Equinox konkurs?


Nexus
 Share

Recommended Posts

Hey

jeg har tænkt på at melde mig ind i Equinox, men jeg har hørt/læst rygter om at de er ved at gå på røven. Er der nogen der kan be/afkræfte det??

Hvis man melder sig ind under deres 'kom én gang om ugen', betaler man et indmeldesgebyr, og kan derefter træne gratis, såfremt man møder op én gang om ugen. Men hvis de er ved at gå konkurs (eller er på vej til), virker det så ikke som en kapitalindsprøjtningsfinte (kan man sige det?), for at minimere tab?

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Det ser ud at at de BÅDE er på vej mod konkurs:

http://www.fyens.dk/article/1105133:Busine...e-53-000-kroner

"Sidste regnskabsår havde Århus Fitness Center A/S, som står bag Equinox-centre i Odense, Fredericia, Århus, Randers, Odder og Valby, et underskud på 15,8 millioner kroner efter skat."

Det underskud er nok liiige i underkanten, hvis vi snakker underskud for hele kæden. For 2006-2007 (2 år) sammenlagt havde Equinox et underskud på 230 mio.

Tror det ser meget værre ud i Equinox, end ledelsen belyser. Men what the hell... Med Kim Ravn tilbage i spidsen, kan man vel heller ikke forvente andet. :laugh:

Edited by ATP
Link to comment
Share on other sites

På `min´ fys-klinik havde nogen hørt, at FitnessWorld regnede med at kunne opkøbe Nox.

Men da den gennemsnitlige fys (i hvert fald på den klinik) ved lige så meget/lidt om styrketræning, som formanden for militærnægterne ved om LMG´er, så skal man næppe tillægge det rygte større betydning.

Men det er klart, at Discount-kæderne giver Nox hård konkurrence.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv trænet i en stund i equinox, og vil ikke anbefale folk at træne der. Det skal selvfølgelig siges, at det er en personlig holdning, men bygget på den erfaring af at have arbejdet i den kæde.

Det sidste jeg hørte var at Kim Ravn købte sig tilbage for 10.000.000,. Men efter kort tid skred. Det lugter langt væk af frygt og tror på at det ikke varer lang tid, før de drejer nøglen. Med mindre at de pludselig scorer alle de andre centeres kunder.

Edited by Densk
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg har forstået, har de netop hevet Kim Ravn tilbage FORDI de har ondt i økonomien...

Helt bestemt. Der er jo ingen som Kim Ravn, som ved hjælp af kreativ bogføring og diverse lyssky handlinger kan få en forretnings økonomi til at SE fornuftig ud. :smile: De Islændingene jo udemækret, da der stadig kører retssager mod Kim Ravn efter overdragelsen pga. bla. misvisende økonomi.

Men noget skulle jo gøres, da de fleste islandske investorer trak sig ud for et par måneder siden, og Bjørn står således næsten alene tilbage med lorten. Kims tilbagevenden er noget af en panikhandling og falliterklæring IMO. Men hvis noget skal redde Equinox, må det vel være kreativitet - og det kan man ikke påstå, at Kim ikke er.

MEN han er sluppet for alt godt fra fusk i fortiden (bare se tilbage på 1997), og det tror jeg, at han stadig tror, at han kan. Han er jo flintrende psykopat.

Men mon ikke han sælger meget snart, og får malket Equinox endnu mere. Man skal jo ikke glemme, at han tjente 250 mio. på kæden for 2½ år siden, og han mister reelt set ikke noget, da hans "løn" efter rygtet er 25% af aktierne i Equinox. Og han arbejder jo minimalt på "Equinox opgaven". Ansvaret er jo overdraget til hans gode ven Kristian Brandt.

Så kan han rende rundt og lave lyssky byggeprojekter i Thailand og Tyrkiet imens han griner i skægget over, hvor meget han har taget røven på islændingene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved (da jeg selv arbejder i fitness world) at vi har opkøbt deres center i vejle samt centeret på nørrebrogade i århus.

Jeg var selv en stund i equinox, og vil ikke anbefale folk at træne der. Det skal selvfølgelig siges, at det er en personlig holdning, men bygget på den erfaring af at have arbejdet i den kæde.

Det sidste jeg hørte var at Kim Ravn købte sig tilbage for 10.000.000,. Men efter kort tid skred. Det lugter langt væk af frygt og tror på at det ikke varer lang tid, før de drejer nøglen. Med mindre at de pludselig scorer alle de andre centeres kunder.

Jeg har været ansat som step instruktør i Equinox i 7 år nu, og kan kun anbefale stedet. Det skal selvfølgelig siges, at det er en personlig holdning, men som dog bygger på min erfaring med at arbejde i kæden gennem 7 år.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved (da jeg selv arbejder i fitness world) at vi har opkøbt deres center i vejle samt centeret på nørrebrogade i århus.

Jeg var selv en stund i equinox, og vil ikke anbefale folk at træne der. Det skal selvfølgelig siges, at det er en personlig holdning, men bygget på den erfaring af at have arbejdet i den kæde.

Det sidste jeg hørte var at Kim Ravn købte sig tilbage for 10.000.000,. Men efter kort tid skred. Det lugter langt væk af frygt og tror på at det ikke varer lang tid, før de drejer nøglen. Med mindre at de pludselig scorer alle de andre centeres kunder.

Equinox flytter bare i nye lokaler i Nørrebrogade tror det er til marts.

Equinox Scandinavian Center er ved at bygge om, så jeg tror ikke de er ved at lukke.

