hurtig vægttab som krav.


chelle
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg er 16 år, 165 og vejer 60 kg. det er alt for meget, og jeg skal tabe mig hurtigst muligt. jeg er en danser som optræder et par gange om året, og jeg er blevet bedt om at tabe mig inden vi har et stort show. Jeg skal kunne tabe mig mest muligt, på en 3 uger. Det meste fedt sidder på mine lår. jeg har en lille smule på maven, men det er ikke meget. og der har jeg hørt at det kan jeg træne væk med en hula hop ring. Så har jeg lidt på armene, og det ser ikke godt ud i de stramme toppe vi har på. Derfor har jeg købt et sæt med håndvægte. 1 kg. 2 kg. og 3 kg. jeg ved bare ikke hvor meget jeg skal træne med dem? Jeg vil gøre alt for at tabe mig mest muligt, hurtigst muligt. jeg kan spise mindst muligt mad, vil faktisk helst ikke have noget. er der nogen der kan hjælpe mig? forresten har jeg også et løbebånd jeg kan løbe på, men er bange for at mine lårmuskler bare vil blive større.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke træne specielle steder på kroppen for at tabe dig henholdsvis på arme, lår, mave. Man taber sig ved at lave cardio-træning (dans er fint, så længe du sveder) samt at du spiser sundt. Hvis du virkelig gerne vil tabe dig, så tæl kalorier og sørg for, at du indtager 500 kalorier mindre end dit totale kalorieforbrug er i løbet af en dag. Du kan estimere dette, hvis du bruger en af de beregnere, der er på denne side.

Når du bruger dine muskler sætter du forbrændingen op, derfor kan du kombinere din cardio-træning med vægte for et bedre resultet. Et vægttab starter dog i køkkenet! Du skla nok være tilfreds, hvis du taber 0,5 kg om ugen i snit. Din vægt er ikke særlig høj!! 3 uger er meget kort tid, og jeg vil sige, at du skal være meget heldig/motiveret, hvis du skal nå dine mål.

Frederik

PS. du kan jo eventuelt søge i forummet, da man kan forvente, andre har haft emnet oppe før. På den måde kan du læse mange svar!

Link to comment
Share on other sites

VIGTIGT:

dine lår bliver ikke større af løb, men derimod, hvis du træner dem med MAX vægt.

For at tabe dig, skal du spise mange små måltider. Spise helst 6 gange om dagen! At spise lidt, hjælper dig osm sådan ikke. Når du spiser, sætter du forbrændingen op. hvis du spiser rosenkål forbrænder du i øvrigt mere end du indtager:) Spis sund mad, men spis stadig nok! Du kan tage mere på, ved ikke at spise nok!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

jeg kan spise mindst muligt mad, vil faktisk helst ikke have noget. er der nogen der kan hjælpe mig?

Du får ikke noget godt ud af at lade være med spise. Du vil bare tære på muskler og derved får du lettere ved at tage på igen. Fortsæt med et højt aktivitetsniveau og spis afbalanceret i henhold til kostrådene, men hold dig lidt under din ligevægtsgrænse, ca 500 kcal om dagen.

På den måde kan du måske nå at tabe 1½ kg.

Spis ofte, så du undgår at blive sulten.

Så kan du bagefter fortsætte med samme kost men blot øge portionerne lidt.

Hvor meget skal du veje ved normal vægt?

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share