Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Fredag d. 21/2 - 03

10 min. løb.

Lige på og hårdt med DL:

5 x 60

5 x 80 (expl.)

5 x 100

forsøg på 165kg, miss - DAMNIT!! <_<

160 miss - F....! :angry:

5 singles af 150... Så kan den lære det!! :)

Squat

Fik overtalt endnu en tilfældig forbi passerende til at gå væk fra maskinerne, og prøve squat!! Hun var henrykt! Så er endnu en sjæl reddet :lol:

I baggrunden stod to "pumpefyre" og kiggede måbende på, de trænede tydeligvis kun overkrop! De stod og råbte mens de kørte bænk : " jaaa, kom sååå, 110 kilo!!" (kiggede rundt om vi havde hørt det)...

Nåmmen min egen squat:

8 x 60 kilo

5 x100

3 x 110 - blev kun til partiel, da jeg havde lidt "gummiben" efter DL :chicken:

Chinups og pullups

7 x 5

Dumbbell bænk, forskellige højder

30 kilo i hver hånd

5 x 5

Cable crunch

8 x 8 med 80 kilo

Lateral deltoid, på vippebræt

3 x 10 kilo

Rotator cuff

Sandsæk - 10 min.

Rigtig fed træning, om end "lidt" rodet.... B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lige på og hårdt med DL:

5 x 60

5 x 80 (expl.)

5 x 100

forsøg på 165kg, miss - DAMNIT!! <_<

160 miss - F....! :angry:

5 singles af 150... Så kan den lære det!! :)

Jeg tænkte på... Fra 100 til 165 er der et rimeligt stort spring. Måske skulle du overveje et vægttilpasningssæt, f.eks. et enkelt løft på 130kg, så kroppen (og ikke mindst hovedet) ikke får et chok når du begynder at trække i den nye rekord?

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus..

Lyder som en god ide... Det er jo bare nogen gange svært når man har hidset sig op til max, at vente... Jeg er også "bange" for at mit greb svigter, hvis jeg laver for mange løft inden max?? (Er rimeligt grebssvag, og har ingen stropper eller bind..) Måske opvarmnings sæt på 100, og så et tilpasnings på 130? :)

Søndag d. 23/2 - 03

4,5 km løb idet gode vejr - lækkert!!

5 x 4 chinups i sønnikes' gyngestativ

5 x 10 armstrækkere med løftede fødder

GTAIII på PC'en som tømmermands recovery :D

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i JJ klubben:

Opvarmning - 10 min

Pude træning - forskellige varianter af spark og slag. (Kom til at skade en af pigerne - hun holdt ikke ordentligt fast i puden, mistede balancen og vred rundt på foden...) Hun var dog godt klar over at det ikke var min skyld. :rolleyes:

Frigørelser, armlåse.. (Er stadig ikke helt oppe i omdrejninger til en hårdt indsat albuelås..)

Kaste træning: Harai goshi

Sidste halve time: Iaido (Kunsten at trække sværdet.)

Dette trænede vi to og to, med lidt kamp i.. Forsvar med kort stav (Bokken)

Til sidst var vi et par stykker som talte om at stille op til fighting JJ (En blanding af karate og Judo)

Alt i alt en fed aften!! :)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 26/2 - 03

Undervisning i motionscenter.. Var færdig efter 2 timer, så det blev lige til lidt træning:

Squat:

5 x 80

5 x 4 x 100

Chinups:

5 x 4 (Dårlig stang at hænge i, kunne ikke nå om den)

Dødløft:

10 x 100

Incline BP dumbbell:

5 x 10 x 60 (30 i hver hånd)

Biceps curl håndvægt:

5 x 10 x 10

Hurtigt og godt, god samvittighed!! :)

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning 2/3-03:

Opvarmning:

10 min. løb, metallica "whiskey in the jar" :devil:

Squat:

5 x 60

5 x 80

3 x 4 x 90 ass to the grass :pullup:

Dumbbell incline bench:

6 x 25

6 x 27,5

6 x 30

6 x 35

Chinups og pull ups:

7 x 5

Dødløft:

5 x 60 expl.

5 x 80 expl.

1 x 3 x 115 :retard: , der var en der brugte skiverne til bænk, så det var alt hvad jeg kunne støve op..

5 x 3 x 90 expl. BURN BURN!!

