GPS pulsur


KSR
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg svømmer 2 gange om ugen (1 km. hver gang), spinning 3 gange om ugen og løb 3-6 km. om ugen. Nu vil jeg meget gerne give mig selv et gps puls ur i julegave, så jeg får en bedre træning.

Har folk ideer til hvad jeg skal købe.. Må max koste 2500 kr.

Link to comment
Share on other sites

Du bør være opmærksom på, at ikke mange GPS-ure er "godkendt" til svømning. De fleste er ikke "rigtig" vandtætte.

Polar's RS800 (WIND-kodning) virker ikke under vand - så du kan ikke få din puls under svømning. Det gør kodningen på de gamle Polar ure ala. 625, 720 mv.

Af GPS ure mener jeg ikke Polar's løsning er optimal som den er i dag.

Det efterlader dig med Garmin f.eks. FR405 eller ure fra GSAT (noget billigere). Jeg er dog ikke specielt imponeret over softwaren til Garmin (= du bruger freeware'n SportTracks i stedet for).

Der findes andre løsninger fra Suunto og Timex mv. men disse kender jeg ikke til personligt.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Hej KSR

Jeg er rigtig glad for mit Garmin FR305, som jeg daglig bruger til løbetræning. Dette ur kan klart anbefales og koster omkring 1300 kr de biligste steder. Check evt. Edbpriser.dk. Garmin FR305 indeholder både GPS og pulsdel i selve uret, uden du fx. skal have en ekstra GPS-dims med. Uret er rimelig vandtæt, men jeg vil heller ikke anbefale det til svømning. Som Bagmanden også nævner, er ingen ure rigtig vandtætte. Men er der brug for at måle puls under svømning? Jeg har konkurrence svømmet i 10 år, og har aldrig haft brug for et pulsur. Vi prøvede at indføre det i træningen, men det blev aldrig en succes, da det var for svært at holde øje med pulsen undervejs.

TS

Loebesiden.dk - Gode råd om løb

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Du har forhåbentlig ikke brug for GPS når du svømmer eller kører spinning?

Med hensyn til GPS/puls når du løber er det måske lidt skudt over målet når du ikke løber mere end 3-6km om ugen med mindre du selvfølgelig har tænkt dig at trappe din løbetræning op.

Jeg vil anbefale dig at spare dine penge ind til videre. Det kan bedre betale sig at arbejde mindre og træne noget mere end at arbejde meget for at få råd til en masse teknologi der ikke gør den store forskel når man bare er motionist.

Hvis du har mange penge kan det selvfølgelig være meget sjovt og for nogle mennesker motiverende.

Edited by Arne
Unødig "reklame"
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share