Jeg er slank MEN


ayaaya
 Share

Recommended Posts

Jeg er slank men mit mellemgulv laver en stor bue lidt ala en babymave tiltrods for at jeg dyrker styrketræning for hele kroppen og masser af konditionstræning - jeg har ikke født nogen børn, jeg er 25 - jeg synes selv at det er grimt og kunne godt tænke mig et fladt mellemgulv - er det noget jeg kan gøre noget ved, eller er jeg bare dømt til at se sådan ud? (Jeg spiser "som man skal" for at holde vægten og jeg drikker meget vand)

Aya

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt det du skriver med buen.

Der er to grunde til at man kan have for "store" maver. En er at man er for tyk og en er at mavemusklerne er for slappe (en 3. kunne være at du skal have barn - men det går jeg udfra at vi kan udelukke).

Ad 1) - Da du selv skriver at du er slank er det nok ikke det der er problemet. For mange mennesker kan der dog ske det at fedtet sidder "forkert" - for kvinder betyder det typisk at de har mere fedt end de synes om på f.eks. hofter - mens det for mænd typisk sidder på maven.

Umiddelbart lyder det dog ikke som om det er problemet.

Ad 2) - Du skriver at du træner - jeg går så strækt udfra at du også træner mave. Hvis ikke - så kom i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ayaaya har det samme problem som jeg selv har (måske lige bortset fra, at jeg p.t. godt ku tabe et kilo eller 2) - rent optisk mener jeg, at det er beskrevet som AS-mave i flere sammenhænge. Bulen starter lige under hvor ribenene holder det inde.

Musklerne ER på plads, men hvis man ikke holder maven inde, så falder det hele ud. Som der er "for meget" af et eller andet inde bagved bugvæggen. Utvivlsomt, er det blot den del af mavemuskulaturen der holder maven inde, der ikke er trænet tilstrækkeligt. Problemet er IKKE fedt udenpå muvemullerne.

Det jeg tror vi begge efterlyser, er øvelser der primært træner den del af mavemusklerne der holder maven inde men ikke i høj grad træner sixpack´en .

Link to comment
Share on other sites

Når i kører jeres maveøvelser, så prøv at tømme lungerne for luft og trække maven ind, hold positionen gennem mavetræningen (i må gerne trække vejret efter endt rep). Det skulle afhjælpe jeres problem.

Det kan også skyldes fedtlagring mellem tarmene, hvor en for høj procent selvsagt vil skabe mere tryk på den abdominale del. AS maven skyldes organernes vækst, men effekten bliver den samme som ved førnævnte - bortset fra der ikke er noget at gøre ved det... men det er der i jeres tilfælde.

Hvis i tager en skindfoldetest, hvor mange milimeter sammenfoldet hud er der så ved siden af navlen (3 cm til højre)?

Link to comment
Share on other sites

Når i kører jeres maveøvelser, så prøv at tømme lungerne for luft og trække maven ind, hold positionen gennem mavetræningen (i må gerne trække vejret efter endt rep). Det skulle afhjælpe jeres problem.

Det kan også skyldes fedtlagring mellem tarmene, hvor en for høj procent selvsagt vil skabe mere tryk på den abdominale del. AS maven skyldes organernes vækst, men effekten bliver den samme som ved førnævnte - bortset fra der ikke er noget at gøre ved det... men det er der i jeres tilfælde.

Hvis i tager en skindfoldetest, hvor mange milimeter sammenfoldet hud er der så ved siden af navlen (3 cm til højre)?

DaDane der vejer ca. 10-15 kg. for meget ca. har 45 mm hudfold 3 cm. til højre for navlen.

Link to comment
Share on other sites

Se lyst på det DaDane - så behøves du ikke at bekymre dig over hvor bulen kommer fra ;)

For en mand at have en lav fedtprocent (under 10), kræves der som hovedregel at skindfolden kommer under 15-17mm - det forudsat kroppen ikke har underlige prioriterer mht. fedtfordelingen på kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Der var engang for 100 år siden et link (som jeg desværre ikke kan finde igen) til en side, der viste nogle øvelser, som skulle gøre maven fladere. Det var noget med at man skulle trække maven ind (forestille sig at navlen skal røre rygradden :D) samtidig med, at man puster så meget luft ud af lungerne som muligt. Når maven er trukket helt ind, og lungerne er så tømt for luft, som de kan blive, skal man holde stillingen i ca. 30 sek. Det gentager man så nogle gange (kan desværre ikke huske hvor mange, men mon ikke det er en 5-10 stykker?).