Lidt rotator cuff

Laterals på vippebræt:

5 x 10 :chicken:

Og så det som gik rigtigt godt: Sandsæk, 30 min.!! Det virkede som om jeg bare ikke kunne blive træt.. FED fornemmelse!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 6/3-03:

Var på arbejde i motionscentret, der var et par frie tider:

Squat:

5 x 60

5 x 80

5 x 90

5 x 100

Incline Bænk:

6 x 60

2 x 5 x 80

Dødløft:

5 x 60

5 x 80

3 singles af 100

3 singles af 120

3 singles af 140

Chinups og pullups:

5 x 5

Og så kom der kunder - jeg sad pustende og svedende det første stykke tid :D

Link to comment
Share on other sites

Lørdags træning: (varighed: 2½ time)

10 min løb som opvarmning

Squat:

5 x 80

4 x 100

5 x 80 explosivt

2 x 5 x 60 ex-explosivt :D

Chinups og pullups:

7 x 5

Dødløft:

1 x 80

2 x 1 x 100

2 x 1 x 120

2 x 1 x 140

5 x 60 explosivt

Dumbbell incline bænk:

7 x 27,5 i hver hånd

2 x 6 x 30

6 x 32,5

Rotator cuff

3 x 12 x 7.5 kg i udadrotation

3 x 12 x 25 kg i indadrotation

Rows:

3 x 5 x 32,5kg.

Mave og ryg x mange, både tungt og let

Sandsæk:

20 minutter fuld skrue, for at pine det sidste ud...

Har konstateret at skinnebenene holder op med at gøre ondt efter ca. 5 minutters hamren løs i sækken...

Derefter er det konditionen som sætter begrænsningen.. Og de gør ikke ondt bagefter... Hvorfor ved jeg ikke :confused2:

Glæder mig til JJ træning i aften, så skal der "tampes" :devil:

Link to comment
Share on other sites

MDK: Det tør man da :) Jeg træner det som jeg kalder "chinups"(med smalt underhånsgreb) primært for bicepsstyrke..

Pullups (bredt overhåndsgreb) træner jeg for latissimus dorsi (Den brede rygmuskel), og fordi jeg altid har været svag i den øvelse..

Om det er fornuftigt - det ved jeg sgutte :D Men jeg har ikke set nogen argumenter for at det ikke skulle være :confused2:

Hvad tænker du på?

Link to comment
Share on other sites

Mig? Tænke på noget? Nej, det bruger jeg ikke lige :lol:

Spøg til side. Jeg spurgte såmænd, fordi jeg selv lige har indkorporeret pullups i mit program. Så skulle jeg bare høre, om der var en eller anden funky idé i at køre begge dele.

Jeg bicepscurler i hvert pas, men det ku da godt være, man sku veksle mellem curlies og chinups - om ikke andet fordi afveksling fryder. :)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 12/3-03

Prygl i klubben :)

Startede med at komme for sent, fedt at træde ind når alle står klar til at komme igang <_<

5 min løb

10 min semikontakt karate AUCH, her er trænere sq noget hård!! Han er lidt hård til TKD :lol:

10 min stående judo, kastede efter forgodtbefindende :devil:

10 min gulvkamp, nakkede træneren :w00t: , men konstaterede en tidligere træthed end for bare et halvt år siden.. Kunne det skyldes at jeg udelukkende træner eksplosiv styrke og ingen "udholdenhedssæt"? Jeg tror det! Omlægning af en del af træningen er undervejs :)

Sluttede af med frigørelses teknikker og armlåse!!

En kort men HÅRD træning.. B)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 13/3-03

Nåede lige lidt træning på aften arb:

Chinups og pullups:

5 x 4

Bænk:

3 x 8 x 60

Smal pulldown:

3 x 8 x 80

Incline dumbbell:

3 x 8 x 22

Posering:

Ikke tid desværre :lol:

Lidt flere reps - håber at kunne forbedre anaerob udh. lidt jfr. ovenstående :)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 19/3-03:

Tæsketræning i klubben..

Opvarmning: 10 min. semikontakt sparring..

De andre (minus mig og to andre sortbælter) skulle træne til opvisning, så vi fik lov til at lave hvad vi ville..

Vi blev enige om lidt judo træning.. De andre havde ingen erfaring her, så jeg viste et par teknikker, som vi så trænede..

Den typiske judoka (udøver) har 1 favoritkast, og så har man 3-4 teknikker hvis favoritkastet misser..

Mit kast er udvendig benfejning (O-soto-gari) kombineret med lav hofte-ben fejning (harai-goshi)..

Disse to kast forsøger jeg altid på at sætte ind.. Det kræver dog at man kan få et ordentligt greb i modstanderen, hvilket vi så trænede lidt.

Derefter viste jeg dem teknikkerne, og det synes de var fedt.. Jeg elsker at kæmpe, så vi kæmpede i 30 minutter uden pause.

Det kunne jeg godt mærke da jeg stod ud af sengen i morges, at det var længe siden jeg sidst har gjort det. :chicken:

Tilsidst trænede vi grebsstyrke.. Det foregår helt simpelt ved, at man griber i modstanderens tøj, og han prøver så af al magt at trække ens hånd af.. Det koster lidt fingerhud, men det vokser hurtigt ud igen :D

Alt i alt: KANON aften B)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Torsdag 3 / 4 – 03

Træning på arbejde, var temmelig sløj, efter 2 ugers influenza..

