Hud på hænderne og dødløft


Ramius
 Share

Recommended Posts

Jeg har efter en god pause startet træning op igen og det går ganske godt, men, men. Huden på mine hænder, indersiden lige under min fingre bliver "mast" godt og grundigt under dødløft. Med tiden kommer der hård hud og så går det bedre, men jeg kan huske sidste gang begyndte min hårde hud at ryge af og piv, piv, pause med dødløft for en periode og knapt så pæne hænder.

Ved godt det ikke er det vigtigste for ens træning, men hvis der nu er nogen der har en kanon løsning ville det være rart

PS: Magnesium dur ikke, da det ikke er tilgængeligt i "mit" center

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efter en god pause startet træning op igen og det går ganske godt, men, men. Huden på mine hænder, indersiden lige under min fingre bliver "mast" godt og grundigt under dødløft. Med tiden kommer der hård hud og så går det bedre, men jeg kan huske sidste gang begyndte min hårde hud at ryge af og piv, piv, pause med dødløft for en periode og knapt så pæne hænder.

Ved godt det ikke er det vigtigste for ens træning, men hvis der nu er nogen der har en kanon løsning ville det være rart

PS: Magnesium dur ikke, da det ikke er tilgængeligt i "mit" center

Handsker, evt straps en mulig løsning.

Går alt galt ka du bare få nogle nye hænder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efter en god pause startet træning op igen og det går ganske godt, men, men. Huden på mine hænder, indersiden lige under min fingre bliver "mast" godt og grundigt under dødløft. Med tiden kommer der hård hud og så går det bedre, men jeg kan huske sidste gang begyndte min hårde hud at ryge af og piv, piv, pause med dødløft for en periode og knapt så pæne hænder.

Ved godt det ikke er det vigtigste for ens træning, men hvis der nu er nogen der har en kanon løsning ville det være rart

PS: Magnesium dur ikke, da det ikke er tilgængeligt i "mit" center

Magnesium er heller ikke tilgængeligt i FDK. Det er heller ikke tilladt, fordi det sviner... men, men, men løsningen er meget enkel.

Gå ind i den nærmeste outdoorbutik med klatreudstyr og køb en magnesiumbold til 35 kr. det ligger i et fint lille net og er pakket, så det ikke sviner at bruge dem. Køb også en lille klatrepose til ca. 100 kr, hvor bolden kan ligge i og så er du home safe.

Link to comment
Share on other sites

Liquid chalk er også en mulighed, men du får dælme tørre hænder af det.

Husk at pleje huden ved at file den ned og bruge blødgørende creme/olie.

Jeg har aldrig selv haft problemer, men det er de råd jeg har modtaget.

Efter særdeles åbentstående håndflader, rører jeg aldrig Liquid chalk igen. Det er som lim og der skal ikke meget friktion til, før hele hånden bliver flået op.

Det er så bare min vurdering...

Link to comment
Share on other sites

Efter særdeles åbentstående håndflader, rører jeg aldrig Liquid chalk igen. Det er som lim og der skal ikke meget friktion til, før hele hånden bliver flået op.

Det er så bare min vurdering...

Wow, pænt ufedt at få hænderne fået op pga liqud chalk. Jeg må have hænder af kevlar siden jeg aldrig har haft problemer med oprevne hænder. Liquid chalk er ellers smart fordi det ikke sviner.

God erfaring at dele!

Link to comment
Share on other sites

God håndpleje er også vitalt!

En smule hård hud er fint når hænderne skal holde fast, men jo mere hård hud du har, jo værre bliver det bare, når du så på et tidspunkt flår hul.

Jeg bruger carbamid creme 5% af matas, pimpsten jævnligt for at holde det nede, og af og til får puklerne også en tur med skalpel. Sidstnævnte går som regel bedst hvis huden er blødgjort af et varmt bad forinden. Og så kræver det en lille smule teknik og mod, hehe. :wink:

Og ellers ville jeg nu heller ikke have noget problem med at bruge straps på worksættene, hvis det var nødvendigt.

Jeg er også så heldig at træne et sted der ikke bare tillader brug af magnesium, men endda stiller det frem til fri afbenyttelse. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Et godt træningssted kan typisk kendes på dets forhold til brugen af magnesium.

Trådstarter kunne pssende skifte til VK Ares http://www.vkares.dk/

Alene det at træne samme sted som Horst Dieter (også kendt som Horpffsssst) give rminimum 50kg på totalen. Han kan svine alle til 30kg mere i squatten og er en verdensklasse masterløfter.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo ingen der siger, at man overhovdet ønsker sig at træne et optimalt sted ... :)

I så fald kan man også få fat i forskellige løsninger, man lige kan have i tasken, og som stort set ikke kan opdages, slet ikke hvis man tører udstyret af efter sig... (som ptpoul nævner det Liquid chalk, eller en lille kugle med magnesium foreksempel)

Mvh

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

ptpoul -> hehe, jeg har skam kigget lidt efter en styrkeløfter / vægtløfter klub, men af en eller anden grund er jeg ikke faldet over jeres før nu.

Nu er der dog et par grunde til at være der hvor jeg er nu, min kæreste træner her, det er tæt på (det er i VKARES også), ja ok, det er vidst mest at min kæreste træner der så sparker vi lidt til hinanden. Men måske kan jeg få hende over på styrkeløft vognen (tvivler)...

Well, alt i alt så husker jeg lige på stedet og så vender jeg tilbage :blush:

Link to comment
Share on other sites

ptpoul -> hehe, jeg har skam kigget lidt efter en styrkeløfter / vægtløfter klub, men af en eller anden grund er jeg ikke faldet over jeres før nu.

Nu er der dog et par grunde til at være der hvor jeg er nu, min kæreste træner her, det er tæt på (det er i VKARES også), ja ok, det er vidst mest at min kæreste træner der så sparker vi lidt til hinanden. Men måske kan jeg få hende over på styrkeløft vognen (tvivler)...

Well, alt i alt så husker jeg lige på stedet og så vender jeg tilbage :blush:

VK. Ares = Vægtløfterklubben Ares :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, men de er også medlem af DSF derfor styrkeløftklub, omend jeg nok skulle have skrevet vægtløfter / styrkeløfter klub og ikke den anden vej rundt.

ptpoul - træner du i VK Ares og ved du derfor om der optages medlemmer der ikke tager til stævner? Skimmede deres regler igennem, og der stod passive medlemmer, tænkte om de dermed mente almindelige motionister.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men de er også medlem af DSF derfor styrkeløftklub, omend jeg nok skulle have skrevet vægtløfter / styrkeløfter klub og ikke den anden vej rundt.

ptpoul - træner du i VK Ares og ved du derfor om der optages medlemmer der ikke tager til stævner? Skimmede deres regler igennem, og der stod passive medlemmer, tænkte om de dermed mente almindelige motionister.

Jeg træner der ikke. Ved de skaber nogle teknisk dygtige unge løftere og når jeg ser billederne derfra ser det rigtigt godt ud udstyrsmæssigt.

De fleste styrkeløft klubber har motionister, mon ikke ARes også har det. Ring til dem og besøg dem. Du får ganske givet billigere og bedre faciliteter hvis du vil i rigtigt god form. Dertil kommer bedre tekniktræning end du normalt vil se i et fitnesss center

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share