Nybegynder træning i Aalborg


Butcher
 Share

Recommended Posts

Altså jeg har sådan de der par overflødige kg. Er ca 175 og vejer 75 kg. Ville egentlig gerne prøve at blive lidt trimmet som jeg altid gerne har villet være, men det er aldrig rigtig blevet. Så spørgsmålet er om man bare skulle løbe en masse først og få smidt det fedt og så gå i gang eller om man skulle gå i gang og så smide det der igennem?

Men altså formålet skal vel være bare at blive få smidt det fedt en gang for alle og så blive lidt større, ikke noget ekstremt. Men er studerende, så der er ikke det vilde at gøre med.

Link to comment
Share on other sites

Træning af kroppens muskulatur, er altid godt, også selvom man ikke vil være bodybuilder eller stærkmand.

Hvis du læser rundt her på mol, vil du kunne finde frem til at der er en lang række fordele ved at styrketræne, f.eks. hvis du ønsker at tabe vægt og ikke træner kan du i princippet risikere at tabe muskelmasse fremfor at kun miste fedt, det vil jo ikke være smart.

Fysiofitness har i øjeblikket tilbud, og man kan få god vejledning, både som begynder eller til skadeoptræning.

AK Jyden er også et godt sted, det er et oldschool gym, med masser af frie vægte. jeg trænede der i 1991-1993 samt lidt i 2005. Stedet har et godt ry, god atmosfærre osv. En overgang var der altid totalt fyldt om eftermiddagen, men de mange centrer har hugget nogle af medlemmerne. Skal man have ekstra instruktioner koster det vidst et beløb på 150kroner..?

Så er der nogle selvbetjeningscentrer i Aalborg ACT. Thor-vejgaard, de er lidt billigere, men ofte overfyldte og det er en fordel at kunne instruere sigselv.

Det ville klart være en fordel hvis du kan finde en træningsmakker, det gør det lidt nemmere/sjovere i starten.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips'ne.

Jeg har en kammerat som jeg nok sansynlighedsvis ville kunne træne med, han træner dog i Equinox pt, og det er ihvertfald for dyrt til mit budget. Men jeg vil gerne have er nogenlunde fint sted, men ok plads og gode maskiner.

Jeg tror jeg har besluttet mig for at smide mindst 5 kg mere ved at løbetræne før jeg begynder træningen, så det passer måske med lige efter nytår, så er der ihvertfald god tid, men det er jo også en fed tid - julen altså ;)

Jeg ved godt det er det her alle spørger om, men vil alligevel gerne lige høre hvad i siger. Hvis nu man er som jeg, 22 år spiser nogenlunde ok og varieret, øl bliver der drukket nogen af i weekenderne. Hvor hurtigt ville man kunne se at der sker noget hvis man nu træner fx 3 gange i ugen? Og er det for lidt træning hvis man vil have der skal ske noget?

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg har sådan de der par overflødige kg. Er ca 175 og vejer 75 kg. Ville egentlig gerne prøve at blive lidt trimmet som jeg altid gerne har villet være, men det er aldrig rigtig blevet. Så spørgsmålet er om man bare skulle løbe en masse først og få smidt det fedt og så gå i gang eller om man skulle gå i gang og så smide det der igennem?

Men altså formålet skal vel være bare at blive få smidt det fedt en gang for alle og så blive lidt større, ikke noget ekstremt. Men er studerende, så der er ikke det vilde at gøre med.

Hvis pengene er få, så kan jeg fortælle dig, at det ikke koster alverden at spænde sine kondisko på, bruge den fri natur og løbe de ekstra kilo af.

Det startede jeg med, før jeg begyndte i et fitness-center.

Det er absolut ingen skade til at have en god kondi, før man starter på vægttræningen.

Læg mærke til Chris McDonald - http://www.chrismacdonald.dk/ - han er veltrimmet og er ikke engang bodybuilder.

Ja, bodybuilder er han jo nok på et plan, da han bygger sig egen krop op med god motion.

:wink:

Jeg ønsker dig god træning.

Venligst

Pinstripe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis pengene er få, så kan jeg fortælle dig, at det ikke koster alverden at spænde sine kondisko på, bruge den fri natur og løbe de ekstra kilo af.

Det startede jeg med, før jeg begyndte i et fitness-center.

Det er absolut ingen skade til at have en god kondi, før man starter på vægttræningen.

Læg mærke til Chris McDonald - http://www.chrismacdonald.dk/ - han er veltrimmet og er ikke engang bodybuilder.

Ja, bodybuilder er han jo nok på et plan, da han bygger sig egen krop op med god motion.

:wink:

Jeg ønsker dig god træning.

Venligst

Pinstripe.

Jeg har altid løbet en del, så det bliver også måden jeg vil lave cardio på. Men som sagt drejer det sig om at jeg vil smide ca 5 kg og så vil jeg gerne løfte nogle jern:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid løbet en del, så det bliver også måden jeg vil lave cardio på. Men som sagt drejer det sig om at jeg vil smide ca 5 kg og så vil jeg gerne løfte nogle jern:)

Du kan jo overveje Fittness world ude i vestbyen. Af de større centre er det vist et af de billige tilbud lige i øjeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips'ne.

Jeg har en kammerat som jeg nok sansynlighedsvis ville kunne træne med, han træner dog i Equinox pt, og det er ihvertfald for dyrt til mit budget. Men jeg vil gerne have er nogenlunde fint sted, men ok plads og gode maskiner.

Jeg tror jeg har besluttet mig for at smide mindst 5 kg mere ved at løbetræne før jeg begynder træningen, så det passer måske med lige efter nytår, så er der ihvertfald god tid, men det er jo også en fed tid - julen altså ;)

Jeg ved godt det er det her alle spørger om, men vil alligevel gerne lige høre hvad i siger. Hvis nu man er som jeg, 22 år spiser nogenlunde ok og varieret, øl bliver der drukket nogen af i weekenderne. Hvor hurtigt ville man kunne se at der sker noget hvis man nu træner fx 3 gange i ugen? Og er det for lidt træning hvis man vil have der skal ske noget?

Hvis du kan træne med din kammerat i equinox, så er der jo mulighed for at du kan komme med på deres "kommer du betaler vi" kampagne, som i store træk går ud på at du smider 900kr (heraf 400 i depositum) og så træner du gratis det næste år forudsat at du kan møde op mindst en gang hver uge. Misser du en uge skal du betale for en hel måned dvs. 400kr. Tjek det evt. selv på www.equinox.dk

Jeg træner selv dernede og det er et anstændigt center som har det der skal til, ulempen er dog at der i myldretiden 16-20 oder so, er ret så fyldt dernede, men de er dog ved at udbygge så det giver lidt ekstra plads.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Resultaterne kommer henad vejen,

Prøv at tage et nogle billeder af dig selv allerede nu, "Tarzan i underbukser" så igen efter 3-6-9måneder...osv og sammenlign dem så, på denne måde er det nok nemmere for digselv af følge med i den kosmetiske udvikling!

Personligt vil jeg mene at lidt øl er ikke usundt, men druk i hver weekend er sgu for meget, sååå måske skal du skære lidt i weekend fornøjelserne, på denne måde spare du også lidt penge.

Fra nu af og så efter 6mdr skulle du gerne kunne se en ændring af din krop hvis du både Løber og styrketræner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share