Squat: 5 x 5

Bænk: 5 x 5

Chinups/pullups: 5 x 4

Skulder med håndvægt: 3 x 8

Alt sammen med lav vægt..

Er spændt på weekendens forløb. Regner med en lærerig og spændende dag lørdag, hvor den står på fysisk test og teori med firmaet.. Underviseren er Morten Zacho, som det lykkedes at overbevise lederen af virksomheden om, skulle komme. Så jeg er meget spændt!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Børge :)

Ju-jitsu startede jeg på i 1985, Judo har jeg trænet sådan on/off siden 1987.. Det har taget mange år at finde nogle kast som passer til min stil og fysik, men harai-goshi/uchi mata kombineret med O-soto-gari er en meget brugt og effektiv kombination. Selvfølgelig tilpasset mine styrker og svagheder.. Eksempelvis er jeg god til at få grebet sat ind, men mangler en del grebsstyrke når jeg kaster = "taber" nogle gange modstanderen. Det har jeg kompenseret for ved at gribe hårdt om halsen og ind under armhulen på modstanderen når jeg kaster. (Lidt svært at beskrive, ligner lidt et drop kast fra brydning :rolleyes: ) Hvor træner du?

5/4-03 Lørdagstræning med Morten Zacho:

Vi startede med teori kl. 9.30. Det handlede primært om kredsløbstræning, og motion på recept samt testmetoder til bestemmelse af kondital.

Om eftermiddagen stod den så på styrke teori, test af 1 RM. Vi afprøvede formlen på os selv (fandt 1RM i pulldown eks., og testede så om det passede med 5 RM i fromlen) Det passede rimeligt godt.

Dog var det, set fra mit egoistiske synspunkt B) lidt ærgerligt at der også var inviteret motionsinstruktører fra firmaet til foredraget. Det gjorde at udgangs niveauet var lidt lavere, og det tog lidt tid inden vi kom ned til det som jeg synes var spændende, nemlig nyeste forskning osv..

Der var dog et par guldkorn, feks:

- Non respondere, som er personer der ikke responderer på træning. Dvs. at de eksempelvis kan træne ligeså tosset som det skal være - de bliver ikke bedre. Det var nyt for mig, men det har en relevans, når man tester folk, og sætter dem til at træne. Når de så har trænet i 2 mdr. skulle de gerne være blevet bedre, men det er altså ikke alle der bliver det.

Tilføjelse (Da det langt om længe er lykkes at få en artikel ud af MZ):

Nonrespondere

- Metabolisk fitness, som eks.vis kunne være intens træning med små muskelgrupper, for at fremprovokere tilvækst af mitochondrier og andre celle legemer. Dette gør at musklen bedre forbrænder de skadelige lipider..

- Under neurale adaptationer til styrketræning: Premovement silence, altså "stilhed" på nerven før aktivering af muskel - skulle give bedre aktivering.

Alt i alt en spændende dag, hvor jeg med skam måtte erkende, at min aerobe kondition nok kunne være bedre <_< Jeg tror nu stadigt at det var en målefejl, plus det at jeg lige har været syg!! :lol:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Mandag 7/4-03

Tæsketræning i JJ klubben:

Skulle stå for opvarmningen, det passede mig godt, så kunne vi komme til at kæmpe lidt :devil:

Opvarmning: Løb og sving, Armstrækkere med klap, div. mavebøjninger

Clinching (Nærkamp ad modum muay thai)

Hærdning (Spark og slag på lår, ribben og underarme) :kj:

Gulvkamp, 10 minutter.. Og så 5 minutter til at få vejret :retard:

Forsvar mod div. angreb..

Var stadigt øm efter weekendens max test :chicken: men det løsner jo altid at komme i gang..

Efter træningen talte vi om at invitere nogle "JJ fighting" folk op fra Fredericia.. Så kunne vi få lidt regler at træne efter. Vi er nogle stykker som synes det kunne være sjovt at komme lidt "ud" :)

En havde været på besøg i "Submission fighting" klubben i Aalborg, det ligner dog ikke så meget det som vi vil træne..

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 9/4-03:

Hurtig træning efter arbejde:

Squat: 3 x 5 x 80, i Smith stativ.. Jeg får ikke ondt i ryggen af squat når jeg træner i goe' gamle Smith.. Tyder på at min lændestabilitet lader lidt tilbage at ønske :angry:

Bænk, eksplosivt: 3 x 7 x 70

Nedtræk: 3 x 5 x 100... Har fået smag for den igen, efter at vi lavede maxtest i weekenden, og jeg løftede mere end min makker :devil:

Biceps curl håndvægt: 2 x 7 x 15 kg..

Kunne ikke nå mere, men som tiden er nu, må man nøjes :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share