Indstilling af Garmin 405


JacobN
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag modtaget mit Garmin 405 med posten. Da jeg fik ladet batteriet op skulle jeg vælge sprog (select language), fik trykket så jeg nu har en engelsk opsætning. Hvordan kan man ændre det til dansk ? har kigget på brugsanvisningen på den medfølgende CD-rom, men kan ikke finde noget om dette..

Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe :)

mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i dag modtaget mit Garmin 405 med posten. Da jeg fik ladet batteriet op skulle jeg vælge sprog (select language), fik trykket så jeg nu har en engelsk opsætning. Hvordan kan man ændre det til dansk ? har kigget på brugsanvisningen på den medfølgende CD-rom, men kan ikke finde noget om dette..

Håber der er nogle venlige sjæle som kan hjælpe :)

mvh

Jacob

Hold "Menu" inde.

Vælg "Settings"

Vælg "System"

Vælg "Language"

og vupti :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kører vista kan du lige så godt gøre følgene for ikke at få problemer med uploads fra dit nye ur:

Ved ant-stick installationen skal du højreklikke og vælge engenskaber og "kør som windows xp".

Ydermere vil der være problemer med at opdatere urets software med IE. Installer derfor Mozilla som browser og wupti så kan uret også blive opdateret til næste version.

Selvom jeg er glad for mit ur, synes jeg at det er rimeligt langt ude, at der skal være så mange finurligheder ved opsætningen. Hvis man ikke kender lidt til computere, kan man komme i en svær situation, og garmin hotline er ikke til meget hjælp..... Men når det er sagt er uret cool når det først virker.

Vh. Steffen

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svarene :) Synes ikke brugsvejledningen er fantastisk, så det er dejligt med hjælp her. Lige nu bøvler jeg med indstille tiden, synes ikke det er nemt...

Om alt går vel skal jeg på min første løbetur med mit 405 i morgen :)

Mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Synes det er svært at blive gode venner med det ur...Prøvede her til aften at gå en lille tur (som jeg ca kender længden på). Det gik meget godt de første 500 meter. Så blevet skærmen pludselig helt grå. Troede måske at batteriet var dødt. Men det er på 60%. Nu kører der nogle firkanter på skærmen, og jeg kan slet ikke komme ind i nogle menuer :(

Det eneste jeg har kunne få frem er en e-field test som er fail hvad betyder det ??

Håber der er nogen som kan hjælpe :)

mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Synes det er svært at blive gode venner med det ur...Prøvede her til aften at gå en lille tur (som jeg ca kender længden på). Det gik meget godt de første 500 meter. Så blevet skærmen pludselig helt grå. Troede måske at batteriet var dødt. Men det er på 60%. Nu kører der nogle firkanter på skærmen, og jeg kan slet ikke komme ind i nogle menuer :(

Det eneste jeg har kunne få frem er en e-field test som er fail hvad betyder det ??

Håber der er nogen som kan hjælpe :)

mvh

Jacob

Prøv at reset'te uret. Hold de 2 knapper inde samtidig i 20 sek (indtil uret "slukker", derefter genstarter uret selv). Det sletter ikke dine data.

Opdater evt. firmware i uret, så du kører den seneste version.

Sker det ofte kan det jo være en fejl på uret.

Msh

/KG

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang tak for hjælpen.

Nu virker uret optimalt igen. Idag var jeg så ude på første løbetur, og det gav nye problemer. Mener selv at jeg løb ca 16 km, men uret angiver distancen til at være 9.60 Måles distancen måske i Miles ? det vil jo passe med ca 16 km.

Jeg har valgt tidzonen til centraleuropa, har det en betydning ?

Mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang tak for hjælpen.

Nu virker uret optimalt igen. Idag var jeg så ude på første løbetur, og det gav nye problemer. Mener selv at jeg løb ca 16 km, men uret angiver distancen til at være 9.60 Måles distancen måske i Miles ? det vil jo passe med ca 16 km.

Jeg har valgt tidzonen til centraleuropa, har det en betydning ?

Mvh

Jacob

Hej igen...

Du skal angive at distancerne skal være i km.... under menu og opsætning mener jeg... leg lidt med det. Du skal også indstille hvormeget du vejer, hvad din max og min puls er for at få alle data...

