun kvinder som stillede op til BF...

Link to comment
Share on other sites

Fordi det har været afholdt?

- BODY BUILDING

- CLASSIC BODY BUILDING

- JUNIOR BODY BUILDING

- MASTER BODY BUILDING

- BODY FITNESS

- ATHLETIC FITNESS

Der var kun kvinder som stillede op til BF...

Mr/Miss Fitness og Bodyfitness er ikke det samme... :smile:

Miss Fitness vil fra næste år blive afholdt under DBFF. Om Mr Fitness følger trop, aner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mr/Miss Fitness og Bodyfitness er ikke det samme... :smile:

Miss Fitness vil fra næste år blive afholdt under DBFF. Om Mr Fitness følger trop, aner jeg ikke.

Hvad er forskellen?

Altså udover der hvor de laller rundt i deres frie rutine :laugh:

Edited by HenrikJ
Link to comment
Share on other sites

Hvad er forskellen?

Altså udover der hvor de laller rundt i deres frie rutine :laugh:

I Body Fitness (som i øvrigt kun er for kvinder) har følgende runder:

Kvindernes 3 runder:

Runde 1: Fysikrunde med bedømmelse af line-up (i line-up-position i alle 4 sider og sammenligninger i de 4 anatomiske sider iført 2-delt sort bikini + sorte højhælede sko.

Runde 2 : Fysikrunde med bedømmelse af line-up og sammenligninger i de 4 anatomiske sider iført hel badedragt & højhælede sko.

Runde 3: Finalerunden er en gentagelse af runde 1 for Top-6 finalisterne 2-delt bikini & højhælede sko efter eget valg

I Miss Fitness har de udover en fysikrunde også en showrunde og en forhindringsbane.

Link to comment
Share on other sites

I Body Fitness (som i øvrigt kun er for kvinder) har følgende runder:

Kvindernes 3 runder:

Runde 1: Fysikrunde med bedømmelse af line-up (i line-up-position i alle 4 sider og sammenligninger i de 4 anatomiske sider iført 2-delt sort bikini + sorte højhælede sko.

Runde 2 : Fysikrunde med bedømmelse af line-up og sammenligninger i de 4 anatomiske sider iført hel badedragt & højhælede sko.

Runde 3: Finalerunden er en gentagelse af runde 1 for Top-6 finalisterne 2-delt bikini & højhælede sko efter eget valg

I Miss Fitness har de udover en fysikrunde også en showrunde og en forhindringsbane.

Ok, takker.

Link to comment
Share on other sites

Miss Fitness vil fra næste år blive afholdt under DBFF. Om Mr Fitness følger trop, aner jeg ikke.

Nej....

Miss og Mr fitness er en konkurrence for sig (ikke under DBFF) hvor der er symmetrirunde, fri rutine og forhindringsbane.

Den konkurrence DBFF starter hedder FITNESS og er både for mænd og kvinder og vil indeholde symmetrirunde og fri rutine (ikke forhindringsbane).

I teorien kan der næste år både være Miss/Mr fitness og så DBFF's fitness klasse, de to ting har intet med hinanden at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, nu blev jeg lige nysgerrig.

Hvordan ved du, at der ikke er Mr. Fitness i år ?

Findes der oplysninger på en netside, som jeg ikke har fundet endnu ? !

Det var jo så egentlig også godt, at jeg ikke valgte at købe billet, selvom pigerne vel stadig deltager/opstiller

Betina

Der står nok noget på hjemmesiden jeg linker til..

http://www.fitnezz.dk/default.asp?id=14&mnu=14

Link to comment
Share on other sites

Nej....

Miss og Mr fitness er en konkurrence for sig (ikke under DBFF) hvor der er symmetrirunde, fri rutine og forhindringsbane.

Den konkurrence DBFF starter hedder FITNESS og er både for mænd og kvinder og vil indeholde symmetrirunde og fri rutine (ikke forhindringsbane).

I teorien kan der næste år både være Miss/Mr fitness og så DBFF's fitness klasse, de to ting har intet med hinanden at gøre.

Okay, jeg havde fået det indtryk at Ms. Fitness var blevet overtaget af DBFF.. Men så er det jo godt at der er nogen der er bedre oplyst.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ang. athletic fitness er omkring 80-85kg rippet og ro 1.20-1.25 dips 40+ chins 25+ hvis du skal vinde :laugh:

Nu kommer vægten jo an på din højde. Højde -100 er et godt udgangspunkt. De tungeste vejer et par kg mere.

Så vidt jeg husker, så vejede Anders Holm i år 80kg@179½cm. Jeg vejede selv 77kg@176cm, da jeg stillede op. (I Classic BB er max vægten højde -94).

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

det er ikke helt så ligetil endda.. Reglerne for classic bb er blevet sådan at er man op til 175 cm. er højde - 100 + 4 kg. fra 175-180 cm. +6 kg. fra 180-185 cm. + 8 kg. og fra 185 - ? + 10 kg. havde selv en atlet med i -178 til dm i år som måtte svede de sidste 200 gr. af da han blev målt til 174,9 i højden og derfor kun måtte veje 78,9

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer vægten jo an på din højde. Højde -100 er et godt udgangspunkt. De tungeste vejer et par kg mere.

Så vidt jeg husker, så vejede Anders Holm i år 80kg@179½cm. Jeg vejede selv 77kg@176cm, da jeg stillede op. (I Classic BB er max vægten højde -94).

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Ja, men det var også ment i forhold til de fleste over 180 ikke vejer ind under 8x kg, måske bortset fra iver i bb :laugh::tongue:

Ydermere har han jo skrevet han er relativ høj hvorfor jeg ikke mener han vil have en chance hvis han vejer ind under 80kg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share