Min mam


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

sad lige og rodede med et kost program (RAM på biologien) i forbindelse med en rapport jeg skal lave...

Da jeg anførte hva jeg æder i løbet af en dag, viste den mig en graf over min energi fordeling.. jeg ville lige høre hvad i synes om det:

ps. åd ca. 218 gram protein den dag (er 18 og vejer lidt over 80 kg)

Mvh Ethan

post-6-1038668000.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at du bulker lige nu, og så ser det da meget fornuftigt ud synes jeg selvom jeg aldrig har gået så meget op i at tælle kalorier. Problemet med de tal er bare at man ikke kan se hvilken slags fedt kalorierne stammer fra og det samme gælder kulhydraterne....nå ja og egentlig til dels også proteinerne for den sags skyld. Så hvis du vil finde ud af om din kost er i orden er det bedre bare at poste hva du rent faktisk har spist sammen med tallene. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtig nok... Men her er de hovedsagelige proteinkilder:

1,5 liter cacaomæl

1 engelsk bøf

1 dåse tun

1 proteinshake

½ liter mælk

...

der er selvfølgeligt meget mere, men det var lige de hovedsagelige :)

Bulker og bulker :) Har stadigt vaskebræt... men er på den anden side også først omkring en månedstid inde i min "vinter bygge periode" som så mange snakker om, jeg føler mig som en stor fed grizzlybjørn der netop har fundet en hule som ser behageligt ud, i hvertfald nok til nogle måneders tid. Og maven er eksploderet med alt det æden der har lagt op til, aka. BULKEPERIODEN! :hehe:

lige et spørgsmål... er en sådan "masseopbygningsperiode" en god ting? Gainer man betydeligt mere ved at forøge sin masse på denne måde?? (i forhold til at køre med "Normal" kost (men stadig mange proteiner))

Mvh Ethan

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

lige et spørgsmål... er en sådan "masseopbygningsperiode" en god ting? Gainer man betydeligt mere ved at forøge sin masse på denne måde?? (i forhold til at køre med "Normal" kost (men stadig mange proteiner))

Jeg synes det er en effektiv måde at få smidt noget masse på....især hvis man er rimeligt ectomorph som jeg er. Men der skal selvfølgelig været et fornuftigt forhold mellem den muskelmasse du opbygger og det fedt der sætter sig. Sidste år gik jeg fra 78 kg om sommeren til 90 kg lige efter jul/nytår og det var ikke optimalt. Jeg blev stærk, men til gengæld blev jeg forpustet bare af at cykle og mine fede onkler og tanter etc kommenterede at jeg da godt nok havde fået noget sul på kroppen (jamen i lige måde får man så lyst til at sige :devil: ). Desuden er der ikke mange piger der tænder på sådan et omvandrende fedtbjerg som er ved at dø fordi han cykler 100 meter....well overdrivelse fremmer forståelsen :D

I år tager jeg det lidt mere stille og roligt og får stadig rimeligt gode gains uden at min mave er vokset til dobblet størrelse.

Link to comment
Share on other sites

hmm, der må da være noget galt med programmet, eller også er det bare sat mærkeligt op?

se på den samlede energi - der spiser du næsten 50% mere, end du bør, sv.t. ca. 5500kJ.

Men hvis man så kigger på de tre andre søjler, er det kun protein, hvor du spiser mere, end anbefalet - og den totale mængde protein udgør "kun" 3900kJ, hvilket jo ikke kan passe med, at du spiser 5500kJ for meget samlet.

Idéen er nok, at søjlerne angiver ratio af energi ud fra den samlede energi, men de burde jo angive ratio ift. fx. energien fra protein.

Eller sagt på en anden måde:

Hvis man ser på søjlerne, spiser du øverst for lidt og nederst for meget.

Link to comment
Share on other sites

hmm har jeg ikke tænkt på.. dårligt.. får man den anbefalede fordeling, får man for meget energi <_< Fedt nok.. øv det skal jeg redegøre for i en bio rapport... for daddlen da også!

... nej vent

det gik lige op for mig... den viser bare den anbefalede fordeling... om jeg så kun åd 3 gram protein, 2 gram fedt og 6 gram kulhydrat om dagen, ville de 3 øverste søjler passe, da rent % mæssigt at fordelingen er ok... mens min samlede energi ville være en bundskraber... er Logisk nok egentligt :)

Ville være det samme med 3 ton protein, 2 tons fedt, 6 tons kulhydrat... Der ville fordelingen igen være ok... men den samlede energi ville flippe fuldstændigt rådden skråt!

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Hej Chronius!

Jeg sad of rodede lidt på getbig.dk... og på forsiden er der et link til noget kostprogramshalløj. Der står helt præcist:

GRATIS kostudregnings program

På baggrund af et stort arbejde udført af faste Getbig.dk brugere kan alle nu downloade et gratis kostudregningsprogram med flere nyttige funktioner - 100% gratis!

Ved ikke lige helt hvad det er, men det lyder da som noget du ku bruge! :D

*Gå ind på getbig.dk

*Scroll en gang, og så midt i er der en overskrift "Månedens artikkel"... derunder...

Håber det var svar nok!

Mvh Ethan

Edited by Ethan Hunt
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en effektiv måde at få smidt noget masse på....især hvis man er rimeligt ectomorph som jeg er. Men der skal selvfølgelig været et fornuftigt forhold mellem den muskelmasse du opbygger og det fedt der sætter sig. Sidste år gik jeg fra 78 kg om sommeren til 90 kg lige efter jul/nytår og det var ikke optimalt. Jeg blev stærk, men til gengæld blev jeg forpustet bare af at cykle og mine fede onkler

Tell me about it... sidste år toppede jeg på ~115kg hen ved april stykker.. yep jeg var stærk, så stærk som jeg nogensinde har været, men... da lortet skulle cuttes skulle det gå for stærkt og jeg fik da smidt en del fedt (10-15kg) men jeg havnede på ~95kg et par måneder senere (et samlet massetab på ~20kg, hvoraf 10-15 har været fedt og 5-10 muller) .. needless to say: IKKE optimalt.. så jeg har også droslet min 'bulking' strategi ned, ingen grund til at skyde over med 3K kalorier og iøvrigt æde alt (ALT) hvad man kommer i nærheden af..

Idag er jeg så snart i nærheden af mit styrkeniveau fra i april igen(jeg er forud for tidsplanen, det er jo super fedt...), og jeg vejer kun de ~103 stykker .. ved at starte med at cutte mid-februar har jeg 3 md. til at smide fedtet, det burde være langt mere optimalt end sidste år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share