jægersoldat


sobczyk
 Share

Recommended Posts

Total ordentlig syg killer! Udstyret tæller Bazooka og en siNDSYG MaNChete!

*Latterligt spg, folk søger jo ikke ind JKP for at opnå respekt. Det har noget med selve arbejdspladsen, sammenholdet og personlig selvtilfredshed at gøre.

ja okay det har du ret i

Link to comment
Share on other sites

Ud fra dine post vil jeg skyde dig til at være en 13-15 år. Tror ikke helt du ved hvad det indebærer at være finskytte, det er sku ikke en leg. Skydekonkurrencer og hardball kan du bruge til naada shit, når du står midt i "suppedasen". Forsvaret er ikke i dag bare en legestue, det er et professionelt forsvar. Med den nuværende verdenssitiuation, så bliver man udsendt på et eller andet tidspunkt. Måske om nogle år når du søger ind til forsvaret, er det slet ikke sikkert det er lige dig.

*Forsvaret er en fantastisk arbejdsplads, men der er jo altid en bagside af medaljen...

Link to comment
Share on other sites

Prøver sådan set bare at hjælpe dig.

"jeg træner til det 24/7 så du skal ikke sige noget når du ikke ved det "

Hvad er det helt præcis du træner til? Og hvad er det jeg ikke ved? Du kan ikke træne til at være finskytte, jo det kan du godt men så skal du være i forsvaret og være i betragtning til at blive finskytte.

Link to comment
Share on other sites

Synes du skal starte med de 4 mdr værnepligt - det 4 mdr ren rekrutering og du kommer også til at høre om hvad det kræves at blive jæger. Du kan evt læse det der står på www.forsvaretsuddannelser.dk eller HOK's forum. det kan være der er nogle der diskutere jæger træning. (da hvertfald set en konstabel trænings diskussion der) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til Danielsson: Hvis jeg var sobczyk tror jeg ikke jeg ville synes at din måde at kommunikere på var specielt konstruktivt på trods af at du påstår at "ville hjælpe". Den virker snarer en anelse nedladende og passiv-aggressiv.

Er ellers enig i at det er uendeligt vigtigt at man har overvejet "Død, krig, psykiske problemer lemlæstelse osv."-problematikken hvis man drømmer om at gøre karriere i forsvaret. Men det er desværre ikke noget, der udelukkende gør sig gældende for jægere. Der bliver jo i stigende grad rapporteret Post Traumatisk Stress Syndrom osv. hos folk, der har været i Kosovo/Irak/Afghanistan og det er derfor noget alle, der skal udsendes bør forholde sig til.

Mht. "Dårlig løn, mange udsendelser, flytte enhed, dårlig ledelse osv." er jeg til gengæld knap så enig. Man kan diskutere i hvor høj grad de forskellige faktorer gør sig gældende for jægerne, alt er som bekendt relativt. Kan anekdotisk firtælle at jeg fra en nuværende jæger har hørt at lønnen er udmærket, at udsendelserne er begrænsede og at det i øvrigt er verdens bedste arbejdsplads. Og så er der i modsætning til andre dele af forsvaret ikke den store udskiftning, så man får et meget tættere forhold til sine kollegaer.

Det kunne være interessant hvis du, sobczyk, ville fortælle hvordan det er at du træner til at blive jæger...

Kom i øvrigt i tanke om denne artikel:

http://paleo.dk/06/09/2008/sadan-bliver-du-j%C3%A6gersoldat/

Håber du kan bruge den til inspiration og held og lykke med at nå dit mål!

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret el thorpedo:D det var et helt andet ind de andre:D

jeg løber træner Mandag - 6 km, Tirsdag - 6 km, Torsdag - 8 km, Fredag - 5 km

styrke tag jeg 6x30 push-ups; 6x30 sit-ups; 3x10 pull-ups..

det er et program som jeg har taget fra seals.

og tak fordi du tror på mig

Link to comment
Share on other sites

Til Danielsson: Hvis jeg var sobczyk tror jeg ikke jeg ville synes at din måde at kommunikere på var specielt konstruktivt på trods af at du påstår at "ville hjælpe". Den virker snarer en anelse nedladende og passiv-aggressiv.

Er ellers enig i at det er uendeligt vigtigt at man har overvejet "Død, krig, psykiske problemer lemlæstelse osv."-problematikken hvis man drømmer om at gøre karriere i forsvaret. Men det er desværre ikke noget, der udelukkende gør sig gældende for jægere. Der bliver jo i stigende grad rapporteret Post Traumatisk Stress Syndrom osv. hos folk, der har været i Kosovo/Irak/Afghanistan og det er derfor noget alle, der skal udsendes bør forholde sig til.

Mht. "Dårlig løn, mange udsendelser, flytte enhed, dårlig ledelse osv." er jeg til gengæld knap så enig. Man kan diskutere i hvor høj grad de forskellige faktorer gør sig gældende for jægerne, alt er som bekendt relativt. Kan anekdotisk firtælle at jeg fra en nuværende jæger har hørt at lønnen er udmærket, at udsendelserne er begrænsede og at det i øvrigt er verdens bedste arbejdsplads. Og så er der i modsætning til andre dele af forsvaret ikke den store udskiftning, så man får et meget tættere forhold til sine kollegaer.

Det kunne være interessant hvis du, sobczyk, ville fortælle hvordan det er at du træner til at blive jæger...

Kom i øvrigt i tanke om denne artikel:

http://paleo.dk/06/09/2008/sadan-bliver-du-j%C3%A6gersoldat/

Håber du kan bruge den til inspiration og held og lykke med at nå dit mål!

Ikke fordi jeg vil forsvare nogle, men trådstarterens måde at skrive og svare på, tyder heller ikke ligefrem på at han ønsker hjælp eller tager noget til sig..

og i mine øjne en artikel man ikke kan bruge til det helt vilde

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Mener ikke at mine svar har været nedladende.

Det jeg har prøvet at forklare igennem mine indlæg er følgende: Overvej om forsvaret er noget for dig, også selvom du ikke kommer ind i JKP. Overvej bagsiden af medaljen, og nej man ved ikke om forsvaret er noget for en inden man har været inde.

*trådstarter virker på mig som om, at han bare har lavet en joke ud af hans indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Nu bryder jeg den gyldne regel, men sådan må det være:

"Never argue with a fool, he will only bring you down to his level and beat you with experience".

Dine kommentarer er simpelthen for latterlige, og den sidste svarer til hvad en 8 årig retarderet kunne finde på at sige. Men hør her "MiN FaR eR S T Æ R K E R E eND diN fAr!"

Link to comment
Share on other sites

du har nok ret. jeg er lidt barnlig er kun 17 jo

men jeg sprøg fordi jeg vil vide noget! ikke fordi jeg ved nedgøres!!

det er flot du ved alle de ting om forsvaret men så skriv dem til mig så jeg forstå alt det med. død og alt det du snakker om

så jeg bliver klogere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share