Her er en side med nogle gode videoer omkring hvordan uret fungerer http://www8.garmin.com/learningcenter/trai.../forerunner405/

Vh. Stef

Link to comment
Share on other sites

Hej

Leger skam også flittigt med det, man kan altså ikke se hvor jeg kan ændre indstillingen til km. Er der mon en der kan hjælpe med en beskrivelse ?

Iøvrigt var det lækkert at løbe med. Sad godt på hånden, og rart at kigge på.

mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Hej

Leger skam også flittigt med det, man kan altså ikke se hvor jeg kan ændre indstillingen til km. Er der mon en der kan hjælpe med en beskrivelse ?

Iøvrigt var det lækkert at løbe med. Sad godt på hånden, og rart at kigge på.

mvh

Jacob

Det nemmeste er at sætte "units" til "Metric" i Garmin softwaren på computeren og sende indstillingerne til uret.

Alternativt skal du sætte dem til "Metric" i selve uret. Jeg mener det gøres under Settings/system i menuen "Units". De skal ændres individuelt for hastighed, distancen osv.

Driller det stadig, kan jeg skrive guidelines når jeg har mit ur i hånden.

Msh

/KG

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg indstillet til metric, og nu passer distancen med km. Har prøvet at gå en tur, og kan se at min hastighed ligger på 11-13 (ved ikke hvilken enhed) ved normal gang, hvordan får jeg det ændret til km/timen ?

Kan se at min total er angivet i miles, det vil jeg også gerne ændre til km/timen

Guidelines via ur vil være en stor hjælp :)

Endnu en gang tak for jeg hjælp

mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg indstillet til metric, og nu passer distancen med km. Har prøvet at gå en tur, og kan se at min hastighed ligger på 11-13 (ved ikke hvilken enhed) ved normal gang, hvordan får jeg det ændret til km/timen ?

Kan se at min total er angivet i miles, det vil jeg også gerne ændre til km/timen

Guidelines via ur vil være en stor hjælp :)

Endnu en gang tak for jeg hjælp

mvh

Jacob

Som skrevet:

Hold "menu" inde på uret.

Vælg "Settings"

Vælg" System"

Vælg "Units"

Sæt alle punkter derunder til "Metric". Dvs. "Pace/speed", Vægt, og hvad der nu ellers er.

Virker det ikke?

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Jamen det giver da god mening. Har kun prøvet at gå med den indstilling, så havde ikke lige tænkt

at den måler tiden pr km. Skal ud og løbe i morgen, glæder mig :)

Ved du hvordan jeg kan kan få ændret min totaler til km ?

mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Jamen det giver da god mening. Har kun prøvet at gå med den indstilling, så havde ikke lige tænkt

at den måler tiden pr km. Skal ud og løbe i morgen, glæder mig :)

Ved du hvordan jeg kan kan få ændret min totaler til km ?

mvh

Jacob

Er ikke helt med på hvad du mener, men du kan jo selv bestemme hvilke felter du vil have vist under din løbe- eller/og gåtur.

Menu - > Indstillinger -> datafelter

Hvor du først vælger hvor mange felter du vil have vist på en gang, det fra 1-3 felter.. derefter kan du selv vælge hvad dine felter skal vise..

Link to comment
Share on other sites

Derudover skal det lige nævnes, at du har mulighed for at lave dine egne ruter på pc'en, og derefter overføre dem til din garmin! En ret sjov feature, er dog ikke så meget mere end det imo

Ellers har du også mulighed for at slå en virtuel partner til, så du løber mod dig "selv" . Eller hvis du rejser meget, har du mulighed for at mærke din start position, så du når du har løbet et stykke, kan sætte den til at guide dig tilbage til udgangspunktet. Meget cool, hvis man ikke lige er kendt i området..

Kan kun sige GO NUTS, der er så mange muligheder :devil:

Edited by matty`
Link to comment
Share on other sites

Fik løbet en kort tur på 7 km i dag, og det fungerede fint med uret. Synes virkeligt det er lækkert at løbe med, ulempen er vist bare at jeg bruger en del tid på at kigge på det :)

Glæder mig til at udforske dets muligheder :)

Mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share