Link to comment
Share on other sites

Noget kunne godt tyde på at de mangler penge, jeg er i hvert fald lige blevet bonget for 399kr på min "kommer du, betaler vi" aftale, selvom jeg trofast har været der 3 gange om ugen. Jeg vil opfordre andre til at være opmærksomme på deres betalingsoversigt, så de ikke laver numre :dry::tongue:

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Helt bestemt. Der er jo ingen som Kim Ravn, som ved hjælp af kreativ bogføring og diverse lyssky handlinger kan få en forretnings økonomi til at SE fornuftig ud. :smile: De Islændingene jo udemækret, da der stadig kører retssager mod Kim Ravn efter overdragelsen pga. bla. misvisende økonomi.

Men noget skulle jo gøres, da de fleste islandske investorer trak sig ud for et par måneder siden, og Bjørn står således næsten alene tilbage med lorten. Kims tilbagevenden er noget af en panikhandling og falliterklæring IMO. Men hvis noget skal redde Equinox, må det vel være kreativitet - og det kan man ikke påstå, at Kim ikke er.

MEN han er sluppet for alt godt fra fusk i fortiden (bare se tilbage på 1997), og det tror jeg, at han stadig tror, at han kan. Han er jo flintrende psykopat.

Men mon ikke han sælger meget snart, og får malket Equinox endnu mere. Man skal jo ikke glemme, at han tjente 250 mio. på kæden for 2½ år siden, og han mister reelt set ikke noget, da hans "løn" efter rygtet er 25% af aktierne i Equinox. Og han arbejder jo minimalt på "Equinox opgaven". Ansvaret er jo overdraget til hans gode ven Kristian Brandt.

Så kan han rende rundt og lave lyssky byggeprojekter i Thailand og Tyrkiet imens han griner i skægget over, hvor meget han har taget røven på islændingene.

Må desværre skuffe dig - Kim Ravn fik ikke 250 mio ... ej heller har han på noget tidspunkt været på tale til at købe 25% af aktierne. Men indrømmet, det er en god historie :-)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det kommer på Equinoxs hjemmeside LINK

Forside - vi lukker

2007-3-7-9-55-18-Traeningjpg.jpgDa vi har valgt at lukke vores center i Nørrebrogade pr. 2. januar 2009, henviser vi alle medlemmer til Equinox Fitness i Scandinavian Center. Her er alle meget velkomne til at fortsætte deres træning.

Equinox Fitness Nørrebrogade er solgt til FitnessWorld. Med venlig hilsen

Equinox Fitness

Øv hvor bliver der mange mennesker i Equinox Scandinavian Center :devil:

Link to comment
Share on other sites

Snakkede med Centerlederen i fitnessdk om det for et par uger siden, han fortalte at grunden til at FW overtager Equnox i Nørrebrogade er fordi Eq, havde dummet sig grundigt..

Eq i københavn havde fået lavet ny og billigere kontrakt for deres lokaler, og det var Eq i Nørrebrogade også interreseret i så de prøvede at forhandle sig til en billigere husleje (nok på grund at de er presset). Men de havde ikke lige regnet med at mens de prøvede at presse prisen løb datoen ud, og viste ikke at FW også var intresseret i lokalerne og havde tilbudt en pris.. Så da kontrakten løb ud, tjaaa da var FW bare enorm hurtig.. *ups*

Så det har ikke været med vilje, og derfor nok ikke har informeret så meget til kunderne..

Link to comment
Share on other sites

Snakkede med Centerlederen i fitnessdk om det for et par uger siden, han fortalte at grunden til at FW overtager Equnox i Nørrebrogade er fordi Eq, havde dummet sig grundigt..

Eq i københavn havde fået lavet ny og billigere kontrakt for deres lokaler, og det var Eq i Nørrebrogade også interreseret i så de prøvede at forhandle sig til en billigere husleje (nok på grund at de er presset). Men de havde ikke lige regnet med at mens de prøvede at presse prisen løb datoen ud, og viste ikke at FW også var intresseret i lokalerne og havde tilbudt en pris.. Så da kontrakten løb ud, tjaaa da var FW bare enorm hurtig.. *ups*

Så det har ikke været med vilje, og derfor nok ikke har informeret så meget til kunderne..

Typisk er husleje kontrakter uopsigelige eller løber over 10år. Dette er for at beskytte lejeren som ikke lige kan flytte og smide et fitness center op andetsteds. Historien lyder meget usandsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Typisk er husleje kontrakter uopsigelige eller løber over 10år. Dette er for at beskytte lejeren som ikke lige kan flytte og smide et fitness center op andetsteds. Historien lyder meget usandsynlig.

Tjaa.. Hvorfor skulle Centerlederen lyve, og han er bestemt ikke typen der kunne finde på at digte historier op.. Tror mere på ham, end spekulationer eller ren gæt..

Men never mind, det er bare den forklaring på det pudselige skift, jeg har fået fortalt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa.. Hvorfor skulle Centerlederen lyve, og han er bestemt ikke typen der kunne finde på at digte historier op.. Tror mere på ham, end spekulationer eller ren gæt..

Men never mind, det er bare den forklaring på det pudselige skift, jeg har fået fortalt :smile:

Intet mindre er det blot en af de historier der løber for tiden.

Sandheden skulle være at man har skiftet firma i toppen af poppen og dermed skal lave nye kontrakter. Det har ejeren af bygningen kun været interesseret i hvis man gjorde noget ved standen, da han ellers ville lave lejligheder. Det tøvede man med, og da budet så kom fra Fitness World var der ikke så meget at gøre for ham. Selvfølgelig vælger han et firma som vil smide mange mill. i renovering af faceden og indmaden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share