Sign in to follow this  
jegertyk

Hjælp! 15.år og for tyk om maven

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 15.år jeg vejer 61.1 og er 179 høj. Men kan ikke få det fedt væk som jeg har rundt på kroppen? Ligger lige nogle billedere ind.

Jeg indtager ca 1500kal om dagen så ikke for meget.

tyk.JPG

tyk2.JPG

tyk3.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så må du godtnok leve et meget inaktivt liv, og spise utrolig usundt!

Men altså, mit råd vil da være at du stille og roligt kommer igang med noget motion, find en sport der passer til dig, og udøv den jævnligt, og begynd at tænke over hvad du spiser, ikke blive fanatisk, men bare lige tænke over hvad du spiser.

Derudover har jeg svært ved at tro på den med kun 1500kcal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det med ca 1500kal har jeg kørt siden september, og jeg går til styrke træning 2 gange om ugen. Har droppet alt slik. Og jeg går hjem fra skole hver dag (ca 3.5km med massere af bakker) og har ca tabt 6 kilo siden september, men syndes sku det er for lidt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nej din krop er ikke helt gal. Største delen af alm. vægtige vil have deller på maven hvis man låner sig forover, som du gør på det ene billede. Jeg går ud fra du gerne vil ha en trimmet krop, med sixpack eller ligende. Du skal bare huske på at de, som har en six pack har trænet hårdt for det og mange af dem er udfra et normal menneskes mål undervægtige. Hvis du allerede har tabt 6 kg er det bare at blive ved så skal de sidste kg nok forsvinde.

Jeg vil nu også tvivle på at du kun indtager 1500 kcal om dagen. Vejer du alt din mad og regner det ud?

Theshifter

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 kg siden september er da på ingen måde lidt!

Det er flot, at du har lagt et mål, som du er fast besluttet på at nå, men husk nogle delmål, som du oftere når, det giver lidt selvtillid.

Husk at have tålmodighed, husk: Det der kommer let, går let. Kroppen har på ingen måde godt af den slags stress.

Lige et råd: Vælg et lidt mere motiverende brugernavn en anden gang.

EDIT: Typolicius...

Edited by Nick_91

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nej din krop er ikke helt gal. Største delen af alm. vægtige vil have deller på maven hvis man låner sig forover, som du gør på det ene billede. Jeg går ud fra du gerne vil ha en trimmet krop, med sixpack eller ligende. Du skal bare huske på at de, som har en six pack har trænet hårdt for det og mange af dem er udfra et normal menneskes mål undervægtige. Hvis du allerede har tabt 6 kg er det bare at blive ved så skal de sidste kg nok forsvinde.

Jeg vil nu også tvivle på at du kun indtager 1500 kcal om dagen. Vejer du alt din mad og regner det ud?

Theshifter

Ikke helt rigtigt. Jeg har i alt fald ikke trænet hårdt for min six-pack. Tror nu heller ikke de fleste med six-pack er undervægtige (vurderet via BMI).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er dybt uenig med mange af de andre, du er 175 cm høj og vejer 61,5kg ? Er da på ingen måde en gut man skal motivere til at tabe sig yderligere. Sorry men jeg vil mene at du skulle tage og få styr på din kost, 1500 kcal er formegentlig mere end 300-500 kcal under dit vedligeholdeses forbrug til kroppen. Så vil råde dig til at få styr på det, og få da lidt muskelmasse i stedet for ! Drop det der sulte pjat og skinny, hvis du træner lidt fokuseret 3 gange om ugen fullbody program, så vil du opleve at du får mere muskelmasse og måske stiger lidt i vægt. Men når du så derefter cutter ned (taber lidt fedt igen) LANGSOMT ! hurtig vægttab er altid en skidt ting. Så vil du få nogenlunde hvad du er ude efter, en mere flad mave og ''manboobs'' som du nu vælger at kalde dem de vil også flade mere ud.

Hvis du ikke er vild med styrketræning og at få muskelmasse så kan jeg desværre ikke hjælpe, jeg tror bare at det er en del bedre at få lidt muskelmasse. End bare at blive ved med at tabe sig til man 'opnår' sin sulte lignende tilstand.

Just my 5 cent. håber det er til at bruge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er her nogle?

Ja, vi er ikke gået endnu...

Sad lige og læste dit indlæg og synes, du lige skulle have et par ord med på vejen..

Jeg tror, du vil have godt af at løbe dellerne af.

Spis sundt, spis magert og spis groft.

Hold dig fra sodavand og slik med tomme kalorier..

Spis masser af grønt, frugt, magert kød og drik så rigeligt med vand hver dag.

Motionen for dig vil være en tur ud på landevejen i et par gode kondisko.