Har samme effekt som Cilius' forslag, men er måske nemmere at udføre fordi man ikke samtidig laver mavebøjninger. I bedste tv-shop-stil er det jo også en øvelse, man kan lave overalt: Mens du ser tv, skriver på MOL... :D

Måske kan det også skyldes, at du er svejrygget. Det er jeg, så min mave har altid stukket lidt frem, selv om jeg er slank.

Hvis i tager en skindfoldetest, hvor mange milimeter sammenfoldet hud er der så ved siden af navlen (3 cm til højre)?

Ca. 1 cm.

Link to comment
Share on other sites

JA der er som TF skriver - det er mellemgulvet der buer udad, det har ikke noget med topmave at gøre (det er samme "højde" som taljen, det er IKKE ude i siderne eller under navlen- "korsettet" om man vil - den del der går fra under barmen ned til navlen).

Hvis jeg trækker mit mellemgulv EN LILLE SMULE ind, bliver det fladt - men sådan kan man jo ikke rende rundt hele dagen

Og jeg laver maveøvelser som cilius skriver - Jeg puster ud inden jeg løfter op, og jeg trækker maven lidt ind (spænder) imens - så trækker jeg vejret ind når jeg kommer ned igen.

Min hudfold er ca. 2 cm

Hilsen Aya

Link to comment
Share on other sites

Og nu kommer så det indlæg som kan starte balladen, men jeg vover nu alligevel :unsure:

Engang var nogle af mine venner træt af, at jeg altid var på skrump, så jeg fik til en rund (hæhæ) dag et gavekort til et af de kendte steder, hvor man får en masse elektroder på maven, med strøm igennem så musklerne kontraherer. Efter en prøvebehandling og 5x1 time må jeg modvilligt indrømme, at forskellen var enorm - trods at jeg spiste normalt og ikke dyrkede ekstra motion. Vægttab var der intet af overhovedet, men overalt (foran og på siden) fyldte maven markant mindre. Efter den sidste behandling og dagen efter, var bæltet inde i et hul, det ikke havde været i i mange år og desværre heller ikke i siden. Det er ret dyrt, så jeg havde ikke råd til at følge op, så virkningen fortog sig igen. Men har man virkelig måsen fyld af kroner, er dette en nem løsning. Og ja, det virker skidegodt.

Der var som om, at den effekt man/vi kan få ved at trække maven lidt ind, den var der bare hele tiden af sig selv. Plus så det på siderne hvor man jo ikke kan trække noget ind.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg har ikke fået målt min fedtprocent - jeg kommer ikke steder hvor det kan lade sig gøre (Jeg har ikke selvtillid til at møde op i et fitnesscenter)

Ja jeg har spurgt min læge - men da jeg er slank, kan min læge ikke se noget problem - hun påstår at min mave er flad - men læger er jo også tilfreds bare man har sin idealvægt, og så er de vildt bange for at man får anoroxi.

Til TF: Jeg har selv overveje at prøve Baline, kan du huske hvad det hed, det du prøvede ? (Jeg har ikke lige frem måsen fuld af penge, men jeg kan jo prioritere noget andet ned)

Aya

Link to comment
Share on other sites

Aya... det kaldes "organer" dem skal der også være plads til :D

Ej, hvis du ligesom "napper" i det med 2 fingre... hvordan føles det? Men som det blev nævt tidligere.. prøv at få din fet % målt.. Det kan godt være at du er tynd, men der kan stadig være fedt rundt omkring på de særeste steder... har f.eks engang set sn stakkels tøs der var ÅLEtynd... men hendes røv og lår var så store og fede, at man var blevet nødt til at rulle hende i mel for at hinde "the wet spot" :o

Det jeg skrev tidligere med organerne var ikek kun spas.. f.eks opfører ens mave sig da sårn når man lige har ædt f.eks....

Men det kan selvfølgeligt også bare være en smule fedt...

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Kære N.E.R.D. og Cilius - jeg har IKKE topmave, det er mit MELLEMGULV DER BUER.

Kære Ethan Hunt - Mit mellemgulv ser også sådan ud når jeg vågner - og har ikke noget med mad at gøre. Det er rigtigt at der skal være plads til organerne, men de fleste andre piger ser altså ikke sådan ud (Jeg har både sammenlignet mig med mine veninder - de kan heller ikke forstå at jeg ser sådan ud - fotomodeller, piger på stranden o.lign.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share