Nu skal det være


TrawlZ
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.. Jeg har spillet badminton på meget højt niveau i mine ungdomsår indtil jeg blev 19. Dengang var jeg toptrimmet, men efter jeg stoppede og byturene tog over, er jeg blevet mere slasket i det.. og nu har jeg igen super meget motivation til at gøre noget ved det..

Mit mål er en trimmet krop til sommer, dvs ca 6 måneder..

Jeg vejer 89-91 kg, og er ca 188 høj..

En typisk dagskost:

Morgenmad: ca 100-120 g havregryn med mælk

Middag: Ofte 2 rugbrødsmadder med tun eller makrel i tomat, enten med Cola Zero til eller vand/Mælk.

Derudover spiser jeg ofte et par stykker frugt imellem middag og aftensmaden

Aftensmaden består som regel af Ris/pasta med kylling. generelt meget kylling/Kalkun.

Derudover plejer jeg altid lige at have lyst til noget frugt eller lign. om aftenen.

Min daglige kost tror jeg ikke der er den store finger at sætte på, problemet er min søde tand, især chips, som jeg helt sikkert skal holde til et MINIMUM..

Motion: Jeg elsker at cykle, og har derfor overvejet at købe en motionscykel i pris intervallet 4-5.000 (Gode råd er meget velkomne).

Kunne forestille mig at jeg skulle tabe mig omkring 10 kg, de første 3-4 måneder, for derefter at køre en intens styrketræningsperiode de sidste 2-3 måneder..

Det jeg kunne tænke mig fra jer brugere er gode råd, tips og andet til hvordan mit mål kan nåes, og er det overhovedet realistisk??

Det skal med at jeg har det med at få tingene gjort når jeg endelig sætter mig et mål.

Ps. Hvis i måtte mangle info for at give en bedre vejledning så spørg endelig.. Kan evt uploade billeder.

På forhånd tak.

Mvh Troels.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt!

Med hensyn til styrketræning er det meget begrænset hvad du vil kunne nå på 2-3 måneder. Så jeg vil anbefale, at du kommer stille og roligt i gang med styrketræningen fra starten, ved siden af din cykling, så du har nået at opbygge et rimeligt grundlag (herunder: lært teknikken i øvelserne) inden du intensiverer styrketræningen op til sommer. Hvad angår din kost, så bør du nok lægge et måltid ind mellem frokost og aftensmad. Der udover skal du have noget mere protein i løbet af dagen (nødder, fedtfattigt kød, tun, hytteost eller lignende), så du har noget at vokse af, når du begydner at komme i gang med styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.. Jeg har spillet badminton på meget højt niveau i mine ungdomsår indtil jeg blev 19. Dengang var jeg toptrimmet, men efter jeg stoppede og byturene tog over, er jeg blevet mere slasket i det.. og nu har jeg igen super meget motivation til at gøre noget ved det..

Mit mål er en trimmet krop til sommer, dvs ca 6 måneder..

Jeg vejer 89-91 kg, og er ca 188 høj..

.....

Kunne forestille mig at jeg skulle tabe mig omkring 10 kg, de første 3-4 måneder, for derefter at køre en intens styrketræningsperiode de sidste 2-3 måneder..

10 kg!!!!! Sig mig! Er et sugerør din drøm om en trimmet krop?

Mon ikke, du skal fokusere på træning og måske 4-5 kg ned i vægt?

Man skulle da helst veje lidt mere som 22-årig end som 18-årig. Men selvfølgelig på grund af øget muskelmasse, så mon ikke det er der, fokus skal være?

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Ja, nu skal det være ... har selv fundet motivationen til at gøre noget ved det nu.

Jeg kigger jævnligt på denne side: Effektiv slankekur - hvor der er nogle interessante artikler og god inspiration til at komme igang. JUST DO IT !

Fint nok! Men der er altså også megen hjælp at hente i dette forum. Jeg synes, man kan få rigtig mange fornuftige vinkler og råd fra rigtig mange dygtige debattører med god indsigt, så bladr bare lidt rundt på MOL.

Alene her i "vægttabs"forummet formelig vælter der det ene gode indlæg ind efter det andet. Se blot i de seneste tråde!

mvh

LarsBj

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville fortsætte med den gode kost, men starter på styrketræning allerede imorgen!!.. Få opbygget noget seriøs muskelmasse, så din krop forbrænder mere - også når du bare sidder stille.

Fullbodyprogram 3 gange om ugen og så hård konditionstræning i dine pausedage, samt din sunde kost. Så burde du da være godt på vej til sommer. Jeg er selv igang med samme "program" og der ryger en del synes jeg. 5 kg på 3 måneder indtilvidere.. Og fik taget fedtprocent i sidste måned og så igen igår. Gik fra 19.3% til 18.2% på en måned (svarende til 1.1 kg rent fedt forsvundet fra min krop) - dog stiger vægten pga større muskelmasse, men det er jo kun godt. Og det er med tilhørende is, slik, sodavand, drukture og usund mad i et omfang, så jeg føler, at jeg stadig lever livet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share