På den måde vil du på samme tid forbrænde fedt, opnå en god kondition og ikke mindst en sund livsstil.

Så kan du bagefter dit vægttab så småt begynde på styrketræning med muskelvækst for øje.

Du er kun 15 og er langt fra færdigudviklet. Jeg startede også med at løbetræne, da jeg var i din alder og var ligeledes ualmindelig mager grænsende til det undervægtige.

Men jeg havde den bedste kondition blandt alle mine klassekammerater.... også dem, der spillede fodbold og dyrkede anden idræt af forskellig art.

Så start med sund kost og motion.

Du behøver sådan set ikke at lægge ud med mere end 800 m. om dagen de første par uger.

Læs mere og få gode råd om løbetræning her: http://www.loebeshop.dk/mailbox.php?action=view

Venligst

Pinstripe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Okay mange tak for de gode ord! Men kan jeg ikke starte med at tage i styrkecenter og køre på Cyklen + romaskine + og stepmasikne. Bare for at få bygget en kondi op, og derefter begynde at løbe, for det har jeg slet ingen kondi til.

Du kan/skal gøre lige som det passer dig, hvis du hader at løbe så lad være, hvis du elsker at cykle, så gør det! Det er meget nemmere at holde motivationen oppe, hvis man laver noget man kan lide! Det vigtigste er bare at du får rørt dig, det vil du blive glad for!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det gælder om at implementere et "sundt" forhold til hvad du spiser og drikker samt et fornuftigt forhold til motion. Det kan godt være du PT er motiveret til at træne hver dag og spise 1500kcal/dag, men den motivation holder helt sikkert ikke hele livet (og formentligt ej heller et ½ år). Herved bliver det essentielle at finde en (gerne flere) motionsformer du synes om og der kan få dig op af sofaen - hvis det er surt at løbe eller styrketræne nu, bliver det formentligt ikke sjovere om 2 måneder (eksempelvis). Dernæst bliver du nødt til at "normalisere" din kost lidt. Der skal være plads til at spise pizza og slik med venner, samt drikke en cola. Kig på din kost FØR du startede dit vægttabsprojekt, skær de værste vaner og tag evt udgangspunkt i denne (afhængigt af hvor slem den var). Ingen har lyst til at leve af salatblade og kyllingebryst resten af livet.

Flot med dit nuværende vægttab, det er en super start. Du må dog væbne dig med tålmodighed, det kommer nok til at gå lidt langsommere fremover med resultaterne (dog kan et velstruktureret styrkeprogram gøre visuelle underværker i løbet af 3-6måneder).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Du kan/skal gøre lige som det passer dig, hvis du hader at løbe så lad være, hvis du elsker at cykle, så gør det! Det er meget nemmere at holde motivationen oppe, hvis man laver noget man kan lide! Det vigtigste er bare at du får rørt dig, det vil du blive glad for!

præcist! :-)

(to slow jeg var)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvad er din pointe?

Min pointe er, at trådstarter ikke behøver at gå i spåner over lidt hvalpefedt om navlen.

Og ligeledes behøver han ikke at gå i "Ronnie Coleman-mode" for at komme dellerne til livs.

Masser af drenge i hans alder har lidt deller.. Det skal motioneres af. Vægten i muskler kommer hen ad vejen, som han udvikles. Han er stadig en dreng og ikke en mand endnu.

Han skal blot være mere aktiv og fokusere mere på sund og varieret kost samt motion.

Og så skal han for alt i verden holde sig i pæn afstand fra det lokale pizzaria og slik- og kageafdelingen i supermarkedet.

Og unge mennesker er jo heller ikke blege for at få et par pilsnere i weekenden med gutterne.

Dem skal man også passe på med. Alkohol er fyldt med kalorier.

Jeg var selv bare 17, da jeg sluttede med slik og sodavand.

Og jeg har ikke drukket een eneste sodavand siden... (1986).

Kan godt være, at der er røget et par fødeboller og lidt knas ned til jul.. men ellers spiser jeg intet af den slags.

Det kan betale sig at cutte ned på det usunde. Og det gælder specielt, når man er i puberteten.

Man kommer til at ligne en dårlig pizza i ansigtet af at spise usundt som teenager.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Man kommer til at ligne en dårlig pizza i ansigtet af at spise usundt som teenager.

Den vil jeg måske gerne lige se noget baggrund på...

Derudover synes jeg at det er lidt hårdt at mene at man skal skære alt det usunde væk, du gjorde det, flot, køb en præmie for de penge du har sparet.

Problemet er bare, at laver man total omvæltning i kosten, bliver det sgu for svært i længden, der skal sgu være plads til lidt usundt her og der, det sker der nok ikke det store ved, hvis bare ens kost i det daglige er sund og varieret!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this